Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

obrotomierz do skutera 4t od Alfy Romeo 156 2,5 TD

sebcio.seba 15 Jun 2009 23:29 5337 6
  • #1
    sebcio.seba
    Level 2  
    Witam
    Posiadam skuter jest to chiński czterosuw chcę do niego założyć obrotomierz od alfy romeo 156 2,5 TD, wykręcony z licznika razem z układem sterującym przykręconym do niego bazuje na układzie scalonym 14304DB.
    Nie wiem jak zabrać się za podłączenie i co wymienić aby pokazywał odpowiednie wartości. Instalację oczywiście posiadam 12V.
    Proszę o pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    Myślę, że może podejść. Zasilanie musisz podłączyć po prostowniku, lub z akumulatora. Jeśli masz w skuterze obrotomierz elektroniczny to pozostanie dopasowanie sygnału (impulsu) Nie co trudniej będzie jeśli nie posiadasz w skuterze obrotomierza, lub jest na linkę. Wtedy sygnał będziesz musiał pobrać z impulsatora zapłonu (wykonanie układu dopasowującego)
  • Multimetr Fluke
  • #3
    sebcio.seba
    Level 2  
    W skuterze nie posiadam żadnego obrotomierza. Można by podłączyć zasilanie z akumulatora a ten kabel od impulsów do cewki pod która jest podłączony kabel świecy zapłonowej? Do cewki idą dwa kable czarny i zielony obrotomierz na pewno działa ale jak podłączałem go do akumulatora to wskazówka nawet nie drgnęła dlaczego? Kiedyś podłączałem obrotomierz od fiata 125p pod akumulator to wskazówka się poruszała a tutaj nic.
    Obrotomierz na pewno jest sprawny
  • #4
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    Obrotomierz wskazuje dopiero po wysterowaniu odpowiednim impulsem. Pobieranie impulsu z cewki ni jet dobrym rozwiązaniem. Impuls musisz pobrać z układu impulsatora (cewka przy magnecie) ona indukuje impuls do elektronicznego modułu zapłonowego. W chinczykach to z reguły jest niebieski przewód dochodzący do modułu zapłonowego (nie cewki WN) I dopiero ten sygnał trzeba dostosować (dorobić układ dopasowujący) do obrotomierza. W przypadku samochodu wychylenie się obrotomierza po podłączeniu zasilanie jest wymuszone sygnałem testowym podawanym przez komputer centralny.
  • #5
    sebcio.seba
    Level 2  
    Tak jest tam taki niebieski kabel a mógłbyś zapodać mi schemat podłączenia tego obrotomierza i schemat oraz wykaz elementów potrzebnych do wykonania tego układu dopasowującego?

    widzę że jesteś obeznany w tych sprawach więc spytam jeszcze o jedno, a mianowicie gdy naładuję akumulator wszystko jest dobrze ale gdy przejadę około 70km to gdy włączę kierunkowskaz to ciągle świeci, klakson nie trąbi tylko buczy a światła są dużo słabsze. Gdy odłączę akumulator to jest tak samo tylko, że światła świecą już pełną mocą ale kierunki i klakson dalej mają te same objawy. Jednak gdy silnik spadnie do wolnych obrotów i dodaję gazu to w pewnym momencie klakson zaczyna działać lepiej. Czy może być to wina regulatora napięcia?
  • #6
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    Jeśli chodzi o podłączenie obrotomierza to muszę najpierw odszukać schemat instalacji Alfy i sprawdzić jaki tam jest podawany sygnał (chyba że ktoś z elektrodowiczów podpowie)
    A jeśli chodzi o ładowanie to może to być kwestia ładowania (uszkodzona cewka alternatora, prądnicy w zależności od modelu skutera) również może być uszkodzony regulator.
    Pierwsze sprawdź czy jest ładowanie. Czyli najprościej podłącz przyrząd w układzie pomiaru prądu (czyli szeregowo z akumulatorem) lub prościej domowym sposobem podłącz żarówkę np. 21W równolegle do akumulatora i odpal skuter jeśli żarówka będzie świecić jaśniej przy większych obrotach to prawdopodobnie układ ładowania jest OK. Jeśli nie to do sprawdzenia cewka ładowania i regulator. Może być to problem zużytego już akumulatora, lub zwarcia (przetartego przewodu z reguły w okolicach kierownicy, który przywiera okresowo w czasie jazdy do ramy.
  • #7
    sebcio.seba
    Level 2  
    Mój skuter to dokładnie Baotian BT50QT9 z 2005 roku.
    Czy to ma być schemat deski rozdzielczej kotpit?
    Jak znajdę to zapodam jutro. Brat powinien mieć wszystkie książeczki od tej alfy
    Edit
    pytałem się brata i wyrzucił te książki no więc czekam na odpowiedzi