Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Adaptacja immo w VW Jetta 2006

pietrek_pl 21 Jun 2009 12:25 6621 14
  • #1
    pietrek_pl
    Level 19  
    Witam. Mam problem z VW Jetta 2006. W aucie jest uszkodzona deska a dokładnie brak je przedniej części (tej ze wskaźnikami). Auto odpala. Kupiłem drugą deskę i potrzebuje przepisać immo z jednej do drugiej. Może ktoś miał podobny problem. Załączam mapy z obu desek:
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    pietrek_pl
    Level 19  
    Jak byś przejrzał te mapy to byś zauważył że deski nie są identyczne. Przepisanie całej pamięci nie przynosi pożądanego efektu.
  • #4
    viptradeac
    Level 19  
    Kolego nic ci nie da przepisanie mapy bo jest tam jeszcze takie cudo MICRONAS sie nazywa i to dziadostwo ma w sobie sume kontrolna z 24lc32. NIc nie nadzialasz zamieniajac wsady jedyne co możesz zrobić to go przelutowac. A nie prosciej bylo by przelozyc pierwsza czesc zegara przeciez ECU i Eprom jest na tej malej plytce i to dziala. A z tego co wiem powinno byc kompatybilne sprzetowo mieczy wszystkimi zegarami. Teoretyzuje:) Najprosciej bedzie jak podeslesz 2 wsady z 24lc32 mozna przepisac co nieco miedzy nimi i moze zadziala. OPcja 2 to wyciagnac PIN i ponowna adaptacja kluczyków

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sory nie zauwazylem ze wsady wstawiles :)

    Dodano po 11 [minuty]:

    Kolego zajrzalem do tych wsadow i nie uda ci sie nic przelutowac bo to sa zegary jeden oryginal 1K0 920 952C DATA PRODUKCJI 29.06.05 czyli brak sumy kontrolnej w micronacie inny wsad troche. Drugi to 1K0 920 954F data produkcji 23-05-07 czyli suma kontrolna w micronasie. Pomysle nad tym i dam znac jak sie uporam :)
  • #5
    pietrek_pl
    Level 19  
    Przedniej części nie wkładałem, ale elektronika różni się trochę i wolę nie ryzykować.
  • #6
    viptradeac
    Level 19  
    Kulego NIC z tego nie będzie niestety nawet jak przekopujemy conieco we wsadzie nie będziesz widział przebiegu będzie error na wyświetlaczu :) Tylko opcja PIN i uporanie sie z IMMO nastepnie musisz zrobic odpowiednie kodowanie zegareczka. Złap kogos na forum kto siedzi w WV bo ja to tak 5 przez 10 czasem je tam stuknę ale rzadko wiec mogę nie mieć świeżej wiedzy. Wiem ze PIN darady wyciągnąć z ECU EDC 16 w zegarach tez gdzies siedzi ale gdzie to ja nie wiem i nie mam softu zeby ci powiedzieć.
  • #7
    dugi.1985
    Level 20  
    Kolego jeżeli ten drugi zegar jest tak stary (97r) to tam immo pracuje troche inaczej jak ten oryginalny. Chyba będziesz musiał albo jechać do magika który wyrzuci ci immo z ECU silnika, albo zdobyć licznik taki jak tam powinien być i dopasować nowy licznik do ECU silnika i zakodować klucze.
  • #8
    janusz2008
    Level 33  
    A kto Ci powiedział że immo jest w 2006r w desce?
  • #9
    pietrek_pl
    Level 19  
    Oryginalna deska jest z 2005 roku a ta druga z 2007 roku - nie 1997 roku. Nie ma tu EDC16 bo to benzyna 2.5 FSI.
    Jeżeli immo nie siedzi w desce to gdzie (dlaczego na drugiej desce auto nie pali)?
  • #10
    dugi.1985
    Level 20  
    cały system immo składa się z kilku elementów jeżeli jeden est niedopasowany do reszty to auto nie pali i tyle. Załatw licznik taki jak ma być dopasuj go do reszty i będzie ok.
  • #11
    pietrek_pl
    Level 19  
    Wiem że immo to nie sama deska ... Gdzie siedzi immo w tym roczniku?
  • #12
    fil2006
    Level 27  
    chyba w 46 jak passat kolego a licznik ma diagnostic interfejs for can data bus ,sprobuj wyjac licznik i zapalic ,passat pali bez licznika jetta nie wiem , jesli nie pali i masz nowszy licznik i rowniesz z jety to sprawdz kodowanie licznika a jesli masz auto benzyne to nie zakladaj licznika z diesla bo jest inny
  • #13
    viptradeac
    Level 19  
    Kolego bingo sprawdzałem na golfie 5 zegarek z 2006 rok ale z lipca wiec juz z Micronasem rozebrałem a ze miałem tez do roboty golfa 5 z 2006 roku ale z lutego wiec przeleciałem ścieżki co i jak i wydedukowałem ze to musi zadzialac. Zamienilem przody i zadzoialalo. autko normalnie odpala zegarki chodza co prawda te 2 golfy to TDI ale zdaje mi sie ze w petrolu tez roznicy nie bedzie wiec jak masz gdzies dojscie do zegarka dla porownania to mozesz testowac.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Acha immo siedzi w zegarku koledzy odłączenie zegara w Golfie = nieodpalanie zmiana wsadu 24lc32 = nie odpala Na polowce zegara odpala bez problemu.
  • #14
    jarrypl
    Level 11  
    Przepraszam że nie do końca w temacie ale z wypowiedzi w tym wątku widzę że są tu osoby które chyba mi mogą pomóc.

