Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW X5 3d E53 (M57) problem z uruchomieniem gorącego silnika

piosco 21 Cze 2009 01:59 10400 11
  • #1 21 Cze 2009 01:59
    piosco
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Kupilem BMW jak w temacie w lutym tego roku.
    Od okolo miesiaca po zakupie samochodu mam co jakis czas problem z uruchomieniem gdy jest goracy silnik.
    Gdy silnik jest zimny odpala od "dotyku",ale czasami gdy sie silnik zagrzeje i zgasze go np. na szybkie zakupy nie moge go uruchomic.Przed wygaszeniem nie zauwazylem zeby byl slaby czy cos sie dziwnego dzialo,ale przyznam ze to moj pierwszy samochod z taka moca i nie mam porownania.
    Jedynie co to zauwazylem ze gdy chce ostro przyspieszyc to auto troche na poczatku zbiera sie mulowato a potem dostaje kopa i idzie super,ale to moze przyczyna automatu skrzyni.
    Bylem u mechanikow juz wielu ktorzy diagnozowali auto kasowali bledy i nigdy nie powiedzieli co nalezy wymienic,poprawic itd. zebym mogl byc pewny ze usterka usunieta.Mieszkam w szkocji wiec dotarlem tez do polakow ktorzy rzekomo znaja sie na naprawach.Ale ludzie nawet nie umieli mi powiedziec co oznaczaja bledy na kompie wiec ostatnio zapisalem sobie i znalazlem opisy na forach (P3505 swiece zarowe,P09F6 monitoring cisnienia paliwa,P1260 czujnik cisnienia paliwa).Pokazalem to w ponoc dobrym warsztacie ale nie podjeli decyzji o jakichs naprawach.
    Dzisiaj znow pojawil sie problem i zaczolem sprawdzac polączenia czujnikow do ktorych w miare jest latwy dostep i po wypieciu przeplywomierza powietrza samochod odpalil.Nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy trafilem na usterke.Prosze o podpowiedzi za ktore z gory wielkie dzieki.
    Pozdrawiam

    0 11
  • #2 21 Cze 2009 10:21
    adamus2601
    Poziom 2  

    Jak widzisz nikt się nie kwapi się na podpowiedz odnośnie twojego problemu nawet na jakie kolwiek sugestie bo co to za problem po co zawracasz komukolwiek głowe jeśli to już było tak potraktowali mnie no ale co tam do konkretów
    Gdy silnik gorący nie odpala a gdy tęperatura silnika spadnie do 70 stopni problem znika
    druga sprawa sprubuj przez kable podłończyć dodatkowy akumulator by zwiększyć moc swojego i nagrzany silnik odpalić jeśli problem zniknie to przyczyna tkwi w dawkach startowych paliwa
    Nie będę ci tego wyjaśniał ale gdy popatrzysz na wcześniejsze problemy to znajdziesz wiele takich przypatków [nie przestrasz się komętarzy o uszkodzonej pompie paliwa ]
    Szukaj dobrego elektronika podłończy pod komputer w pięć minut problem znika
    Nie odłańczaj żadnych kostek bo to chwilowy błąd dla komputera a może pociągnąć gorsze konsekwencie
    z moim autem było to samo ale już po problemie

    0
  • #3 23 Cze 2009 20:32
    piosco
    Poziom 9  

    Dzieki adamus2601 za podpowiedz.Niestety nie pomaga.
    Ale musze posprawdzac polaczenia przy silniku,moze nie ma gdzies dobrego przejscia elektr.Jak zagrzeje sie silnik to metal rozszerza a plastik jest miekki.Ale podejzewam ze aku tez bedzie do wymiany.Nigdy nie widzialem zeby byl naladowany na 100%.Może wiesz gdzie szukac modul DDE ?
    Pozdro.

    0
  • #4 24 Cze 2009 20:54
    adamus2601
    Poziom 2  

    Ja to już przerabiałem szkoda kupować nowe elemęty bo nigdy do końca niewiesz który jest bardziej zurzyty Chodzi o to że przykładowo silnik ma osiągnąć 400 obrotów na minute by nastąpił prawidłowy rozruch silnika wystarczy że te obroty jakaś usterka[typu aku rozrusznik połończenia masowe ] spowolni o 10 i już komputer patrząc na ustawienia fabryczne wstrzyma podanie paliwa aż do osiągnięca właściwych obrotów
    Nie mogę pomóc w poszukiwaniach przebywam obecnie w chiszpani tutejszy rynek motoryzacyjny zawsze odsyła do serwisów

    0
  • #5 24 Cze 2009 22:23
    piosco
    Poziom 9  

    Mieszkam w UK i tez wszyscy jezdza do serwisu.Ja zeby zdjagnozowac problem bylem kilka razy na serwisie i nigdy nikt mi nie pomogl ale za kazdym razem kasowali.Nie dam wiecej juz im zarobic, bo za kase wydana na diagnostyke kupilbym juz kilka czesci wraz z aku.
    A tak to nie mam nic.Pozdro

