Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT '92 - ABS

joho 17 Maj 2004 20:39 17070 19
  • #1 17 Maj 2004 20:39
    joho
    Poziom 18  

    mam prosbe do wszystkich czytajacych,posiadam taki woz i mam problem z ABS.a mianowicie:po wlaczeniu stacyjki swieci kontrolka abs i zgasnie dopiero po uruchomieniu silnika(nie tak jak w niektorych ze po paru sekundach nawet jesli silnik nie pracuje)po uruchomieniu silnika kontrolka zgasnie .po nacisnieciu na pedal hamulca abs zadziala ale tylko raz pozniej hamulce chodza bez abs-z trudem mozna naciskac pedal chamulca!kontrolka z abs nie sygnalizuje usterki.chodzi mi o jakis schemat instalacji ABS i o porade w tym temacie plisssssssssss dobrzy ludzie!!!!!!!

    0 19
  • #2 17 Maj 2004 21:33
    harlejowiec
    Poziom 25  

    posprawdzaj sobie połączenia przewodów.

    0
  • #3 18 Maj 2004 07:48
    firdy
    Poziom 21  

    Sprawdz czy po włączeniu stacyjki coś brzęczy pod machą. Może masz układ hamulcowy z elektrycznym wspomaganiem (niektóre WV taki układ mają) wtedy kontrolka gaśnie dopiero po nabiciu ciśnienia w układ hamulcowy. Jezeli na postoju wciskasz chamulec i zapala sie kontrolka to może być uszkodzona pompa. Jednak najczęściej pomaga wyczyszczenie złącz ABS u

    0
  • #4 18 Maj 2004 10:42
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 18 Maj 2004 11:04
    zodiak318
    Poziom 34  

    Ten model powinien mieć diagnostykę ABS-u (kod migowy błędów). Złacze znajduje się przy lewarku zmiany biegów. Kostki A i B (po dwa styki w pionie) - trzeba zewrzeć dolny styki kostki A z dolnym stykiem kostki B i włączyć zapłon. Kontrolka ABS-u (ta po lewej stronie kokpitu obok deski rozdzielczej) powinna pokazywać 4 cyfowe (seria błyśnięć) kody błędów (jeśli takowe występują). odczytaj co Ci pokaże i odpisz.

    0
  • #6 18 Maj 2004 18:37
    kajetanCES
    Poziom 16  

    To co tu piszerz to brudna robota. Dzionek albo co najmniej połowa. Koła won, potem bębny. Dokładne czyszczenie czujników i złącz. Potem jeszcze sprawdzić złącza sterownika, wszystkie kable i połączenia i ma być ok.

    0
  • #7 02 Cze 2004 21:56
    kaes6
    Poziom 10  

    Cześć wszystkim. zodiak318 napisał:"Ten model powinien mieć diagnostykę ABS-u (kod migowy błędów). Złacze znajduje się przy lewarku zmiany biegów. Kostki A i B (po dwa styki w pionie) - trzeba zewrzeć dolny styki kostki A z dolnym stykiem kostki B i włączyć zapłon. Kontrolka ABS-u (ta po lewej stronie kokpitu obok deski rozdzielczej) powinna pokazywać 4 cyfowe (seria błyśnięć) kody błędów (jeśli takowe występują). odczytaj co Ci pokaże i odpisz".
    Ja mam troszeczkę inną sytuację mam Passta 1991 rok z ABS i po włączeniu zapłonu kontrolka ABS jest zapalona następnie słychać pod maską jakiś silniczek elektryczny (chyba to jest pompa elektryczna ABS) iteraz następuje proces sprawdzania układu jedno błyśnięcie kontrolki-przerwa, dwa błyśnięcia-przerwa, trzy błyśnięcia-przerwa, i znowu trzy błyśnięcia-przerwa i potem kontrolka sie zapala na stałe. Co to oznacza? Piszesz że złącze znajduje się koło lewarka zmiany biegów - w moim aucie jest centralka pod tylną kanapą (chyba że mówimy o dwóch różnych rzeczach) pozdrawiam i prosze o odpowiedź.

