Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 pluriel+problem z rozsuwanym dachem

afronurek 15 Cze 2009 13:36 27093 23
  • #1 15 Cze 2009 13:36
    afronurek
    Poziom 1  

    Witam!
    Mam problem z rozsuwanym dachem w C3 pluriel,
    nie reaguje na wlacznik, ale przy podlaczeniu zewnetrznego zrodla pradu bezposrednio do silniczka dach sie rozsuwa i zasuwa bez problemu, tak samo sie dzieje z zamkami tylniej szyby: nie reaguja na wlacznik, za to pracuja z zewnetrznym zrodlem pradu.
    Sprawdzalem zasilanie pradu i do wlacznika dachu dochodzi zasilanie.
    Prosze o jakiekolwiek porady
    i z gory dziekuje.
    Pozdrawiam.

    Dbaj o pisownię! Poprawiłem. [MS]

    1 23
  • #2 15 Cze 2009 22:53
    viptradeac
    Poziom 19  

    Cos kolega chyba zle sprawdzal zasilanie dochodzi a do silnika nie ? zasada jest prosta + do silnika po właczniku do włacznika staly + masa stala niezwierana. Wiec csprzawdz czy jest przejscie na przełaczniku w momecie zwarcia przelacznika jezeli jest to nastepnie czy + po zwarciu przelacznika dochodzi do silnika jezeli dochodzi to musi działac. Za przeproszeniem ale budowa tego ustrojstwa jest prosta jak przełacznik swiatła na scianie :)

    1
  • #3 07 Sie 2009 18:56
    gortadeusz
    Poziom 1  

    Mam prośbe. Jezeli poradziłeś sobie z tym problemem a mógłbyś mi pomóc ponieważ mam takie same objawy to byłbym bardzo wdzięczny. pozdr.

    2
  • #4 20 Wrz 2009 13:06
    aro121
    Poziom 9  

    Sprawdź BSI (komputer z bezpiecznikami w kabinie) u mnie był teki sam problem i chodziło o brak styku w BSI.


    Aro

    4
  • #5 18 Paź 2009 19:52
    ziomek74
    Poziom 1  

    Witam.
    Ze sterowaniem tego dachu w Pluriel to rzeczywiście dziwna sprawa.
    Sterownik od zamykania dachu czasami działa prawidłowo, a czasami jak gdyby w trybie awaryjnym. Wyłącznik w położeniu "dach całkowicie zamknięty" przełączony o jeden i dach działa ale dalej na następnych pozycjach już nie. Jednak gdy wrócimy na moment do pozycji "dach całkowicie zamknięty" drgniemy na chwilę mechanizmem i z powrotem przełączymy o jeden to dach otworzy się o następna sekwencje i tak mogę otworzyć cały dach używając na zmianę tych dwóch pozycji.
    Jednak największy problem mam z tym, iż przy całkowicie zamkniętym dachu nie otwiera się bagażnik. Jest tam elektryczne otwieranie i ono "nie zaskakuje". Jednak gdy dach jest całkowicie złożony "na szybę" wtedy klapa się otwiera. Sadzę, że gdzieś jest czujnik prawidłowego otwarcia dachu który struje otwieraniem bagażnika ale nie mam pojęcia gdzie.
    Z góry dziękuje za każdą okazaną pomoc.
    Pozdrawiam

    3
  • #6 11 Sie 2010 23:29
    kamm88
    Poziom 2  

    Witam,
    Widzę że nie tylko ja mam problem z dachem w plurierze. U mnie nie można już otworzyć bagażnika nawet w pozycji pełnego otwarcia. I też przełącznik przestał reagować w pozycjach pośrednich. Mam wrażenie że pozycjonowanie dachu / rozpoznanie pozycji nie działa prawidłowo. Mam prośbę do poprzedników którzy pisali o tym problemie - jak sobie poradziliście?
    PS.
    Coś mi też zresztą trejkocze przy zamykaniu dachu w pozycji skrajnej.