    Ogólnie chcę sobie wymienić w VW Touranie liczniki z takich z małym komputerkiem na takie z dużym (MFA+). Znalazłem stronki które o tym traktują, nawet na ross-techu też jest opis jak i co zrobić.

    Niestety od 3 dni próbuję zrobić wymianę i nie mogę zmusić auta do palenia na nowych zegarach. Mam PIN ze starych zegarów i nowych. Po synchronizacji immo przez adaptację kanału 50 nie mogę wybrać kanału 01 (komunikat "kanał nie jest dostępny"). Próbowałem też przez Vag k+commandera przekopiować zawartość immo. Pokazuje już prawidłowy VIN auta i nr seryjny immo ale dalej nie pali.

    Tak myślę że może liczniki nowe są niekompatybilne (ten układ Metronas) z moim autem?
    Jak to sprawdzić?

    Nr części oryginalnych liczników to 1T0 920 861

    Adaptacja immo w VW Jetta 2006

    Nr liczników MFA+ które zakupiłem to 1T0 920 872 F, data montażu zawiera okres w którym jak mniemam zostały wprowadzone zmiany utrudniające grzebanie w immo?

    Adaptacja immo w VW Jetta 2006

    Mam zrzuty immo data i immo eeprom z vag commandera, czy tam można coś z tego wywnioskować? Jeśli tak to mogę przesłać jeśli by ktoś mógł zweryfikować.

    Ewentualnie jest na allegro taki licznik z MFA+ z nr 1T0 920 872 A, daty montażu starsze, czy on by mógł pasować bez problemu?

    Adaptacja immo w VW Jetta 2006

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Jeśli to niestosowne pytanie w tym wątku to proszę o info i skasuję ten post zakładając nowy temat.

    pozdrawiam, j.
  • #15
    Remik71
    Level 24  
    A po co Ci kanał 01. Z tego, co pamiętam to 21.
    "Próbowałem też przez Vag k+commandera przekopiować zawartość immo. Pokazuje już prawidłowy VIN auta i nr seryjny immo ale dalej nie pali. " - po tym zabiegu powinien palić natychmiast. Coś namieszałeś. Wszystkie z te zegary są przed zmianami. Musi to dać się zrobić.