Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - Błąd zaworu Schemat instralacji skrzyni Tip-Tronic

14 Cze 2009 10:24 8115 4
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.

    Poszukuję pilnie wszystkich schematów dotyczących skrzyni 5 biegówej Tip-Tronic w Golfie IV

    Oznaczenia ze skrzyni:
    Code:

    JP
    JC7
    09A 321 105

    FYP 30 08

    Posiadam jakieś schematy jednak nie do końca odpowiadają one mojej instalacji. Wtyczka do skrzyni jest 20 pinowa, przy czym dwa dolne piny są puste.


    Numer sterownika skrzyni biegów
    Code:
    09A 927 750 AG


    Mój problem polega na tym, iż wyrzuca mi błąd
    Code:
    00349 - Solenoid Valve 10 (N283)
    
            29-00 - Short to Ground


    I auto szarpie na każdym biegu, ponieważ nie pracuje ten zawór, a jest on odpowiedzialny za ciśnienie oleju przy zmianie biegów.

    Dodam od siebie, że zawór jest nowy prosto z ASO, więc to wykluczam.
    Komputer niby też jest nowy, bo z lipca 2008 (a auto jest z lutego 2002).

    Jakieś pomysły?
    Jakieś schematy?
  • Poziom 26  
    tjak jest taka mozliwosc to wymontuj miske ze skrzynki ,zasteruj zaworki z elementow wykonawczych i zobacz ktory nie pracuje .

    Dodano po 5 [godziny] 15 [minuty]:

    poczytaj ten post http://tech.bentleypublishers.com/thread.jspa?threadID=40164

    Dodano po 2 [minuty]:

    z tego co tam widze to moze byc pin uszkodzony na wtyczce brak styku i zmierz zaworki rezystancje tam podali ,jesli masz nowy to tylko pin w ktorejs z kostek
  • Poziom 10  
    sharan 1,9 tdi 2002r

    00349 - Solenoid Valve 10 (N283)
    29-00 - Short to Ground

    Tylko P, R i N nie szarpie. Kazdy bieg wrzucony szarpie i przy kazdej zmianie silne szarpanie. Ponoc zawor odpowiada za to, zeby nie szarpalo.

    Wiec-

    1. Wujek Google- tematy sa, ale zaden nie doprowadzony do konca- POMORZCIE, POMORZCIE a po naprawie mnie pocalujcie w ...

    2. Zamienilem czujnik z mojej starej skrzyni, tam bylo inne uszkodzenie- zero efektu, blad sie caly czas powtarza jak tylko uruchomie silnik.

    3. Jade do LOBODA SERWIS SKRZYN AUTOMATYCZNYCH mowie co sie dzieje- prosze przyjechac. Badanie komp i odpowiedz- prosze jechac do elektryka uszkodzona jest wiazka i nie podejmiemy sie naprawy???wtf

    Sprawdzalem wiazke od zaworka n283 do samego komp 3,5 ohm.
    Shrot Ground to chyba oscyluje w ok 0 ohm a 3,5 to prawidlowy opor zaworu. Sprawdzic go nie sprawdze bo nie wiem czym jest sterowany, jest modulowany?

    Zamienialem komputery, blad sie powtarza na obydwu.

    Jesli ktos sie spotkal z takim problemem i zna odpowiedz to poprosze o odpisanie

    Nowe fakty...........

    Nie w spominalem, ze zanim wymienilem zawor zamienialem komputer skrzyni gdyz mialem ze starej. Obecnie oba wygladaja tak

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/GsSRxXqT3FDPPQ55qSofQg?feat=directlink

    Cos spowodowalo spalenie komputerow. Stary zaworek mial 2,5 ohm oporu, ten, ktory zalozylem mial 3,5 ohm. Wydaje mi sie, ze obydwa sa dobre. Na ktoryms pinie musialo sie zrobic mi zwarcie? Przegladnalem wiazke i na oko jest w pozadku. Cos jeszcze moge sprawdzic zeby nie uwalic kolejnego kompa?
  • Poziom 10  
    Moze ma ktos schemat, zeby sprawdzic miernikiem te zawory i wiazke? jakie opornosci i gdzie?