    4
  • #7 07 Wrz 2010 10:42
    Cybant
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich
    Z okazji ze ten temat z dachem w plurierze zostal poruszony chcial bym rowniez dolaczyc sie do tego tematu gdyz moj plurier wogole nie reaguje ani na otwieranie tylnej szyby ani na rozsuwanie dachu bezpieczniki sprawdzalem i zalazlem jedne w komorze silnika i drugie w kabinie gorzej jest z przekaznikami gdyz ich nie znalazlem a nie posiadam instrukcji obslugi a w necie znalezc cos na ten temat to prawie nie mozliwe wiec jesli ktos by mi mogl pomoc w rozwiazaniu tego problemu byl bym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam Robert

    0
  • #8 07 Wrz 2010 20:59
    wopor
    Poziom 32  

    witam, dach w plurierze mozna otwierać przy temp otoczenia min 15°C, jest to dach napedzany linką (coś na wzór otwierania szyb), aby zaczął otwierać się skwencyjnie (skokowo) muszą być zamkniete ,klapa bagaznika, szyba tylna tam są mikrostyki które zamykaja obwód, jednoczesnie na końcach dachu przy tylnej szybie są mikrostyki(lewa i prawa strona) które daja info o zamknietym dachu wtedy mozna otworzyc szybe tylną i klape bagażnika, całość dachu prowadzona jest w szynach na slizgach z plastyku (wrazliwe na uszkodzenie jak jest zimno), mozna je kupić w serwisie coś około 600zł, jak pękną to lubi przeskoczyc na lince napedowej i ona też do wymiany nastepne 500zł, skoro nie otwiera posprawdzaj te mikrostyki ,musisz zdjać te plastyki na krawędziach dachu od wewnatrz , ale jak nie masz odświadczenia to lepiej jedż do serwisu lub elektryka znajacego temat bo napsocisz za sporo kasy :D , jeszcze jedna uwaga jak dach zaczyna sie odsuwać to pierwsza sekcja jak dojdzie do końca odblokowuje drugą itd, robi to przez nacisk na odpowiedni wystep właśnie w tych ślizgach, powodzenia

    3
  • #9 07 Wrz 2010 22:59
    Cybant
    Poziom 9  

    Dzieki za szybka odpowiedz. Posprawdzam te mikrostyki ale czy one rowniez odpowiadaja za otwieranie tylnej szyby? Po zamknieciu wogole nie reaguje na przycisk do otwierania i za kazdymrazem musze odkrecac uchwyty od zamkow potem sciagac oslone z dolnej czesci szyby i recznie otwierac zamki po przez cofniecie silownikow w od zamka centralnego szyby teraz juz jej nawet nie zakladam bo to jedyny sposob otwacia tylu ale co dziwne tylna klapa reaguje na otwieranie bez poroblemu czy ona jest juz sterowana z innych czujnikow? Jutro posprawdzam i am znac co z tego wyszlo. Serdeczne Dzieki i Pozdrawiam

    0
  • #10 08 Wrz 2010 23:24
    wopor
    Poziom 32  

    witam, przy zawiasach na naroznikach szyby sa mikrostyki uruchamiane wypustkami dachu, dach musi być zamkniety zaskoczyć na zamek z przodu, mozliwe że kabłąki po których ten dach wendruje sa do regulacji , powodzenia

    2
  • #11 09 Wrz 2010 11:05
    Cybant
    Poziom 9  

    Witam
    Wlasnie ze z ta szyba jest tak ze jak sie zamknie to centralny w aucie zamyka ale gy przejede jakis odcinek drogi to zaraz na wyswietlaczu pojawia sie informacja ze bagaznik otwarty i wtedy centralnym juz nie mozna zamknac ale jak ja docisne i przytrzymam to centralny zaskakuje jednak dalej nie dziala przycisk otwierania poprubuje cos tam poregulowac i zobaczyc na te mikrostyki wzdluz dachu. Dzieki

    0
  • #12 09 Wrz 2010 21:55
    wopor
    Poziom 32  

    witam, zobacz czy masz dobrze zamkniete kabłąki,w kabinie przy przedniej szybie one zapewniaja sztywność konstrukcji, powodzenia

