Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Orange CDMA , podgląd przez internet

zendenman 16 Cze 2009 23:02 28852 31
  • #1 16 Cze 2009 23:02
    zendenman
    Poziom 15  

    Witam mam dziś do przetestowania modem MV400 . Skonfigurowany modem można wziąć ze sobą wszędzie ma wbudowaną baterię podtrzymującą go ponad 3 godziny, wbudowany moduł wi fi pozwala na podłączenie każdego komputera z kartą bezprzewodową . Sam router przejrzysty w konfiguracji . Przekierowanie portów działa bez zarzutu gorzej z serwisem dyndns nie odświeża adresu ( ale w razie braku prądu podtrzyma go bateria).

    Moim zdaniem idealnie nadaje się do współpracy z rejestratorami wyposażonymi w port Lan do podglądu przez internet . W szczególności jeśli ktoś ma firmę, w której ciągle zmienia monitorowany obiekt.

    W cenie 49 zł mamy bardzo wysoki uploid ponad 1 mb

    Czy ktoś korzystał z takiego rozwiązania ?

    0 29
  • #2 17 Cze 2009 16:06
    piterus99
    Poziom 43  

    Dla scislosci : "prędkość łącza 1 Mbit/s (pobieranie danych) i do 256 kb/s (wysyłanie)"

    3GB/miesiąc raczej pozwoli w miare funkcjonalnie monitorować, ale z latencją też będzie problem(w końcu to radio)..
    Lepiej kabel..

    0
  • #3 17 Cze 2009 16:46
    zendenman
    Poziom 15  

    Dla ścisłej ścisłości 1,8 Mbit/s ściągania wysyłania 1,07 Mbit/s sprawdzane na numion . Co do radia to fakt pewnie za jakiś czas podłącza więcej osób i będzie gorzej . Ale i tak jest to alternatywa dla osób mieszkających w .... . Co do samego routera ma jakieś dziwne przywieszki , jak zostawie go na dłużej to traci synchronizacje no i ten dyn dns, który niechce działać :/ Chętnych do obejrzenia obrazu z kamery po łączu z orange zapraszam na gg 1230305

    0
  • #4 23 Lip 2009 14:43
    zwyklyczlowiek
    Poziom 22  

    Witam,

    też mam teraz taki modem MV410R w testach, używam razem z laptopem Dell D410.

    A oto moje doświadczenia.

    Na wstępie chciałam zwrócić uwagę że Instrukcja obsługi wprowadza błąd podając, iż do korzystania tylko z użyciem kabla LAN nie trzeba instalować Access Managera. Jest to nieprawda! W takim wypadku modem nie wykrywa obecności sygnału, dioda nie będzie się paliła . Dopiero jak się zainstaluje program, otworzy po raz pierwszy i poda kod PIN, modem zaczyna wykrywać sygnał i staje się aktywny. Ja tego nie wiedziałam, konsultanci też nie i kazali oddać prawdopodobnie sprawne modem do wymiany po tym jak nie wykrył sygnału w punkcie Orange w którym wadomo było że sygnał jest.
    Program instalowałam trzykrotnie. Po pierwszej komputer w ogóle nie wykrywał urządzenia. Po zresetowaniu modemu i powtórnej instalacji programu wszystko działało - sygnał, połączenie, dostep wifi i ethernet- ale tylko przez 2 minuty. Po czym mimo ( niby) stanu połączenia , IE przestał otwierać strony ( DNS error), a w końcu komputer znów przestał wykrywać modem. Konsultanci z z Orange upierali się iż to wszystko z powodu, że moja lokalizacja jest jakoby na pograniczu zasięgów dwóch nadajników. Więc pojechałam do punktu Orange gdzie na pewno jest zasięg jednego nadajnika, sytuacja była taka sama jak opisana tj nie wykrywał modemu . Wtedy, tam, dokonaliśmy trzeciej instalacji Accces Managera. Po tym stan jest taki że dostęp przez wi fi działa , i naprawdę szybko . Natomiast nie wiadomo dlaczego nie działał dostęp przez kabel LAN .
    Faktem jest jednak że na komputerze pracownika punktu, z tym samym moim modemem wszystko pracowało bez zarzutu.

    pozdrawiam

    0
  • #5 02 Sie 2009 12:58
    broniś77
    Poziom 11  

    Może antywirus Ci coś blokuje w kompie.Wyłącz go albo odinstaluj i zobacz.Też tak miałem.Internet działał mi tylko przez modem podłączony po USB a po lanie jaki i WiFi nie działał internet.

    0
  • #6 03 Sie 2009 01:45
    zwyklyczlowiek
    Poziom 22  

    :arrow:Broniś77, już jest wszysko OK.
    Tobie, jak korzystasz z LAN/ wi-fi też będzie wszystko jeszcze lepiej działało jak wyrzucisz ten cały sterownik USB ( jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś).

    0
  • #7 22 Sie 2009 21:24
    zendenman
    Poziom 15  

    A czy spotkali się Państwo z czymś takim : modem działa poprawnie szystkie lampki na zielono nagle rozłącza i potrzebuje wyłączenia włączenia ponownego żeby znowu poprawnie pracować. Dzięje się to w różnych odstępach czasowych .

    0
  • #8 22 Sie 2009 22:12
    Krzychooo
    Poziom 2  

    zendenman napisał:
    A czy spotkali się Państwo z czymś takim : modem działa poprawnie szystkie lampki na zielono nagle rozłącza i potrzebuje wyłączenia włączenia ponownego żeby znowu poprawnie pracować...

    Niestety tak. Mam to stale. Raz co godzinę, raz co 15 minut, a czasem co kilka godzin.
    Odległość od BTS 7070 m, antena Yagi z reflektorem (120 cm), sygnał -59dBm.
    Pingi zawsze nie lepsze niż 100ms, transfery w porywach do 1,4Mb,
    ale z reguły na poziomie 500 kb.

    Resetuję modem zdalnie (przez Firefoxa).

    0
  • #9 23 Sie 2009 01:09
    Yasiek_N
    Poziom 14  

    zwyklyczlowiek napisał:
    Na wstępie chciałam zwrócić uwagę że Instrukcja obsługi wprowadza błąd podając, iż do korzystania tylko z użyciem kabla LAN nie trzeba instalować Access Managera. Jest to nieprawda! W takim wypadku modem nie wykrywa obecności sygnału, dioda nie będzie się paliła . Dopiero jak się zainstaluje program, otworzy po raz pierwszy i poda kod PIN, modem zaczyna wykrywać sygnał i staje się aktywny.

    AFAIK po zarejestrowaniu karty SIM, podaniu PIN, można wyłączyć opcję sprawdzania pinu, z panelu zarządzania. Dopiero wtedy można łączyć się bez AM.

    0
  • #10 05 Paź 2009 10:37
    apflewalski
    Poziom 2  

    zendenman napisał:
    Witam mam dziś do przetestowania modem MV400 .

    Czy ktoś korzystał z takiego rozwiązania ?


    Testowałem MV400 z nagrywarką monitoringu DVR H.264 - nie abla. O ile sygnał i zasięg Orange przewyższa iPlusa w tej okolicy (Mazurska wieś) to router ma "prostą" konstrukcję, która broni dostępu do sieci wewnętrznej.

    Moim zdaniem, model MV400R, który testowaniem, nie forwarduje portu i pakietów na porcie 80. Przestawienie DVR na port 81 nie pomaga, bo router ma na sztywno otwarte porty 80 i DNS, ustawienie forwardowania na port 81 - nie abla. W konfiguratorze nie można otwierać portów. Na porcie 80 od strony internetu zgłasza się router, nawet gdy jest wywołanie poprzez nazwę przypisaną do hosta w sieci wewnątrz.

    Aha, zmieniłem podsieć na 192.168.1.0/24.

    0
  • #11 06 Paź 2009 16:05
    adampolowy
    Poziom 1  

    zendenman napisał:
    A czy spotkali się Państwo z czymś takim : modem działa poprawnie szystkie lampki na zielono nagle rozłącza i potrzebuje wyłączenia włączenia ponownego żeby znowu poprawnie pracować. Dzięje się to w różnych odstępach czasowych .

    A czy można coś na to poradzić- u mnie jest tak samo! Rozłącza się nie wiadomo dlaczego? Trzeba wtedy resetować komputer i ponownie łączyć- a to trochę denerwujące!!!!

    0
  • #12 20 Paź 2009 12:41
    apflewalski
    Poziom 2  

    adampolowy napisał:

    A czy można coś na to poradzić- u mnie jest tak samo! Rozłącza się nie wiadomo dlaczego? Trzeba wtedy resetować komputer i ponownie łączyć- a to trochę denerwujące!!!!


