Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak zrobić odcięcie zapłonu w dieslu???

18 Maj 2004 10:27 31749 51
  • #1 18 Maj 2004 10:27
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 18 Maj 2004 13:02
    MCM007
    Poziom 13  

    Ja mam Golfa diesla,ale moja pompa paliwowa ma elektrozawór,więc nie było specjalnego problemu z odcięciem zapłonu.Jednak wydaje mi się iż "odcięcie" rozrusznika jest trochę lepszym sposobem zabezpieczenia auta i muszę chyba pomyśleć o małej przeróbce.Pozdrówki.

    1
  • #3 18 Maj 2004 13:14
    guard10
    Poziom 28  

    Witam zaluż dodatkowy zawór paliwa a na nim odcięcie go

    0
  • #4 18 Maj 2004 15:59
    psiemek
    Poziom 21  

    Zawsze można odciąć przewód od wtryskiwaczy. Na 100% bez tego nie pojedzie :-) Działa i na benzyniakach i na dieslach.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #5 18 Maj 2004 16:11
    wloc
    Spec od samochodów

    Firma Fox produkuje elektrozaworki do mercedesa podlacza sie je do przewodow cisnieniowych stacyjki

    0
  • #6 18 Maj 2004 17:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 18 Maj 2004 18:16
    kajetanCES
    Poziom 16  

    Najprościej to odetnij zasilanie po zapłonie albo zasilanie zaworu pompy wtryskowej.

    0
  • #8 18 Maj 2004 19:07
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 19 Cze 2004 20:57
    Intel386
    Poziom 11  

    Z przewodami wysokiego ciśnienia i z obsadą wtryskiwaczy nie kombinuj bo zapłaczesz. Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry jak benzyniak więc na pompie wtryskowej masz elektrozawór odcinający paliwo po wyjęciu kluczyka. Wstaw szeregowo wyłacznik. Żaden kombinator auta nie odpali - pokręci jedynie rozrusznikiem. A dla Ciebie - 5 minut roboty!

    0
  • #10 20 Cze 2004 01:55
    sigi
    Spec od samochodów

    Nikt nie proponował jeszcze siłownika na klapkę w pompie wtryskowej.
    Polecam- sigi.

    0
  • #11 22 Cze 2004 09:41
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 22 Cze 2004 14:11
    psiemek
    Poziom 21  

    A może po prostu odetnij kabelek od przekaźnika który włącza grzanie świec. Bez ich nagrzania nie ma jazdy.

    0
  • #14 22 Cze 2004 20:14
    berti1985
    Poziom 19  

    Witam jeżeli masz alarm samochodowy w którym jest funkcja odcięcia zapłonu do do stykówm przekażnika możesz podłączyć kabel od startu rozrusznika (ten cienki). Wtedy kiedy wyłączysz alarm to styki przekażnika zwierają się po przekręceniu kluczyka co daje możliwoćś uruchomienia rozrusznika
    Co o tym sądzisz??
    Pozdrawiam
    Bartek

    Jeszcze jedno widziałem też sposób z zabezpieczeniem przez włączenie szyby elektrycznej lub kierunkowskazów po przekręceniu kluczyka

    0
  • #15 22 Cze 2004 23:22
    1303mariusz
    Poziom 12  

    steczow napisał:
    Intel386 napisał:
    Z przewodami wysokiego ciśnienia i z obsadą wtryskiwaczy nie kombinuj bo zapłaczesz. Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry jak benzyniak więc na pompie wtryskowej masz elektrozawór odcinający paliwo po wyjęciu kluczyka. Wstaw szeregowo wyłacznik. Żaden kombinator auta nie odpali - pokręci jedynie rozrusznikiem. A dla Ciebie - 5 minut roboty!


    TAK JA DOSKONALE O TYM WIEM !!!
    Tylko nie wiem jak ktoś mógł cos takiego wymyslic;)



    wydaje mi się że kolega miał do czynienia z common railem i chodziło mu o przewody elektryczne :)

    pozdrawiam

    0
  • #16 22 Cze 2004 23:23
    1303mariusz
    Poziom 12  

    steczow napisał:
    Intel386 napisał:
    Z przewodami wysokiego ciśnienia i z obsadą wtryskiwaczy nie kombinuj bo zapłaczesz. Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry jak benzyniak więc na pompie wtryskowej masz elektrozawór odcinający paliwo po wyjęciu kluczyka. Wstaw szeregowo wyłacznik. Żaden kombinator auta nie odpali - pokręci jedynie rozrusznikiem. A dla Ciebie - 5 minut roboty!


