Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP PSC 1510 - brak komunikacji dwustronnej?

bolobol 13 Cze 2009 13:24 21477 12
  • #1 13 Cze 2009 13:24
    bolobol
    Poziom 9  

    Witam.

    Z góry przepraszam że będzie "długo", ale krócej tego opisać nie potrafiłem.

    Kilka dni temu, najprawdopodobniej (bo w tej chwili nie jestem tego całkowicie pewien) skończył mi się czarny tusz (kolorowych nie mam już od bardzo dawna) w urządzeniu wielofunkcyjnym HP PSC 1510. Nie był to dla mnie pierwszy raz kiedy skończył się tusz, lecz tym razem wyglądało to dość dziwnie. Zawsze kiedy tusz miał się skończyć, urządzenie sygnalizowało objawami co się dzieje; wydruki były coraz "bledsze", zdarzały się fragmenty nie wydrukowane, "falujące" itp. W tym przypadku, było inaczej.
    Ze "strony na stronę", drukarka przestała drukować, a konkretnie wyglądało to tak, że podczas drukowania kilku stron, str. 1 i 2 wydrukowała się dobrze, str. 3 z małym błędem - nie dodrukowany mały fragment, a str. 4 już się nie wydrukowała. Drukarka papier wciągnęła, "karetka" jeździła, głowica wydawała dźwięki jak przy drukowaniu, lecz kartka wyszła nieskazitelnie czysta(?). Od tej pory z PC-ta już nic nie drukuje.
    W tym miejscu należy nadmienić, że kartridż z tuszem, który przestał działać(?), to dedykowany do drukarek HP, tusz/atrament(?) zastępczy "BLACK POINT" 338, o zwiększonej do 20 ml. pojemności, który był instalowany ponad rok temu i po początkowych problemach z drukiem strony testowej, którą to stronę drukował po każdym uruchomieniu, działał bez zarzutów. Dodam też, że tusze kolorowe, przestały drukować (skończyły się, a co bardziej prawdopodobne - wylały) jeszcze przed wymianą rzeczonego kartridża, a mimo to drukarka działała prawidłowo.
    Jak to jest przyjęte w takich przypadkach, chciałem sprawdzić stan tuszu i tu natrafiłem na problem. Otóż, po uruchomieniu odpowiednich procedur, i wejściu w zakładkę "Szacunkowe poziomy tuszu", ukazał się komunikat:
    "Komputer nie może nawiązać dwustronnej komunikacji z urządzeniem"! ?
    Szukałem w sieci cóż to może oznaczać, ale konkretów nie znalazłem. Na wszelki wypadek, przeinstalowałem oprogramowanie i sterowniki (kilka razy), kupiłem kolejny kartridż, tym razem po regeneracji, lecz problem z brakiem "dwustronnej komunikacji" pozostał. Co ciekawe; używając urządzenia jak "ksero-kopiarki", czyli skanując i drukując z menu urządzenia - bez pośrednictwa komputera - urządzenie działa; skanuje i drukuje. Skanuje też z polecenia wydanego przez PC-t i rozumiem(?), że w tym przypadku, "komunikacja dwustronna" jest i działa. Jednak w żaden sposób nie można wydrukować zeskanowanego tak materiału, ani innych dokumentów z pamięci komputera. Ponadto, od chwili wymiany kartridża, miga kontrolka "Sprawdź pojemnik z tuszem" a próba skasowania przy pomocy "Anuluj/wznów", nic nie daje.
    I na koniec - nie jestem do końca pewien, ale czy ewentualną przyczyną takiego stanu rzeczy, może być aktualizacja oprogramowania HP, którą popadła w konflikt z moją "Vistą", a którą to aktualizację pobrałem na krótko przed wystąpieniem tych problemów?

    Będę wdzięczny :-) za wszelkie sugestie, bo na razie skończyły mi się pomysły. :-(

  • #2 13 Cze 2009 13:28
    endriuf
    Spec od drukarek

    Uszkodzenie kartridża lub obydwu.

  • #3 13 Cze 2009 13:36
    bolobol
    Poziom 9  

    endriuf napisał:
    Uszkodzenie kartridża lub obydwu.


    Jeżeli już, to trzech?
    - kolor
    - czarny stary, ten który przestał działać i sygnalizuje brak komunikacji
    - czarny nowy - j.w.
    Czy taki zbieg okoliczności jest możliwy? A jeśli tak, sugerujesz wymianę na oryginały?

    ps.
    Dzięki za szybką odpowiedź :-)

  • #4 13 Cze 2009 14:39
    endriuf
    Spec od drukarek

    Spróbuj przeczyścić styki na kartridżach oraz w karetce. Jeśli nie pomoże to czeka cię wymiana, niekoniecznie na oryginały. Zwykle activjet nie zawodzi. Co do tego który kupiłeś może się okazać, że w innej drukarce będzie działał. Niestety tak już bywa. Proponuję złożyć reklamację.

  • #5 13 Cze 2009 16:46
    jac_24
    Poziom 9  

    "Komputer nie może nawiązać dwustronnej komunikacji z urządzeniem"!

    Miałem podobny problem, tylko że u mnie nie dało się skanować;/
    Jeśli masz kabel USB dłuższy niz 2m, to na 99% jest to przyczyna.

    Do prawidłowej komunikacju najlepszy jest kabel 1,5m - podwójnie ekranowany.

    Pozdrawiam

  • #6 13 Cze 2009 21:38
    bolobol
    Poziom 9  

    jac_24 napisał:

    Jeśli masz kabel USB dłuższy niz 2m, to na 99% jest to przyczyna.
    Do prawidłowej komunikacju najlepszy jest kabel 1,5m

    Kabel, od samego początku mam standardowy, chyba 1,5 mb - na pewno nie dłuższy - i jak do tej pory, nie zawodził. Czy to możliwe, żeby tak "sam z siebie", bez żadnych kombinacji, ani manipulowania przy nim przestał prawidłowo działać?

