Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm

Kingkong86 15 Cze 2009 22:57 14837 21
  • #1 15 Cze 2009 22:57
    Kingkong86
    Poziom 9  

    Witam

    Mam taki problem...........
    Podczas jazdy moto Gilera gsm 2003 silnik morini 50cc moto spadło raptownie z obrotów zredukowałem do zera nie zgasł ale nie chciał już wejść ponownie na obroty

    Co zrobiłem........?
    1. wyczysciłem wydech kretem 3 razy aż buzowało z niego
    2. wyczysciłem gaznik, aż sie błyszczy

    jakie ma objawy?
    1. zalewa cały czas świece, jak bym nie ustawił gaźnika to i tak jest mokra.

    2. strasznie kopci białym dymem.

    3. nie chce wejśc na wieksze obroty czasami troszke wejdzie ale i tak nie dokońca.

    O co teraz tu chodzi jeden znajomy mi pisal że jak to nie gaznik i zapchany wydech to musiała mi pójść usczelka na wale simering i stąd te objawy?? czy to aby na pewno to czy może tylko źle wyregulowany gaźnik?

    Dodam że iglica już jest na samym dole niżej sie nie da i pływak jest szczelny bo zanużałem w wodzie i nie było bąbelków.

    Co mam robić?

    0 21
  • #2 15 Cze 2009 23:24
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Przy nieszczelnych uszczelniaczach wału to raczej nie kopci, jedynie jest problem z odpaleniem i spadek mocy. Może również nie wkręcać się. Jeśli bardzo kopci to możliwe, że poszedł pierścień na tłoku. Możliwe, że uszkodzony masz mieszalnik oleju i jeździłeś na samym paliwie a nie na mieszance bardzo częsta usterka.

    0
  • #3 15 Cze 2009 23:28
    bishofek
    Poziom 18  

    Czym Ci zalewa świece?
    Prawdopodobnie strzelił simering od strony skrzyni biegów i dostaje się olej do komory.
    Sprawdź też jaką masz kompresje.

    0
  • #4 16 Cze 2009 10:02
    Kingkong86
    Poziom 9  

    jeżeli chodzi o paliwo to dozownik oleju jest odłączony i sam robie mieszanke na 5l benzyny 120ml oleju
    wczoraj wymienilem olej w silniku na castrol ale to i tak nie zmienia faktu, że kopci bo wczesniej też kopcił

    Nie rozumiem pytania czym mi zalewa świece no benzyną chyba a czym olejem?


    Odpalać odpala bez problemu za pierwszym kopniakiem

    To co odkrecać głowice i zaobaczyć jak sie mają pierścienie z tłokiem?

    Jak sprawdzić kompresje ? Jakimś przyżądem pewnie a ja nie mam nic z tych rzeczy niestety.

    0
  • #5 16 Cze 2009 11:24
    bishofek
    Poziom 18  

    Możesz sprawdzić kompresje domowym sposobem.

    Wykręć świece, przyłóż do dziury palec i niech druga osoba kopnie. Jeśli palec Ci wybije to dobrze a jeśli nawet nie poczujesz o czeka Cię remont :)


    A świece może Ci zalewać olejem jeśli pierścienie nie trzmają i puścił simering od strony biegów.

    Dużo Ci też kopci bo za dużo oleju lejesz.

    0
  • #6 16 Cze 2009 11:36
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Zanim zdejmiesz cylinder wymień świece na nową ustaw na niej przerwę 0,5 mm.Jeśli to nic nie zmieni sprawdź uszczelniacz na wale, ale od strony kosza sprzęgła, lub wymień nie zaszkodzi i jest to nie wielki koszt. Kompresję sprawdza się manometrem (każdy mechanik praktycznie posiada) Myślę , że jak poprosisz jakiegoś mechanika to zmierzy kompresję w Twoim motorku.

    0
  • #7 16 Cze 2009 12:06
    Kingkong86
    Poziom 9  

    Dzieki wielkie Panowie niestety do mechanika mam daleko bo mieszkam na wsi.

    Świece wymieniałem aż 4 razy, mam dwie które producent preferuje do tego motorku nowe NGK BR9ES jedną BR5ES i jedną polską świece i żadnego rezultatu nie było widać.



