Witam!Mam pytanie,miałem problem z opornicą wentylatora chłodnicy (1-go biegu).Elektryk po wyjęciu stwierdził ,że tzw.TERMIT padł więc go odjął a przewody dochodzące skręcił i zalutował stwierdzając ,że tak można jeździć.CZY NAPEWNO!?
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over therexixin wrote:Kolego egon2211 Twój mechanior po części miał rację ale nie do końca.
Termit jak to zwał Twój mechanior to fachowo bezpiecznik termiczny, który pod wpływem temperatury takiej jak jest napisane na nim ulega przepaleniu.
Powyższe zjawisko następuje w 98% w sytuacji kiedy masz filtr kabinowy (znajdujący się pod deską rozdzielczą pasażera) tak brudny, iż nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza przez co nie schładza opornika i ten przepala bezpiecznik.
Najpierw kup filtr kabinowy węglowy cena od 40zł wzwyż...
Kup bezpiecznik termiczny na temp. (nie pamiętam dokładnie ale +/- 120-150°C) 10A w sklepie elektronicznym lub na giełdzie cena ok 2-3złzł.
Wymień powyższe.
Możesz wymienić sam filtr ale po jakimś czasie ok.40000km. znowu się zatka a zmostkowany bezpiecznik nie zadziała co może spowodować roztopienie się obudowy przełącznika a nawet pożar.
Objawami zabrudzonego filtru kabinowego jest większe parowanie przedniej szyby