    0
  • #8 03 Cze 2004 00:04
    zodiak318
    Poziom 34  

    -------------->kaes6
    Witam. To pod tylną kanapą to sterownik ABS-u ale złacze diagnostyczne jest przy lewarku. Wygląda na to że ABS pokazuje Ci kod błędu 1233 (ale powinien to robić dopiero po opisanym przezemnie zwarciu - choć może się mylę i pokazuje jednorazowo błąd i bez wejścia w tryb diagnostyczny ?). A błąd o numerze 1233 to przedni lewy czujnik ABS-u. Jego rezystancja powinna wynosić ok. 1kilo. Często padają kable do czujnika. Sprawdź na rozpinanym złączu przy lewym błotniku czy kabel do czujnika pokazuje ok 1kilo. jeśli nie to wiadomo kabel lub sam czujnik.Jęsli pokaże dobrze sprawdź omomierzem przejście od tego złącza do sterownika.

    0
  • #9 03 Cze 2004 21:01
    harlejowiec
    Poziom 25  

    Nierozumiem o co chodzi napisaleś że jak silnik uruchomisz to po naciśnięciu hamulca abs zadziała. Ale zadziala pompa czy jak mocno zachamujesz to następuje regulacja abs. Skoro twierdzisz że skuteczność hamulców zmniejsza się to znaczy że rozładowany jest układ wysokiego ciśnienia. Jeżeli masz układ abs tzw. otwarty to przy spadającej skuteczności hamulców będzie ci rusł poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Sprawź to jeżeli stwierdzisz że zahodzi taka sytuacja to znaczy że masz walnięty czujnik na pompie albo czujnik w zbiorniku.
    Napisz dokładniej o co ci hodzi z tym działaniem abs po naciśnięciu hamulca być może wtedy się włącza pompa i wyciąga płyn ze zbiornika do układu wysokiego ciśnienia.

    0
  • #10 01 Paź 2006 21:53
    asiorpc
    Poziom 1  

    1222 ten kod mi pokazala kontrolak co on zonacza jak by mogl mi ktosd pomóc.

    0
  • #11 01 Sie 2007 21:05
    kaes6
    Poziom 10  

    Ma ktos spis wszystkich kodów migowych ABS'u do passata ' 91 ?

    0
  • #12 17 Sty 2008 03:13
    kaes6
    Poziom 10  

    Witam ponownie, okazało się, że walnięty był czujnik lewego przedniego koła, został wymieniony i kilkanaście miesięcy ABS "chodził" bez zarzutu. Lecz w tamtym miesiącu musiałem wymienić akumulator i po jego wymianie kontrolka ABS ciągle świeci. Po włączeniu zapłonu pokazuje cztery krótkie błyski i tak w kółko, ale jak odpalę silnik to zapala sie na stałe, no i ABS nie działa. Jak można skasowac ten błąd? Kiedyś gdzieś wyczytałem w jakiejś mądrej książce że trzeba odłączyć na chwilę akumulator (ale nie pamiętam którą klemę, ani na jaki okres czasu...) i po ponownym podłączeniu odpalić auto i jechać powoli przez ok. kilometr bez hamowania. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zresetowaniu błędu?

    3
  • #13 23 Paź 2008 15:57
    kangar4
    Poziom 1  

    Witam , czy udało się komuś rozwiązać problem świecącego ABS-u, chodzi o kod 1222 ABS passat 1.9 TD B3, z gory dzięki za odp. pozdrawiam

    0
  • #15 16 Paź 2009 20:54
    kamil5454
    Poziom 1  

    mam również taki sam problem jak JOHO i nie wiem czego sie złapac : pompa abs po przekreceniu stacyjki pompuje i gasnie po chwili kontrolka abs-u . w trakcie jazy niekiedy sie po chwili zaswieci a niekiedy sie kawałek ruszy i swieci . hamulec jest dobry nie tak jak tu niektrzy pisza ze jest twary\dy ; prosze o małą pomoc

    0
  • #16 16 Paź 2009 22:56
    Staszek49
    Poziom 34  

    Koledzy miałem też kilkudniowy problem z kontrolką ABS-u oraz poduszek w moim Passacie ( 1,9 tdi B-4 ), które podczas jazdy zapaliły się. Faktem jest, że w tym , czasie ABS nie działał, ale hamulec był sprawny. Ustaliłem, że winę za ten stan rzeczy ponosił alternator, który stopniowo przestawał ładować ( urwał się kabelek od stacyjki, zasilający alternator ) akumulator. Z uwagi na jazdę ze światłami dziennymi oraz z włączonymi innymi odbiornikami w aucie, akumulator szybko się rozładowywał i ABS w ten sposób reagował na spadek napięcia w instalacji samochodowej.
    Po usunięciu wspomnianej usterki alternatora wszystko wróciło do normy.