    Wystarczy zalogować się i zdalnie zrestartować router :D

    0
  • #13 19 Lis 2009 16:16
    ezbig
    Poziom 19  

    apflewalski napisał:

    Wystarczy zalogować się i zdalnie zrestartować router :D


    Może to i rozwiązanie (sam z tego korzystam, napisałem sobie nawet skrypt we flash-u, który restartuje mi automatycznie router), tylko w/g mnie to taka atrapa. Problem jest odkąd działa cdma, a orange ma to w du.ie. Na infolini udają zdziwionych, że tak jest i proponują wymianę routera w salonie, co oczywiście nie ma sensu. Miałem okazję sprawdzić wiele takich router-ów, bo często je konfiguruje u klientów i zawsze jest tak samo. Nie wiem czy to wina oprogramowania routera, czy u nich, ale skłaniałbym się do tego, że to u nich. Po zerwaniu połączenia w konfiguracji routera, brak dns-ów lub przydzielonego adresu ip. Restart pomaga, ale jak pobierasz plik, a serwer zdalny nie ma opcji wznawiania to jest problem.

    0
  • #14 19 Lis 2009 18:56
    zendenman
    Poziom 15  

    Testowałem te routery i chodzi podgląd po porcie 8060 jedyny problem, to że nie pracuje z dyndns.org, ani żadną inną stroną tego typu.

    0
  • #15 27 Lis 2009 21:12
    Davvvi
    Poziom 27  

    ja mam tak samo ciagle sie rozlacza czyli nie ma na to zadnej rady? nie mozna cos z tym zrobic zeby nie rozlaczalo?

    0
  • #16 27 Lis 2009 22:16
    zendenman
    Poziom 15  

    Mi rozłączał jak dłuższą chwile nie używałem neta. Prawdopodobnie tak jest to zrobione żeby nadajnik odrzucał połączenie z nieaktywnego urządzenia żeby nie zapychac pasma. Ale oczywiscie nikt sie z techników do tego nie przyzna.

    0
  • #17 28 Lis 2009 07:35
    Davvvi
    Poziom 27  

    No to fakt przechodzi w stan uspienia i gasla kontrolka conect ale teraz wraz z ta kontrolka gasnie mi tez kontrolka sygnalu mimo ze poziom sygnalu mam na poziomie 68 dBm chyba musze do nich zadzwnic i jak ma dalej tak sie dziac to zrezygnuje z ich uslug bo po co mi net ktory co 5 minut mi sie rozlacza i praktycznie nie moge nic zrobic bo stale trzeba go resetowac. nawet zdalne resetowanie nie pomaga. musze recznie odcinac zasilanie.

    0
  • #18 05 Gru 2009 17:18
    reja
    Poziom 9  

    Mama również na próbę ruter CDMA Orange. Z początku było fatalnie, a od tygodnia jest OK. Chcę do niego podłączyć kamerę IP i nic mi nie wychodzi. Ktoś pisał, że przez port 8060 działała. U mnie nie działa. Kamera chodzi tylko w małej wewnętrznej sieci. Nie można do niej wejść z zewnątrz. Porty w ruterze ustawione. Zainteresowanym podam jeszcze, że zakup anteny zewnętrznej (Yagi) nie porawił sygnału. Chętnie podzielę się innymi doświadczeniami związnymi z tym ruterem.

    0
  • #19 05 Gru 2009 17:31
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Kolejny raz napiszę - Orange na swoim firewallu blokuje połączenia przychodzące do abonentów. Nie ma na nich rady...

    0
  • #20 05 Gru 2009 17:48
    reja
    Poziom 9  

    Wczoraj rozmawiałem z BOK. Twierdzą, że nie stosują żadnych blokad i sprawa jest możliwa. Na razie monitoruję za pośrednictwem Skype w automatycznym odbiorze. To też jakieś rozwiązanie. Postawiłem tam małego laptopa i wdzwaniam się.

