Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,6 słabsze obroty silnika, większa emisja spalin

Gregoriano 16 Cze 2009 00:59 2668 8
  • #1 16 Cze 2009 00:59
    Gregoriano
    Poziom 9  

    Witam !!! Od niedawna mam problem ze swoim Polonezem Caro 1,6 96r., auto strasznie wolno się rozpędza i nie chce się wkręcić na wyższe obroty w czasie jazdy 4 tyś i zaczyna się dusić ,
    sprawdzałem na postoju 4-5 tyś i do tego z rury wydechowej zostawia za sobą pełno dymu
    dwa lata temu miałem podobny problem i wina leżała po stronie modułu ,ale nie przypominam sobie takiej ilości spalin
    jak mogę sprawdzić czy moduł jest sprawny ??? (może został zalany ;/)
    daleko przed usterką skusiłem się na mycie silnika ,po odpinałem wszystkie przewody świec zakryłem wlot powietrza i moduł
    czy to ma coś wspólnego bo jeszcze wcześniej miałem problemy z kontrolką check engine zapalała się po kilku minutach
    (stojąc na postoju lub w korku) po zgaszeniu silnika i zapaleniu wszystko wracało do normy
    nie wiem czy to wszystko ma jakiś wpływ na awarie mojego samochodu czy stało się coś poważniejszego ...
    oczekuje już najgorszego (uszczelka pod głowicą lub zaczął zasysać mi olej ;/) i stąd taki ogromny spadek jego siły
    może ktoś z was słyszał lub miał podobną usterkę i mógłby mi pomóc ...
    zastanawiam się czy nie pojechać na komputer, czy taka diagnostyka mi pomoże !!!

    1 8
  • #2 16 Cze 2009 21:38
    spektra
    Poziom 18  

    A może by tak zacząć od sprawdzenia ciśnienia sprężania w cylindrach. Wyeliminujesz usterkę/zużycie w obszarze tłok-cylinder jak również stan szczelności zaworów. Dym z rury wskazuje na duży luz uszczelnienia tłoków, co skutkuje utrat mocy silnika.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 18 Cze 2009 00:58
    Gregoriano
    Poziom 9  

    Jeżeli w najbliższych dniach czas mi na to pozwoli pierwsze to na pewno wybiorę się na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach ;)
    jednak przez ostatnie dwa dni dokładnie przyjrzałem się na zachowanie mojego samochodu i mogę stwierdzić że na zimnym silniku przy samym odpalaniu wydobywa się z rury delikatny niebieski dym ,
    po rozgrzaniu i przejechaniu kilku kilometrów zrobiłem test na obroty, wkręca się lepiej ponad 5 tyś. z rury leci na przemian siwy-czarny dym(chyba tak od gazowania)
    przy jeździe na 2,3 lub 4 biegu od ok.3,5 tyś obrotów za samochodem zaczyna się wyraźna smuga niebieskiego dymu towarzyszy temu ogromny spadek mocy (brak przyspieszenia) wraz z głośniejszym odgłosem silnika,
    po kilku minutach na postoju przy normalnej pracy dalej ukazuje się czerwona kontrolka check engine,
    sprawdzałem i miałem oko na płyn w zbiorniczku z chłodnicy (niedawno wymieniany) ,tak samo na olej wszystko jak najbardziej w normie
    chodzi mi cały czas po głowie uszczelka pod głowicą ,czytałem wypowiedzi-fora w internecie jednak u mnie na tą usterkę wskazuje jedynie wydobywanie się niebieskiego dymu
    a gdzie ubytki z płynów lub mieszanie się cieczy a może to początki i nie mam takich objawów ;/

    spektra napisał:
    Dym z rury wskazuje na duży luz uszczelnienia tłoków, co skutkuje utrat mocy silnika.

    czy taka usterka powoduje też zmianę barwy z wydechu ?

    0
  • #4 18 Cze 2009 01:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 18 Cze 2009 09:16
    stan2300
    Poziom 16  

    dzien dobry .proponowal bym pierwsze zdiac pokrywe zaworow i ja wewnatrz umyc z osadow olejowych bo z tej przyczyny czesto olej pobierany jest przez odpowietrzenie silnika do gaznika ,beda widoczne slady zatluszczenia w komorze filtra powietrza .odnosnie dymu ,czarny zbyt duzo paliwa siwy -olej ,para wodna -uszczelka pod glowica -jednakze w tym przypadku bedzie rowniez wyrzucalo plyn ze zbiorniczka ,moze doprowadzic nawet do pekniecia zbiorniczka

    0
  • #6 18 Cze 2009 09:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 18 Cze 2009 14:18
    spektra
    Poziom 18  

    Jeśli padnie uszczelka pod głowicą, przy zdjętym korku z chłodnicy powinieneś zaobserwować bąble powietrza, oczywiście przy pracującym silniku. A jak z rozruchem zimnego silnika?

    0
  • #8 18 Cze 2009 22:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 19 Cze 2009 00:10
    spektra
    Poziom 18  

    Dlaczego skazany na porażkę? Nie wydaje mi się. Jest wiele ludzi na tym forum, którzy mają potężną wiedzę i dzielą się tą wiedzą z innymi, mniej doświadczonymi. I dobrze, taka jest idea każdego z for. Ważne żeby tą wiedzę wykorzystać. I sprawdzać to co podpowiadają koledzy z forum. Nie ma recepty - ta usterka, to zrób to i to a będzie dobrze. Czasami diabeł tkwi w szczegółach a rzecz jest banalna. I można zaoszczędzić parę złotych. A jaka satysfakcja gdy rzecz doprowadzi się do końca.

    Sprawdź ustawienie rozrządu, może pasek przeskoczył na kołach i pogubione zostały fazy rozrządu.

    Pozdrawiam

    0