Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A ja zapytam inaczej- Jaki samochod pod car audio?

18 Cze 2009 21:33 7024 39
  • #1 18 Cze 2009 21:33
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 18 Cze 2009 22:50
    jacek20084
    Poziom 24  

    Ja bym kupił jakieś kombi.

    0
  • #3 18 Cze 2009 23:09
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 18 Cze 2009 23:14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Duży. Z ładnym miejscem na głośniki 165 mm w drzwiach i na tweetery wyżej lub nawet na zestaw trójdrożny. A jeśli tapicerki mają być przerabiane, to jakieś auto z prostymi drzwiami. Z głęboką wnęką za radiem.

    0
  • #5 19 Cze 2009 00:16
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Opel omega B lub C kombi. Super auto do zabudowy z szeroką gamą silnikową. Polecam modele ocynkowane :)

    0
  • #6 19 Cze 2009 00:28
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Ford mondeo I i po lifcie. W drzwi wchodzą bez problemu 6x9 cali.

    0
  • #7 19 Cze 2009 07:21
    DJSzmer
    Poziom 20  

    Do CA najlepszy jest Citroen Xantia (najlepiej grała w kolorze Bordo) stara jak i nowsza wersja. Nissan Primera P10.

    0
  • #8 19 Cze 2009 08:38
    lysy1980
    Poziom 30  

    Karolo MPower napisał:
    Opel omega B lub C kombi. Super auto do zabudowy z szeroką gamą silnikową. Polecam modele ocynkowane :)


    Trochę O.T. Pod żadnym pozorem niech nie kupuje tych parchów, one rdze maja wpisana w dowodzie jak wyjeżdżają z fabryki. Poza tym mają tak płytkie wnęki na radio ze szkoda pisać.

    0
  • #9 19 Cze 2009 08:51
    sebring89
    Poziom 21  

    Wcale ni musi byc kombi ...
    jaka kasa, co tam chcesz wrzucic ? bez tego ani rusz...

    0
  • #10 19 Cze 2009 10:29
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    DJSzmer napisał:
    Do CA najlepszy jest Citroen Xantia (najlepiej grała w kolorze Bordo) stara jak i nowsza wersja.

    Zgadzam się, z tym że Paweł ma teraz chyba wiśniowy metalik :D.
    Szkoda tylko, że nie przewidzieli w niej miejsca na radio 2DIN i w zasadzie jest to jedyna bolączka (jeśli chodzi o CarAudio) tego pojazdu. Zresztą pod względem mechanicznym też nie jest awaryjna i superkomfortowa.

    0
  • #11 19 Cze 2009 14:47
    DJSzmer
    Poziom 20  

    Pawcio dalej ma Bordo metalik, tak ma wpisane w dowodzie :D Sprawdzone pudło rezonansowe bardzo dobrze sie adoptowało.

    0
  • #12 19 Cze 2009 14:58
    slavwek.ie
    Poziom 34  

    Błażej napisał:
    Duży. Z ładnym miejscem na głośniki 165 mm w drzwiach i na tweetery wyżej lub nawet na zestaw trójdrożny. A jeśli tapicerki mają być przerabiane, to jakieś auto z prostymi drzwiami. Z głęboką wnęką za radiem.
    Dokładnie, ale może autor tematu określił by się, czy Car audio ma być dla kierowcy, czy dla publiczności wokół, prościej mówiąc SQ czy dB monster...

    0
  • #13 19 Cze 2009 17:31
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Najlepszy jest trabant z instalacją 6V.
    To dopiero wyzwanie dla instalatorów CA.
    101% z nich od razu wymięknie.

    0
  • #14 19 Cze 2009 19:36
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 19 Cze 2009 19:43
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    To dostałeś odpowiedź -> księżniczka.
    Jak przegram bitwę z zestrojeniem przodu to chyba oddam swoją do lakiernika i (jeśli to pomoże) będę pisał że tylko w kolorze bordowym :D .