    0
  • #17 21 Paź 2010 12:29
    Matyk90
    Poziom 8  

    Mam pytanie, jak wyłączyć tą diagnostykę ?
    u mnie w passacie b3 93r po przełączeniu na zapłon zaczyna mrugać kontrolka a jak zapale go to gaśnie, pokazuję 4444 - wiem że to brak blędów.
    jak to wyłączyć, czy w ogóle sie da ?

    0
  • #18 05 Paź 2012 21:44
    krishna23
    Poziom 10  

    witam. mam taki problem. auto to passat b3 1.8 1991 rok. problem jest z ukladem hamulcowym. po wlaczeniu zaplonu buczy w okolicy pompu hamulcowej, jak odpale tez buczy, jak zgasze tez buczy , dopiero po 2 godzinach przestaje albo jak odlacze akumulator lub kostke dwupinowa w okolicy pompy to tez przestaje buczec. to buczenie rozladowuje mi akumulator wiec jest problem. wczesniej wszystko bylo ok, tzn po zgaszeniu auta nic nie buczalo. jak przyloze reke to drży taki zbiorniczek w tylnej czesci pompy i jest goracy. dodatkowo poziom plynu w zbiorniczku raz podnosi sie ponad max raz opada. co to moze byc?? czytajac powyzsze posty nieco rozjasniliscie mi rozum, tzn wiem ze mam wspomaganie elektryczne a nie jak wiekszosc samochodow serwo (podcisnieniowe), jutro sprawdze metoda migowa czy sa jakies bledy. kontrolka od abs raz sie pali a raz nie. macie jakies pomysly. hamulce sa takie jak byly przed awaria, nie zauwazylem zmniejszonej skutecznosci. pozdrawiam

    0
  • #19 10 Paź 2012 13:02
    blueciula
    Poziom 2  

    Ja mam także problem ze świecącą kontrolką. Chodzi jednak o seata ibizę '98, ale to prawie to samo. Problem polega na tym, że po zmianie licznika, kontrolka nie gaśnie, ale ABS działa. Pod komputer podłączałem dwa razy. Błędów nie pokazuje.

    1
  • #20 04 Kwi 2013 18:31
    matek45
    Poziom 14  

    Witam, mam passata z '91. W samochodzie ABS juz od dawna nie działa. Jakiś mechanik-zawodowiec odciął kabel z czujnikiem przy przednim kole. Ale chodzi mi o inną rzecz - w kontrolce ABS po lewej stronie (obok włącznika świateł) przepaliła sie żaróweczka. Już bardzo dawno temu, bo po odcięciu czujnika cały czas sie świeciła. Chciałem teraz ją wymienic i zauważyłem, że jedna ścieżka do diody prostowniczej jest przepalona(pomiedzy diodą, a wyjściem 2 [P9]) Co właściwie daje ta kontrolka? Czy można bez niej jeździć?

    Dodano po 3 [godziny] 36 [minuty]:

    dodam, że przeciety kabel od czujnika został potem połączony i zaizolowany, ale po całej "opercji" abs raz działał, a raz nie. I teraz nie wiem, czy częściowo winy nie ponosi ta przepalona ścieżka na płytce drukowanej.

    Dodano po 30 [minuty]:

    VW PASSAT '92 - ABS
    Tutaj jest schemat tej instalacji (schemat, na niestety zamknietym już temacie, wstawił "kmieciu", obrazek nie jest moja własnością).
    Ta kontrolka, to zaciemniony wielokąt w lewej, górnej części schematu. Dokładnie przepaliła się ścieżka pomiedzy prawą diodą prostowniczą, a wyjsciem "2". Do czego właściwie te diody są wyprowadzone aż do kontrolki?

    1
  Szukaj w 5mln produktów