    0
  • #21 05 Gru 2009 18:09
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Kiedyś fakt, nie stosowali blokad, ale od kiedy "wypłynęła" sprawa z dziurawym firmware w Axesstel-ach, to "profilaktycznie" zablokowali cały ruch przychodzący

    0
  • #22 05 Gru 2009 18:24
    reja
    Poziom 9  

    Bedę to z nimi jeszcze wyjaśniał. Poinformuję o rezulatatach. Jeśli tak jest faktycznie (tzn. ze kłamią) to mam jeszcze kilka dni na rezygnację. Pozdrawiam,

    Faktycznie stosują blokady. Przyznaję rację koledze, który o tym pisał. Teraz wiemy to na pewno chociaż konsultanci Orange twierdzą, że tak nie jest. Rozmawiałem z trzema. Nie wiem jaki mają w tym cel. Domagam się od Orange natychmiastowego zdjęcia blokady na moją odpowiedzialnośc. Nie wiem jaki będzie rezultat. O wyniku poinformuję na forum.

    Moderowany przez DriverMSG:

    Posty scaliłem, korzystaj z przycisku "Zmień".

    0
  • #23 09 Gru 2009 23:10
    Andrzej Kmicic
    Poziom 10  

    Przyłączę się z pytaniem.
    Czy ktoś wie jak skonfigurować WiFi w routerze MV410R aby korzystać tylko z tego połączenia bez użycia kabli. Sytuację tę wymusza konieczność użycia kierunkowej anteny zewnętrznej (10m kabla) a więc na piętrze na balkonie umieszczam antenę i router a korzystam z WiFi w każdym pomieszczeniu w budynku.
    Z pierwszych testów wynika ze aby router się połączył wymaga Access Managera ale nim nie można się połączyć przez WiFi ??? (tylko USB i Ethernet).
    Próbuje pomóc koledze co się uraczył tym routerem, sam mam BlueConnect z routerem GlobeSurferII i bez problemów taka konfiguracja pracuje.

    Czy ktoś uruchomił sieć domową z wykorzystaniem tylko WiFi na routerze MV410R i czy mógłby podzielić się uwagami jak to zorganizować bez ciągnięcia kabli Ethernet po pomieszczeniach ?.

    0
  • #24 09 Gru 2009 23:32
    zwyklyczlowiek
    Poziom 22  

    AxessManagera i kabla Ethernet ( poza sytuacjami awaryjnymi z koniecznością resetu) potrzebujesz tak naprawdę tylko do pierwszego nawiązania połączenia i uwierzytelnienia karty RUIM. Potem w konfiguratorze 192.168.0.1. włączasz wifi, ustawiasz zabezpieczenia i powinno działać.

    0
  • #25 09 Gru 2009 23:33
    reja
    Poziom 9  

    Ja korzystam z WiFi bez najmniejszych problemów. Konfigurowałem za pomocą Ethernet. Kabel włączałem do rutera w dowolny port ale najlepiej w pierwszy bez oznaczenia cyfrowego. Trzeba wejść w menu AxessManager i wybrać ustawienia sieciowe. Wpisać dwa razy admin. Tam jest Wireless Settings

    Wireless Network
    Name (SSID):
    Channel: 01
    Mode: b and b

    Security Options
    Disable
    Potwierdzić Apply. Wyskoczy komunikat - potwierdzić.
    Potem zrestartować ruter w System Settings na samym dole. I tyle. Do tego menu można też wejść z przeglądarki wpisując aktualny IP rutera (odczytaj ze strony www.jakieip.pl) lub wpisując http://192.168.0.1 ale nie zawsze udaje się. To chyba wszystko. WiFi chodzi bardzo dobrze. Pozwodzenia,

    To odpowiedź BOK Orange w sprawie, którą wcześniej poruszałem. Czyli jest tak jak pisał jeden z kolegów. Ruter jest blokowany i nie ma możliwości przyłączenia kamery IP lub konfigurowanie rutera przez Internet cyt,,

    Witam,

    Dziękuję za E-mail. Uprzejmie wyjaśniam, że opisywane opcje nie są aktualnie dostępne w ofercie CDMA. Nie można wykluczyć wprowadzenia przez nas odpowiednich zmian w przyszłości, nie sposób jednak aktualnie określić terminu.

    Z poważaniem,

    Jerzy S......
    Specjalista BOKB Orange,,

    A w rozmowach telefonicznych ten sam facet mówi zupełnie coś innego.

