Witam szanownych kolegów.
Wpadł mi w ręce TV LCD Medion MD7223TH, który nie wyświetla zielonego koloru, tzn. obraz jest w zasadzie niebieski z czerwonymi akcentami, tam gdzie powinien wyświetlać czarny jest niebieski, efekt podobny do uszkodzenia zielonego działa w CRT.
Nie mam doświadczenia w TV LCD i zastanawiam się czym spowodowana jest usterka. Czy uszkodzony jest panel LCD czy jego sterowanie. Menu OSD również jest wyświetlane bez zielonego koloru. Naciśnięcie przycisków menu + power uaktywnia menu OSD MFG, gdzie są takie opcje:
CUSTOMER LOGO
TEST SLEEP
EEPROM INIT
BOBSLED MODE
3D COMBFILTER
oraz pewnie wersję softu:
MEDION
V23CLAM
MP1126W
funkcja EEPROM INIT nie zmienia nic oprócz resetu całego odbiornika, pozostałe funkcje zdają się działać poprawnie.
Płyta główna ma oznaczenie: PWB-0622-D
Procesory na płycie: Sil504CM208, TP6067Q, SAA7118E, SDA5550M, AD9883A.
Poza brakiem wyświetlania zielonego koloru, wszystkie funkcje TV działają normalnie. Brak zielonego jest również na Eurozłączu i Złączu PC.
Nie mam do niego żadnej dokumentacji. TV jest podobny do Tatung V23CLTT.
Jak dostać się do menu serwisowego?
Co może być przyczyną usterki?
Proszę o pomoc.
Wpadł mi w ręce TV LCD Medion MD7223TH, który nie wyświetla zielonego koloru, tzn. obraz jest w zasadzie niebieski z czerwonymi akcentami, tam gdzie powinien wyświetlać czarny jest niebieski, efekt podobny do uszkodzenia zielonego działa w CRT.
Nie mam doświadczenia w TV LCD i zastanawiam się czym spowodowana jest usterka. Czy uszkodzony jest panel LCD czy jego sterowanie. Menu OSD również jest wyświetlane bez zielonego koloru. Naciśnięcie przycisków menu + power uaktywnia menu OSD MFG, gdzie są takie opcje:
CUSTOMER LOGO
TEST SLEEP
EEPROM INIT
BOBSLED MODE
3D COMBFILTER
oraz pewnie wersję softu:
MEDION
V23CLAM
MP1126W
funkcja EEPROM INIT nie zmienia nic oprócz resetu całego odbiornika, pozostałe funkcje zdają się działać poprawnie.
Płyta główna ma oznaczenie: PWB-0622-D