    TAK JA DOSKONALE O TYM WIEM !!!
    Tylko nie wiem jak ktoś mógł cos takiego wymyslic;)



    wydaje mi się że kolega miał do czynienia z common railem i chodziło mu o przewody elektryczne :)

    pozdrawiam

    0
  • #17 23 Cze 2004 01:03
    bobbik
    Poziom 17  

    ja uwazam ze dodatkowy elektrozawór na zasilaniu pompy jest ok tylko musi byc odpowiedni , odpowiednio zamontowany, i musi być zawór zwrotny na powrocie

    0
  • #18 23 Cze 2004 15:35
    kajetanCES
    Poziom 16  

    Nakombinowaliście tu strasznie. Az sie pogubiłem.
    Z którego roku to auto ?
    Jeśli jest sterownik ECU to nie wolno nic innego odcinać poza zapłonem lub montowaniem zaworów na przewodach paliwa (co odradzam).
    Jest jeszcze jedna możliwość (impulsator koła zamachowego) jeśli oczywiście jest w tym aucie.

    0
  • #19 23 Cze 2004 20:02
    Intel386
    Poziom 11  

    Co do odcięcia świec żarowych - fajnie! Tyle że nagrzanego po długiej trasie autka pozostawionego "na chwilę" np. przed restauracją tak nie zabezpieczysz. Nowoczesny i goracy diesel odpali czasem i bez świec... A z odciętym paliwem - nie!

    0
  • #20 23 Cze 2004 23:50
    psiemek
    Poziom 21  

    Co do zapalania nowoczesnego rozgrzanego diesla to mocno wątpię. Mi się jeszcze nie udało. (Mondeo prawie nówka)

    0
  • #21 27 Cze 2004 10:41
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 28 Cze 2004 18:07
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Witam!
    To, co koledzy proponują, to generalnie jest o dupę roztrzaść :x
    Pokrótce się uściślę:
    Z uwagi na zawodowe powiązania z marką niejeden klient sobie życzył na przestrzeni lat, i takie są wnioski:
    -Nie ma chyba drugiego cholerstwa tak beznadziejnie opornego na zabezpieczenia.

    >Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry jak benzyniak więc na pompie wtryskowej masz elektrozawór odcinający paliwo po wyjęciu kluczyka. Wstaw szeregowo wyłacznik.

    Ta pompa nie ma wyłącznika elektrycznego, to zwykła rzędówka

    >Może ten układ da się zastosować: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic127222.html

    Niewątpliwie tak, tylko gdzie go wpiąć?

    Jeszcze jedno widziałem też sposób z zabezpieczeniem przez włączenie szyby elektrycznej lub kierunkowskazów po przekręceniu kluczyka

    Odp. jak wyżej, Uzasadnienie niżej

    >ja uwazam ze dodatkowy elektrozawór na zasilaniu pompy jest ok tylko musi byc odpowiedni , odpowiednio zamontowany, i musi być zawór zwrotny na powrocie

    Tu jest częściowo racja. Zawór powinien być zamontowany tuż przed pompą wtryskową, żeby jak najbardziej ograniczyć ilość paliwa którą dysponuje silnik po uruchomieniu. Niestety, obszar przed pompą wtryskową to obszar w którym panuje ciśnienie rzędu 2-3 bar i byle jaki zawór zostanie przeciśnięty. Tego rodzaju porządne zawory produkowała swego czasu firma HSK-DATA z Krakowa, z przeznaczeniem do sławnych Alarmów Zasady na kartę magnetyczną. Ale niestety zawór zamontowany musi być prawie na widoku po otwarciu maski, wystarczy tylko podać na niego napięcie. W W124 130 zawór na przewodzie zwrotnym potrzebny nie jest, przez powrót nie zaciągnie (sprawdzono) Jedyne rozsądne wyjście to odpowiednie zamaskowanie zaworu, a szczególnie kabla doprowadzającego prąd. Italiańce takie zawory robiły, ale sterowanie było kodowane, kilka prawodów do zaworu i kodowany sygnał do otwarcia zaworu,który montowany był przy pomocy śruby zrywalnej. To było to, ale w Polsce mało popularne. Zawór zamontowany przed pompą podającą pozostawia do dyspozycji paliwo z filtra, na którym auto jedzie i jedzie :( . Jest fabryczny zawór do paliwa, montowany przy baku, auto jedzie i jedzie ,ale w końcu stanie a zawór jest trudny do znalezienia.

    >Jeśli jest sterownik ECU to nie wolno nic innego odcinać poza zapłonem

    Nie ma żadnego sterownika ECU, tylko prymitywna, mechaniczna pompa, możesz wyjąć akumulator, a auto i tak pojedzie

    > lub montowaniem zaworów na przewodach paliwa (co odradzam).

    To jedno z nielicznych, rozsądnych wyjść

    >Jest jeszcze jedna możliwość (impulsator koła zamachowego) jeśli oczywiście jest w tym aucie.

