Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

S320cdi powolna reakcja na wciśnięcie w pedał gazu i EPC

13 Cze 2009 16:40 8055 5
  • Poziom 16  
    Auto mercedes w220 z 2000roku z silnikiem 320cdi.Na liczniku wyświetla się błąd "EPC" (Electronic Power Control).Problem polega na tym, że po wciśnięciu pedału gazu reakcja następuje dopiero po ok 3 sekundach(na postoju i podczas jazdy).Kiedy nie zwolnie gazu do końca to silnik reaguje odpowiednio na dodanie gazu ale po całkowitym zdjęciu nogi z gazu,po ponownym dodaniu reakcja trwa juz ok 3 sekund.

    Po zczytaniu błędów są 2:
    P1222 -01 accelerator pedal position sensor B37
    P1234 -01 B37 (Pedal value sensor) Sensor 2 The signal voltage is too high.

    Jakiś czas temu miałem pęknięty wtryskiwacz i błąd "EPC" już wtedy pojawiał się na liczniku.Po wymianie wtryskiwacza usterka nie ustąpiła i mniej więcej od wtedy jest taka powolna reakcja na wciśnięcie gazu, nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy usterka potencjometru pedału gazu ma coś wspólnego z wtryskiwaczem...

    Dodam jeszcze że potencjometr pedału gazu wydaje się działać prawidłowo bo podczas diagnostyki obd przy podglądzie wartości(czy jak to się tam nazywa) były one odpowiednie(zmieniały się od "0" do "99" przy wciśnięciu od początku do podłogi).

    Jeżeli ktoś spotkał się z podobną usterką bądź podejrzewa co może być jej powodem proszę o jakieś info i wskazówki.Dzięki z góry...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Witam, spróbuj jeszcze dla pewności sprawdzić potencjometr miernikiem.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    Tylko jak go sprawdzić miernikiem??Kostka wpięta do pedału gazu ma 5 przewodów(jak dobrze pamiętam) i teraz które za co odpowiadają i jakie rezystancje tam powinny występować?Nie posiadam niestety takiej wiedzy ani żadnej rozpiski, czy schematu...
  • Poziom 16  
    Ok, znalazłem.Gdyby komuś się przydało proszę:

    Pin setup :
    1: +5V
    2: -
    3 : Sensor ground 2
    4: Signal Sensor 2
    5: Signal sensor 1
    6 : Sensor ground 1
  • Poziom 16  
    Po zmierzeniu napięć na potencjometrze pedału gazu wygląda to następująco:

    1: power supply: 5.06V
    4: Signal Sensor2: 0.04V - 2.25V (przy odpowiednio min i max wciśnięciu pedału gazu)
    5: Signal sensor1: 0.09V - 4.55V (przy odpowiednio min i max wciśnięciu pedału gazu)

    Po zczytaniu CARSOFT'em błędów w możliwych przyczynach jest napisane:

    -sygnał za niski
    -sygnał za wysoki
    -napięcie zasilania za niskie <4.6V
    -napięcie zasilania za wysokie >5.1V

    Napięcie zasilania jest ok (5.06V) ale czy ktoś wie jakie powinny być watrości napięć (ich zakresy) sygnału z sensora 1 i 2??
  • Poziom 16  
    problem rozwiązany,temat zamykam...