Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

obrotomierz do skutera 4t od Alfy Romeo 156 2,5 TD

15 Cze 2009 23:29 5262 6
  • Poziom 2  
    Witam
    Posiadam skuter jest to chiński czterosuw chcę do niego założyć obrotomierz od alfy romeo 156 2,5 TD, wykręcony z licznika razem z układem sterującym przykręconym do niego bazuje na układzie scalonym 14304DB.
    Nie wiem jak zabrać się za podłączenie i co wymienić aby pokazywał odpowiednie wartości. Instalację oczywiście posiadam 12V.
    Proszę o pomoc
  • Admin Sprzętu Medycznego
    Myślę, że może podejść. Zasilanie musisz podłączyć po prostowniku, lub z akumulatora. Jeśli masz w skuterze obrotomierz elektroniczny to pozostanie dopasowanie sygnału (impulsu) Nie co trudniej będzie jeśli nie posiadasz w skuterze obrotomierza, lub jest na linkę. Wtedy sygnał będziesz musiał pobrać z impulsatora zapłonu (wykonanie układu dopasowującego)
  • Poziom 2  
    W skuterze nie posiadam żadnego obrotomierza. Można by podłączyć zasilanie z akumulatora a ten kabel od impulsów do cewki pod która jest podłączony kabel świecy zapłonowej? Do cewki idą dwa kable czarny i zielony obrotomierz na pewno działa ale jak podłączałem go do akumulatora to wskazówka nawet nie drgnęła dlaczego? Kiedyś podłączałem obrotomierz od fiata 125p pod akumulator to wskazówka się poruszała a tutaj nic.
    Obrotomierz na pewno jest sprawny
  • Admin Sprzętu Medycznego
    Obrotomierz wskazuje dopiero po wysterowaniu odpowiednim impulsem. Pobieranie impulsu z cewki ni jet dobrym rozwiązaniem. Impuls musisz pobrać z układu impulsatora (cewka przy magnecie) ona indukuje impuls do elektronicznego modułu zapłonowego. W chinczykach to z reguły jest niebieski przewód dochodzący do modułu zapłonowego (nie cewki WN) I dopiero ten sygnał trzeba dostosować (dorobić układ dopasowujący) do obrotomierza. W przypadku samochodu wychylenie się obrotomierza po podłączeniu zasilanie jest wymuszone sygnałem testowym podawanym przez komputer centralny.
  • Poziom 2  
    Tak jest tam taki niebieski kabel a mógłbyś zapodać mi schemat podłączenia tego obrotomierza i schemat oraz wykaz elementów potrzebnych do wykonania tego układu dopasowującego?

    widzę że jesteś obeznany w tych sprawach więc spytam jeszcze o jedno, a mianowicie gdy naładuję akumulator wszystko jest dobrze ale gdy przejadę około 70km to gdy włączę kierunkowskaz to ciągle świeci, klakson nie trąbi tylko buczy a światła są dużo słabsze. Gdy odłączę akumulator to jest tak samo tylko, że światła świecą już pełną mocą ale kierunki i klakson dalej mają te same objawy. Jednak gdy silnik spadnie do wolnych obrotów i dodaję gazu to w pewnym momencie klakson zaczyna działać lepiej. Czy może być to wina regulatora napięcia?
  • Admin Sprzętu Medycznego
    Jeśli chodzi o podłączenie obrotomierza to muszę najpierw odszukać schemat instalacji Alfy i sprawdzić jaki tam jest podawany sygnał (chyba że ktoś z elektrodowiczów podpowie)
    A jeśli chodzi o ładowanie to może to być kwestia ładowania (uszkodzona cewka alternatora, prądnicy w zależności od modelu skutera) również może być uszkodzony regulator.
    Pierwsze sprawdź czy jest ładowanie. Czyli najprościej podłącz przyrząd w układzie pomiaru prądu (czyli szeregowo z akumulatorem) lub prościej domowym sposobem podłącz żarówkę np. 21W równolegle do akumulatora i odpal skuter jeśli żarówka będzie świecić jaśniej przy większych obrotach to prawdopodobnie układ ładowania jest OK. Jeśli nie to do sprawdzenia cewka ładowania i regulator. Może być to problem zużytego już akumulatora, lub zwarcia (przetartego przewodu z reguły w okolicach kierownicy, który przywiera okresowo w czasie jazdy do ramy.
  • Poziom 2  
    Mój skuter to dokładnie Baotian BT50QT9 z 2005 roku.
    Czy to ma być schemat deski rozdzielczej kotpit?
    Jak znajdę to zapodam jutro. Brat powinien mieć wszystkie książeczki od tej alfy
    Edit
    pytałem się brata i wyrzucił te książki no więc czekam na odpowiedzi