    1
  • #13 10 Wrz 2010 00:31
    Cybant
    Poziom 9  

    Witam
    Sprawdzalem te mikrostyki przy zamkach okna i one dzialaja jak zamkne zamki na otwartej szybie recznie to dzialaja ale juz jak domkne szybe to juz auta nie zamkne bo tak jak by sie nie domykala i wyswietla ze tyl jest otwarty a otwieranie szyby dalej nie dziala sciaglem plastiki z palonkow i nie znalazlem tych mikrostykow odpowiedzialnych za rozsuwanie dachu prubowalem recznie zwinac dach zwija i rozwija myslalem ze moze to co da ale dalej nic nie podzialalo a moze mialbys jakiegos linka gdzie moglbym zobaczyc krok po kroku jak otwierac ten dach bo moze cos zle robie i nie jest ustawiony tak jak ma byc i moze jakis schemat bezpiecznikow ktore za co odpowiadaja bo bez ksiazki obslugi to troche takie szukanie na slepo. Dzieki i Pozdrawiam

    2
  • #14 10 Wrz 2010 21:10
    wopor
    Poziom 32  

    witam, chytrusy w serwisie jak robiłem pierwszego plurierka nie chcieli powiedziec, ale znalazłem uczynnego elektryka w serwisie i powiedział co nieco a reszta to juz własne doświadczenie, czy to domykanie szyb to te tylne boczne? bo jak tak to masz coś lużne i szyba wciskając sie w kabłąk go podnosi i mikrostyki sie rozłączają, jak znajde coś o tym dachu to zamieszcze w dowlandzie, powodzenia

    1
  • #15 10 Wrz 2010 21:49
    Cybant
    Poziom 9  

    Witam
    Chodzi o ta szybe tylna nad klapa ale znalazlem usterke i rozlaczylem silnik od zsuwania dachu ten co jest na tylnej szybie i teraz zamyka i otwiera centralny ale przycisk dalej nie dziala. Tylko teraz nie wiem czy ten silnik jest uszkodzony czy masuje gdzies bo jak podlaczony i tylna szyba zamknieta ruszajac kostka od niego zaraz wychodzi ze szyba otwarta i centralny nie dziala a na rozlaczonym dziala wiec nie wiem o co chodzi. Moze dach jest nie domkniety? ale tego nie moge sprawdzic bo recznie dochodzi tylko do tego momentu i dalej stawia opor ale widac tak jak by dach mial troche luzu i nie slychac tego zatrzasku o ktorym pisales ze dach powinien zaskoczyc i moze to jest powod ze nie reaguje na bodzce elektryczne i to otwieranie tylnej szyby wogole nie reaguje. Pozdrawiam

    -1
  • #16 15 Wrz 2010 20:09
    miras_mirek
    Poziom 1  

    Witam. W moim plurierze znalazłem przyczyne nie działania zamka w tylniej szybie- klapie. otóż mialem przerwane dwa kabelki w wiązce idącej po lewej i po prawej stronie (jak sie podniesie klapa). Poprzez czeste otwieranie i zamykanie klapy poprostu się ułamały. Po zlaczeniu tych kabelkow dach niby juz dziala ale nie na wszystkich pozycjach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam. W moim plurierze znalazłem przyczyne nie działania zamka w tylniej szybie- klapie. otóż mialem przerwane dwa kabelki w wiązce idącej po lewej i po prawej stronie (jak sie podniesie klapa). Poprzez czeste otwieranie i zamykanie klapy poprostu się ułamały. Po zlaczeniu tych kabelkow dach niby juz dziala ale nie na wszystkich pozycjach.

