Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 1,4 , 98' - tylko wolne obroty.

Aleksander_01 21 Cze 2009 11:01 1810 7
  • #1 21 Cze 2009 11:01
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Witam.
    Opiszę to tak : podpinamy akumulator, auto zapala idealnie, jednak gdy go przegazujemy do 4000 obr/min to coś mu "strzeli do łba" i samochód może pracować tylko na wolnych obrotach. Lekkie dodanie gazu powoduje że auto zdycha. Za każdym razem odpala idealnie.
    Wystarczy odpiąć akumulator i historia się powtarza.
    Do tej pory sprawdziłem - komputer (klient miał drugi), czujniki (MAP, TPS, ETC).
    Co to może być ?

    0 7
  • #2 22 Cze 2009 08:38
    glosny83
    Poziom 28  

    sprawdż ładowanie może daje za dużo i go odłącza

    0
  • #3 22 Cze 2009 10:09
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 22 Cze 2009 14:58
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    kichał by w dolot jak by było za niskie, poza ty wlazł by na obroty przy pompowaniu gazem.

    0
  • #5 22 Cze 2009 22:31
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ładowanie na światlach 14,2V , ciśnienie paliwa na pewno dobre ponieważ odpinam TPS i samochód chodzi prawie idealnie, tzn. przy zmianie biegów obroty niekiedy potrafią zawiesić się na pewien czas (okolo 2-3 sekund na poziomie 3-4 tys).
    Po podpięciu TPS auto można raz góra dwa razy przegazować do okolo 4 tys, następnie auto może pracować tylko na wolnych obrotach (dodanie gazu powoduje zgaszenie silnika.

    Zauważyłem także, że po odpięciu klemy do momentu przegazowania ponad 4tys. wszystko jest ok. Ponowne odpalenie po zdławieniu silnika dodaniem gazu - silnik pali ładnie, ale działa tylko na wolnych obrotach - dodanie gazu powoduje zdławieinu. Po zdjęciu i założeniu klemy sytuacja znów się powtarza (4tys etc...)
    Po odpięciu któregokolwiek z czujników nie zapala się "check engine".
    Przedzwanialem przewody między czujnikami a komputerem i wszystko jest OK.

    0
  • #6 23 Cze 2009 12:28
    viptradeac
    Poziom 19  

    Podaj kod silnika jak możesz. Albo końcówkę vinu nie pamietam czy w 1.4 nie byo czasami problemu z potencjometru przyspieszenia czyli pedału gazu blaszki lubią sie wycierać.

    0
  • #7 23 Cze 2009 21:45
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    TPS wymieniony, stary miał trochę dziwne przejścia (do polowy oporność rosła a potem malała).

    0
  • #8 24 Cze 2009 01:22
    viptradeac
    Poziom 19  

    Podlacz go na live data i zobacz co sie dzieje jak dodajesz gazu przed zgaśnięciem jaka jest mieszanka czy go zalewa czy odcina wtryski. To już cos więcej będzie nam świtało. Poodlaczaj mu wszystko bez czego autko moze dzialac czyli czujnik temperatury przeplywke. Chodzi mi o to ze zeby zobaczyc jakie parametry zmuszaja go do takiego zachowania.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Podlacz go na live data i zobacz co sie dzieje jak dodajesz gazu przed zgaśnięciem jaka jest mieszanka czy go zalewa czy odcina wtryski. To już cos więcej będzie nam świtało. Poodlaczaj mu wszystko bez czego autko moze dzialac czyli czujnik temperatury przeplywke. Chodzi mi o to ze zeby zobaczyc jakie parametry zmuszaja go do takiego zachowania.

    0