Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dreambox 500s nie widzi głowicy

all510 21 Cze 2009 14:15 5689 16
  • #1 21 Cze 2009 14:15
    all510
    Poziom 13  

    Witam
    Dreambox 500s orginał nie widzi głowicy ,gdzie szukać usterki ?
    Miał głowice Philipsa ,zmieniłem na Alpsa i dalej to samo ,diody i tranzystory powymieniałem już nie wiem czy mam się brać teraz za kondensatory .:cry:

    0 16
  • #2 22 Cze 2009 10:54
    jonnyB
    Poziom 15  

    Witam
    all510:

    Cytat:
    Dreambox 500s orginał nie widzi głowicy ,gdzie szukać usterki

    Jeśli piszesz że wymieniłeś jakieś diody czy tranzystory to napisz z oznaczeniem na schemacie ( to tak na przyszłość). Nie piszesz jaka jest geneza powstanie usterki ( to też jest ważne, np. po burzy, po zwarciu wyprowadzenie LNB itd.).
    Posłużę się schematem który dorzucę jako załącznik.
    Przede wszystkim sprawdź czy masz prawidłowe napięcia zasilające sam tuner:
    2- 13/18V (LNB 13/18V)
    4,6 - sądząc po oznaczeniu kond. elektr. 8-12V (U70-5)
    12 - 3,3V
    24,25 - wyprowadzenia SDA, SCL - napiecia na wyprowadzeniach powinny mieć ok. 3V (U15-62, U15-63). Jeśli któraś z tych "szyn" (danych lub zegara ) jest "przywarta" nie będzie komunikacji z procesorem.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 22 Cze 2009 13:43
    all510
    Poziom 13  

    Co do usterki to nie wiem jak powstała taki kupiłem,właśnie te elementy ,które podałeś na schemacie wymieniłem łącznie z U70, na 2 pinie napewno nie ma 13/18 tylko jakieś 0,5V,
    piny 25-26 jeszcze sprawdzę

    0
  • #4 22 Cze 2009 20:34
    jonnyB
    Poziom 15  

    Czy po podłączeniu drimboxa do TV są jakiekolwiek oznaki "życia", tzn. tuner się startuje, pojawia się grafika ekranowa, można poruszać się po menu a brak treści odbieranego programu?
    Czy sprawdziłeś F70, Q72, Q70, czy jest 5V na pin nr. 5 ic U70, i ok 3,3V (on-3,3V;off-0V)na pin 4 ic U70.

    0
  • #5 22 Cze 2009 21:10
    all510
    Poziom 13  

    Tak ,tuner startuje jest grafika całe menu poza trybem ustawiania satelit, diseq ,nie ma tej opcji wcale ,soft oczywiście wgrywałem kilka razy nawet po zmianie głowic , w tej orginalnej wymieniłem też STV 299,jutro posprawdzam te napięcia konkretnie, wiem ,że na którymś pinie u70 było 5v zgodnie ze shematem.Głowicy w menu po prostu nie widać tak jakby jej nie było .:|

    0
  • #6 11 Lip 2009 13:47
    kowalelektronik
    Poziom 12  

    Witam.

    Z tego co mi wiadomo po zmianie głowicy na inny model, należy wymienić bootloadera w DM.

    W nim jest zapisany typ głowicy, jak zmieniłeś ją na inną.
    Są dostępne dwa: Alps i Philips boot dla DM500.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 14 Lip 2009 12:01
    all510
    Poziom 13  

    Kto pomoże zaprogramować flash dm500s programatorem uniwersal flash (epsilon) ,mam boot loader Alps (bin) który obszar mam nim zaprogramować, ,ewentualnie proszę o jakiś sprawdzony wsad,układ mam juz w programatorze wlutowany.

    0
  • #8 18 Lip 2009 17:36
    kowalelektronik
    Poziom 12  

    all510 napisał:
    Kto pomoże zaprogramować flash dm500s programatorem uniwersal flash (epsilon) ,mam boot loader Alps (bin) który obszar mam nim zaprogramować, ,ewentualnie proszę o jakiś sprawdzony wsad,układ mam juz w programatorze wlutowany.


    W załączniku oba booty dla DM500.

    Program do JTAGa, opis jak zmienić MAC adres, wszystko znalazłem kiedyś gdzieś ...

    Sam nie testowałem ale powinno dać się zrobić za pomocą JTAGa, bez zabawy z wylutowywaniem flesha.

    Jak już masz w programatorze go to musisz poszukać co i jak, albo samemu przejrzeć zawartość dumpa pamięci w jakimś hexedytorze.

    0
    Załączniki:
  • #9 26 Lip 2009 01:23
    samochod3
    Poziom 13  

    Osobiście polecam program z załącznika , sprawdzony.
    Szybciej i prościej zmienić boot, za pomocą JTAGa.
    Sam układ jest niewymagający, kilka rezystorów i kabelki .
    Dodatkowo zabezpiecza przed clone bomb.

    0
    Załączniki:
  • #10 26 Lip 2009 13:15
    all510
    Poziom 13  

    Tak dzięki ,jtagiem wgrywa sie bez problemu ,jednak mam jeden flash juz wlutowany w podstawke programatora, lecz nie moge go zaprogramować ,da sie odczytać (na cztery razy) kasowanie też, niby kasuje, jednak dane zostają ,a nowch nie mogę zaprogramować ,nie wiem czy układ może uszkodzony, czy coś źle robię ,chociaż zgodnie z instrukcja strony Epsilon.

    0
  • #11 26 Lip 2009 22:41
    samochod3
    Poziom 13  

    To zależy jakiego masz flasha.E28F...,TE28F... czy JS28...
    Problem to look bity , których prostym programatorem nie obsłużysz.
    Możesz również kupić flasha zaprogramowanego na portalu aukcyjnym.

    0
  • #12 27 Lip 2009 10:52
    all510
    Poziom 13  

    Układ to JS28F640 ,a programator to uniwersal flash programer (epsilon) + adapter + program Willem Eprom Prog

    1
  • #13 28 Lip 2009 21:07
    ziomek2916
    Poziom 13  

    Witam tym programatorem nie zapiszesz tego flesha , ja używam Vellona VP-480 i nie ma problemu z zapisem

    0
  • #14 28 Lip 2009 22:13
    all510
    Poziom 13  

    To szkoda , bo specjalnie go po to kupiłem (miedzy innymi) :cry:

    będę miał chwilę czasu to zabiorę sie dalej do roboty ,najpierw zmienię boota na alps i posprawdzam te napiecia

    0
  • #15 18 Paź 2009 20:32
    dino2209
    Poziom 9  

    Witam mam małe pytanko odnośnie mojego dreambox 500s .Od paru dni mam problem z przełączaniem Astra Eutelsat przełącznik,kable,zasilacz i tak dalej sprawdzone na innym DM500 i działa 100%.wskazuje wszystko na to ze coś z tunerem prosiłbym o jakąś pomoc lub wskazówkę co może być uszkodzone . Dzięki z góry!

    0
  • #17 21 Sty 2010 21:21
    cavel83
    Poziom 1  

    Witam mam ten sam klopot ale zlutowanie tych 2ch elementow nic niedalo...jakies inne pomysły??Bylem nawet u autoryzowaneg dystryburora firmie satwell we wroclawiu i tez niewidza lub niechca wiedziec co moze byc..z gory dziekuje za pomoc

    Proszę poprawić pisownię ( polskie znaki )
    Regulamin p.15 - GKVIDEO

    0