Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Marea 1.6 16V - chłodnica z klimatyzacją.

jasiek89 15 Cze 2009 15:26 3601 6
  • #1 15 Cze 2009 15:26
    jasiek89
    Poziom 17  

    Witam serdecznie, dziś wiąże się z problemem chłodnicy w pojeździe Fiat Marea 1.6 16V '96. Przebieg 100.000 km.

    Problem jest takiej postaci. Wiadomo nic nie jest wieczne, niestety mam pewne problemy z chłodnicą. Problem jest taki. Czy wyjęcie chłodnicy z klimatyzacją i włożenie bez klimatyzacji, wiąże się z dużym problemem elektrycznym związanym ze sterowaniem manualną klimatyzacją z której korzystało by się w zimę jako ogrzewanie. Postanowiłem zdjąć klimatyzację bo w tym samochodzie zupełnie jest ona zbędna. Mam poprzednią chłodnicę która pracowała ok 1 tygodnia, po zakupie nowego samochodu czyli jest nowa.

    Jeżeli da się w możliwie prosty sposób, nie pociągając za sobą dużych kosztów to proszę o jakieś rady. Pomysły każdej maści będą mile widziane. Oprócz mechanika :p, gdyż jego praca przewyższy wartość samego auta.

    0 6
  • #2 15 Cze 2009 15:51
    glosny83
    Poziom 28  

    nic się nie stanie tylko klima nie będzie mrozić i tyle no i pasowało by ściągnąć kompresor od klimy bo szkoda żeby chodził na (sucho)

    0
  • #3 15 Cze 2009 22:44
    milejow
    Poziom 42  

    Ktora chlodnice masz do wymiany bo od klimy(skraplacz) i chlodzenia silnika to 2 zupelnie rozne elementy(tylko do siebie przykrecone)?

    0
  • #4 16 Cze 2009 18:51
    jasiek89
    Poziom 17  

    Mam do wymiany chłodnice silnika (wody), ponieważ rozładowywuje mi akumulator, grzeje się silnik ok. 5 min stania w korku. Po rozruchu zimnym 10 min i wrze... chłodnica wiąże się z poborem prądu rzędu 30 A, a akumulator to 55Ah więc rozładowanie może właściwie nie problem. Wiem że chłodnica i klima to 2 różne sprawy. Tylko zastanawia mnie jedno. Czy da radę bezboleśnie wymienić tą chłodnice. I pewnie czeka mnie wizyta u mechanika.

    0
  • #5 16 Cze 2009 19:20
    milejow
    Poziom 42  

    A pomyslale,ze moze ci sie nie otwierac termostat(Po rozruchu zimnym 10 min i wrze..)?I w jaki sposob wymysliles sobie,ze:(chlodnica wiąże się z poborem prądu rzędu 30 A)????

    0
  • #6 16 Cze 2009 21:22
    jasiek89
    Poziom 17  

    milejow napisał:
    A pomyslale,ze moze ci sie nie otwierac termostat(Po rozruchu zimnym 10 min i wrze..)?I w jaki sposob wymysliles sobie,ze:(chlodnica wiąże się z poborem prądu rzędu 30 A)????


    Już odpisuje: Mój model ma już jeden wyciek z chłodnicy wody. Jest na niej dość dużo osadzonego skrystalizowanego glikolu. Dlatego podejrzewam że w w środku jest znacznie więcej. Kolejny problem, to nieustanny problem wycieku lub parowania płynu chłodzącego. Nie widziałem nigdy mokrych plam, jednak co 2 tygodnie trzeba go dolewać. Dziwne prawda?

    Termostat? Hm.... Możliwe że coś z nim nie tak, jednak nie potrafię zbadać tego sam, może podpowiesz mi jak??

    Co do prądu 30A, 1) 30 A to prąd maxymalny bo tak deklaruje instrukcja i typ bezpiecznika. Jeżeli nie jest to te 30 A to i tak napewno dużooo. Podczas pracy wentylatora bardzo słychać obciążenie prądnicy. Samochód momentami przygasa, choć nie gaśnie.

    Może orientujesz się jak sprawdzić i ew. dokonać regulacji tego termostatu?

    0
  • #7 16 Cze 2009 21:40
    milejow
    Poziom 42  

    Termostatu sie nie reguluje.Silnik osiagnie ok.90 stopni-ma sie otworzyc termostat(goroca rura miedzy kroccem obudowy termostatu a chlodnica.Wentylator chlodnicy bierze duzo pradu,to normalne a chodzi dlugo bo termostat nie puszcza plynu na chlodnice.
    Pojedz do dobrego mechaniora zanim wymienisz niepotrzebnie pol auta

    0