Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vitopend 100 dwufunkcyjny z 2008r

mitet 14 Cze 2009 22:47 3220 11
  • #1 14 Cze 2009 22:47
    mitet
    Poziom 10  

    Po 4 miesiącach pracy CWU i CO została tylko CWU.
    Po załączenu CO palnik pracuje chwilę, podgrzewa
    do nastawionej temperatury i koniec.
    Objaw - brak obiegu wody CO.
    Ciśnienie 1bar .
    Start kotła powoduje skok ciśnienia do 1.2 bar.
    Wzywać Serwis ?

    0 11
  • #2 15 Cze 2009 07:14
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Może jakiś zawór pod kotłem jest zamknięty ? Jeśli nie to podejrzenie pada raczej na zawór przełączający w kotle.

    0
  • #3 15 Cze 2009 14:08
    mitet
    Poziom 10  

    Zaworki pod kotłem kulowe, sprawdzałem niestety są otwarte.

    0
  • #4 15 Cze 2009 17:42
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Czyszczenie i przegląd okresowy kotła przy którym serwisant sprawdzi zawór przełączający - pomoże.

    Sprawdź jeszcze czy w trybie c.o. kocioł ma gorący wymiennik wody użytkowej (płytowy nierdzewny element prostokątny). Jeśli tak - to na bank zawór przełaczający (napęd tego zaworu).

    Jeszcze jedno pytanie: Kocioł nie wchodzi w stan usterki ?

    0
  • #5 15 Cze 2009 19:23
    mitet
    Poziom 10  

    W stan usterki nie wchodzi, funkcja (cwu ) działa normalnie.
    Od końca sezonu grzewczego funkcja (co) nie była używana.
    Jest to na gwarancji , instalacja - grudzień.2008r myślę że
    Servis producenta nie bedzie sugerował braku przeglądów
    okresowych itp?

    0
  • #6 15 Cze 2009 20:02
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    Czyszczenie, płukanie, konserwacja itp nie wchodzą w obsługę gwarancyjną

    0
  • Pomocny post
    #7 15 Cze 2009 20:36
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    mitet napisał:

    Od końca sezonu grzewczego funkcja (co) nie była używana.
    Jest to na gwarancji, instalacja - grudzień.2008r myślę że
    Servis producenta nie bedzie sugerował braku przeglądów
    okresowych itp?


    No nie ma podstawy, bo obowiązkowy przegląd musisz zlecić w grudniu 2009 a to jeszcze przez nami. Sprawdź tylko czy masz prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną i dzwoń do Viessmanna. Nie ma na co czekać.

    A sprawdziłeś co z tym wymiennikiem w czasie pracy kotła na c.o. ?

    0
  • #8 16 Cze 2009 07:37
    mitet
    Poziom 10  

    Wymiennik jest ciepły , i cwu jest przez chwilę po odkręceniu b. ciepła.

    0
  • #9 16 Cze 2009 07:43
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Więc zawór/napęd przełączający do naprawy/wymiany. Trzeba wezwać serwis.

    0
  • #10 05 Paź 2009 09:49
    Baruto56
    Poziom 2  

    mitet napisał:
    W stan usterki nie wchodzi, funkcja (cwu ) działa normalnie.
    Od końca sezonu grzewczego funkcja (co) nie była używana.
    Jest to na gwarancji , instalacja - grudzień.2008r myślę że
    Servis producenta nie bedzie sugerował braku przeglądów
    okresowych itp?


    Witam,
    U mnie też sie pojawił ten problem. Najwidoczniej zawór jest problematyczny.
    Piec mam z 2008 roku - uruchomiony we wrześniu 2008.
    Ale od początku:

    Teoretycznie zakończyłem okres grzewczy w maju 2009 roku ze względu na aurę (zamknąłem CO pokrętłem przekręcając w lewo). W czerwcu 2009 okazało się że trzeba odpalić CO. po przekręceniu pokrętła CO w prawo nic się nie wydarzyło. Po kilku próbach przekręcenia pokrętła CO w lewo i w prawo doszedłem do wniosku, ze trzeba zrobić twardy "restart". Całkowite wyłączenie i włączenie pieca zadziałało i kaloryfery zrobiły się ciepłe.
    Od lipca do końca września funkcja CO znowu została wyłączona przekręceniem pokrętła w lewo.

