Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter chiński nie zapala

mitsumaniek 19 Cze 2009 22:15 17636 15
  • #1 19 Cze 2009 22:15
    mitsumaniek
    Poziom 9  

    Witam wszystkich! Mój kolega ma problem ze swoim skuterem.Skuterek nie chce zapalać,nawet się nie odzywa.Iskra na świecy jest,paliwo dostaje,ale odpalanie rozrusznikiem jest męczące dla rozrusznika.Tzn.kręci on ale jakby był słaby akumulator.Podłączyliśmy drugi akumulator i żadnej różnicy.Próba odpalenia kopką skączyła się jej awarią! Ma może ktoś pomysł co to może być?:cry:

    0 15
  • #2 19 Cze 2009 23:37
    turbo1235
    Poziom 14  

    może masz przestawiony zapłon albo awaria cewki

    1
  • #3 19 Cze 2009 23:44
    mitsumaniek
    Poziom 9  

    Zapłon elektroniczny,moduł też był pomieniony.A iskra jest to cewka dobra.

    0
  • #4 19 Cze 2009 23:54
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A sprawdziłeś punkt iskry? W tych sprzętach wszystko jest możliwe, więc i przestawienie się zapłonu (ścięcie klina, obrót koła magnesowego).

    2
  • #5 20 Cze 2009 00:03
    mitsumaniek
    Poziom 9  

    Jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem,ale najwięcej mnie zastanawia dlaczego on tak ciężko kręci jakby aku słabe,ale dwa aku dałem i to samo!

    0
  • #6 22 Cze 2009 22:36
    mitsumaniek
    Poziom 9  

    A może to jest wina zapłonu? Dziś próbowałem motorek zapalić,no i się udało ale strasznie odbija kopka jakby zapłon?

    0
  • #7 22 Cze 2009 22:53
    badyllek1993
    Poziom 12  

    no dlatego Ci wszyscy piszą, że wina regulacji zapłonu. Na mój gust jest zbytnio przyśpieszony, tłok nie dochodzi pod GMP a on już ma zapłon.

    0
  • #8 22 Cze 2009 23:13
    mitsumaniek
    Poziom 9  

    a jak ustawić zapłon jak to wszystko na modułach?

    0
  • #9 23 Cze 2009 12:58
    pikachu1986
    Poziom 13  

    Witam mam podobny problem. Skuter chińczyk LB50Qt-39B. Zgasł podczas jazdy. Paliwo dochodzi normalnie gaźnik ok , iskra jest. Sprawdziłem moment zapłonu i jest w GMP albo minimalnie za GMP ,napewno nie wcześniej. Klin cały wszystko na swoim miejscu .Impulsator reaguje dobiero po przejściu całego magnesu na kole nie wiem jak to powinno być normalnie .Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu w tym cudzie??:)

    0
  • #10 24 Cze 2009 00:06
    badyllek1993
    Poziom 12  

    Zobacz sobie na animacjach silnika 4t - zapłon przed GMP.

    Jak na moje oko iskra powinna się pojawiać jakieś 1.5-1 mm przed Górnym Martwym Położeniem.

    0
  • #11 24 Cze 2009 00:29
    pikachu1986
    Poziom 13  

    Chyba źle mnie zrozumiałeś:) Wiem że zapłon powinien nastąpić przed GMP ale sprawdziłem stroboskopem i w tym jest za GMP czyli coś nie tak i dlatego silnik nie chce zapalić. Nie wiem co może być przyczyną tego że wszystko jest dobrze złożone a iskra jest nie w tym momencie.

    1
  • Pomocny post
    #12 24 Cze 2009 02:09
    BRYS_
    Poziom 22  

    Kopniak :?: Rozrusznik :?:
    Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D

    Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki.
    Tym sposobem odpalałem zarówno skutery,kosiarki,agregaty itd.

    Dodano po 9 [minuty]:

    pikachu1986 napisał:
    Chyba źle mnie zrozumiałeś:) Wiem że zapłon powinien nastąpić przed GMP ale sprawdziłem stroboskopem i w tym jest za GMP czyli coś nie tak i dlatego silnik nie chce zapalić. Nie wiem co może być przyczyną tego że wszystko jest dobrze złożone a iskra jest nie w tym momencie.


    Albo sama elektronika "opóżnia iskrę"(często spotykany objaw w kosiarkach z uszkodzoną,zespoloną cewką zapłonową),albo "skręcenie"koła magnesowego względem wału silnika.(ścięty klin,"odspawane"koło).

    0
  • #13 24 Cze 2009 08:39
    pikachu1986
    Poziom 13  

    Ciśnienie jest w normie powinien chociaż się odezwać a on nic, rozrusznik kręci dobrze. Klin i przestawienie koła też wykluczyłem. Zostaje tylko uszkodzony impulsator bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.

    Cytat:

    Albo sama elektronika "opóżnia iskrę"(często spotykany objaw w kosiarkach z uszkodzoną,zespoloną cewką zapłonową),

    Który element jest za to odpowiedzialny?

    0
  • #14 03 Lip 2009 22:45
    3ssslawek
    Poziom 10  

    Moim zdaniem może to być kranik podciśnieniowy (paliwo się cofa i nie chce odpalić) sprawdź czy paliwo leci na nieodpalonym silniku jak tak to popsuty jest kranik

    0
  • #15 05 Lip 2009 13:52
    pikachu1986
    Poziom 13  

    Cytat:
    Moim zdaniem może to być kranik podciśnieniowy (paliwo się cofa i nie chce odpalić) sprawdź czy paliwo leci na nieodpalonym silniku jak tak to popsuty jest kranik

    Zapłon nie w tym momencie nie jest winą kranika :) Jeżeli paliwo leciałoby na nieodpalonym silniku to żaden problem bo silnik by odpalił bez problemu. Przyczyną było prawdopodobnie przestawienie czopu wału.

    1
  • #16 19 Lip 2009 10:22
    mitsumaniek
    Poziom 9  

    Witam,w końcu skuter odpalił.Przyczyną było skręcenie wałka rozrządu względem zębatki.Rada kolegi była dla mnie bardzo cenna.Pozdrawiam

    Albo sama elektronika "opóżnia iskrę"(często spotykany objaw w kosiarkach z uszkodzoną,zespoloną cewką zapłonową),albo "skręcenie"koła magnesowego względem wału silnika.(ścięty klin,"odspawane"koło).[/quote]

    3