Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)

eujot 16 Cze 2009 11:39 10562 9
  • #1 16 Cze 2009 11:39
    eujot
    Poziom 9  

    Witam!

    Bawię się w przekładkę silnika z Renault Laguny 2.0 8v (F3R 722) do Renault 5. Silnik z wtryskiem wielopunktowym na komputerze Bendix Siemens Fenix 3B. Do tego silnika mam wiązkę elektryczną silnika oraz komputer z zdjętym immobiliserem. Wtyczka, która wychodzi z wiązki wygląda następująco:

    Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)

    W sieci znalazłem schemat elektryczny silnika, ale trudno mi zlokalizować na schemacie miejsce, w którym znajduje się ta wtyczka. Nie wiem też, czy ten schemat na pewno dotyczy tego komputera, bo jest on słabo opisany, a chyba dokładniejszych opisów w internecie nie ma lub nie potrafię ich znaleźć. Schemat wygląda następująco:

    Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)

    Proszę o pomoc w uruchomieniu tego silnika. Jeżeli ktoś już ma jakieś doświadczenie, byłbym wdzięczny za wskazówki, co i gdzie należy podłączyć.

    Wydaje mi się, że w tej chwili do odpalenia potrzebuje rozszyfrować, gdzie podłączyć stacyjkę i pompę paliwa.

    Pozdrawiam,
    Łukasz.

    0 9
  • Pomocny post
    #2 16 Cze 2009 13:14
    carrot
    Moderator Samochody

    Na tym schemacie są błędy, przekaźniki są źle połączone.
    W lagunie są one umieszczone w plastikowej puszce koło akumulatora na lewym nadkolu i musisz ten fragment obwodów dorobić. Ponadto jest jeszcze kwestia montażu i zasilania pompy paliwa

    0
  • #3 16 Cze 2009 13:27
    eujot
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedź. Czy dysponujesz jakimś innym, bardziej precyzyjnym schematem?

    Pompa paliwa jest seryjna z Renault 5 1,7. Przekaźnik też na pewno jest więc będę starał się podpiąć pod niego. Wydaje mi się, że po podłączeniu komputera do przekaźnika sterującego pompą paliwa i znalezieniu sygnału po stacyjce, silnik powinien zaskoczyć i powinien zacząć pracować.

    W puszcze z komputerem też są przekaźniki, z tego co pamiętam, chyba dwa, ale bez pomocy lub dobrego schematu, to będzie ciężko dojść, od czego są.

    0
  • #4 16 Cze 2009 14:38
    carrot
    Moderator Samochody

    Jeśli masz już w puszce z komputerem przekaźniki, to nie musisz nic dorabiać, wystarczy tylko podłączyć stały +, apc (ten +za stacyjką) i zasilanie pompy, żeby odpalić silnik
    Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)

    0
  • #5 16 Cze 2009 14:44
    eujot
    Poziom 9  

    Dzięki raz jeszcze. A jak dojść, które piny do przekaźnika pompy, a które do plusa za stacyjka? Nie chciałbym uszkodzić komputera. Może ktoś już to przerabiał?

    0
  • #6 18 Cze 2009 10:35
    eujot
    Poziom 9  

    Mały update. Może się komuś przyda informacja.

    Podłączyłem akumulator do wiązki na silniku, oraz żółty gruby kabel z kostki (plus po stacyjce) oraz cienki czerwony (stały plus - zasilanie komputera), czyli tak jak na schemacie i komputer włączył przekaźnik pompy (ten w puszcze z komputerem) na dwie sekundy i go wyłączył. Czyli jest dobrze.

    0
  • #7 18 Cze 2009 11:27
    carrot
    Moderator Samochody

    Podłączałem kiedyś taki silnik na stojaku, syn kumpla robił pracę dyplomową do technikum samochodowego, zajęło mi to pół godziny

    0
  • #8 18 Cze 2009 11:45
    eujot
    Poziom 9  

    Teraz drugi problem. Podłączenie wskaźników - wody, ładowania, ciśnienia oleju. Jak wsadzę silnik do samochodu, będę sprawdzał czy rzeczywiście odpali.

    1
  • #9 02 Mar 2016 14:33
    neohrabia
    Poziom 1  

    Witam,

    a macie Panowie może schemat elektryczny zapłonu (przy okazji może być całego samochodu) Renault R5 1.4?

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

    0