Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II, dziwne zachowania pompy od wspomagnia

rodriguez3 16 Cze 2009 17:52 8482 12
  • #1 16 Cze 2009 17:52
    rodriguez3
    Poziom 9  

    Witam serdecznie!
    Otóż mam takie pewien problem, nie dawno temu sprowadziłem Astre, jak wiadomo pompa od wspomagania w tych autach jest elektryczno-hydrauliczna.
    Mam taki problem, że gdy stoje autkiem i skręce kierownicą to zaczynają falować obroty, a dokładnie to spadać do 500 obr. Przy okazji także przygasają światła. Wiem że te pompy pobierają dużo prądu więc tymi światłami się nie przejmuje, ale gorzej jest z tymi obrotami bo nie powinno tak być.
    Co sądzicie o tym przypadku??? Dodam jeszcze że przy tych spadających obrotach to słychać pompe jak buczy. Wspomagania podczas jazdy działa.

    0 12
  • #2 16 Cze 2009 18:13
    wopor
    Poziom 32  

    witam, czy te objawy masz przy max skrecie kołami? sprawdż poziom oleju a moze przyda sie wymiana, powodzenia

    1
  • #3 16 Cze 2009 18:35
    rodriguez3
    Poziom 9  

    No wlaśnie wystarczy skręcić półobrotu kierownicą i już obroty spadają, to nie jest że muszę do końca skręcić i wtedy słychać.
    No wymiana może i pomoże, właśnie chciałem się popytać was bo może to coś innego, a pompa kosztuje troche, a wymienie i się okaże że te spadające obroty są od czegoś innego.
    A napinacz paska klinowego ma coś do tego??? Bo on też będzie do wymiany, bo już go słychać i się trzęsie.

    0
  • #4 16 Cze 2009 23:08
    kida
    Poziom 11  

    nie wymieniaj żadnej pompy.
    to nie jej wina
    obstawiam że to na 99 procent wina alternatora
    miałem kilka takich przypadków.
    alternator podaje prąd do pompy wspomagania (ale nie we wszystkich astrach!!) musiał bym mieć nr VIN to bym pomógł.
    zdejmij ew pasek od alternatora i zobacz czy wspomaganie chodzi.
    jeśli nie to plus przychodzi własnie z alternatora.

    0
  • #5 16 Cze 2009 23:31
    rodriguez3
    Poziom 9  

    Dodam właśnie że jest to Astra X16XEL, to znaczy jeżeli wspomaganie nie będzie chodziło bez paska to wtedy wina leży po stronie alternatora???
    Patrząc na alternator to uzwojenie wygląda dość świeżo, ładna miedź, tak jakby juz ktoś próbował w ten sposób zdziałać, no ale zawsze warto spróbować i coś wykluczyć.

    A miernikiem nie da się tego sprawdzić??? Np. ładowanie jakie daje alternator?

    0
  • #6 16 Cze 2009 23:37
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    kida, a co ty tam mieszasz?
    A poza tym się należy zapytać czy altek Bosch czy Delco.

    0
  • #7 16 Cze 2009 23:40
    rodriguez3
    Poziom 9  

    Widzę, że kolega spec od elektryki to może byś się wypowiedział coś na temat mojego przypadku??? ;/;/ bo już dłuższy czas z tym walczę i bez skutku ;( a powoli to staje się denerwujące tym bardziej że autem ma jeździć moja żona, więc chce jej dać sprawne autko...

    Co do alternatora to jutro napiszę jaki to jest, bo nawet nie patrzyłem.

    0
  • #8 18 Cze 2009 11:32
    rodriguez3
    Poziom 9  

    Czy mógłby ktoś jakoś mi pomóc??? Bo nie wiem co mam robić, pompa troche kosztuje oczywiście mówie o używanej ( 300-800 zł ) więc nie chce wydawać pieniądze w błoto, a może jest to wina czegoś innego?

    Zdjęcie tego paska to co wtedy mi to da? że jak będzie działało wspomagania to znaczy że plus ma inny i co wtedy zrobić? A jak nie będzie działało wspomagania to co wtedy?
    Jestem w tych sprawach laik,a mechanicy też rozkładają ręce ;/;/

    0
  • #9 18 Cze 2009 11:35
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Chłopie, jaki alternator? Bo jak Bosch to w nich napięcie przysiada jak koła są skręcone do oporu lub wykonujesz gwałtowne ruchy kierownicą.

    0
  • #10 18 Cze 2009 12:04
    rodriguez3
    Poziom 9  

    Jeden mechanik właśnie robił takie gwałtowne ruchy i wtedy spadały obroty, ale wystarczy też spokojnie skręcić i też spadają obroty.
    A co byś obstawiał??? Że jednak pompa, czy może coś innego?

    0
  • #11 18 Cze 2009 13:15
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Niechże jakiś mod to zamknie, my o niebie, on o chlebie. Nawet nie wadomo jak się ustawić do problemu jak nie wadomo z jakim alternatorem ma się do czynienia.
    Stawiać to mogę w totolotku przynajmniej mam szansę na nagrodę.

    0
  • #12 12 Lis 2009 10:16
    luksus11
    Poziom 2  

    Witam, jestem nowy na forum. Mam podobny problem, ponieważ zaczęło sie od alternatora, przy obrotach poniżej tysiąca lekko żarzyła sie kontrolka. pozniej juz alternator przestał działać, a co dziwne wspomaganie pomy pracowało po przekreceniu kluczyka na 1 stopien. i wydaje głosne dzwieki. prosze o pomoc. dodam że auto to opel astra g 1.6 8V, alternator delco remy i a pompa delphi.

    Dodano po 6 [minuty]:

    nie wiem czy to moze byc wina alternatora. czy wszystko musze wymienić

    2
  • #13 19 Lis 2009 08:45
    SlimII
    Poziom 2  

    Witam,

    Pierwszy raz piszę na tym forum, ale widzę, że można znaleźć sporo przydatnych rad. Ja mam problem ze wspomaganiem kierownicy w Oplu Astra II silnik diesla 1,7 (isuzu). Nie wiem jaki typ wspomagania tam jest.

    Problem jest następujący. Kiedy odpalam auto to chwile po starcie tak jakby działało a za chwile przestaje. to samo jest kiedy auto stoi np dzień nie używane wtedy odpalam i przez pierwsze 5 minut jest OK a później stopniowo słabnie i niknie.

    Sprawdzałem płyn i nawet już go wymieniłem ale nic się nie zmieniło. Nie wiem czy powinienem się gdzieś wybrać do jakiegoś mechanika ale boje się, że będą starali się mnie naciąć a może to nic poważnego.

    Proszę o jakąś podpowiedź.
    Pozdrawiam,

    0