Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka instalacji alternatowa Władymiriec na oplowski

16 Jun 2009 00:14 1514 6
  • Level 9  
    Witam potrzebuje pomocy w podłączeniu instalacji w ciągniku władymiriec z oryginalnego alternatora na alternator oplowski z wbudowanym regulatorem napięcia. Wychodzą z niego 2 przewody jeden to pewnie zasilający + a drugi do kontrolki ładowania ale chcę mieć pewność jak to podłączyć zwłaszcza że z oryginalnego alternatora tych przewodów wychodzi cała masa.
    Proszę o pomoc. Schemat instalacji z władymirca już mam więc teraz potrzebuje podpowiedzi co odpiąć a co zostawić żeby poprawnie działało.
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam Marcin.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 12  
    Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz, lub nie możesz odnaleźć tego + to najprostszym sposobem jast poprowadzenie nowego przewodu z "+" akumulatora na "+"alternatora. Powodzenia.
  • Level 9  
    Dzięki właśnie tego nie bylem pewien czy łączymy bezpośrednio z akumlatorem czy gdzieś jeszcze jest to podpięte w instalację. teraz już sobie poradzę.
    Pozdrawiam
    Marcin.
  • Helpful post
    Level 19  
    Kolego to nie jest tak,przewód do alternatora(gruby)przychodzi z amperomierza,a nie prosto z akumulatora.Z tego co piszesz alternator masz starego typu pewnie na 5 zacisków,musisz odszukać jeden z cienkich przewodów który będzie dochodzić do takiej puszki a ma być do kontrolki.
  • Level 9  
    Masz rację do starego alternatora przy ciągniku dochodzi 5 zacisków. Cały myk polega na tym że tą instalacje już ktoś przerabiał i teraz trzeba po części zacząć od nowa. Wskaźniki na desce rozdzielczej są tylko od temperatury i ciśnienia oleju a poza tym kontrolka od ładowania. Miałeś kolego na myśli amperomierz wskazujący prąd czy tylko puszkę pełniącą jakieś zadanie umiejscowioną pod deską rozdzielczą. Jakaś puszka tam jest z tym że nie wiem czy ona coś jeszcze działa czy też w chwili obecnej jest atrapą. W takim wypadku czego mam szukać na podłączenie się z przewodem prądowym czy tak jak mówił kolega przewodu prądowego po odkręceniu wszystkich zacisków z alternatora czy jeszcze czegoś innego.
    Jeśli cie dobrze zrozumiałem to przewód kontrolki który podłączam do alternatora (cieńszy przy oplowskim) dochodzi do puszki, tylko nie wiem czy przypadkiem nie miałeś na myśli starego rególatora napięcia.
    Proszę o dalszą podpowiedź.
    Pozdrawiam Marcin.
  • Helpful post
    Level 19  
    Nie wiem co tam masz w tym ciągniku,zasilanie powinno iść z akumulatora do amperomierza(wskaźnika na desce)przez amperomierz do alternatora.Kontrolka z amperomierza do żarówki z żarówki do alternatora.Powinny być 3 puszki wypnij i wyrzuć a będzie większe dojście.
  • Level 9  
    Dziękuje ci kolego po twoich wyjaśnieniach powinno mi sie udać coś z tego jeszcze zrobić.
    Pozdrawiam Marcin.