    0
  • #16 19 Cze 2009 19:50
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 19 Cze 2009 20:36
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Jestem pewien, że DJSzmer zdecydowanie więcej może napisać o pierwszej bordowej księżniczce Pawła :D. Było (jest) to auto z 3-way który z dobrych "klocków" ale nie koniecznie najdroższych było najlepiej dopracowane i wydaje mi się (choć to tylko moje zdanie) nawet dziś mogło by bez kompleksów stanąć do nie koniecznie przegranej walki np. z Octavią Michała.
    Ja w tej konkurencji nie mam szans z kilku powodów :
    1) Jednostka sterująca u mnie KVT + KNA -> nie miałem keszu aby trafić/kupić stacje Excelona z RDS/Region2. Dźwięk ok ale do Excelona 1Din brakuje "trochę";
    2) Miałem ostatnio zestaw Focal KPower ale ze względu na kiepski "gwizdek" nie da się na tym pograć na miarę możliwości wooferów. Teraz zmieniłem gwizdki na inne ale to trzeba jeszcze zgrać ze sobą ;
    3) Do niedawna najlepszym wzmacniaczem którym dysponowałem był R680N który mimo jakości znacznie powyżej średniej brakuje do A4 który jest powiedzmy taką podstawą CA w Polsce. Teraz co prawda mam kilka wzmacniaczy które są powyżej A4 ale trzeba to jeszcze okiełznać;
    4) Nie planowałem takiego rozwoju audio u siebie więc czeka mnie jeszcze zmiana kabelków do głośników ze zwykłych 2x2,5 na procab-a lub coś podobnego;
    5) Drzwi normalnie wytłumione APP + mata dekarska.

    0
  • #18 19 Cze 2009 21:29
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 19 Cze 2009 22:49
    wasylwek
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja "robiłem" golfa 3, nie jest źle, da się nagłośnić sympatycznie i wcale nie za 12 tysi w audio. Dysponujac czasem i zacięciem za 5 tysiów możesz już osiągnąć ... "profi pułap" (odszukaj mój post nt. gofra) ale... VW to ... totalny złom :D (chrzęszczące plastiki to zmora , choć akustyka nie powiem ... całkiem poprawna).
    Zdecydowanie polecam jakiegoś japończyka choćby dlatego, że ...samochodem się...jeździ :D a z doświadczenia powiem, przesiądziesz się z jakiej podłej golfiny :D do statecznej limuzyny i... to dopiero robi "jazdę".
    P.S. znam (bardziej znałem) ludzi którzy w audio potrafili pakować czterokrotną wartość zakupionej furki...z nie zawsze pozytywnym skutkiem.
    P.S.2 na razie żyję innym tokiem myślenia (mój synek ma miesiąc i nie mam w tej chwili głowy do grania :D ) ale kiedy podrośnie (zawsze za kilka lat tacie srubokręcik przytrzyma :D ) zbuduję dobre audio.

    0
  • #20 19 Cze 2009 23:12
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Sylwek napisał:

    na razie żyję innym tokiem myślenia (mój synek ma miesiąc i nie mam w tej chwili głowy do grania :D )

    A już myślałem, że nigdy się nie pochwalisz publicznie. Jak mi się urodził syn parę lat temu to piałem z zachwytu :D .
    Sylwek napisał:

    ale... VW to ... totalny złom :D (chrzęszczące plastiki to zmora , choć akustyka nie powiem ... całkiem poprawna).

    I chcesz go od razu osierocić -> po tej wypowiedzi masz zaprzysięgłych wrogów na zawołanie.
    Sylwek napisał:

    Dysponujac czasem i zacięciem za 5 tysiów możesz już osiągnąć ... "profi pułap" (odszukaj mój post nt. gofra)

    Cały przeczytałem kiedyś i potwierdzam. Zapomniałeś jeszcze dodać najważniejszego -> wiedzę i chęć jej pogłębiania.

    0
  • #21 19 Cze 2009 23:32
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 19 Cze 2009 23:35
    madejson
    Poziom 12  

    Dobra panowie :) A co w X (księżna) do bagażnika? Co tam polecacie aby ładnie grało, i (!!) współgrało z przodem opartym o morele tempo 6 zasilane XM-5540 i A-CDA9812RB? Widziałem suby kolegi Pawła (forum cytryna:) ) i nie przekonał mnie. Co potrzebuje: ladny dźwięk, niski bass, oraz ... :) ciągle miejsce w i tak niezbyt dużym bagażniku. Da się to wszystko jakoś pogodzić?

    Co do reszty : głośniczki 165 mm w przednie drzwi pasuja dobrze, nie trzeba blachy wycinac, jedynie co to plastiki w boczkach (nieuniknione w wiekszosci modeli samochodow). Radio z windą fajnie się komponuje do opuszczanej maskownicy na radio (obie lecą w dół). Poza tym porównując wcześniejsze propozycje z oplem... xantia ma full ocynk, ople niestety słyną z tej rdzy... jak nie widać jej dziś, jutro napewno się pojawi.

