Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Canon NP 6028 - ERROR " E212 " i zacięcie papieru

krzychru 14 Jun 2009 13:16 2782 20
    krzychru
    Level 11  
    Witam.
    Mam problem z kopiarką Canon NP 6028.
    Otóż po włączeniu pojawia się komunikat o kodzie E212.
    Zachowanie się urządzenia:
    - Nieraz uda się uruchomić i doprowadzić do skanowania i pobrania kartki z podajnika górnego z prawej strony.
    Kartka dochodzi jednak do środka urządzenia i staje po czym pojawia się komunikat o zacięciu się kartki właśnie tam gdzie stanęła. Kopiarka żąda wyłączenia i ponownego włączenia po czym pojawia sie kod E212.

W załączniku przedstawiam miejsce zacięcia gdyż nie znam fachowego nazewnictwa poszczególnych części kopiarki. Jestem nowicjuszem.

Załączniki skasowałem. Zdjęcia proszę wklejać korzystając z Instrukcji. Jedno poprawiłem. rys57

Kserokop
    Level 20  
    Masz pęknięty transport papieru widać to na zdjęciu.
    krzychru
    Level 11  
    Co twoim zdaniem jest transportem??

Jeśli chodzi o tę podwójną gumową taśmę to ona nie jest zerwana. Dokładnie oględziny nie wskazały na jakieś mechaniczne uszkodzenia. Żaden pasek ani koło zębate nie ma wykruszonych zębów itd.
    Może to czujnik?
    I Kwestia czy kod E212 ma związek z transportem??
    tracer_as
    Level 19  
    E 212 to problem z motorem skanera, może linki są zbyt luźne i może mieć podczas skanowania problem z pracą skanera i w tym samej chwili blokuje papier. Miałem przypadek taki w Canonie 4050 że linki skanera były trochę luźne i jednocześnie blokowało papier.
    tato56
    Level 30  
    Proponuję sprawdzić: czujnik pozycji,jeżeli skaner przesuwa się lekko bez oporów to czy po przesunięciu go w środkową pozycję wraca bez problemu i nie ma błędu? W tych maszynkach lubi "lecieć" napęd(koła zębate lub sterowanie)
    Najtaniej będzie jak skontaktujesz się z serwisem
    Pozdrawiam
    Kserokop