Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat - masakra

17 Maj 2004 15:37 9583 40
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam VW Passata z '88 z silnikiem 1.8 na wtrysku k-jetronic.
    Problem jest w tym,ze strasznie sie krztusi jak zapale. W ogole to na zimnym chodzi ale nierowno, spadaja mu obroty, rosna, nie chce wchodzic na obroty, strzela w rure.Jak sie zagrzeje to jak zgasnie to za chiny nie da sie go odpalic. Wykluczylem nieszczelnosc ukladu ssania (posprawdzalem wszystkie przewody od pocisnienia, filtr, gumowa oslone), regulator cisnienia tez jest dobry, bo jest wymieniony.
    Co moze byc problemem? Wtryskiwacze, czy moze elektryka (ktores zawory elektryczne?). Iskry na swiecach sa, paliwo dochodzi do wtryskiwaczy.
    Pomocy, bo juz nie wiem co robic.!!
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    a lambde sprawdzałeś
  • Poziom 13  
    zmierz cisnienie paliwa i czujnik temperatury oraz (podstawa) czy sterownik ma zaslanie
  • Poziom 17  
    Piaty wtryskiwacz ciagle Ci leje IMO. Czesta usterka. On po uplywie 8 sekund powinien sie wylaczyc, ale widocznie u ciebie zchrzanil sie czujnik wkrecany w kolektor, ktory majac temp < 35*C powinien zalaczyc wtryskiwacz.

    Aha, strzelanie w wydech to oznaka slabego zaplonu, prponuje zmienic kable i przewody, bo to moze byc rowniez wielkim problemem.
  • Poziom 11  
    Dzieki za odpowiedzi.
    Wymienilem caly rozdzielacz z wstryskiwaczami i pomoglo, ale tylko na chwile, bo jak zaczalem ustawiac zaplon to klapa od podcisnienia (pod rozdzielaczem) zaczela sie tluc (oznaka zaniku i pojawiania sie podcisnienia) i silnik zgasl. Po 3 godzinach postanowieom wykrecic swiece i wszystkie byly zakopcone. Poza tym nie bardzo chce krecic, nie moze sie przelamac (akumlator dobry). Wyczyscilem swiece i zaczalem krecic. Po 30 sek zapalil. Co sie okazalo? Jedna swieca wogole nie pali (zdejmowalem kapturki).
    Jutro kupie swiece. Czy proponujecie tez wymienic przewody ?
    Zaznacze ze z braku paliwa samochod chodzi na zwyklym a nie bezolowiowym. Czy to tez moze byc przyczyna?
    Pozdr.
    MS
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    wygląda na to że trzeba zmienić przewody albo rozdzielacz zapłonu niewiem jaki jest w passacie ale to chyba zwykla kopulka. Skoro są strzały w wydech to znaczy że masz mieszanke zbyt bogatą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    mi terz się właśnie tak wydaje że to może być lambda albo jakiś czujnik podciśnienia w układzie dolotowym chociaż strzały się mogą pojawiać też przez to że kturyś gar niepali może czasem kompresji niema ale to raczej wykluczam
  • Poziom 11  
    Wymienilem swiece.
    Wszystko niby gra, jak silnik cieply. Jak tylko postoi z 20 minut i ostygnie lekko to nie moze zapalic a jak zaskoczy to sie dusi niesamowicie.
    Moze to wina jakiegos czujnika? Sam nie wiem.
    Ostatnio mi sie pomyslalo, ze moze to regulator termiczny zamontowany wewnatrz rozdzielacza (tak mi sie wydaje, ze to to, bo co by tam bylo?) Mierzylem omomierzem i nie ma zadnej rezystancji. Jak ktos ma silnik na wtrysku moze by zmierzyl czy na tych, miedzy tymi trzema przewodami powinna byc jakas rezystancja. Wydaje mi sie ze powinna tam byc cewka od bimetalu. Bo sam juz nie wiem.
    Pozdr.
    MS
  • Poziom 34  
    Witam. A sprawdzałeś zawór dodatkowego powietrza ?
  • Poziom 11  
    Sprawdzilem.
    Dziala, znaczy otwarty na zimnym i zamkniety na goracym silniku. Poza tym rezystancja jest i napiecie dochodzi.
  • Poziom 34  
    Sprawdzałeś to o czym pisał toradek (szczelność wtryskiwacza rozruchowego) i termowyłącznik czasowy ?
  • Poziom 25  
    A sprawdziłeś przewody WN może ci niełączą.
  • Poziom 11  
    Sprawdzilem wtryskiwacz rozruchowy. Szczelny. Termowylacznik tez sprawny. Ide sprawdzic zawor rozgrzewania silnika.
  • Spec od samochodów
    sprawdż ciśnienie w cylindrach i układ wydechowy,może popychacz zaworów pęknięty,wałek rozrządy zdarty.OLEJ w silniku O.K!
  • Poziom 34  
    Jeszcze jedno. Rozmawiałem dziś ze znajomym o tej usterce i poradził mi żebyś "tak dla czystego sumienia" sprawdził czy Ci nie przeskoczył pasek rozrządu o ząbek. Wtedy też mogą się dziać cuda a niby wszystko wygląda ok. Warto sprawdzić czy pokrywają się znaki. Chociaż mi to wygląda na układ paliwowy.

    a tak na boku jaki to konkretnie silnik symbol ? (napisałeś że k-jetronic, może być też ke-jetronic - podobne tylko inaczej rozwiązane wzbogacanie mieszanki i katalizator).
  • Poziom 11  
    A wiec sprawa wyglada nastepujaco.

    Dzialanie:

    Po zapaleniu silnika zimnego nie moze wejsc na obroty. Jak nacisne gaz to sie zadusi i zgasnie. Musze pulsacyjnie naciskac, przy czym skacze na obroty jak zdejmuje noge z gazu i tak dalej. Pulsuje coraz czybciej i wchodzi na coraz to wyzsze obroty i po ok 4-5 minutach udaje mi sie go wbic na 6500 obrotow i nagle jakby od rozdzki ma wolne obroty i wchodzi na wysokie i ma moc.
    Gasze silnik. Postoi jakies 10 minut, zapalam i znow to samo. Tyma razem udaje mi sie wbic na 6500 po ok 2 minutach i chdzodzi ladnie.
    Jak zapale po chwili wszystko gra od strzalu.

    Sprawdzilem:

    Rozdzielacz wymienilem, wtryskiwacz rozruchowy dziala. Uklad szczelny, nie ma lewego powietrza.

    Czujnik czasowy temperatury, na poczatku ma 20 Ohm, jak osiagnie 30 C wskakuje na 60 Ohm. Jak wlaczy sie dmuchawa czyli ok 90C nadal ma 60. Wyjecie kabla z czujnika nic nie daje.

    Pod tym czyjnikiem (na tym samym wezu, dokladnie pod spodem) termicznym jest jeszcze jeden czujnik i co sie dzieje, jak tylko go wyciagne (w czasie wganiania silnika na obroty) wszystko jak reka odjal. Czekam az sie zagrzeje, wkladam go spowrotem i gra. Nie wiem czym on steruje. wyglada na to, ze zaplonjem, bo po wyjeciu wszystkich przewodow z silnika nadal dziala tak samo.

    Komputer kasowalem (zdjalem kleme). Nic

    Napiecie w obwodzie w porzadku.

    Juz nie wiem co to moze byc.

    P.S Czy oznaka, ze jest to elektroniczy wtrysk jest przewod elektryczny do kazdego wtryskiwacza oddzielnie? Bo juz sam nie wiem czy jest elektroniczny czy mechaniczny.


    Moze pojade do mechanika i zaloze gaz, to problemy znikna?

    Symbol silnika JN
  • Poziom 25  
    To może ten czujnik ktury wyciągnąłeś i silnik zaczął pracować normalnie może on być walnięty.
  • Poziom 34  
    Załączam rysunek osprzętu podobnego silnika. Czy chodzi o czujnik opisany jako 8? . Jeśli tak to jego opornoć zależnie od temperatury powinna wynosić mniej więcej:
    temperatura +20 C oporność 2000-3000 OHM
    temperatuta +90 C oporność 200-300 OHM

    Sprawdź to. Jeśli te wartości drastycznie się różnią to czujnik won i załóż nowy. :) . Powodzenia.
  • Poziom 11  
    Dokladnie o ten chodzi.
    niestety, jest dobry, ma taka rezystancje.
    Dlaczego jak go wyciagam to silnik zimny pracuje jak trzeba?
    Na goracym nie ma roznicy?
    Juz nie wiem w co rece wlozyc
  • Poziom 34  
    Widząc po reakcji na odpięcie czujnika wygląda na za ubogą mieszankę. Może coś z przepływomierzem (np. źle ustawiona płytka przepływomierza) bo napisałeś że rozdzielacz paliwa wymieniłeś (zakleszczanie się tłoczka).
  • Poziom 11  
    Wszystko co moglem, to sprawdzilem.
    Zaprowadzilem do jedynego mechanika w okolicy, ktory po wielu kur... i zapluciu placu wokol samochodu, stwierdzil, ze nie chodzi dobrze i jedyne co zrobil to sprawdzil ze sonda lambda jest uszkodzona, ale stwierdzil, ze to nie rzutuje. Czy Waszym zdaniem tak jest?
    Bo jak ja wymieni i bedzie dobrze to dorzuci do tego pare setek i sie nie wyplace.
    Musze wiedziec na czy stoje.

    P.S Przy okazji zna ktos dobrego mechanika w okolicach Kielc?
  • Poziom 34  
    Jeśll Cię wprowadzam w błąd to niech ktoś mnie poprawi ale z tego co wiem to przy rozruchu zimnego silnika sonda lambda jeszcze nie działa. Dopiero po jakimś czasie jak się rozgrzeje (chociaż ponoć są jakieś podgrzewane sondy). Jeszcze poszukam (gdzieś to miałem ale nie wiem gdzie) jaki powinien być prąd w obwodzie regulacji mieszanki (ile mA). Jak to znajdę to napiszę. A przepływomierz sprawdzał (ten mechanik), czy płytka dobrze ustawiona. I jeszce jedno pytanie : czy w twojej wersji jest dostępna regulacja skłądu mieszanki ( otwór między rozdzielaczem paliwa i gumą wychodzącą z przepływomierza), w jednych modelach jest dostępna śruba (zaślepiona "korkiem") w innych nie ma do niej dostępu.


    Znalazłem , przy silniku 8V powinien być w obwodzie prąd 10 mA (jak wyższy to mieszankaza biedna , jak niższy to zbyt bogata). mierzy się go przy rozgrzanym silniku. Trzeba się wpiąć miliamperomierzem w szereg w jednym z przewodów idących do rozdzielacza paliwa. W którym konkretnie na razie nie wiem, może uda mi się znaleźć. (Ja mam K-jetronica - tam tego nie ma, Ty masz KE-jetronica u Ciebie on jest).
    Znalazłem na schemacie : wpinka z dwoma kablami
    1 powinien być biało-czerwony
    2 powinien być brązowo-niebieski.
    Wypinasz tą wpinkę i jeden z tych przewodów łączysz "jak był" w drugi wpinasz w szereg miliamperomierz i mierzysz na rozgrzanym silniku, powinno być 10mA. Jęsli tak nie jest to albo gdzieś łapie "lewe powietrze", albo źle ustawiona mieszanka (tylko szczerze "mówiąc" nie wiem jak to się się zachowa jeśli sonda faktycznie jest kaput).
  • Poziom 17  
    Zodiak sugerujesz, ze jest zly sklad mieszanki? Moze byc, ale zastanawia mnie to zalewanie przy odpalaniu.

    Sonda w k-jetronicu to sobie mozna.... Ona zaczyna dzialac dopero pozniej, jak sie nagrzeje, raczej na pewno jest bez podgrzewania.

    Ja proponuje udanie sie do na prawde dobrego mechanika. A sam wiem ile jest problemow z tym wtryskiem, bo sam go mam w samochodzie.

    Aha, tylko nie krec za duzo ta sruba przy rozdzielaczu, bo ja sobie juz raz rozregulowalem ten wtrysk i dopiero jak wjechalem na anazlizator to go porzadnie ustawilem. Aha, moja sonda is dead :twisted: .
  • Poziom 11  
    Q...wa teraz mechanik nie chce samochodu oddac, powiedzial ze juz zacza i nie ma zamiaru konczyc.
    Jesli chodzi o scislosc, to mam pewnie K-Jetronic, bo tych kabli do kazdego wtryskiwacza nie mam.

    A co zauwazylem. Jak zapale simny silnik to wszystko gra, dopoki nie dostanie troszke temperatury, potem sie troszke dusi, ale jest do jazdy.
    Najgorzej jest z zapalenjiem lekko cieplego lub cieplego (nie goracego) silnika. Wtedy masakra, a z tego co wiem to wtedy sonda dziala. Lapie temp po 30 40 sek.
    Wiec moze to ona? (tylko ze teraz musze zdac sie na zaplutego mechanika)
    Musze mu w sobote wyrwac ten samochod.
  • Poziom 34  
    my_kel napisał:
    Jesli chodzi o scislosc, to mam pewnie K-Jetronic, bo tych kabli do kazdego wtryskiwacza nie mam.



    Nie chodzi o kable do każdego wtryskiwacza (to nie wtrysk elektroniczny ) tylko do przepływomierza z rozdzielaczem paliwa.
  • Poziom 11  
    Do przeplywomierza sa dwa kable, a wlasciwie kostki.
    Dwa przewody sa od (mnie sie wydaje, elektrozaworu) lub jakiegos urzadzenia ustalajacego cisnienie oraz drugi wtyk (3 kabelki) czytajace polozenie klapy na potencometrze.
    Czyzby to byl elektroniczny?

    GG 1694328
  • Poziom 2  
    JA MAM RÓWNIEŻ PROBLEM Z ZAPALANIEM, PASSAT 89 1,8 BENZYNA
    UKŁAD STERUJĄCY DIGIFANT II, PO ZAPALENIU ZALEWA KOMORY CYLINDRÓW PALIWEM, SILNIK PRACUJE ALE CZUĆ PALIWO I NIE MOŻE WEJŚĆ NA PEŁNE OBROTY, MOZE KTOŚ MI COŚ PORADZI GDZIE SZUKAĆ PRZYCZYNY, ZAPINAJĄC INNY STEROWNIK TEGO SAMEGO TYPU
    DOSTAJE Z KOLEI ZA MAŁO PALIWA I NIE MOŻE WOGÓLE ODPALIĆ.
    PROSZE O JAKĄŚ PORADE MOZE KTOS MIAŁ TEN SAM PROBLEM
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Takie przypadłości wskazują na sondę lambda , ewentualnie przewody i świece . Chociaż spotkałem się już z czymś podobnym w przypadku zatkanego katalizatora i ostatniego tłumika .
    Pozdrawiam .