Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 świeci kontrolka ciśnienia oleju i nie działa obroto

20 Cze 2009 20:06 4647 5
  • Poziom 2  
    mam pytanie posiadam audi a8 i pewnego dnia jade sobie i na światlach czekałem na zielone nagle zaświeciła się kontrolka oleju i obrotomierz przestał działac byłem na kompie i wykryto mi błąd 00529 czujnik prędkości silnika mam pytanie gdzie sie on znajduje czy to czujnik hala bo auto mi odpala a w tym czujniku sa trzy przewody pomuszcie
  • Poziom 18  
    Jakie A8, podaj rok i silnik (kod) od tego wiele zależy.
  • Poziom 2  
    to jest rok 1995 silnik 4.2 abt jest taka sytuacja jak odczepiam czujnik na kole zamachowym to wogóle go nie odpale ale jak odczepiam czujnik na wałku rozrzadu to normalnie odpala ale obrotomierz cały czas nie działa czy moze byc zepsuty ten czujnik przy walku rozrzadu on jest w takim aluminiowym dekielku i jest rzykrecony do głowicy gdzie kreci siewałek rozrzadu
  • Poziom 2  
    Witam Cię kolego.Mineło trochę czasu,ale może Ci pomogę.
    Sprawdz czy nie masz wody(wilgoci) w skrzynce z komputerem silnika i skrzyni biegów.Sprawdz czy konektory we wtyczkach i piny w komputerach są czyste i nie są skorodowane.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dobra rada, tomv8. czujnik prędkościomierza jest na lewym brzegu na górze kołnierza półosi, 3 piny słabo widoczny, ale jest spięty do korpusu silnika z sterowaniem skrzyni i pozycjonera wybieraka biegów(tip-tronik) ale nie ma wpływu na obrotomierz, ciśnienie oleju to przeważnie konektor na czujniku ciśnienia oleju lub sam czujnik (brązowy) na obudowie filtra oleju, ale czasem jest innaczej, np zły filtr oleju, urwany przewód do czujnika, lub za słabe ciśnienie, ostatnie niezwykle rzadko(katowane silniki po 250000km. błąd oznacza uszkodzenie czujnika obrotu wału korbowego, i to może unieruchomić obrotomierz, a że nie ma tylko 2 kabelków tylko 3 lub czasem 4 jest odpowiedzialny za 2 funkcje. jeśli jednak pojawiły się te problemy jednocześnie sprawdź połączenia z licznikiem i zrób tak jak pisze tomv8, w naszych furkach urwane tuleje gwintowane w obudowie ECU puszczają wilgoć do środka i wszystko robi się zielone, potrzebujesz w tedy światła, wacika do uszu i spirytusu, potem przestanie zapalać. Piszę to dla kolegów któży mają podobne problemy. Pozdro i upewnij się co do kodu silnika jest na białej naklejce w bagażniku( koło zapas) to zaoszczędzi problemów z niewłaściwymi częściami.
  • Poziom 2  
    ja miałem taki problem w vw 3 1.9td i skończyły się szczotki w alternatorze.