Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwszy układ z AVR - jak lutować

Krolikow 19 Cze 2009 21:43 1876 6
  • #1 19 Cze 2009 21:43
    Krolikow
    Poziom 9  

Witam.
    Sprawa wygląda tak,że chciałem zmontować sobie prosty układzik, który działa tak, że dostaje sygnał z portu szeregowego i odbija go z powrotem.
    Z programowaniem sobie poradzę, gorzej jednak z lutowniem. Jestem kompletnie zielony i chciałbym zaczac od tego.
    Czego potrzebuję, żeby zbudować taki układ i co z czym mam połączyc? Nie proszę o gotowe rozwiazanie, bo to żadna frajda, a dla siebie chcę to zrobić. Byłbym wdzięczny za wszystkie linki, z których od podstaw nauczę się "jak lutować".
    Z góry dzięki.

Na forum stosujemy polską czcionkę oraz przyjęte zasady pisowni. Proszę poprawić post. Mariusz Ch.]

0 6
  • #2 19 Cze 2009 21:58
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników

Możesz użyć płytki uniwersalnej, to ułatwi montaż i ewentualne zmiany (wybieraj z tych powierconych to nie będziesz miał problemów z równym wierceniem dużej ilości otworów):

http://www.cyfronika.com.pl/viark1.htm

a pod sam procesor daj podstawkę, najlepiej precyzyjną, która się mniej zużywa przy wkładaniu i wyjmowaniu układu. Dodatkowo zastosowanie podstawki zmniejsza możliwość przegrzania układu przy braku wprawy:

Precyzyjne to te trzecie na poniższej stronie, musisz dobrać typ do ilości nóżek używanego procesora:

http://www.cyfronika.com.pl/IIark2p3.htm

0
  • #3 19 Cze 2009 22:15
    Quarz
    Poziom 43  

Witam,

Krolikow napisał:
    Witam.
    Sprawa wyglada tak,ze chcialem zmontowac sobie prosty ukladzik, ktory dziala tak, ze dostaje sygnal z portu szeregowego i odbija go z powrotem.
    Z programowaniem sobie poradze, gorzej jednak z lutowniem. Jestem kompletnie zielony i chcialbym zaczac od tego.