Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vectra 2.0 dth 00r tryb awaryjny

edward.iskra 16 Jun 2009 22:07 7136 14
  • #1
    edward.iskra
    User under supervision
    Witam! vectra b. 2.0 dth wchodzi w tryb awaryjny i zaświeca sie CHECK, który po zgaszeniu silnika sam sie resetuje, i tak w kolo. po przejechaniu ok. 2 km
    odcina turbo, po podpięciu OP-COM-a wykazuje błąd p0190 a czasami p0400. Korzystając z wskazówek forum wyczyściłem EGR na którym było dużo nagaru, po założeniu turbo wogole nie chodzi. Na zimnym silniku kopci raczej na biało, w miarę nagrzanie się dymienie ustępuje. Sprawdziłem przepływke i kilka czujników, wydaja się być dobre, przynajmniej rezystancją, a nie pokoi mnie to ze zimnym silnikiem bardzo trzęsie. Proszę o jakieś sugestie.
  • #2
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zrobić diagnostyke czymś porządnym np. Tech2 i wtedy szukać przyczyny.
  • #3
    edward.iskra
    User under supervision
    Robiłem też Techem kody błędów są takie same, a co do dymienia podejrzewam że może turbo się rozszczelniło
  • #4
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No ale co w podglądzie parametrów bierzących masz?
    Oczywiście o tech2 nie mówisz o programie tylko testerze zewnętrznym ?
    Bo program to dziadostwo.
  • #5
    edward.iskra
    User under supervision
    Pomierzę jeszcze raz i podam parametry
  • #6
    edward.iskra
    User under supervision
    może ktoś rzuci fachowym okiem na te pomiary

    Selected model>,2000,Vectra-B,Silnik,X 20 DTH



    Napięcie systemu,13.67 V
    Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
    Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
    Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 %
    Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywny
    Przepływomierz powietrza,444.9 mg/suw
    Sensor barometru,1.00 bar
    żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar
    Ciśniemnie ładowania,1.02 bar
    Temperatura powietrza wlotowego,45 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej,102 °C
    Temperatura oleju silnika,96 °C
    Temperatura paliwa,59 °C
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
    Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
    Początek dostawy,21.46 CA
    Pożądany początek wtrysku,3.84 CA
    Rzeczywisty początek wtrysku,4.18 CA
    Pożądana masa paliwa,13.64 mg/suw
    Masa paliwa,11.92 mg/suw
    Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,30.0 %
    żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),399 mg/suw
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),3 %
    Pożądane jałowe,840 obr/min
    Prędkość silnika,813 obr/min
    Prędkość pompy,435 obr/min
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
    Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny
    Klawisz (R) (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny
    Klawisz (0) (Wyłącz),Aktywny
    żądanie prędkości pojazdu,0 km/h
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Lampka kontrolna,Zał 0V
    Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
    Wysokie cisnienie diagnoza 1,26 Liczba
    Wysokie cisnienie diagnoza 2,3 Liczba

    chciałem jeszcze dodać ze niezależnie czy turbo chodzi czy nie, samochód wchodzi w stan awaryjny zawsze po 1km jazdy, niezależnie od temperatury silnika
  • #7
    Jacek79
    Level 37  
    Krótko-Tech 2 i kontrola
    -kontrola EGR i patrzeć na wskazanie przepływomiera
    -kontrola klap zawirowania
    -i regulacji doładowania (patrzeć na wskazanei sensor barometru)
    Poza tym sprawdzić czy vacum daje te 0,8bara
    Te czyszczenie EGR to pic na wode, nic to nie da jak nie ściągniecie dekla i porządnie wyczyścicie, podobnie jak kolektor.
    Ja już widzę że MAF ma wskazania złe.
  • #8
    edward.iskra
    User under supervision
    Egr napewno uszkodzony, rozebrałem go, i zauważyłem dziurę w membranie. kolejna obserwacja, to to ze gdy przeczyszcze caly uklad doladowania z tego oleju, to silnik przestaje dymic, i nie szarpie,
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    poz.8 i 9 sprawdź sterowanie turbo i egr
  • #10
    edward.iskra
    User under supervision
    Czy wskazania przeplywki sa poprawne
  • #11
    edward.iskra
    User under supervision
    Wacum raczej dziala podcisnienie jest znalazlem jeszcze uszkodzone zaworki plastikowe tuz nad kolem nowych jeszcze nie mam
  • #12
    edward.iskra
    User under supervision
    Może ktoś z forumowiczów czuje jakieś dobre używane zawory? bo nowe są bardzo drogie
  • #13
    edward.iskra
    User under supervision
    Czy jest jakas 100 procentowa metoda na sprawdzenie tych zaworkow
  • #14
    evar123
    Level 1  
    Elektrozawór vacu podciśnienia najlepiej sprawdzić :

    -ODpinamy zawor i ustami zasysamy powietrze gdzie pisze vacu, nie powinno byc przejscia.
    Jeżeli możemy zassać powietrze na vac- zawo uszkodzonu.
    Mozna zassac powietrze na vac- jak jest napiecie podane.
    -na oucie powinniśmy zasysac powietrze z zewnątrz czyli z grzybka lub z trzeceigo wyjscia na którym jest osłonka gumowa(zalezy w jakim aucie)- bez napięcia
    -Po podlaczeniu baterii 9V do zaworu powino być przejscie pomiedzy vacu a out. Nie może zawór zasysać powietrza z zewnątrz. Zatykamy wiec out palcem , zaciągamy powietrze vacu i słyszymy czy zawór przepuszcza.
  • #15
    edward.iskra
    User under supervision
    Powrócę jeszcze do tej usterki a może komuś się przyda żadne podpinanie kompa nic nie wnosiło totalna załamka dopiero pomiar ciśnienia w garach wykazał ze na jednym z nich jest za małe po ściągnięciu głowicy okazało się ze jeden z zaworów był nadpalony temat zamykam