    Jeżeli jest, to służy jedynie regulacji wolnych obrotów. Były dwie wersje podwyższające obroty po uruchomieniu: elektroniczna i podciśnieniowa (zaworek bimetalowy obniżał obroty po osiągnięciu temperatury) ale obie działały jedynie na obroty biegu jałowego, nie na odcinanie





    >Co do odcięcia świec żarowych - fajnie! Tyle że nagrzanego po długiej trasie autka pozostawionego "na chwilę" np. przed restauracją tak nie zabezpieczysz. Nowoczesny i goracy diesel odpali czasem i bez świec..

    Zgadza się, to odcięcie może być traktowane jedynie jako uzupełnienie, działa w zasadzie dopiero jak silnik jest zimny

    >Nikt nie proponował jeszcze siłownika na klapkę w pompie wtryskowej.

    A gdzie ta klapka?

    >Firma Fox produkuje elektrozaworki do mercedesa podlacza się je do przewodow cisnieniowych stacyjki

    Firma Mecedes też takie zaworki robi, mówiąc ściślej FOX to podróba :)
    Zabezpieczanie obwodu gaszenia podciśnieniem jest o tyle bezcelowe, że zmylić może jedynie indolenta. Średnio fachowy złodziej Mecedesa 124 i 190 wie, że wystarczy w zasadzie wyrwać parę byle jakich przewodów podciśnieniowych, instalacja podciśnieniowa się rozszczelnia i zabezpieczenie bierze w łeb.Jedyne rozsądne wyjście to zamontowanie zaworka jak najbliżej pompy wtryskowej , zasilenie go dodatkowo bezpośrednio od pompy podciśnieniowej,czyli ze strony przeciwnej niż będzie kable wyrywał złodziej, i zamaskowanie go jakąś blachą osłonową W świetle powyższego jedynie połączenie kilku podanych propozycji może utrudnić kradzież. A prywatnie mówiąc, to podążacie złą drogą, Fabrycznie zamontowana stacyjka ma szeroki klucz, bardzo nieodporny na działanie tzw. łamaka. Wystarczy zamiast wkładu stacyjki 124 włożyć wkład ze 190 pasuje bez przeróbek, jest dużo węższy, i przez to praktycznie całkowicie odporny na działanie łamaka. Co prawda właściciel nosi wtedy dwa klucze (do drzwi i do stacyjki) ale coś za coś :wink: Koszt zabezpieczenia (wkład z kluczykiem, oryginał, w ASO to 140 zł. Wiem że często złodziej rzuci okiem przez okno, zauważy wkładkę na wąski klucz, i odpuszcza

    Ale się rozpisałem..... Gerri

    0
  • #23 28 Cze 2004 18:28
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 28 Cze 2004 18:38
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No problemo! 8)

    Temato Mercedeso to dla mnie pikolo!
    Gerri

    0
  • #25 28 Cze 2004 21:24
    m4341
    Poziom 14  

    hej podpowiem jak to zrobic fachowo. należy zrobić przerwę na przewodzie zasilającym zawór w pompie paliwa .oryginalnie to po przekreceniu stacyjki plynie prąd zasilający zawor elektromagnetyczny który to otwiera przeplyw paliwa do pompy paliwowej . jest tak we wszystkich pompach na całym świecie. i kradziej auta nie odpali. ale dodatkowy przelącznik b.dobrej jakosci na okreslony prąd należy zamaskować w kabinie samochodu.

    1
  • #26 28 Cze 2004 21:48
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 28 Cze 2004 22:55
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    >.oryginalnie to po przekreceniu stacyjki plynie prąd zasilający zawor elektromagnetyczny który to otwiera przeplyw paliwa do pompy paliwowej . jest tak we wszystkich pompach na całym świecie.

    A ile kolega tych pomp widział, że za cały świat ręczy? Proponuję obejrzeć z bliska pompę w Mercedesie! Przewiduję duże zdziwienie (jeżeli oczywiście cokolwiek znasz sie na układach wtryskowych diesla) Mamy konkretny temat w konkretnym samochodzie, usiłujesz rzucić jakieś ogólniki, a gdzie konkrety?

    >dodatkowy przelącznik b.dobrej jakosci na okreslony prąd należy zamaskować w kabinie samochodu

    Cytując: tak się robi w autach na całym świecie (przy montażu odcięcia)

    Pzdr.

    0
  • #28 28 Cze 2004 23:10
    sigi
    Spec od samochodów

    Powiedz Gerri ile zrobiłeś takich odcięć w MB 300D.

    0
  • #29 29 Cze 2004 00:28
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Takich to jest złe określenie, kiedyś zaczynałem, odcięcia były troszkę prymitywne, ale działające, potem widząc metody obejścia zaczynałem się za głowę łapać patrząc na ich niedoskonałość i były ewolucyjnie coraz lepsze, najlepsze to niestety w tym modelu nie jest genialny pomysł lecz dobra kosmetyka (maskowanie)prostych rozwiązań. I to co już radziłem: Wkład stacyjki "190" !!!

    0
  • #30 29 Cze 2004 00:31
    sigi
    Spec od samochodów

    Nie odpowiedziałeś na pytanie Gerri !

    0