    0
  • #17 15 Wrz 2010 20:15
    wopor
    Poziom 32  

    witam, kol cybant jak silnik nie stanie w neutrum to układ widzi go jako otwarty i by nieuszkodzić systemu ślizgów nie otworzysz szyby i bagaznika, szukaj przyczyny? ale cos mi mówi ze przszkoczył na lince i masz ja pewnie do wymiany ,powodzenia

    1
  • #18 29 Wrz 2010 16:56
    Cybant
    Poziom 9  

    Witam ponownie i wciaz w tym samym miejscu dach dalej nie dziala i chyba juz tak zostanie bo bylem juz u roznych elektrykow i kazdy rozklada rece a servis oczywiscie zostawic auto i posprawdzaja ale koszty niewiadome od kilkuset do kilku tysiecy zloty i nie wiadomo czy bedzie dzialac. Wiec i tak idzie do zimy tak ze dach nie bedzie sciagany. Pozdrawiam i dzieki za wszystkie rady

    1
  • #19 29 Wrz 2010 21:23
    wopor
    Poziom 32  

    witam, ja strawiłem na poznaniu tego ustroistwa 10dni, mam zanjomego w serwisie i użyczył wiedzy :D , jeżeli samochód jest bezwypadkowy to wymiana linki napedowej + plastyków slizgów + jakis mikrostyk to koszt około 1000zł robocizna to około 600zł tak jest przynajmniej w Bydgoszczy, jezeli sam miał kolizje to dach może sie klinować i psocić ale tego bez pomiarów trudno wyczuć, ja kupiłem plurierka jakieś 3lata temu dla żony ale pełne ubezpieczenie to 9000zł i nie chciała po roku jezdzić, a robiłem dach bo w zime córa chciała otworzyć i...... ojciec miał robote :D tak pozbyłem sie go, fajny ale upierdliwy ten dach ale dla młodzieży to szpan :D, pozdrawiam

    1
  • #20 07 Mar 2011 23:27
    Cybant
    Poziom 9  

    Witam ponownie

    Zima minela a ja dalej borykam sie z tym dachem i dalej nie dziala. Jak by ktos mial instrukcje otwierania dachu i schemat bezpiecznikow i mogl sie tymi wiadomosciami podzielic to byl bym wdzieczny bo kupowanie nowego dachu to jakos mi sie nie usmiecha.

    Pozdrawiam

    0
  • #21 30 Mar 2011 21:40
    ziomek73
    Poziom 2  

    kol. Cybant - sprawa niestety wygląda mi na poważną, miałem bardzo podobne objawy. dach "trejkotał" w pozycjach skrajnych - to niestety jest objaw, że linka przeskoczyła. Zazwyczaj jest to efekt połamanych prowadnic które powodują przeskok linki. Natomiast ta nieszczęsna linka, daje błędny sygnał do reszty układu dachu i powoduje problemy z otwieraniem klapy bagażnika, próbowałem to robić, ale powiem - wojna z wiatrakami. W zeszłym roku udało mi się wypatrzeć dach na allegro za 300 pln ( ale wypatrywałem go z 6 miesięcy, nie jest to popularna część, a niektórzy myślą, że sprzedają część do Ferrari i cena odpowiednia.......) , co prawda kupiłem dach szary a ja miałem czarny, ( nie zdecydowałem się na przekładkę poszycia, balem się tego robić aby nie nie napsuć) no ale cóż jak sie nie ma tego co sie chce to się lubi to co jest..... Dach wymieniłem w ciągu 2 godzin a robiłem to pierwszy raz w życiu, teraz śmiga aż milo, małżonka zachwycona. trzymam kciuki za efektywne poszukiwanie zamiennika......to chyba najlepsze rozwiązanie

    3
  • #22 01 Sty 2012 21:10
    GP_Auto
    Poziom 1  

    Dzień dobry wszystkim ja prowadzę firmę w której na szeroką skale zajmujemy się naprawą tych nieszczęsnych dachów. :D

    10
  • #23 14 Sty 2012 16:21
    jacof
    Poziom 12  

    Witam.
    A co w przypadku jeśli np. linki przeskoczyły i słychać silniczki a dach nie chce się otwierać ?
    Jak ręcznie próbuję go zdjąć to daje się odsunąć tylko do pierwszysch plasticzków/prowadnic.
    Nie chcę nic połamać. Więc proszę o poradę jak ręcznie złożyć cały dach.
    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

    1
  • #24 29 Kwi 2012 01:15
    witja78
    Poziom 2  

    a co jesli wymieni sie linki i slizgi,czy jest potrzeba regulacji linek do silnika czy reguluje sie automatycznie pod wplywem czujnikow??

    1