Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 1.8 16V nie odpala;brak iskry.

jacekwozniak 14 Cze 2009 01:45 13229 18
  • #1 14 Cze 2009 01:45
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam serdecznie,zakładam nowy temat chociaż juz znalazłem wiele podobnych tematów lecz nie znalazłem tematu który by mnie tez dotyczył,mianowicie mam Vectre B 96r 1.8 16V silnik X18 i mam dość duży problem z iskrą w nim,remontowałem trochę blachę w nim i miałem wyjęty cały silnik a przed rozbiórką auto normalnie chodziło ,teraz juz je złożyłem a tu ku mojemu zdziwieniu nie ma teraz żadnej iskry wymieniłem juz nawet inna cewkę i tez jest to samo,jak wyczytałem wyżej w tematach,podobno jest bardzo ważną rzeczą czujnik położenia wału i wałka rozrządu ale to mnie teraz zastanawia trochę bo jak przed rozbiórką wszystko było dobrze i do końca auto normalnie odpalało i jeździło.Mam jeszcze kilka innych problemów związanych z elektryką w tym samochodzie bo miałem rozbierana konsole i odłączałem wszystkie przewody i teraz nie wiem gdzie podłączyć dwa masowe kabelki które są tuż przy stacyjce wychodzą z wiązki i sa zakończone oczkami na piątkę śrubę,gdzie te przewody powinny być faktycznie podłączone,mam jeszcze jeden problem który mnie martwi trochę bo nigdy nie widziałem aby sie tak działo z licznikiem mianowicie jak przekręcę kluczyk to wskazówka od kilometrów i te boczne małe mi skacze i jak bym tak trzymał na włączonym zapłonie to by chyba do końca zakresu mi doszła ale jak zacznę kręcić parę razy to po jakimś czasie sie wszystko z tymi wskazówkami uspokoi,co to może być czy to jakieś zwarcie w liczniku sie robi czy co Proszę o wasze wszelkie informacje na ten temat bo nie chce niepotrzebnie wymieniać wszystkich podzespołów zapłonowych i komputera albo jeszcze czegoś innego Proszę o wszelkie informacje dla mnie na ten temat Proszę o odpowiedz pozdrawiam.

    0 18
  • #2 14 Cze 2009 02:16
    powidz
    Poziom 20  

    Słaba masa na sterowniku silnika.

    0
  • #3 14 Cze 2009 14:41
    wloc
    Spec od samochodów

    Kolega powidz ma rację brak masy na silniku i liczniku te dwa przewody do masy

    0
  • #4 08 Lip 2009 19:06
    marek602
    Poziom 10  

    Witam! Ja tez mam problem z iskra w VectrzeB z 1998 roku 1.8 16v [x18xe]. Był wyciągany silnik, i wymieniany komputer silnika, ponieważ byl uszkodzony mechanicznie przy kolizji, przed wyciągnięciem silnika auto paliło, po złożeniu brak iskry na świecach.

    Przeskanowałem programem AutoScanner Opel silnik i wyświetla 2 bledy:

    P1690: Lampka kontrolna układu - Intermittent

    P1503: Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
    - Present,


    Po wejściu w Parametry programu i zaznaczeniu pozycji nr 3 Immobiliser wartość jest Active,

    pozycja nr 4 Immobiliser Signal wartość jest Received


    Pompka paliwa przestała pracować w pewnym momencie po włączeniu stacyjki,

    Co może być koledzy? Immo zablokował iskrę ? i pompka przestała działać?


    Jak odblokować immo? Czy przy zmianie ECU trzeba aktywować immo?

    1
  • #5 08 Lip 2009 19:14
    dugi.1985
    Poziom 20  

    Nie wiem jak kolego jest w oplu ale w grupie vw immo sterownik silnika trzeba dopasować do immo. Niestety jak autko nie pali to ktoś kto siedzi w oplach musiał by z kompem przyjechać do ciebie. Albo zakładasz stare ECU i jedziesz do fachmana i u niego wymieniasz i adoptujesz nowe ECU.

    0
  • #6 08 Lip 2009 19:31
    marek602
    Poziom 10  

    Stare ECU chyba jest walnięte, ponieważ nie idzie się połączyć przez OBD, i pompka paliwa chodzi non stop, mimo wyłączonego kluczyka.
    Po włożeniu nowego ECU można zdiagnozować silnik i pompa paliwa dobijała ciśnienie, ale w pewnym momencie przestała, być może immo zablokował?

