Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozłącznik silnika 1,5 KW podczas przeciążenia 22 KW

Zawach 17 Cze 2009 01:40 3748 24
  • #1 17 Cze 2009 01:40
    Zawach
    Poziom 14  

    Mój kolega skonstruował taśmę produkcyjna do robienia peletu tylko jest taki problem gdy silnik 22 KW do mielenia słomy przekroczy swoja moc znamionowa to zabezpieczenie rozłącza obwód co jest jak najbardziej prawidłowe. Żmijka 1,5 KW podaje do niego słomę i gdy słoma jest mokra albo bardzo zwarta silnik 22 kW dostaje za duże obciążenie (słychać jak moment obrotowy juz spada) i po 10-15 s zabezpieczenie rozłącza silnik. i trzeba je ponownie włączać. Chcieliśmy z kolega ten problem rozwiązać tak ze gdy np prąd silnika przekroczy 50 A to jakiś czujnik wyłączy żmijkę z silnikiem 1,5 kW tak długo az on rozdrobni ta słomę i prąd spadnie znowu poniżej 50 A. Wystarczyło żeby silnik 1,5 kW od żmijki przerwał prace na 5-10 s Zabezpieczenie wyłącza sie kilka razy dziennie. Prosił bym o podsuniecie jakiegoś rozwiązania i wytłumaczenie zasady działania najlepiej schemat montażowy i wykaz elementów które by trzeba było kupić. Najlepiej żeby było to proste i niezawodne rozwiązanie. Z góry dziękuje za odpowiedzi i Pozdrawiam :)

    0 24
  • Relpol
  • #2 17 Cze 2009 02:41
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #3 17 Cze 2009 07:09
    prz
    Poziom 20  

    Przekładnik prądowy, miernik, czasówka która na określony czas wyłączy silnik.

    0
  • #4 17 Cze 2009 09:28
    Zawach
    Poziom 14  

    Myślałem też o czasówce ale przerwa pracy silnika nie była by stała raz 3s a raz 10s w zaleznosci od obciazenia poprzez dostarczany materiał. A przekaźnik termobimetalowym nie wiem czy by sie sprawdził temparatura silnika w czasie pracy mam ok 40C do tego stanu nagrzewa sie z ok poł godz i conajmiej niw eim czy ten przekaznik termobimietalowy zadzilal bym na różnice temperatury gdy ten silnik bedzie rpzeciazony przez 5-10 s a to chodzi o szybkie wyłaczenie silnika 1,5 kW żmijki.
    Moze macie jakieś inne proste tanie i niezawodne pomysły ;) Pozdrawiam

    0
  • #5 17 Cze 2009 09:56
    jotko
    Poziom 20  

    Spróbuj z takim przekaźnikiem "Elektroniczny przekaźnik silnikowy EPS" Link. Na rynku sa również inne prostsze i tańsze .

    0
  • #6 17 Cze 2009 10:01
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    To zrobić tak, że jak spadną obroty silnika to ta tajemnicza żmijka przystanie.
    Obrotomierz możesz zrobić nawet bezkontaktowo, strumień światła skierować na łopatki wentylatora.

    0
  • #7 17 Cze 2009 15:54
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 17 Cze 2009 17:16
    Zawach
    Poziom 14  

    Drogi interes z tym przekaźnikiem EPS
    Nie ma nikt pomysłu na cos prostszego i przede wszystkim tańszego ??? Pozdrawiam ;)

    0
  • #9 17 Cze 2009 18:28
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Jest, spiąć silnik z jakąś tachoprądniczką ( albo zrobić ją, np magnesik i zwykła głowica magnetofonowa) i układ elektroniczny który wykrywa obniżenie obrotów wału.
    Wszyyyyystko jest do zrobienia.

    0
  • #10 17 Cze 2009 18:39
    prz
    Poziom 20  

    Jak chcesz kontrolować prąd silnika to przekładnik + amperomierz z programowanym wyjściem. Dopóki prąd za duży= silnik stop. Takie amperomierze ma w ofercie LUMEL. Koszt niestety też nie będzie mały..Możesz sprawdzić na stronie LUMELu posiadają również układy kontroli obrotów, dopóki obroty nie wrócą do normalnych-wyłącz silnik. Nie jestem teraz w stanie podać ci cen - to musiałbyś sam sprawdzić.

    0
  • #11 17 Cze 2009 19:12
    79Jarek
    Poziom 16  

    Witam.
    A może zastosować ogranicznik poboru mocy współpracujący w tym przypadku z przekładnikiem prądowym. Ogranicznik mocy pozwala na zasilanie kontrolowanego obwodu gdy łączny prąd odbiorników w tym obwodzie jest niższy od ustalonego prądu Iwt na skali ogranicznika . Przekroczenie ustalonego progu prądowego w obwodzie kontrolowanym powoduje odłączenie zasilania tego obwodu po nastawionym czasie top . Zasilanie zostanie wznowione automatycznie po nastawionym czasie tpow. Jeżeli wartość prądu w obwodzie kontrolowanym nadal będzie większa od ustawionej nastąpi ponowne odłączenie zasilania obwodu.

