Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter chiński nie zapala

mitsumaniek 19 Jun 2009 22:15 18917 15
  • #1
    mitsumaniek
    Level 9  
    Witam wszystkich! Mój kolega ma problem ze swoim skuterem.Skuterek nie chce zapalać,nawet się nie odzywa.Iskra na świecy jest,paliwo dostaje,ale odpalanie rozrusznikiem jest męczące dla rozrusznika.Tzn.kręci on ale jakby był słaby akumulator.Podłączyliśmy drugi akumulator i żadnej różnicy.Próba odpalenia kopką skączyła się jej awarią! Ma może ktoś pomysł co to może być?:cry:
  • #2
    turbo1235
    Level 14  
    może masz przestawiony zapłon albo awaria cewki
  • #3
    mitsumaniek
    Level 9  
    Zapłon elektroniczny,moduł też był pomieniony.A iskra jest to cewka dobra.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A sprawdziłeś punkt iskry? W tych sprzętach wszystko jest możliwe, więc i przestawienie się zapłonu (ścięcie klina, obrót koła magnesowego).
  • #5
    mitsumaniek
    Level 9  
    Jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem,ale najwięcej mnie zastanawia dlaczego on tak ciężko kręci jakby aku słabe,ale dwa aku dałem i to samo!
  • #6
    mitsumaniek
    Level 9  
    A może to jest wina zapłonu? Dziś próbowałem motorek zapalić,no i się udało ale strasznie odbija kopka jakby zapłon?
  • #7
    badyllek1993
    Level 12  
    no dlatego Ci wszyscy piszą, że wina regulacji zapłonu. Na mój gust jest zbytnio przyśpieszony, tłok nie dochodzi pod GMP a on już ma zapłon.
  • #8
    mitsumaniek
    Level 9  
    a jak ustawić zapłon jak to wszystko na modułach?
  • #9
    pikachu1986
    Level 13  
    Witam mam podobny problem. Skuter chińczyk LB50Qt-39B. Zgasł podczas jazdy. Paliwo dochodzi normalnie gaźnik ok , iskra jest. Sprawdziłem moment zapłonu i jest w GMP albo minimalnie za GMP ,napewno nie wcześniej. Klin cały wszystko na swoim miejscu .Impulsator reaguje dobiero po przejściu całego magnesu na kole nie wiem jak to powinno być normalnie .Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu w tym cudzie??:)
  • #10
    badyllek1993
    Level 12  
    Zobacz sobie na animacjach silnika 4t - zapłon przed GMP.

    Jak na moje oko iskra powinna się pojawiać jakieś 1.5-1 mm przed Górnym Martwym Położeniem.
  • #11
    pikachu1986
    Level 13  
    Chyba źle mnie zrozumiałeś:) Wiem że zapłon powinien nastąpić przed GMP ale sprawdziłem stroboskopem i w tym jest za GMP czyli coś nie tak i dlatego silnik nie chce zapalić. Nie wiem co może być przyczyną tego że wszystko jest dobrze złożone a iskra jest nie w tym momencie.
  • Helpful post
    #12
    BRYS_
    Level 22  
    Kopniak :?: Rozrusznik :?:
    Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D

    Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki.
    Tym sposobem odpalałem zarówno skutery,kosiarki,agregaty itd.

    Dodano po 9 [minuty]:

    pikachu1986 wrote:
    Chyba źle mnie zrozumiałeś:) Wiem że zapłon powinien nastąpić przed GMP ale sprawdziłem stroboskopem i w tym jest za GMP czyli coś nie tak i dlatego silnik nie chce zapalić. Nie wiem co może być przyczyną tego że wszystko jest dobrze złożone a iskra jest nie w tym momencie.


    Albo sama elektronika "opóżnia iskrę"(często spotykany objaw w kosiarkach z uszkodzoną,zespoloną cewką zapłonową),albo "skręcenie"koła magnesowego względem wału silnika.(ścięty klin,"odspawane"koło).
  • #13
    pikachu1986
    Level 13  
    Ciśnienie jest w normie powinien chociaż się odezwać a on nic, rozrusznik kręci dobrze. Klin i przestawienie koła też wykluczyłem. Zostaje tylko uszkodzony impulsator bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.
    Quote:

    Albo sama elektronika "opóżnia iskrę"(często spotykany objaw w kosiarkach z uszkodzoną,zespoloną cewką zapłonową),

    Który element jest za to odpowiedzialny?
  • #14
    3ssslawek
    Level 11  
    Moim zdaniem może to być kranik podciśnieniowy (paliwo się cofa i nie chce odpalić) sprawdź czy paliwo leci na nieodpalonym silniku jak tak to popsuty jest kranik
  • #15
    pikachu1986
    Level 13  
    Quote:
    Moim zdaniem może to być kranik podciśnieniowy (paliwo się cofa i nie chce odpalić) sprawdź czy paliwo leci na nieodpalonym silniku jak tak to popsuty jest kranik

    Zapłon nie w tym momencie nie jest winą kranika :) Jeżeli paliwo leciałoby na nieodpalonym silniku to żaden problem bo silnik by odpalił bez problemu. Przyczyną było prawdopodobnie przestawienie czopu wału.
  • #16
    mitsumaniek
    Level 9  
    Witam,w końcu skuter odpalił.Przyczyną było skręcenie wałka rozrządu względem zębatki.Rada kolegi była dla mnie bardzo cenna.Pozdrawiam

    Albo sama elektronika "opóżnia iskrę"(często spotykany objaw w kosiarkach z uszkodzoną,zespoloną cewką zapłonową),albo "skręcenie"koła magnesowego względem wału silnika.(ścięty klin,"odspawane"koło).[/quote]