    Nadeszły październikowe chłody no i trzeba było odpalić CO.
    Po przekręceniu pokrętła CO w prawo piec się co prawda odpalił i zaczął grzać, ale kaloryfery nadal były zimne. Natomiast wzrosła odczuwalna temperatura wody CWU.
    No i pojawił się objaw dogrzewania "CO" w minutowych odstępach. Z pieca dochodziło równomierne buczenie - czyli pompa teoretycznie działała.
    Jak nic wzywać serwis....ale,
    w instrukcji znalazłem jak ustawić zawór w pozycji początkowej czyli na środku:
    Po jednoczesnym przekręceniu obydwu pokręteł (CWU i CO) w lewo do oporu wyłączyć piec na 3 sekundy po czym włączyć i przekręcić pokrętło CWU w prawo na 3 sekundy.
    Po wykonaniu tej czynności zawór powinien znaleźć się w pozycji początkowej czyli na środku.
    Tyle teorii
    W praktyce po wykonaniu tej operacji dalej nic się nie wydarzyło.
    Kaloryfery nadal były zimne.
    Wykonałem operację ponownie z tym, że w drugiej fazie przekręciłem oba pokrętła na raz na 3 sekundy, po czym przekręciłem pokrętło CO też na 3 sekundy. No i po przekręceniu pokrętła CO usłyszałem z wnętrza pieca krótkotrwałe buczenie. Po przekręceniu pokrętła CWU w prawo z pieca wydobył się podobny dźwięk.
    Oznaczało to, że "zastany" zawór znów zaczął pracować a kaloryfery zrobiły się gorące.

    Wnioski
    Po okresie grzewczym pozostaje mi wyłączanie CO ze sterowania elektronicznego a nie przez wyłączenie tej funkcji za pomocą pokrętła.

    Pozdrawiam,

    0
  • #11 07 Paź 2009 12:02
    mitet
    Poziom 10  

    W ramach gwarancji (po kilku interwencjach w centrali Viessmana z rzecznikiem prasowym włącznie ) wymienili zawór trójdrożny z napędem.
    Wymienili dopiero za drugim razem bo za pierwszym serwisant odkręcił
    i przykręcił napęd zaworu pomogło to na 1 cykl bo w 2 już sie zablokował.
    Serwis gwarancyjny żałosny (Kraków Podgórze).
    Serwisant Viessmana nie miał czasu na serwis gwarancyjny, a zlecenie
    na wymianę tego zaworu prywatnie (na ulicy obok) proponował zrealizować
    za 15 minut!!!

    0
  • #12 05 Paź 2010 14:54
    Baruto56
    Poziom 2  

    mitet napisał:
    W ramach gwarancji (po kilku interwencjach w centrali Viessmana z rzecznikiem prasowym włącznie ) wymienili zawór trójdrożny z napędem.
    Wymienili dopiero za drugim razem bo za pierwszym serwisant odkręcił
    i przykręcił napęd zaworu pomogło to na 1 cykl bo w 2 już sie zablokował.
    Serwis gwarancyjny żałosny (Kraków Podgórze).
    Serwisant Viessmana nie miał czasu na serwis gwarancyjny, a zlecenie
    na wymianę tego zaworu prywatnie (na ulicy obok) proponował zrealizować
    za 15 minut!!!


    U mnie odbyło się sprawniej.
    Serwisant w ramach przeglądu wymienił zawór na nowy.
    Z informacji które udało mi się uzyskać od serwisanta to Viessman po otrzymaniu kilkudziesięciu zgłoszeń z całej Polski o zacinaniu się zaworu poszedł po rozum do głowy i sprawdził przyczynę usterki.
    Okazało się że dobrany materiał w zaworze nie jest odporny na polską wodę. W związku z tym Viessman zmienił dostawcę zaworów.
    Podobno przypadłość dotyczy pierwszej serii tego rodzajów pieców wprowadzonych na rynek polski.

    Po za tym serwisant wymienił oprogramowanie które z założenia ma raz na dzień uruchamiać silniczek zaworu w czasie kiedy nie korzysta się z CO.

    Z efektu jestem bardzo zadowolony gdyż po półrocznej przerwie załączyłem CO i wszystko zadziałało jak powinno.

    0