    Moderowany przez DriverMSG:

    Posty scaliłem - korzystaj z przycisku "Zmień"

    0
  • #26 10 Gru 2009 11:44
    Andrzej Kmicic
    Poziom 10  

    Dziękuję koleżance i koledze za wyjaśnienia, zmylił mnie tekst z instrukcji :

    Cytat:
    3.4 Połączenie przez kabel Ethernet / wpisanie kodu PIN / aktywacja
    w sieci CDMA
    UWAGA – analogiczną procedurę można przeprowadzić za pomocą interface WiFi .
    ...
    ...
    6. Uruchom na komputerze aplikację AxessManager. Po uruchomieniu odczekaj chwilkę
    - aplikacja wykryje urządzenie (w lewym dolnym rogu pojawi się napis Ethernet lub
    WiFi w zalezności od połaczenia). Po wykryciu urządzenia pojawi się okienko z
    prośbą o podanie kodu PIN karty SIM /R-UIM znajdującej się w urządzeniu. Wpisz
    kod PIN i wybierz OK.

    Co chyba jest błedem ponieważ Axcess Manager nie szuka po WiFi , chyba że coś źle mam ustawione ???
    Dziś spróbuję to ostatecznie ustawić i ustalić.
    pozdrawiam
    AK

    0
  • #27 10 Gru 2009 22:12
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Andrzej Kmicic napisał:
    Co chyba jest błedem ponieważ Axcess Manager nie szuka po WiFi , chyba że coś źle mam ustawione ???


    Axess Manager działa też przez WiFi, masz może coś blokowane na firewallu...

    0
  • #28 11 Gru 2009 19:02
    reja
    Poziom 9  

    U mnie działanie AxessManager przez WiFi blokował program ESET (antywirusowy). Musiałem wyłączyć w nim ,,zaporę osobistą,, i program działa. Czakam na reakcję Orange w sprawie blokowania portów. Jeśli nie odblokują w najbliższym czasie to oddaję sprzęt. Szkoda bo pracuje bardzo dobrze. Na początku miałem problemy ale teraz jest dobrze.

    0
  • #29 27 Gru 2009 18:30
    wjedrusik
    Poziom 1  

    reja napisał:
    U mnie działanie AxessManager przez WiFi blokował program ESET (antywirusowy). Musiałem wyłączyć w nim ,,zaporę osobistą,, i program działa. Czakam na reakcję Orange w sprawie blokowania portów. Jeśli nie odblokują w najbliższym czasie to oddaję sprzęt. Szkoda bo pracuje bardzo dobrze. Na początku miałem problemy ale teraz jest dobrze.


    Złożyłem nawet reklamację w sprawie zablokowanych portów - niestety odpowiedź jest bardzo olewająca i nie wyjaśnia problemu.

    Skierowałem sprawę do UKE, bo tylko oni będą skuteczni.

    Jak tylko coś się dowiem, dam znać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    adampolowy napisał:
    zendenman napisał:
    A czy spotkali się Państwo z czymś takim : modem działa poprawnie szystkie lampki na zielono nagle rozłącza i potrzebuje wyłączenia włączenia ponownego żeby znowu poprawnie pracować. Dzięje się to w różnych odstępach czasowych .

    A czy można coś na to poradzić- u mnie jest tak samo! Rozłącza się nie wiadomo dlaczego? Trzeba wtedy resetować komputer i ponownie łączyć- a to trochę denerwujące!!!!


    Ja miałem to samo, ale wymieniłem router u sprzedawcy - wymieniają ten model od ręki!

    Po wymianie:
    - nie rozłącza się,
    - poprawnie działa usługa DynDNS.

    Niestety nadal zablokowane są porty - problem zgłoszony do UKE.

    0
  • #30 27 Gru 2009 21:52
    reja
    Poziom 9  

    Wracam do sprawy monitorowania obiektu przy pomocy rutera CDMA. Oficjalnie odpowiedzieli mi, że w bliżej nieokreślonym czasie rutery będą miały przydzielane IP. Oczywiście to całkowicie rozwiąże problem. Teraz sprawę rozwiązałem połowicznie. Zakupiłem kamery IP z automatyczną detekcją ruchu. Każde naruszenie wyznaczonej strefy jest sygnalizowane mailem na podany adres lub plikiem do serwera FTP albo obie funkcje jednocześnie. To w wielu wypadkach nawet lepsze rozwiązanie od ciągłego obserwowania obiektów. Pozdrawiam, Powodzenia w Nowym 2010 Roku.

    0