Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)

16 Cze 2009 11:39 11426 9
  • Poziom 10  
    Witam!

    Bawię się w przekładkę silnika z Renault Laguny 2.0 8v (F3R 722) do Renault 5. Silnik z wtryskiem wielopunktowym na komputerze Bendix Siemens Fenix 3B. Do tego silnika mam wiązkę elektryczną silnika oraz komputer z zdjętym immobiliserem. Wtyczka, która wychodzi z wiązki wygląda następująco:

    Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)

    W sieci znalazłem schemat elektryczny silnika, ale trudno mi zlokalizować na schemacie miejsce, w którym znajduje się ta wtyczka. Nie wiem też, czy ten schemat na pewno dotyczy tego komputera, bo jest on słabo opisany, a chyba dokładniejszych opisów w internecie nie ma lub nie potrafię ich znaleźć. Schemat wygląda następująco:

    Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)

    Proszę o pomoc w uruchomieniu tego silnika. Jeżeli ktoś już ma jakieś doświadczenie, byłbym wdzięczny za wskazówki, co i gdzie należy podłączyć.

    Wydaje mi się, że w tej chwili do odpalenia potrzebuje rozszyfrować, gdzie podłączyć stacyjkę i pompę paliwa.

    Pozdrawiam,
    Łukasz.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Na tym schemacie są błędy, przekaźniki są źle połączone.
    W lagunie są one umieszczone w plastikowej puszce koło akumulatora na lewym nadkolu i musisz ten fragment obwodów dorobić. Ponadto jest jeszcze kwestia montażu i zasilania pompy paliwa
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    Dziękuję za odpowiedź. Czy dysponujesz jakimś innym, bardziej precyzyjnym schematem?

    Pompa paliwa jest seryjna z Renault 5 1,7. Przekaźnik też na pewno jest więc będę starał się podpiąć pod niego. Wydaje mi się, że po podłączeniu komputera do przekaźnika sterującego pompą paliwa i znalezieniu sygnału po stacyjce, silnik powinien zaskoczyć i powinien zacząć pracować.

    W puszcze z komputerem też są przekaźniki, z tego co pamiętam, chyba dwa, ale bez pomocy lub dobrego schematu, to będzie ciężko dojść, od czego są.
  • Moderator Samochody
    Jeśli masz już w puszce z komputerem przekaźniki, to nie musisz nic dorabiać, wystarczy tylko podłączyć stały +, apc (ten +za stacyjką) i zasilanie pompy, żeby odpalić silnik
    Renault 5 - Swap silnika z Renault Laguna (F3R 722)
  • Poziom 10  
    Dzięki raz jeszcze. A jak dojść, które piny do przekaźnika pompy, a które do plusa za stacyjka? Nie chciałbym uszkodzić komputera. Może ktoś już to przerabiał?
  • Poziom 10  
    Mały update. Może się komuś przyda informacja.

    Podłączyłem akumulator do wiązki na silniku, oraz żółty gruby kabel z kostki (plus po stacyjce) oraz cienki czerwony (stały plus - zasilanie komputera), czyli tak jak na schemacie i komputer włączył przekaźnik pompy (ten w puszcze z komputerem) na dwie sekundy i go wyłączył. Czyli jest dobrze.
  • Moderator Samochody
    Podłączałem kiedyś taki silnik na stojaku, syn kumpla robił pracę dyplomową do technikum samochodowego, zajęło mi to pół godziny
  • Poziom 10  
    Teraz drugi problem. Podłączenie wskaźników - wody, ładowania, ciśnienia oleju. Jak wsadzę silnik do samochodu, będę sprawdzał czy rzeczywiście odpali.
  • Poziom 1  
    Witam,

    a macie Panowie może schemat elektryczny zapłonu (przy okazji może być całego samochodu) Renault R5 1.4?

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.