    0
  • #12 17 Cze 2009 19:16
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 17 Cze 2009 20:25
    79Jarek
    Poziom 16  

    Przekładnik montowany na zasilaniu silnika 22 kW - a stycznik, który będzie rozłączał - w obwodzie silnika 1,5 kW - brak przeciążenia - stycznik trzyma, przeciążenie się pojawia ogranicznik mocy rozłączy stycznik i silnik 1,5 kW, a silnik 22 kW nadal pracuje.

    0
  • #14 17 Cze 2009 23:20
    Zawach
    Poziom 14  

    Ciekawy pomysł 79Jarek mógł byś opisać dokładnie jak to skonstruować. Jakieś linki do potrzebnych elemenotów schemacik z góry dziękuje i pozdrawiam ;)

    0
  • #17 18 Cze 2009 07:48
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, pomysł kolegi Jarek68 jest chyba najlepszy z tym że dla przekładnika 100/5 trzeba dobrać przekaźnik z zakresem 2,5A.
    Można też zastosować jakiś przekaźnik czasowy gdyby układ reagował zbyt szybko.

    0
  • #18 18 Cze 2009 08:59
    Jarek68
    Poziom 20  

    Panowie tylko 100/5A Przekaźnik o zakresie 5A. Silnik pobiera 50A a więc pokrętło regulacyjne przekaźnika będzie w połowie zakresu. Przy innych wartościach będzie w skrajnym położeniu a to będzie d...... nie regulacja. Przekaźnik ma moduł czasowy na chwilowe przeciążenie. Można go ustawić na sekundę lub więcej będzie to zapobiegać częstemu przełączaniu przy drobnych przeciążeniach które mogą występować. Dopiero silnik żmijki zostanie zatrzymany po przeciążeniu przez kilka sekund. Ale zwłokę trzeba dobrać tak żeby nie wywalało zabezpieczenie silnika 22 kW.

    0
  • #19 18 Cze 2009 12:01
    Zawach
    Poziom 14  

    Skorzystam z pomysłu Jarek68 bo wydaje mi sie tani prosty i niezawodny ;) Mógł byś teraz opisać co dokładnie kupić tylko ten przekaźnik ??? Gdzie co jak podłączyć (opis łopatologiczny) najlepiej jakiś schemacik nawet zrobiony w paincie ;)
    Dziękuje i Pozdrawiam ;)

    0
  • #21 18 Cze 2009 16:01
    HeSz
    Specjalista elektryk

    Pod takim adresem znajdziesz przekaźniki prądowe zwłoczne):
    http://www.areva-td.p
    koszt - ok 400 zł ( trochę drogo, ale pewne0. Możesz jeszcze poszukać demobilu na aukcjach. Oznaczenie przekaźnika prądowego, zwłocznego : RIT lub RITs ( ten drugi "przypomina" tzw. "termik")
    Pozdrawiam.

    0
  • #23 19 Cze 2009 00:01
    Jarek68
    Poziom 20  

    Przekaźnik ELKO kosztuje około 100zł na allegro kupisz przekładnik używany albo bez legalizacji w granicach 20 – 70zł. Schemacik mogę narysować jak będę miał chwilkę. Przekaźników ELKO sam używam to wiem co i jak innych mogę nie znać to nie będę mówił co i jak.

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    Masz schemacik nawet z obrazkiem jak wygląda przekaźnik. Teraz to chyba dasz radę zrobić :-) Miałem wcześniej się położyć :-) Pozdrawiam

    Rozłącznik silnika 1,5 KW podczas przeciążenia 22 KW

    0
  • #24 21 Cze 2009 23:33
    Zawach
    Poziom 14  

    Czyli L3 do A1 N do A2 a B1 i B2 podłączamy do przekładnika od strony wtórnej ?
    15 i 16 do cewki stycznika tak ? a 18 wolny ?
    Proszę o poprawienie jak coś źle rozumuje.
    I prosił bym link do jakiegoś odpowiedniego przekładnika prądu do tego schematu
    I moje pytanie jak ten schemat będzie sie miał do moich zamierzonych wyżej wymagań sadzicie ze zda egzamin ?
    Pozdrawiam ;)

    0
  • #25 22 Cze 2009 05:37
    Jarek68
    Poziom 20  

    Dobrze rozumiesz :-)
    Linka z allegro nie można wstawić regulamin. Wpisz w okienku wyszukującym na allegro przekładnik i szukaj 100/5A. Przy podłączeniu zwróć uwagę na oznaczenia L i K na przekładniku tak żeby był zachowany przepływ prądu jak na schemacie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów