Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel- Kopiowanie odpowiednich komórek do akrusza wynikowego

ThomasGP 19 Cze 2009 08:28 3488 8
  • #1 19 Cze 2009 08:28
    ThomasGP
    Poziom 11  

    Witam,

    mam pewien problem z kopiowaniem komórek do innego arkusza.
    Plik załączam do postu.
    Mam 5 arkuszy z nazwiskami i zarobkami pracowników. Każdy arkusz odpowiada kolejnemu miesiącowi. Potrzebuje przenieść do arkusza wynikowego każdego pracownika, z tym że każda osoba (identyfikowana po numerze ewidencyjnym) powinna mieć w arkuszu wynikowym skopiowane pola zarobków do odpowiednich miesięcy.
    Nie wiem czy dość jasno opisałem problem ale myślę, że załączony plik wyjaśni sprawę.

    Z góry dzięki za każdą pomoc,
    pozdrówka

    0 8
  • #2 19 Cze 2009 08:57
    kernel-panic
    Poziom 16  

    A może by tak wyszukaj.pionowo i poszczególne arkusze??

    0
  • #3 19 Cze 2009 08:57
    lucas_mcs
    Poziom 22  

    Zakładam że arkusz jest demonstracyjny i w rzezywistości danych jest znacznie wiecej..

    Podaj jeszcze powód tej zamiany, bo pierwszy sposób był ok a teraz bedziesz mial 12 razy to samo nazwisko, moze nie potrzeba tego robic?

    Natomiast jesli chcesz koniecznie to musisz przygotowac sobie formatke z miesiącami i nazwiskami, nastepnie zrobić makro ktore odpowiednio pokopiuje dane.

    0
  • #4 19 Cze 2009 09:13
    ThomasGP
    Poziom 11  

    lucas_mcs napisał:
    Zakładam że arkusz jest demonstracyjny i w rzezywistości danych jest znacznie wiecej..

    Oj tak ;-)

    lucas_mcs napisał:
    Podaj jeszcze powód tej zamiany, bo pierwszy sposób był ok a teraz bedziesz mial 12 razy to samo nazwisko, moze nie potrzeba tego robic?

    Powód jest jeden - wymagane sprawozdanie do urzędu z pierwszych 5 miesięcy :P i właśnie musi ono być w takiej formie.

    lucas_mcs napisał:
    Natomiast jesli chcesz koniecznie to musisz przygotowac sobie formatke z miesiącami i nazwiskami, nastepnie zrobić makro ktore odpowiednio pokopiuje dane.

    Już te 3 pierwsze kolumny sobie zrobie w wynikach, tylko właśnie chodzi mi o to jak przekopiować te dane z 5 arkuszy na wynikowy?!

    0
  • #5 19 Cze 2009 21:17
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Np. potrójnie zagnieżdżoną pętlą For wg.schematu:

    For pracownik = 1 To ilePracowników (tu przydałaby się rozpiska w osobnym arkuszu np. "Pracownicy", bo gdzieś trzeba ich policzyć)
      For miesiac = 1 To ilość miesięcy (tu LCase(nazwa arkusza) lub indeks daje nazwę m-ca) w tej pętli obliczasz bez zerowania również Nr wiersza wynikowego dla arkusza "Wynik".
        For kolumna (jasna sprawa)
          tu przypisujesz wartości komórek
        Next
      Next
    Next

    Nie wiadomo tylko skąd biorą się dane w kolumnie B (Grupa pracownicza). No i nad tym scalaniem komórek też bym się zastanowił (makra tego nie lubią), można ewentualnie wypełnić komórki białym kolorem. Chyba, że rzeczywiście dwie pierwsze kolumny chcesz wypisywać "ręcznie".

    Jeżeli obramowania zakresów są stałe, a zmienia się ilość pracowników i/lub miesięcy, to można nagrać makro formatowania i połączyć jedno z drugim.

    0
  • Pomocny post
    #6 21 Cze 2009 19:45
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Post pod postem, ale jakoś chcę zwrócić uwagę autora :)

    Tak z niedzielnych nudów zacząłem kombinować z tymi pętlami. A jak już jest (prawie) gotowe, to wrzucam. Może się przyda...
    Warunkiem jest umieszczenie pracowników w odpowiednich wierszach zgodnych z Nr ewidencyjnym i Lp. tzn jeśli Pani Monika ma NrEw. 2 i jest w 4 wierszu (Lp 3), to tak musi być we wszystkich arkuszach (miesiącach). Zapuść makro w tym przykładowym pliku i zobacz wyniki...

    p.s. Nazwy arkuszy (miesiące) muszą być w języku, w którym masz system (i Excela).

    0
  • #7 22 Cze 2009 08:05
    ThomasGP
    Poziom 11  

    Dzięki adamas_nt ale już prawie kończę, bo przysiedziałem cały weekend i mozolna robota niestety :]
    Ale przyda się na przyszłość i od razu zobaczyłem kilka przydatnych komend dla makr ;-)

    thx
    pozdrawiam

    0
  • #8 22 Cze 2009 09:51
    lucas_mcs
    Poziom 22  

    Kiepsko, w internecie jest tyle przykldów jak takie rzeczy robic..
    Nauczyłbyś się czegoś nowego, a tak.. murzyńska robota.. że się tak wyraże.
    Do problemów z excelem jest forum dedykowane http://www.excelforum.pl/

    0
  • #9 22 Cze 2009 10:12
    ThomasGP
    Poziom 11  

    znaczy udało mi się wymyślić taką metodę pół-automatyczną :P
    dopisałem kolumnę z miesiącem do każdego wykazu, wkleiłem do 1 arkusza i posortowałem po numerze ID.
    Trochę jeszcze musiałem pozmieniać ręcznie ale i tak wyszło w miarę szybko - szybciej niż się spodziewałem. :)

    0