    0
  • #6 28 Cze 2009 16:13
    danek23
    Poziom 17  

    piosco na mój gust skoro masz błędy związane z ciśnienim paliwa to możliwe że masz problem z czujnikiem ciśnienia na listwie wtryskowej. U Ciebie nie ma już standardowej pompy wtryskowej bo masz silnik CR a nie na zwykłych wtryskach i pompie. Coś takiego jak uszkodzona pompa odpada. Musisz trafić do kogoś konkretnego żeby zrobił konkretną diagnostykę i kolejno sprawdził układy w jakich występują dane błędy. Twój przypadek według mnie to problem z utrzymaniem ciśnienia na listwie wtryskowej A tak wogóle to wtryski nie przeciekają? One lubią podciekać i wówczas też występują problemy z odpalaniem. Poszukaj na forach BMW znajdziesz mnustwo odpowiedzi na temnat kłopotów z takimi silnikami jaki masz Ty.

    0
  • #7 28 Cze 2009 17:45
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    to teraz nie jedz na naprawe tylko reklamacje, jak wiadomo reklamacje sa bezpłatne
    i powinienes przed odbiorem samochodu sprawdzić czy jest zrobiony, jesli nie to niech dalej robią

    -1
  • #8 28 Cze 2009 20:51
    piosco
    Poziom 9  

    Witam ponownie panowie.Dzieki za pomysly.
    Jacek79 milo by bylo jakby to mialo tak wygladac jak piszesz ale niestety cwaniaki warsztatowe uwazaja ze to caly czas tylko diagnost. ktora musi byc czasem wiele razy powtorzona.Wedlug nich jest ok jak klijent przyjezdza 10 razy, placi za to samo i nic z tego nie wynika.Nie znam tu nigdzie miejsca gdzie ktos uczciwie zrobi diagn. wiec na razie sam szukam ile moge.
    Danek23 zgadzam sie z toba sprawdzalem wycieki i sucho .Jeden ktory byl naprawilen na dolocie paliwa ,do pompy wys.cisn.Ale fakt ze potrzeba sprawdzic czujnik cisn. na listwie.Zalwazylem jeszcze ze jak mam problem z uruchomieniem to bardzo jest nagrzane webasto.Pojechalem dzis ok 60 km do Edinburgh'a , samochod stal tam ok 1 godz. i nie moglem pozniej odpalic.Webasto nie mozna bylo dotknac takie gorace,jak ostyglo odpalil.Wrocilem do Glasgow ,otwieram maske-zimne.No nie bylo problemu z odpaleniem oczywiscie.Nie znam sie kiedy i jak ma pracowac to ustrojstwo wiec moze to nie ma znaczenia,ale zawsze gdy jest problem webasto jest wrzatek.
    Pozdro

    0
  • #9 02 Lip 2009 07:18
    manta
    Poziom 39  

    Jesteś w stanie sprawdzić jak jest rozwiązany wydech od webasta?

    0
  • #10 03 Lip 2009 00:31
    DANUŚ
    Poziom 12  

    Słuchaj. Podaj mi kody błędów najlepiej wraz z opisami ale z testera GT-1. Mi to osobiście wygląda na czujnik obrotów wałka rozrządu. To częsty przypadek ale oczywiście nie jedyny z możliwych.KOmpyter komputerowi nie równy a pamiętaj że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - takie mam zdanie/
    Pozdrawiam
    Czekam na kody

    2
  • #11 04 Lip 2009 21:48
    piosco
    Poziom 9  

    manta jak pisalem nie znam sie na webasto,ale z duzych przekrojach przewody wychodza 3.Pod samochodem jest rura wydechowa z lewej strony ( to anglik).Wygląda to tak jak w linku :http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FA72&mospid=47738&btnr=64_1068&hg=64&fg=65
    Danus jesli chodzi o bledy to mam tylko opisy z carsoft po niemiecku i potwierdzone dzis na snap on po ang.
    3505 , 3515, O9F6 (nie okreslony),1260, 1255.Ale dzis na snap on nie wykazalo 1260.

    3505 - swiece zarowe -przerwanie lub zwarcie z minusem
    3515 - wydajnosc klimatyzacji - wyjscie - przerwanie lub zwarcie z minusem
    1260 - kontrola cisnienia tloczenia wstepnego - przerwanie lub zwarcie z minusem
    1255 - bład cisnienia tloczenia wstepnego - przerwanie lub zwracie na minusie.

    Mechanik obstawia uszkodzony czujnik cisnienia paliwa tylko dziwi mnie ze za pompa wysokiego cisnienia bo opis jest na niskim.Jesli trzeba to moge wzucic org.tekst po niemiecku.
    Pozdro

    0
  • #12 13 Wrz 2009 22:34
    piosco
    Poziom 9  

    Witam ponownie zainteresowanych.W moim autku okazalo sie ze do wymiany byla pompa paliwa liniowa.Zawieszala sie w "martwym punkcie".
    Wymienilem ja szczerze mowiac desperacko na czuja i nie mam juz problemu a zrobilem okolo 2000 km po miescie.
    Pozdrawiam

    0