Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siemens LOGO/ Mitsubishi ALPHA

15 Cze 2009 11:21 4541 11
  • Poziom 9  
    Szanowni Forumowicze,
    zwracam sie z uprzejma prosba o porade. Jestem studentem 5-go roku automatyki na wydziale mechanicznym i stoi przede napisanie pracy magisterskiej. Tematem na jaki sie zdecydowalem jest budowa stanowiska pomiarowego zwiazanego z ukladem chlodzenia silnika samochodu osobowego (nie do konca tradycyjny) oraz klimatyzacja/ogrzewaniem przedzialu pasazerskiego.
    Obecnie jestem na etapie wyboru rodzaju sterowania oraz firmy dostarczajacej sterownik, czujniki, itp.

Chcialem zapytac, czy sterownik Siemens LOGO lub Mitsubishi Alpha, nadawalby sie do moich potrzeb. Nadmienie, ze stanowisko obejmuje:
    -grzalki (3 szt. napiecie 230/400 V, 6000W kazda)
    -pompy ( 5 szt. napiecie 12V, 2 z nich z pwm)
    -Zawory 3/2 (4szt. sterowane elektrycznie)
    -wiatraki do chlodnicy ( 2 szt. napiecie 12V)
    -czujniki temperatury ( 8 szt)

Sterownik musi monitorowac temperature w 8 roznych miejscach. Wyniki pomiaru z czterech z nich sa tylko informacyjne ( wykres na monitorze), zas 4 pozostale maja wplyw na polozenie zaworow, prace pomp.

Niestety nie mialem okazji pracowania na sterownikach tych firm. Nie wiem, czy powyzsze sterowniki nadaja sie do tego celu. Jesli nie, prosze o propozycje jakie rozwiazanie ewentualnie wchodzi w gre oraz jakie komponenty sa niezbedne ( od strony sterowania: sterownik + moduly rozszerzajace, przekazniki, zasilanie).
    Gdyby bylo to mozliwe bylbym wdzieczny za jakiekolwiek info na temat symulacji, zestawow startowych, tutoriali, przykladow.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 31