Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1 - problem z uruchomieniem!

17 Cze 2009 22:11 4048 8
  • Poziom 23  
    Witam. Opel Astra 1 z silnikiem 1.4/8V - 1997r.. Podczas jazdy nagle zgasł. Po uruchomieniu było dobrze przez kilka dni, potem znów ten sam objaw, z tym że po kilkaktrotnych próbach znów odpalił i wszystko było ok., aż do następnego dnia. Po nocy odpalił, przejechałem ok. 1 km. znów zgasł ale nie dało się już go uruchomić. Po sprawdzeniu okazało sie że cewka nie podaje iskry. Podejrzenie padło na moduł zapłonowy. Znajduje się pod cewką, ale sprawdzając zauważyłem że moduł już nie był oryginalny (jakiś zamiennik) ponieważ nie pasował w otwory, i przykręcony był na jedna wkrętkę. W sumie nie wiedząc jeździłem na nim bezawaryjnie ok. trzech lat. Ekspertyza była trafna, po wymianie modułu (też na zamiennik) odpalił. Radość była krótka, ponieważ następnego dnia podczas jazdy znów zgasł i nie dało się już go ponownie uruchomić. Podstawiłem po raz drugi moduł i znów ruszył bez problemu. Przejechałem próbnie kilka kilometrów i jest ok. Silnik na wolnych i szybkich obrotach pracuje ok. Moje pytanie brzmi! Czy może coś powodować jego uszkadzanie się, czy też wina może leżeć w trefnym module. A może uszkodził się z przegrzania? Czy musi on być porządnie przykręcony radiatorem do masy? Proszę o pomoc w temacie!

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    ja bym sprawdził czy rozdzielacz jest ok i kable czy niemaja przebicia to drugie zalezne od wilgotnosci , jesli jest ok to nastepnie multimetr i sprawdzić napięcie ładowania czy nie jest za wysokie podczas pracy silnika nie więcej jak 16v na aku pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdzałem i napięcie na włączonym silniku wynosi 13,8 - 14V. Co do kabli, to ciężko stwierdzić. Może przebijać na moduł ten od cewki? Czy oddalenie modułu od cewki uchroni od uszkodzenia, i pomoże wykluczyć przebicie z tego przewodu?
  • spec od auto-elektro
    adam7009 napisał:
    większośc elektronicznych podróbkowych części zamiennych nie działa od początku i tu może byc problem.

    Przeszadzasz Adam.
  • Moderator Samochody
    Melex napisał:
    Witam. Opel Astra 1 z silnikiem 1.4/8V - 1997r.. Podczas jazdy nagle zgasł. Po uruchomieniu było dobrze przez kilka dni, potem znów ten sam objaw, z tym że po kilkaktrotnych próbach znów odpalił i wszystko było ok., aż do następnego dnia. Po nocy odpalił, przejechałem ok. 1 km. znów zgasł ale nie dało się już go uruchomić. Po sprawdzeniu okazało sie że cewka nie podaje iskry. Podejrzenie padło na moduł zapłonowy. Znajduje się pod cewką, ale sprawdzając zauważyłem że moduł już nie był oryginalny (jakiś zamiennik) ponieważ nie pasował w otwory, i przykręcony był na jedna wkrętkę. W sumie nie wiedząc jeździłem na nim bezawaryjnie ok. trzech lat. Ekspertyza była trafna, po wymianie modułu (też na zamiennik) odpalił. Radość była krótka, ponieważ następnego dnia podczas jazdy znów zgasł i nie dało się już go ponownie uruchomić. Podstawiłem po raz drugi moduł i znów ruszył bez problemu. Przejechałem próbnie kilka kilometrów i jest ok. Silnik na wolnych i szybkich obrotach pracuje ok. Moje pytanie brzmi! Czy może coś powodować jego uszkadzanie się, czy też wina może leżeć w trefnym module. A może uszkodził się z przegrzania? Czy musi on być porządnie przykręcony radiatorem do masy? Proszę o pomoc w temacie!

    Pozdrawiam


    Moduł musi być bardzo pewnie masowany, druga sprawą może być uszkodzona cewka(lub nie oryginalna) która też może powodować jego uszkodzenie. Przewody zapłonowe sprawdź w nocy albo w ciemnym garażu, spryskaj wodą używając do tego pojemnika z rozpylaczem po płynie do mycia szyb, na odpalonym silniku, sprawdź czy nie przeskakują iskry, lub silnik nie "kuleje".

    Raczej nie powinien się przegrzać, chyba że problem leży po stronie cewki.

    Zmierz rezystancje cewki, i napisz na forum.
  • spec od auto-elektro
    Kto nie ma szczęscia w częsciach zamiennych ma za to w miłości.
    Zazdroszczę. A moze się zamnienimy?
  • Spec od samochodów
    Szczęście najczęściej sprzyja lepszemu zawodnikowi!!

    Pozdrawiam.