Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Współczynnik K dla PKZMO. Impedancja pętli zwarciowej.

14 Cze 2009 20:57 13700 14
  • Poziom 12  
    Witam:)
    Poraz pierwszy wykonuję pomiary instalacji elektrycznej i mm problem. Silniki zabezpieczone są PKZMO i teraz mam problem jaki przyjmuje się współczynnik k dla obliczeć max impedancji pętli zwarciowej. Mam dwa protokoły z poprzednich badań i współczynniki są tak różne że nie sposób uwierzyć.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 12  
    Co natomiast z prądem, jaki przyjmuje się do obliczeń Z dopuszczalne? Czy jest to max prąd nastawialny czyli np. PKZ0-4 to 4A, czy też prą ustawiony na wyłączniku.
    I jescze jedno, wiem że napewno należy podczas pomiarów odłączać falowniki, które jeszcze urządzenia wymagają takiej operacji?
  • Poziom 16  
    Witam.
    Ja mnożę przez wartość maksymalną, czyli jesli jest zakres np. 4-6,3A to biorę 6,3A. Współczynnik K zawiera się w przedziale od 12 do 16 - w zależności od producenta - trzeba szukać informacji w katalogach. PKZM ma ustawione fabrycznie razy 14.
    Przy pomiarze impedancji nie powinno się wprowadzać zmian w obwodzie, natomiast w przypadku pomiaru rezystancji izolacji można uszkodzić elektronikę i ochronniki. Przy Rizol. z układami elektronicznymi dokonuje się pomiaru pomiędzy PE a zwartymi zaciskami L i N.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 28  
    Przy pomiarze pętli zwarcia nie rozłączmy nic - przecież badamy prawidłowość połączenia. Przy pomiarze isolacji układy z elektroniką trzeba odłączać - napięcie pomiarowe 500V może uszkodzić elektronikę.
  • Poziom 12  
    Podczas pmiarów pojawił sie kolejny problem, a mianowicie mam silnik trójfazowy zasilany z przemiennika częstotliwości zasilanego 1-fazą, jak teraz zmierzyć impedancję pętli zwarcia jeżeli miernik Sonel MIE-500, pokazuje bład - niskie napięcie zasilania. Co wtedy?
    Podejrzewam że przy pomiarze pętli zwarcia, gdzie w obwodzie są falowniki i nie pracują na f=50Hz.
  • Poziom 33  
    Spiderek napisał:
    Podczas pmiarów pojawił sie kolejny problem, a mianowicie mam silnik trójfazowy zasilany z przemiennika częstotliwości zasilanego 1-fazą, jak teraz zmierzyć impedancję pętli zwarcia jeżeli miernik Sonel MIE-500, pokazuje bład - niskie napięcie zasilania. Co wtedy?
    Podejrzewam że przy pomiarze pętli zwarcia, gdzie w obwodzie są falowniki i nie pracują na f=50Hz.


    Chyba nie wziąłeś napięcia pomiarowego z wyjścia falownika? Nie podejrzewam o takie rzeczy osoby z uprawnieniami pomiarowymi
  • Poziom 12  
    W takim razie skąd bierze się napięcie do badania silnika zasilanego z falownika?
  • Poziom 12  
    Współczynnik K najlepiej szukać u producenta w kartach katalogowych.
    Tutaj charakterystyka PKZM
    Współczynnik K dla PKZMO. Impedancja pętli zwarciowej.
    jak widać od k=14do20
    Napięcie pomiarowe pobierane z wyjścia przemiennika częstotliwości (falownika ) może uszkodzić miernik, zawiera ono (napięcie ) dużo harmonicznych dlatego stosuje się ekranowane kable falownik-odbiór.
    Należy brać napięcie z zasilania falownika, nawet w przypadku przemiennika 1f/3f
  • Poziom 14  
    Witam
    Jeżeli chodzi o wyłącznik silnikowy to zazwyczaj współczynnik k to 13 lub 14 - odnosi się to do wartości max bo ta regulowana to tylko człon przeciążeniowy. Zwarciowy jest stały i jest to max wartość.
    Pętli zwarciowej za falownikiem się nie mierzy tylko do falownika. Falownik ma inne zabezpieczenia elektroniczne i takie tam swoje (termiczne, nadbieg itp.).
    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Proszę Pana vili
    Czyli wynika że jeśli posiadam wyłącznik silnikowy GV2ME14 to rozumiem że współczynnik K przyjąłem 14 a wartość zwarciowa to 138A czy to jest poprawne myślenie? Czy powinienem jednak dla danego wyłącznika wziąć pod uwagę 10A ( nastaw wyłącznika to 6-10A) ?

    Dodatkowo czy ktoś mógłby sprawdzić jaki jest współczynnik K dla GV2ME14 ? Przeszukałem już chyba cały internet :) karty produktu, katalogi itp itd i nie mogę tego zauważyć.
  • Poziom 33  
    NorbertWroclawT napisał:
    Dodatkowo czy ktoś mógłby sprawdzić jaki jest współczynnik K dla GV2ME14 ? Przeszukałem już chyba cały internet :) karty produktu, katalogi itp itd i nie mogę tego zauważyć.

    Jest w karcie: Magnetic tripping current: 138 A
  • Specjalista elektryk
    Czy Wy tam nie macie zabezpieczeń nadprądowych? Np. typu S? Jedynym zabezpieczeniem to jest wyłącznik silnikowy?
    I na dodatek "siedzi" w tablicy rozdzielczej?

    I nie mierzycie połączeń ochronnych?

    Mnie się wydawało. że zabezpieczamy i później sprawdzamy instalację elektryczną, a wyłącznik silnikowy to element np. szafy sterowniczej maszyny lub urządzenia. I nadal mi się wydaje, że badanie impedancji pętli zwarcia silnika jest bez sensu, bo są inne ( i to skuteczniejsze) metody zabezpieczenia przed porażeniem, niż tylko "pętla zwarcia".
    Już nadzialiście się na problem z pomiarami Zs za falownikiem, nic Wam to nie mówi?????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mądry zajrzałby do projektu, a mądrzejszy rozrysował sobie sytuację w schemacie wielokreskowym.