Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo 440 1.8 zapal się kontrolka sondy lambda

15 Cze 2009 23:37 5782 8
  • Poziom 9  
    witam

    mam volvo 440 1.8 B18U w lpg
    od kilku dni niestety nie dziala mi autko na gazie - dokładnie pochodzi troszke ale jak dam mu na wieksze obroty to po prstu gaśnie.. a na benzynie się jakby dławił
    wymienilem mu uszczelke pod glowica i pompę wody oraz czujnik temperatury...
    niestety nic nie pomogło

    nie mam pojecia o co moze mu chodzic..
    czy może być, że zatankowałem felerny gaz i ECM poprzez sygnal lambdy struje zgaszeniem silnika?? za bardzo na tym sie nie znam - cholera ;(
    pomocy kolegi!!:cry:

    Dodano po 7 [minuty]:

    aha
    dodam dlaczego wym ienielem te czesci
    chodzi o to, że autko mi sie przegrzalo i uszczelka pod glowica poszla
    wczesniej mialem jak mi sie zapalala ta kontrolka lambdy to chodzilo zawsze o to ze mialem jakis wyciek z ukladu chlodzenia i jak go naprawilem to było już okey..

    dodam ze jakies pół roku temu zrobile generalny remont silnika :
    wymiana zaworów, pierscieni tlokowych, siemeringow walu i skrzyni, wszystkich uszczelek, pierscieni..
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    No to już trochę zainwestowałeś:D
    a katalizatora nie masz zatkanego?
  • Poziom 9  
    hmm - szczerze to nie sprawdzalem - ale cały czas było okey...
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    U mnie też było ok. aż się zatkał.A objawy podobne.
  • Poziom 9  
    skoro tak powiadasz to być może.. trzeba będzie sprawdzić - fakt jak poszła uszczelka pod głowicą to i woda to układu wydechowego sie dostała i mogła zasklepić katalizator - chyba, że się mylę....
    a może ktoś ma jeszcze jakieś porady??
  • Poziom 9  
    nadal nic - katalizator przeczyszczony, mieszalnik gazu odszlamowany...
    zauwazyłem, że strasznie szybko silnik sie grzeje i jak odkrecam korek zbiornika plynu chlodzacego to bardzo mocne powietrze z niego uchodzi a potem rośnie płyn i wywala go góra!!
    Auto zachowuje sie jakby nie mialo mocy...
    Nie wiem co mu dalej jest :cry:
  • Poziom 9  
    Witam. Miałem kiedyś podobne objawy w moim poprzednim aucie "golfie" powodem tego była właśnie uszkodzona uszczelka głowicy. Obecnie posiadam volvo i też się obawiam tej samej przyczyny. Znaczy się pierwsze objawy to co jakiś czas wyskakuje błąd p1171, oraz świeci się kontrolka Lambda. Do tego nieznacznie ubywa mi płyn chłodniczy, ale nie widać wycieków na zewnątrz silnika, oraz silnik ciężko się uruchamia.....(muszę długo kręcić rozrusznikiem) :(
  • Poziom 9  
    Oj tam oj tamale se roboty dodajecie...
    Pokażcie mi samochód gdzie jak odkręcisz korek od zbiorniczka wyrównawczego to nie będzie dawać żadnych oznak.
    Jak na blacie masz 90stopni to w układzie chłodzenia jest ciśnienie rzędu 1-1.4bara
    i przy tym ciśnieniu woda tu też płyn się nie zadgotuje ale jak odręcasz korek cąnienie maleje płyn sie rozszerza i wypływa... czysta fizyka...
    A ciśnienie jest tam po to zeby przy tych 110stopniach płyn się nie zagotował i nie rozwalił układu...Tak tak na blacie jest 90 a wrzeczywistości 95 -97 stopni:)
  • Poziom 9  
    w moim volvo 440 paliła mi się sonda lambda (zielona lampka) i co jakiś czas odcinało zapłon, wystarczyło wyczyścić czujnik położenia wału i usterki nie ma, tyle że czasem lampka się zapali (nie oznacza to uszkodzenia sondy tylko błędy silnika wygenerowany u mnie kod błędu wskazywał główny przekaźnik ) bez odczuwalnych zmian w pracy silnika i jazdy, prawdopodobnie błędy w kompie się nie pokasowały i tyle