Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak działa regulator napięcia w Jawie?

Futrzaczek 18 Cze 2009 09:59 2137 4
  • #1 18 Cze 2009 09:59
    Futrzaczek
    Admin Grupy Retro

    Witam :)
    Szukałem na forum, guglałem, zatem mam wątpliwości...
    Jestem posiadaczem Ogara 200, chciałbym mu dołożyć akumulator celem napędzenia jeszcze nieobecnych kierunkowskazów. wiele osób stosuje w tym celu najzwyklejszą diodę wpiętą w szereg z cewką wychodzącą z magneta. Niby fajnie - lecz skoro mam lutownicę, to chciałbym akumulatorowi nieco użyć. Choćby poprzez zastosowanie regulatora napięcia.
    Wygrzebałem takie coś:
    http://arecki13.republika.pl/jawa/naprawa.htm
    http://arecki113.republika.pl/schematy/jawalad.JPG
    Patrzę na oba te schematy i... muszę się przyznać - niezbyt rozumiem, jak ten regulator napięcia działa. Wszakże napięcie z diod leci bezpośrednio na akumulator. Zaś regulator wydaje się być odpowiedzialnym wyłącznie za sterowanie uzwojeniem wzbudzenia - dobrze kombinuję?
    Spotkałem wiele głosów, jakoby dał się on zastosować w posiadanym przeze mnie pojeździe. Jak?

    0 4
  • Pomocny post
    #2 18 Cze 2009 10:13
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, z tego co wiem Ogar ma wzbudzenie magnesami stałymi więc ten regulator się nie nada. Może stabilizator napięcia na wyjściu prądnicy?

    0
  • #3 18 Cze 2009 10:27
    Futrzaczek
    Admin Grupy Retro

    Rozumiem... No cóż, warto było zapytać ;)
    Założenie stabilizatora LDO (317 może nie działać poprawnie) nie byłoby głupim pomysłem, jest jednak małe ale. Podczas jazdy bez świateł (skleroza nie boli) na akumulator będzie szedł ogromny prąd, rzędu amperów :( Nie jest to zdrowe.
    Zna ktoś sposób mogący zapobieżyć tej sytuacji?

    0
  • Pomocny post
    #4 18 Cze 2009 10:37
    niutat
    Poziom 37  

    Jeśli stabilizator będzie utrzymywał napięcie maksymalne dla naładowanego akumulatora to akumulator nie będzie przeładowywany. Chwilowy zwiększony prąd w czasie ładowania nie zaszkodzi akumulatorowi. Trzeba tylko zastosować stabilizator pracujący na szerokim zakresie napięcia zasilającego bo takie będzie tam występować.

    0