    Dzis sprawdzę kompresje domowym sposobem ale myśle że będzie ok bo pali bez problemu i ładnie odbija kopke.

    MAm nadzieje,że tak kopci tylko spowodu złej mieszanki a nie pękniętego pierścienia czy zużytej uszczelki.

    Panowie a może to być wina poprostu źle wyregulowanego gaźnika lub to że jest uszkodzony np, zawóri glicowy lub zużyta iglica czy nawet zarysowana przepustnica i wten sposób przelewa sie paliwo?
    Dodam że zabardzo sie nie znam na mechanice i regulacji gaźników ale jak mechanik mi go robił to ustawił obroty itd ale i tak moto sie dusiło i nie chciało wchodzie na wysokie obroty.

    Może być tak że sie ustawi dobrze obroty przy zepsutym gaźniku to co pisałem wczesniej o iglicy zaworze itd i że bedzie go zalewać ? Czy raczej jak by był gaźnik popsuty to by nie ustawił mu obrotów za nic?

    1
  • #8 16 Cze 2009 12:55
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Może to być przyczyna źle ustawionego gaźnika, jak wspomniałeś zaworu iglicowego jeśli nie zamyka to wtedy również zalewa i nie będzie wchodził na obroty. Jednak w wcześniejszym poście napisałeś że gaźnik masz OK. W tym przypadku to może jeszcze sprawdź ssanie czy wyłącza. Nie wyłączenie się ssania również będzie objawiało się zalewaniem i duszeniem się silnika.

    0
  • #9 16 Cze 2009 14:58
    Kingkong86
    Poziom 9  

    ok dziękuje dzis dostałem nowy gaźnik dellorto phbg 19mm ds i się pobawie troszke w regulacje później odpisze jak mi poszło

    pozdrawiam

    Dodano po 24 [minuty]:

    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm

    Panowie dostałem właśnie gaźnik i nie moge uruchomić ssania ręcznego powinno chodzić prawda ono jest jakoś skręcone czy jak bo nie idzie w dół wogule

    0
  • #10 16 Cze 2009 21:06
    Kingkong86
    Poziom 9  

    witam ponownie

    mam pytanie czy ta biala część jest dobrze założona czy jej wogule nie powinno byc ?

    bo jakos dziwnie przepustnica sie otwiera tylko do polowy a powinna cofać sie tak żeby nie bylo jej widać wogóle w kanale przelotowym gaźnika jak sie doda gazu na maxa

    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm

    0
  • #11 16 Cze 2009 21:49
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Suwak komory jest na zdjęciu widoczny od dołu. Przeprowadź linkę od drugiej strony otworem bliżej wcięcia (tak jak widzisz na zdj) plastyk załóż wystającym bolcem do otworu obok linki, czyli odwrotnie niż jest obecnie założony.
    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm

    0
  • #12 16 Cze 2009 22:27
    Kingkong86
    Poziom 9  

    kurde odwrotnie sie nie da chyba

    dzięki wielkie bede kombinował

    Dodano po 1 [minuty]:

    tylko ze tak gdzie jest bolec plastiku idzie wlasnie linka gazu bo tam sie ją zaczepia właśnie jak się wezmie od dołu a prze ten otwór z góry wsadza sie linke i zaczepia na ten z dołu

    0
  • #13 16 Cze 2009 23:01
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Po prawej stronie masz wcięcie? A wcięcie idzie w dół. No chyba, że na zdjęciu tak się cieniuje i się mylę?
    Jutro rozbiorę podobny gaźnik i zrobię fotki to łatwiej będzie Tobie skojarzyć jak poskładać.

    0
  • #14 16 Cze 2009 23:24
    Kingkong86
    Poziom 9  

    wciecie jest po lewej stronie tam gdzie linia żółta jest a nie czerwona przez czerwoną wkładam linke żeby zamocować na żółtej heh ale zamieszaliśmy teraz

    będe bardzo wdzięczny Fortronik
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #15 17 Cze 2009 22:35
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Poniżej wrzuciłem fotki jak złożyć gaźnik
    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm
    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm

    Bolec plastyku wchodzi w otwór którym przeciąga się linkę ma za zadanie blokować wysunięcie się linki.