    Pozdrawiam :)

    1
  • #23 19 Cze 2009 23:39
    wasylwek
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cytat:
    Co ma byc w srodku?? Glosniczki 2 albo 3 drożne w przednich drzwiach i wlasnie poszukujemy takiego samochodu ktory by mial dobre do tego drzwi a pozatym subik do bagaznika i pewnie 2 wzmacniacze i to wszystko,moze jeszcze kondensator, Ma byc zgrabnie a konkretnie:)

    Mechaniczne, "współistnienie" średnicy w fabrycznym podszybiu i wysokich w słupkach robi totalny galimatias którego nie da się nijak okiełznać, buduj (jak już sie napalasz na 3 way) w ten sposób by średnie i wysokie nie były od siebie dalej jak 20-25cm i "patrzyły" w słuchacza.
    P.S. kolejne z rzędu, wspominając dobre czasy, ładnie audio robiło się w honda crx (stara buda z charakterystyczną szybą w tylnej klapie) fajnie się tam muzyczka czuła... niestety to typowy ...dresofon:D ładnie gra ale zero praktyczności jeżeli chodzi o "wożenie" więcej niż 2 osób o bagażu nie wspomnę.
    Jak się nie ma innych rzeczy na głowie to takie budowanie audio to sama rozkosz...kupujecie samochód i ...jazda. :D

    0
  • #24 19 Cze 2009 23:45
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 19 Cze 2009 23:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A do swojej wypowiedzi dodam: auto z uporządkowanymi drzwiami. Czyli z porządną konstrukcją, z solidnymi mechanizmami zamka, szyb, z umocowaną wiązką. Z masywną tapicerką.
    Oczywiście można tu sporo podziałać ,ale nie wszystko da się zrobić.
    Auta japońskie mają raczej delikatne drzwi i często od wewnątrz za ich ścianę robi kawałek folii. Mechanizmy też są dość "luźne".
    Patrząc od tej strony całkiem nieżle prezentuje się...escort mkVII. Drzwi masywne, tapicerka przykręcana, między nią, a drzwiami warstwa solidnej pianki. Zamiast kieszeni montuje się panel i głośniki 165. I zostaje miejsce na 13 cm średniotonowiec.
    Z grupy vag, te auta, które mają metalową ścianę wewnętrzną drzwi. Choć trzeba ją wygłuszyć, by nie rezonowała.
    Vectra ma miejsce na zestaw trójdrożny (wybrane wersje wyposażenia).
    Są też auta ciężkie do przebudowy, np bmw, gdzie ciężko wygospodarować miejsce ponad oryginalne głośniki (w drzwiach). Pamiętam jakieś plastikowe podłużne komory, do których nie chciało wejść średnicą nic większego.
    W renault głośniki siedzą w plastikach tapicerki i ich porządne osadzenie zajmie trochę czau. Ponadto same tapicerki lubią sobie pohałasować.
    I tak dalej i dalej... :D

    0
  • #26 19 Cze 2009 23:51
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 20 Cze 2009 06:57
    damiankop
    Poziom 22  

    Poleciłbym CI passata b4 ale z własnego doświadczenia wiem, że trzaski i skrzypienie plastikowej tapicerki bagażnika się strasznie ciężkie do ogarnięcia. Będą wakacje, będzie więcej luzu w pracy to może wreszcie sobie z tym poradzę ;)

    0
  • #28 20 Cze 2009 11:27
    892733
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 21 Cze 2009 18:11
    rutkam
    Poziom 16  

    sylwekzz napisał:
    Ja na przyklad proponuje koledze Merca C klase W202. Czytalem troche o tym to przednie glosniczki mozna zmienic na 16-stki po zastosowaniu dystansow,tylne mozna wykrecic z polki i beda dobre otwory aby dzwiek z bagaznka przedostawal sie do kabiny,no i to co mi sie najbardziej podoba to akumulator z tylu:) Co sadzicie o tym pomysle,o moim rozumowaniu?


    Niedawno sprzedałem W202 w kombi. Robiłem w nim audio i muszę powiedzieć, że auto poza drzwiami strasznymi do wygłuszenia, jest fajne do CA. Konstrukcyjnie proste, dzięki czemu demontaż i montaż większości elementów nie sprawia problemów nawet laikowi. W progach masz cudowne :) tunele, którymi puszczanie kabelków jest dziecinnie proste. Aku w bagażniku, co pozwala oszczędzić trochę kasy i ułatwić montaż wzmacniacza. Auto ogólnie nieźle wygłuszone więc niewiele wychodzi na zewnątrz. A tak na osłodę to jest furka super wygodna i spokojna jazda tym samochodem to ogromna przyjemność :)

    0
  • #30 22 Cze 2009 00:52
    892733
    Użytkownik usunął konto