Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opornik wentylatora chłodnicy XSARA II 02r 1,6 16V

16 Cze 2009 02:30 5140 5
  • Poziom 9  
    Witam!Mam pytanie,miałem problem z opornicą wentylatora chłodnicy (1-go biegu).Elektryk po wyjęciu stwierdził ,że tzw.TERMIT padł więc go odjął a przewody dochodzące skręcił i zalutował stwierdzając ,że tak można jeździć.CZY NAPEWNO!?
  • Poziom 28  
    nie można opornica się może spalić
  • Poziom 39  
    No niestety owo zabezpieczenie wykonało swoją rolę co świadczy o występowaniu przyczyny. A może to być np zacieranie się silnika wentylatora. Być może, że zdarzenie miało miejsce w skrajnie niekorzystnej temperaturze. W każdym razie dobrze aby coś takiego było i działało bowiem w przyszłości nie zadziała zabezpieczenie a więc siądzie najsłabszy element a może to być wiązka przewodów.
  • Poziom 14  
    Kolego egon2211 Twój mechanior po części miał rację ale nie do końca.

    Termit jak to zwał Twój mechanior to fachowo bezpiecznik termiczny, który pod wpływem temperatury takiej jak jest napisane na nim ulega przepaleniu.
    Powyższe zjawisko następuje w 98% w sytuacji kiedy masz filtr kabinowy (znajdujący się pod deską rozdzielczą pasażera) tak brudny, iż nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza przez co nie schładza opornika i ten przepala bezpiecznik.
    Najpierw kup filtr kabinowy węglowy cena od 40zł wzwyż...
    Kup bezpiecznik termiczny na temp. (nie pamiętam dokładnie ale +/- 120-150°C) 10A w sklepie elektronicznym lub na giełdzie cena ok 2-3złzł.
    Wymień powyższe.

    Możesz wymienić sam filtr ale po jakimś czasie ok.40000km. znowu się zatka a zmostkowany bezpiecznik nie zadziała co może spowodować roztopienie się obudowy przełącznika a nawet pożar.

    Objawami zabrudzonego filtru kabinowego jest większe parowanie przedniej szyby
  • Poziom 43  
    xixin napisał:
    Kolego egon2211 Twój mechanior po części miał rację ale nie do końca.

    Termit jak to zwał Twój mechanior to fachowo bezpiecznik termiczny, który pod wpływem temperatury takiej jak jest napisane na nim ulega przepaleniu.
    Powyższe zjawisko następuje w 98% w sytuacji kiedy masz filtr kabinowy (znajdujący się pod deską rozdzielczą pasażera) tak brudny, iż nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza przez co nie schładza opornika i ten przepala bezpiecznik.
    Najpierw kup filtr kabinowy węglowy cena od 40zł wzwyż...
    Kup bezpiecznik termiczny na temp. (nie pamiętam dokładnie ale +/- 120-150°C) 10A w sklepie elektronicznym lub na giełdzie cena ok 2-3złzł.
    Wymień powyższe.

    Możesz wymienić sam filtr ale po jakimś czasie ok.40000km. znowu się zatka a zmostkowany bezpiecznik nie zadziała co może spowodować roztopienie się obudowy przełącznika a nawet pożar.

    Objawami zabrudzonego filtru kabinowego jest większe parowanie przedniej szyby

    Jaki filtr kabinowy???Mowa o opornicy wentylatora chlodnicy a nie dmuchawie powietrza swiezego,tam tez jest cos takiego jak termik
  • Poziom 14  
    Rzeczywiście moja gafa.... mój opis odnosi się do wentylatora nadmuchu kabiny.
    Dzięki milejow za sprostowanie i przepraszam