Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia 2001 1.4MPI układ kierowniczy pompa wspomagania

bolek19873 17 Cze 2009 18:02 17811 9
  • #1 17 Cze 2009 18:02
    bolek19873
    Poziom 2  

    witam posiadam skoda fabie z 2001r 1.4MPI+GAZ miesiąc temu regenerowałem w niej maglownice i wszystko było ok po miesiącu czasu jazdy zapaliła się kontrolka wspomagania układu kierowniczego na komputerze wykazało błąd 00816 błąd sensora wspomagania kierownicy wspomaganie jest ale tylko przy powolnym kręceniu kierownicy przy szybkich ruchach wspomaganie ma bardzo duże opory czy to pompa wspomagania padła czy czujnik skrętu i jeszcze jedno przy przy zwiększaniu obrotów silnika światła żarzą się mocniej a następnie przygasają czy może mieć coś z tym wspólnego i jaka jest tego przyczyna PROSZĘ o POMOC z góry dziękuje za informacje

    2 9
  • Fibaro
  • #2 18 Cze 2009 22:14
    seba190
    Poziom 14  

    jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania

    1
  • #3 19 Cze 2009 20:58
    bolek19873
    Poziom 2  

    tak tylko jaki sensor??? ja podejrzewam ze chodzi tu o czujnik skrętu tylko nie jestem pewien do końca

    0
  • Fibaro
  • Fibaro
  • #5 23 Cze 2009 22:31
    ufolsky
    Poziom 10  

    miałem dokładnie to samo, co ty. w związku z jaśniejszym świeceniem świateł przy wyższych obrotach myślałem, że pada regulator napięcia i od tego zaczyna wariować wspomaganie. pan elektro-mechaniko-czarodziej stwierdził że do wymiany pompa wspomagania, sterownik i czujnik skrętu, razem jakieś 3,5k zł. Pojechałem więc do ASO - za 450 zl wymienili czujnik skrętu i problem ucichł. Czy zniknęło dziwne zachowanie świateł trudno mi w tej chwili odpowiedzieć, ale raczej tak.

    0
  • #6 27 Cze 2009 21:22
    chmielu13
    Poziom 1  

    Witam . Mój problem ze wspomaganiem rozpoczął się jakieś dwa lata temu i dotyczył najprawdopodobnie czujnika skrętu (migające lampki w samochodzie wada ustępowała po 3min), wadę nie usunąłem bo aż tak mi nie przeszkadzała. Teraz zapaliła mi się kontrolka wspomagania ale wspomaganie było, do czasu, po dwóch dniach wspomaganie padło. Byłem w mechanika podpiął komputer i stwierdził że komputer niełączy się z pompą. Sprawdził instalacje, kabelki z wtyczki do pompy wszystko ok. Po trzech dniach nagle wspomaganie pojawiło się w trakcie jazdy choć kontrolka dalej się świeciła. Po krótkim postoju znowu brak. Moje pytanie do posiadających wiedzę: czy brak komunikacji z pompą świadczy definitywnie o awarii pompy czy też chwilowe pojawienie się wspomagania mogło być spowodowane brakiem styku np wtyczki?
    Dziękuje za odpowiedź.

    0
  • #7 29 Cze 2009 12:30
    donrogalesko
    Poziom 11  

    seba190 napisał:
    jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania



    ludzie rodzaj bledy ma was naprowadzic a nie mowi ze to akurat to jest popsute poprostu masz problem z ukladem kierowniczym i wspoamganiem , poprostu sprawdz pompe odkrec sprawdz czy sie nei zaciera czy pompuje maglownica jest droga rzecza wiec nie radzil bym regenerowac bo i tak sie popsuje i tak wiec bym kupil uzywke.

    0
  • #8 29 Wrz 2010 09:07
    bodzioisuzu
    Poziom 1  

    Witam,mam poważny problem.Mianowicie padła mi pompa wspomagania KOYO,w sierpniu wymieniłem pompę na roczną i czujnik skrętu na nowy,działało bez problemu,do dziś,nie wiem jaki może być problem,czy dlatego że nie byłem u elektryka skasować wcześniejszych błędów czy co?????proszę o pomoc.Wcześniej przy starej pompie sygnalizowało mi błąd czujnika chłodzenia płynu pompy wspomagania,wkurzyłem się i wymieniłem całą pompę,okazuje się,że dwa miesiące pochodziła i lipa,już nie mam siły do tego wspomaagania,wiązkę mam już podwieszoną w miejscu gdzie jest możliwość korozji już od momentu kupna auta więc wykluczam ten fakt,proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  • #9 10 Paź 2010 22:44
    przerembel
    Poziom 10  

    Sprawdzałeś akumulator???

    0
  • #10 11 Paź 2010 23:53
    przerembel
    Poziom 10  

    Witam,
    Dzisiaj rozprułem wiązkę tak jak opisane jest w kilku postach, to co zobaczyłem wprawiło mnie w osłupienie , tak zgniłych przewodów elektrycznych jeszcze nie widziałem,przewody potroiły swoją objętość a miedz była czarna ( utleniona) sypała się w palcach. Też miałem problemy , na początku było wspomaganie potem nie aż padło.
    Moja pompa to koyo.
    Najszybciej w wiązce pada wspomaganie ponieważ są to delikatne przewody.Mam całą wiązkę do wymiany.Rada dla osób mających problem z pompą wspomagania zaczynać od sprawdzenia wiązki.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo