Analizowałem dwa wsady z liczników z Vectry B (oba w załącznikach). W pierwszym przypadku (jakiś wsad z VB z roku 1998) - w ostatniej linijce jest 3C 4A. Po przeliczeniu jest to 15 434. W drugim (1996) jest to B3 3D, czyli 3B B3, czyli 15 795. W ostatnim (wsad z 1999) jest 3A 7C, co wynosi 14 972
Te liczby (15 434, 15 795 i 14 972) to w rzeczywistości liczba impulsów przypadająca na 1km drogi dla różnych rozmiarów kół (info z ASO). Wiadomo, dla jakich dokładnie rozmiarów to jest przewidziane (odpowiednio 185/70R14, 175/70R14 i 195/65R15). Załóżmy, że mam opony w rozmiarze innym, niż zaleca producent - np. 185/60R14. Różnica na obwodzie wynosi 6%. Czy mogę obliczyć 6% różnicy z 15 434, dodać (16360), przeliczyć to na HEX (3F 8E) i zaprogramować ? Czy jest tak, że procesor może korzystać wyłącznie z trzech stałych, czy tą stałą może być dowolna liczba - wówczas procesor liczy impulsy i jeśli mu się wartość licznika zrówna z zawartością pamięci, nalicza 1km.
W samochodach sprzed face-liftingu (do maja 1999) można ustalić rozmiar opony i zaprogramować to TECHem 2. Późniejszych w ogóle nie widziałem takiej opcji. Na jakiej podstawie tam się dobiera wskazanie prędkościomierza do opon ? Czy tylko skalowanie w ramach testu kontrolnego ? Czy ktoś ma przykładowy wsad z takiego licznika, by można poszukać którejś z tych trzech wartości ?
Wsady zostały ściągnięte z tego forum. Oświadczam, iż nie zajmuję się zarobkowo/zawodowo korektą przebiegu w samochodach
Te liczby (15 434, 15 795 i 14 972) to w rzeczywistości liczba impulsów przypadająca na 1km drogi dla różnych rozmiarów kół (info z ASO). Wiadomo, dla jakich dokładnie rozmiarów to jest przewidziane (odpowiednio 185/70R14, 175/70R14 i 195/65R15). Załóżmy, że mam opony w rozmiarze innym, niż zaleca producent - np. 185/60R14. Różnica na obwodzie wynosi 6%. Czy mogę obliczyć 6% różnicy z 15 434, dodać (16360), przeliczyć to na HEX (3F 8E) i zaprogramować ? Czy jest tak, że procesor może korzystać wyłącznie z trzech stałych, czy tą stałą może być dowolna liczba - wówczas procesor liczy impulsy i jeśli mu się wartość licznika zrówna z zawartością pamięci, nalicza 1km.
W samochodach sprzed face-liftingu (do maja 1999) można ustalić rozmiar opony i zaprogramować to TECHem 2. Późniejszych w ogóle nie widziałem takiej opcji. Na jakiej podstawie tam się dobiera wskazanie prędkościomierza do opon ? Czy tylko skalowanie w ramach testu kontrolnego ? Czy ktoś ma przykładowy wsad z takiego licznika, by można poszukać którejś z tych trzech wartości ?
Wsady zostały ściągnięte z tego forum. Oświadczam, iż nie zajmuję się zarobkowo/zawodowo korektą przebiegu w samochodach