    Jakby się ktoś wypowiedział czy trzeba programować ECU do immo i w jaki sposób to zrobić byłbym wdzięczny :) Auto stoi na placu, nie ma możliwości odpalenia czy podjechania gdzieś...

    0
  • #7 09 Lip 2009 06:44
    GIGOL1977
    Poziom 10  

    Imo musi być zsynchronizowane z ECU.Najlepsza opcja to kupno ECU razem z kostką imo do stacyjki i pestkami do kluczyków,wtedy nic nie trzeba kombinować.ECU zsynchronizować można techem w ASO,trzeba mieć do tego tzw.Car Pass.Nie wiem jak to jest z Opelscannerem i Op-comem.Tym drugim podobno można ale nie jestem pewny niech ktoś mądrzejszy się wypowie.Pozdro.

    0
  • #8 09 Lip 2009 08:49
    kwansterp
    Poziom 22  

    Koledzy mają rację, auto nie odpali bo nowe ECU trzeba dopasować do Immo. Niestety OpelScannerem tego nie zrobisz.

    0
  • #9 09 Lip 2009 09:08
    marek602
    Poziom 10  

    Ok! Dzięki za info. Niestety wycieczka do ASO odpada, bo nie możemy auta odpalić, a tego hasła do auta tez chyba nie mamy, ale podobno w ASO to mogą odczytać?

    Spróbuje ustalić czy jest opcja dokupienia pestek i kostki immo (ta kostka to ta którą montuje sie przy stacyjce? no nie?) z tego ECU, ale chyba to z rozbiórki jest u jakiegoś handlarza częściami, wiec może już nie być reszty..


    Interface ma taki kolega:

    Code:
    http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=20&prodid=241


    może jakby dal jakiś inny program to udałoby się sparować immo z ecu ? tylko znowu ten carpass..

    0
  • #10 09 Lip 2009 11:28
    kwansterp
    Poziom 22  

    Tech2 zrobi taką adaptacje

    0
  • #11 09 Lip 2009 15:08
    GIGOL1977
    Poziom 10  

    W opisie funkcji OP-COM jest coś takiego:
    *Zaprogramować sterownik silnika (ECU)
    * Programować i resetować ustawienia Immobilisera
    więc chyba dał by sobie radę z tym problemem,ale trzeba by kupić fejs i przedewszystkim wiedzieć jak to zrobić.

    1
  • #12 09 Lip 2009 22:21
    marek602
    Poziom 10  

    A czy tym interface z viakena który podałem wykonam taka adaptacje przy użyciu op-com czy tech2 ? ;)

    0
  • #14 15 Lip 2009 08:11
    marek602
    Poziom 10  

    kopiliśmy nowy ECU, z immo i kluczykiem. Auto zapaliło, jedynie pokazuje błąd 1690, ale to już wcześniej pokazywało przed naszymi działaniami

    0
  • #15 15 Lip 2009 14:50
    GIGOL1977
    Poziom 10  

    1690-Lampka kontrolna układu.
    błąd wyskakuje jeśli nie działa kontrolka check engine,lub jesli jest odcięta przez gazowników przy przełączaniu na gaz.
    Dobrze że udało się odpalić.Pozdro.

    0
  • #16 15 Lip 2009 17:17
    marek602
    Poziom 10  

    a np ten błąd może wyskakiwać jeżeli nie podpięty jest licznik w aucie ?

    0
  • #17 15 Lip 2009 17:28
    ociz
    Moderator Samochody

    marek602 napisał:
    a np ten błąd może wyskakiwać jeżeli nie podpięty jest licznik w aucie ?

    Musi!

    0
  • #18 28 Lut 2010 18:26
    maciek22
    Poziom 1  

    mi też mój samochod nie chodzi i dociekam co jest

    Dodano po 9 [minuty]:

    vectra a 1,6 z gazem 89r, nie odpala brak iskry

    0
  • #19 17 Sie 2010 13:24
    przemysław123456789
    Poziom 1  

    Witam mam taki problem, że jak blokuje mi się kierownica trudno mi ją odblokować na prawdę trudno i nie zawsze włączę zapłon zaczyna się to robić wkurzające, bo powinno być tak jak u mojego kumpla wsadzam kluczyk i jedziem, a nie siedzę 15 minut u siebie i męczę się, aż się odblokuje może wie ktoś jak to naprawić lub jak działać kluczykiem i kierownicą żeby szybko zareagowało.

    0