    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm
    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm
    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm
    Nie wchodzi na wysokie obroty, zalewa świece - gilera gsm

    Jeśli jeszcze mogę w czymś pomóc to pytaj

    0
  • #16 18 Cze 2009 21:12
    Kingkong86
    Poziom 9  

    dzięki wielkie Fortronik masz ode mnie punkt jak nic

    ale powiedz mi jeszcze takie rzeczy.......

    1. ten plastik idzie od góry prawda od strony sprężyny ?
    2. co to za wężyk i ujście na ostatniej focie do czego ono służy i czy musi być podłączone?

    Dodano po 19 [minuty]:


    Dodano po 8 [minuty]:

    kurde nie moge dać CI punktu ale i tak mi pomogłes ja to odwrotnie zakładamem ale pierwszy raz to robiłem dopiero

    A tak wogule mam słabą kompresje robiłem to domowym sposobem i jakoś słabo mi palca wywalalo tak mi sie zdaje no ale ja duży i silny jestem i nie znam sie tak na tym to nie wiem jak to zbadać a przyżądó nikt tu takich nie ma żeby zmierzyć

    i słychać odgłosy z karterów silnika jak daje mu gazu tam gdzieś łąpie lewe powietrze koledzy mi mówili że poszedł mi simering i ciągnie przez to powietrze z resztą i tak chce mu zrobić gruntowny remont silnika itd

    dam go do specjalnego zakładu co sie tym zajmuje do Stargardu Szczecińskiego Do Zakład Naprawy Motocykli i Motorowerów. Jan Kowalczyk w Stargard Szczeciński jak coś może ktoś z okolic akurat kojaży także czeka mnie wynajem lawety i heja 50km

    a mam zamiar wymieniać takie rzeczy.............
    1. Wał
    2. cylek 70cc wraz z tłokiem
    3. gażnik juz mam deloorto phbg 19ds wraz z króccem i filtrem paliwa i nowym przewodem paliwowym
    4. filtr powietrza polini air box stożkowy
    5. wydech nowy Giannelli
    5. tarczę sprzęgła
    6. linki gazu i od prędkościomierza
    7. no i nie moge dostać nigdzie zestawu simeringó i uszczelek do mojego silnika ale to chyba nie problem wziąść stare i zrobić samemu mechanik konkretny więc myśle że sobie poradzi tak samo z łożyskami też chyba sam kupi w hurtowni da stare na wymiar i będzie ok
    8. manetki gazu komplet

    myśle że będzie ok co Fortronik masz jeszcze jakieś pomysły bo kasę będe miał i chce żeby najważniejsze silnik był igła

    za same części zapłace z przesyłka bo aż z Holandi będzie to szło niestety( bo mam nietypowy silnik morini a nie jak w większości giler gsm jest silnik derbii z częściami do niego kiepsko w Polsce) 2300zl plus robocizna mechanika właśnie nie wiem ile weźmie plus ze 150zl za zawózke do mechanika

    0
  • #17 18 Cze 2009 23:00
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Tak plastyk idzie od góry, on ma za zadanie blokować wysunięcie się linki.
    Jeśli chodzi o wężyk to ten z boku idzie do mieszalnika oleju, ten wyżej skierowany w dół to przelew nadmiaru paliwa. A gruby około 5 mm króciec to dopływ paliwa.
    Widzę że poważnie myślisz o remoncie. Jeśli chodzi o dowóz motoru to myślę do mechanika to przesada. Nie wygodniej wymontować silnik (parę śrubek mocujące+ dyfuzor wydechu) i zawieść.
    Jeśli chodzi o części to w Szczecinie masz sklep z włoszczyzną tu masz link http://www.wossner.com.pl/conditions.php?osCsid=880ebb2415ceeb179ba78dec050ed932
    Ja tam też czasami kupuję, lub jeden z większych w Poznaniu "Mieloch" http://sklep.mieloch.pl/. Są jeszcze w Warszawie i w Krakowie tu najczęściej robię zakupy i mam nawet w przeciągu tygodnia prawie wszystkie części na zamówienie prosto z Włoch. Jest jeszcze w Rzeszowie, ale fatalna komunikacja z nimi.
    Jeśli chodzi o tuning to w przypadku wymiany na 70 cc cylindra obowiązkowo musisz wymienić wał na dobry sportowy wał (Racing) + dobre łożyska, są w Mielochu jak i komplet uszczelek. Ja osobiście łożyska kupuję w hurtowni na wymiar wysokoobrotowe (SKF Francuskie są dobre) i w miarę tanie. A 2300 zł to trochę dużo za remont. Oryginalne części to góra 1400 zł i to te z górnej półki oraz ok 300 robocizna i 1 dzień pracy

    0
  • #18 19 Cze 2009 00:01
    Kingkong86
    Poziom 9  

    więc tak............
    1.na mielochu maja bardzo mało części do mojego silnika gdyż jak już wspomniałem to silnik morini a nie derbi i jest bardzo żadko spotykany a w naszej zacofanej Polsce to już wogóle, z tego co pytałem maja tylko wał do tego silnika uszczelek iłożysk nie maja bo to nie derbi i budowa będzie troszke inna tak mi sie wydaje choc mogę sie mylić, może i by łozyska i uszczelki pasowały kto wie ale czy mam ryzykować zakup jak nie jestem pewny chyba że im zwróce to później jak sie okaże że nie pasują

    2. 2300zl mówisz że dużo to patrz na ceny z tejs stronki..........http://www.opvoeren.nl/shop/uk/onderdelen_3.asp?Merk=Gilera&Type=GSM%20(morini%20engine)&Afk=gsm

    i teraz patrz...........

    1. Wał 79.50 E Top Racing Crankshaft

    2. Cylinder 210 E Metrakit 70cc
    (razem z uszczelkami i tłokiem)

    3. Łożysko korbowodu - 9E

    4.linka prędkościomierza - 13E

    5. tarcza sprzegłowa 46 E

    6. wydech 165E Gianelli

    Razem 523 Euro


    co daje nam przeliczając euro na 4.3 x 523=2249

    a gdzie reszta rzeczy gaznik juz kupiony filtry itd tez wiec 3kola jak nic chce go odpucowac na cacy jak juz mowilem silnik ma być igła wiec 1400zl to nie starczy na pewno

    3. dzięki za namiary na sklep często jestem właśnie na tej ulkicy kołataja bo do dziewczyny mam stamtąd niedaleko heh będe teraz w sobote to zajde i zapytam

    4. a ztym pomysłem żeby zanieść sam silnik też nie glupi ale mi sie nie chce latać z silnikiem chce wrócic już gotowym moto do domu i mić wszystko gdzieś także wole zapłacic z resztą wylatuje za tydzien za granice i moto pojedzie w tym czasi do mechanika i kolega nim wróci do mnie do domu a ja go zobacze dopiero gdzieś za 3 miesiace



    4. napisałem kiedys do takiej hurtowni co sie zajmuje sprowadzaniem części do moto takich właśnie co są problemy z dostepnościa części* i wiesz jakie ceny mi napisali masakra za wał policzyli sobie 1800zł a o reszcie nawet nie wspomne żenada jak chcą skroić klienta i do tego miałbym czekac 3 tyg

    0
  • #19 19 Cze 2009 01:41
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    OK ja liczyłem sam remont silnika dlatego wydawało mi się dużo

    0
  • #20 19 Cze 2009 09:57
    Kingkong86
    Poziom 9  

    ok dzieki jeszcze raz fortronik dużo mi pomogłeś

    pozdrawiam........

    0
  • #21 15 Lip 2009 02:10
    totylkoja
    Poziom 11  

    masz do roboty silnik. na 99% tak jak pisano wyżej masz trafiony uszczelniacz wału korbowego- bo kopcenie z kosmosu się nie bierze. co do zalewania- na pewno nie jest to zawór iglicowy bo gdy tan jest trafiony to paliwo idzie ci przelewem i leje się za moto. może to być zbyt duża dysza główna, wyrobiony stożek iglicy, krzywa iglica, nieoryginalna iglica. co do samego remontu- zrzuć dekiel od strony skrzyni/ sprzęgła i popatrz czy jest dostęp do simmera z zewnątrz. jeśli jest to spisz sobie cechę i sprawdź dostępność np w agromie. jak jest to kupuj, rwij stawry i zakładaj nowy

    0
  • #22 05 Lut 2010 22:19
    wujek199214
    Poziom 2  

    Witam a miał by ktoś schemat instalacji elektrycznej do tego moto ??? Prosze o odpowiedz na profil

    0