Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra B 1.8 16V nie odpala;brak iskry.

jacekwozniak 14 Jun 2009 01:45 13973 18
  • #1
    jacekwozniak
    Level 11  
    Witam serdecznie,zakładam nowy temat chociaż juz znalazłem wiele podobnych tematów lecz nie znalazłem tematu który by mnie tez dotyczył,mianowicie mam Vectre B 96r 1.8 16V silnik X18 i mam dość duży problem z iskrą w nim,remontowałem trochę blachę w nim i miałem wyjęty cały silnik a przed rozbiórką auto normalnie chodziło ,teraz juz je złożyłem a tu ku mojemu zdziwieniu nie ma teraz żadnej iskry wymieniłem juz nawet inna cewkę i tez jest to samo,jak wyczytałem wyżej w tematach,podobno jest bardzo ważną rzeczą czujnik położenia wału i wałka rozrządu ale to mnie teraz zastanawia trochę bo jak przed rozbiórką wszystko było dobrze i do końca auto normalnie odpalało i jeździło.Mam jeszcze kilka innych problemów związanych z elektryką w tym samochodzie bo miałem rozbierana konsole i odłączałem wszystkie przewody i teraz nie wiem gdzie podłączyć dwa masowe kabelki które są tuż przy stacyjce wychodzą z wiązki i sa zakończone oczkami na piątkę śrubę,gdzie te przewody powinny być faktycznie podłączone,mam jeszcze jeden problem który mnie martwi trochę bo nigdy nie widziałem aby sie tak działo z licznikiem mianowicie jak przekręcę kluczyk to wskazówka od kilometrów i te boczne małe mi skacze i jak bym tak trzymał na włączonym zapłonie to by chyba do końca zakresu mi doszła ale jak zacznę kręcić parę razy to po jakimś czasie sie wszystko z tymi wskazówkami uspokoi,co to może być czy to jakieś zwarcie w liczniku sie robi czy co Proszę o wasze wszelkie informacje na ten temat bo nie chce niepotrzebnie wymieniać wszystkich podzespołów zapłonowych i komputera albo jeszcze czegoś innego Proszę o wszelkie informacje dla mnie na ten temat Proszę o odpowiedz pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    powidz
    Level 20  
    Słaba masa na sterowniku silnika.
  • #3
    wloc
    Level 34  
    Kolega powidz ma rację brak masy na silniku i liczniku te dwa przewody do masy
  • #4
    marek602
    Level 11  
    Witam! Ja tez mam problem z iskra w VectrzeB z 1998 roku 1.8 16v [x18xe]. Był wyciągany silnik, i wymieniany komputer silnika, ponieważ byl uszkodzony mechanicznie przy kolizji, przed wyciągnięciem silnika auto paliło, po złożeniu brak iskry na świecach.

    Przeskanowałem programem AutoScanner Opel silnik i wyświetla 2 bledy:

    P1690: Lampka kontrolna układu - Intermittent

    P1503: Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
    - Present,


    Po wejściu w Parametry programu i zaznaczeniu pozycji nr 3 Immobiliser wartość jest Active,

    pozycja nr 4 Immobiliser Signal wartość jest Received


    Pompka paliwa przestała pracować w pewnym momencie po włączeniu stacyjki,

    Co może być koledzy? Immo zablokował iskrę ? i pompka przestała działać?


    Jak odblokować immo? Czy przy zmianie ECU trzeba aktywować immo?
  • #5
    dugi.1985
    Level 20  
    Nie wiem jak kolego jest w oplu ale w grupie vw immo sterownik silnika trzeba dopasować do immo. Niestety jak autko nie pali to ktoś kto siedzi w oplach musiał by z kompem przyjechać do ciebie. Albo zakładasz stare ECU i jedziesz do fachmana i u niego wymieniasz i adoptujesz nowe ECU.
  • #6
    marek602
    Level 11  
    Stare ECU chyba jest walnięte, ponieważ nie idzie się połączyć przez OBD, i pompka paliwa chodzi non stop, mimo wyłączonego kluczyka.
    Po włożeniu nowego ECU można zdiagnozować silnik i pompa paliwa dobijała ciśnienie, ale w pewnym momencie przestała, być może immo zablokował?

    Jakby się ktoś wypowiedział czy trzeba programować ECU do immo i w jaki sposób to zrobić byłbym wdzięczny :) Auto stoi na placu, nie ma możliwości odpalenia czy podjechania gdzieś...
  • #7
    GIGOL1977
    Level 11  
    Imo musi być zsynchronizowane z ECU.Najlepsza opcja to kupno ECU razem z kostką imo do stacyjki i pestkami do kluczyków,wtedy nic nie trzeba kombinować.ECU zsynchronizować można techem w ASO,trzeba mieć do tego tzw.Car Pass.Nie wiem jak to jest z Opelscannerem i Op-comem.Tym drugim podobno można ale nie jestem pewny niech ktoś mądrzejszy się wypowie.Pozdro.
  • #8
    kwansterp
    Level 22  
    Koledzy mają rację, auto nie odpali bo nowe ECU trzeba dopasować do Immo. Niestety OpelScannerem tego nie zrobisz.
  • #9
    marek602
    Level 11  
    Ok! Dzięki za info. Niestety wycieczka do ASO odpada, bo nie możemy auta odpalić, a tego hasła do auta tez chyba nie mamy, ale podobno w ASO to mogą odczytać?

    Spróbuje ustalić czy jest opcja dokupienia pestek i kostki immo (ta kostka to ta którą montuje sie przy stacyjce? no nie?) z tego ECU, ale chyba to z rozbiórki jest u jakiegoś handlarza częściami, wiec może już nie być reszty..


    Interface ma taki kolega:
    Code:
    http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=20&prodid=241


    może jakby dal jakiś inny program to udałoby się sparować immo z ecu ? tylko znowu ten carpass..
  • #11
    GIGOL1977
    Level 11  
    W opisie funkcji OP-COM jest coś takiego:
    *Zaprogramować sterownik silnika (ECU)
    * Programować i resetować ustawienia Immobilisera
    więc chyba dał by sobie radę z tym problemem,ale trzeba by kupić fejs i przedewszystkim wiedzieć jak to zrobić.
  • #12
    marek602
    Level 11  
    A czy tym interface z viakena który podałem wykonam taka adaptacje przy użyciu op-com czy tech2 ? ;)
  • #14
    marek602
    Level 11  
    kopiliśmy nowy ECU, z immo i kluczykiem. Auto zapaliło, jedynie pokazuje błąd 1690, ale to już wcześniej pokazywało przed naszymi działaniami
  • #15
    GIGOL1977
    Level 11  
    1690-Lampka kontrolna układu.
    błąd wyskakuje jeśli nie działa kontrolka check engine,lub jesli jest odcięta przez gazowników przy przełączaniu na gaz.
    Dobrze że udało się odpalić.Pozdro.
  • #16
    marek602
    Level 11  
    a np ten błąd może wyskakiwać jeżeli nie podpięty jest licznik w aucie ?
  • #17
    ociz
    Moderator of Cars
    marek602 wrote:
    a np ten błąd może wyskakiwać jeżeli nie podpięty jest licznik w aucie ?

    Musi!
  • #18
    maciek22
    Level 1  
    mi też mój samochod nie chodzi i dociekam co jest

    Dodano po 9 [minuty]:

    vectra a 1,6 z gazem 89r, nie odpala brak iskry
  • #19
    przemysław123456789
    Level 1  
    Witam mam taki problem, że jak blokuje mi się kierownica trudno mi ją odblokować na prawdę trudno i nie zawsze włączę zapłon zaczyna się to robić wkurzające, bo powinno być tak jak u mojego kumpla wsadzam kluczyk i jedziem, a nie siedzę 15 minut u siebie i męczę się, aż się odblokuje może wie ktoś jak to naprawić lub jak działać kluczykiem i kierownicą żeby szybko zareagowało.