  • #8 14 Cze 2009 13:50
    jac_24
    Poziom 9  

    Tak, to bardzo możliwe. Już 2 razy wymieniałem kabel z powodu braku komunikacji i zawsze pomagało:)

  • #9 16 Cze 2009 10:33
    bolobol
    Poziom 9  

    jac_24 napisał:
    Tak, to bardzo możliwe. Już 2 razy wymieniałem kabel z powodu braku komunikacji i zawsze pomagało:)


    Jak w takim razie wytłumaczyć fakt, że pod XP działa, a pod Vistą nie?
    Wymieniłem tusz na oryginalny HP 338, wymieniłem kabel - efekt jw.

    Ps.

    1. Jak ominąć problem z ciągłym wydrukiem strony testowej, bez wymiany kolorowego tuszu?
    2. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i dotychczasowe rady. :D

  • #10 16 Cze 2009 11:10
    Stan-S11
    Poziom 31  

    Aby ominąć problem drukowania strony testowej oba wklady drukujące muszą być sprawne technicznie ( dysze drożne, elektronika OK oraz pewna ilość tuszu - nie koniecznie pełne ). W przypadku gdy jeden z wkładów nie domaga problem pozostanie.

  • #11 18 Cze 2009 11:08
    bolobol
    Poziom 9  

    Stan-S11 napisał:
    Aby ominąć problem drukowania strony testowej oba wklady drukujące muszą być sprawne technicznie ( dysze drożne, elektronika OK oraz pewna ilość tuszu - nie koniecznie pełne ). W przypadku gdy jeden z wkładów nie domaga problem pozostanie.

    A czy np. można "oszukać" to urządzenie i po wydrukowaniu przez nie czarno-białej strony testowej, do skanera wrzucić wcześniej przygotowaną kolorową stronkę?
    Jeśli tak, byłbym wdzięczny za przesłanie mi takiej strony.

    Pozdrawiam

  • #12 06 Paź 2009 23:34
    rafal2_3
    Poziom 12  

    Udało mi się oszukać drukarkę aby nie drukowała strony testowej !!. Wydrukowałem stronę testową z tego modelu drukarki którą ktoś zamieścił na stronie Link na innej drukarce (była to akurat brother mfc-3220c ale jestem pewien ze może być każda inna która ma wszystkie kolory sprawne, a nawet myślę że czarny i niebieski by wystarczył). Drukowałem normalnie z "podgląd obrazów i faksów systemu Windows" w pierwszej dostępnej tam opcji tj. "wydruk faksu na całej stronie" jakością najlepszą. Wydruk wstawiłem do skanera w prawym górnym rogu, zamiast oryginalnej strony testowej w której brakowało niebieskich kresek (pojemnik z kolorami zużyty). Naciskamy Skanuj i po zeskanowaniu nie ma już problemu :).Zamieszczam wydruk tej strony


    HP PSC 1510 - brak komunikacji dwustronnej?

  • #13 13 Wrz 2014 17:30
    janusz2k
    Poziom 14  

    Jest też możliwość ominięcia kalibracji przez kombinację klawiszy. Dawniej znalazłem link do strony HP, ale obecnie nie działa. Ale mam kopię tekstową i podaję ją poniżej.
    To była tabelka - dla kilku urządzeń była określona kombinacja. Mam nadzieję, że zainteresowani się zorientują:

    "Jak mogę obejść wyrównanie pojemników z tuszem w moim urządzeniu wielofunkcyjnym?
    Po wymianie pojemników z tuszem urządzenie wielofunkcyjne prosi o kalibrację tuszy.
    Jeśli wymieniany był tylko jeden z pojemników lub gdy skończył się tusz kolorowy
    kalibracja nie będzie przeprowadzona prawidłowo. W takiej sytuacji na wyświetlaczu
    urządzenia cały czas pojawia się napis: ?Press enter to align cartridges?
    lub ?align cartridges? tip.
    Aby obejść kalibrację należy wcisnąć odpowiednią kombinację klawiszy.
    Proszę pamiętać, że bez kalibracji wydruki z urządzenia nie będą najlepszej jakości.
    Model urządzenia Kombinacja klawiszy
    Color Copier 180, 190, 280, 290, 310, 410, 610

    OJ seria D

    OJ seria G

    OJ K80 i K80xi

    OJ seria 6100

    OJ seria 7100

    PSC seria 700 Proszę wcisnąć jednocześnie przyciski Enter i Menu
    OJ seria V

    OJ seria 4100

    OJ seria 5100

    PSC seria 900 Proszę wcisnąć jednocześnie przyciski Enter i Setup
    PSC seria 2110

    PSC seria 2170

    PSC seria 2200

    PSC seria 2300 Proszę wcisnąć jednocześnie przyciski Setup i Options (Opcje) lub Copy i Options
    OJ seria 6200

    OJ seria 7200

    OJ seria 7300

    OJ seria 7400

    PSC seria 1600

    PSC seria 2350

    Photosmart seria 2600 i 2700 Proszę wcisnąć i cały czas trzymać Setup następnie docisnąć OK
    PSC seria 2400

    PSC seria 2500 Proszę wcisnąć jednocześnie przyciski Setup i strzałkę do góry
    Color Copier 140, 145, 150, 155

    Color Copier 160, 170, 260, 270

    OJ seria R

    OJ seria Pro 1150, 1170, 1175

    PSC seria 500 Proszę wcisnąć jednocześnie przyciski Select/Resume i Menu
    OJ seria T Proszę wcisnąć jednocześnie przyciski 3 i 6"
    ------------------------

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME