Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 1.9 tdi AUY 2001r-klimatronik nie chłodzi

adri 1 21 Jun 2009 17:47 7195 13
  • #1
    adri 1
    Level 10  
    Jak w temacie ,klima wogóle nie chłodzi,wentylatory chodzą,sprężarka pracuje,czynnik nabity a z kratek nie leci zimne powietrze.
    Dziś pomierzyłem ciśnienia (jak kazaliście w innym moim temacie,który zamkneli z mojej winy -przyznaje) i wyszło tak:
    na wyłączonej klimie- LP-5,8 bar HP-5,2 bar temp.na dworze 17 st.
    na włączonej klimie- LP-6 bar HP-6 bar
    Węże -lewy,ten grubszy(LP) byl ciepły ale nie gorący
    -prawy ten cieńszy(HP) byl zimny .
    Zawór na grodzi ten z dwiema aluminiowymi rurkami nie był ani zimny ani gorący miał taką temp.jaka panowała na dworze (mniej-więcej).
    Nie wiem ale wydaje mi się że z tymi węzami powinno być na odwrót,LP powinien być zimny a HP gorący.
    Klimatyzacja jest bez nawiewów w suficie.
    Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam ADRI 1
  • #2
    gregor__a
    Level 11  
    po ciśnieniach widać ze nie pracuje sprężarka (bardzo słabo)
    sprawdź wskazania temperatury parownika( czujnik parownika), sprawdź napęd sprężarki
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Kreci sie wewnetrzna czesc kola pasowego sprezarki?
  • #4
    adri 1
    Level 10  
    kiedy włączam klime to spręzarka zaczyna pracować(ten element wewnątrz koła pasowego),ale najbardziej dziwi mnie dlaczego te węże nagrzewają się na odwrót.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    adri 1
    Level 10  
    A więc postanowiłem jeszcze raz podjechać do innego zakladu na badanie ciśnienia i ustalenie przyczyny nie chłodzenia i:
    auto wyłączone klima niezałaczona ciśnienie-LP-7 bar HP-7bar temp.15st.
    auto włączone klima załączona (i tu o dziwo wszystko ruszyło ,wąż lewy zrobił się bardzo zimny wąż prawy gorący) ciśnienie LP-3 bar HP-11bar z kratek zaczelo lecieć zimniejsze powietrze(ale nie takie jak powinno),rurki idące do zaworu rozprężnego były bardzo zimne ,nadmuch byl nastawiony na MAX ale lekko falował jakby zmieniał siłe nadmuchu,po kilku minutach załączył się drugi bieg wentylatorów na chłodnicy,pochodziły tak trochę i zwolniły.Klima zadziałała napewno (nie mówię że w pełni sprawna)bo mi w kilka chwil odparowało szyby w aucie (padał deszcz).Po wyłączeniu auta jeszcze kilka razy probowałem i było tak samo ,mechanik umowił się ze mną za kilka dni,ale gdy próbowałem jeszcze raz tak samo uruchomić to już się nie dało,węże z obydwu stron miały taką samą temperature a z kratek już nie leciał chłodek.Panowie w czym leży problem bo jak widać to raczej nie sprężarka.

    Pozdrawiam Adri 1
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    adri 1
    Level 10  
    A wydajnościowy to gdzie się znajduje?I jak poznać który do wymiany,wymienić obydwa?
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    adri 1
    Level 10  
    z samych ciśnień stawialbym na rozprężny ale dlaczego raz się załączy a drugim razem niechce
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    leszek044
    Level 10  
    Z tego co mi wiadomo to jest jeszcze czujnik oblodzenia i on może być zepsuty,a gdzie go szukać to nie mam pojęcia
    :|
  • #13
    fil2006
    Level 27  
    kiedys miałem taki objaw w manualnej klimie ,byly przewody pomylone przy tym osuszaczu z dołu był zamontowany ,chyba seat aroza ,dało sie zamienic ,osuszacz byl dogory nogami ze tak powiem ,i fajnie nawet wszystko pasowalo ,chlodzila chwilke i koniec 8 warsztatow zjezdzila ,kaplem sie tylko po tym ze przewody sie krzyzowaly

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdz czy tam nie ma mozliwosci na odwrot zamocowac przewodow .

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdz tez ile jest czynnika ,znaczy r134a ,po prostu odessajcie do maszyny i załadujcie ponownie odpowiednia ilosc

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha sprawa ilosci oleju tez sa takie objawy ,ile oleju tam jest???jesli ktos zaladowal za duzo to sie korek robi i taki sam objaw ,jak maszyna nie sciaga nic oleju przy obsludze klimy to nie daje sie tez nic ,no ewentualnie 20 g nie wiecej .

    Dodano po 2 [minuty]:

    do nowych sprezarek jak klimy montowalem dawalismy 50 g bezposrednio do sprezarki i to wszystko .Auta jezdzily latami ,nic sie nie zacieralo sprawdzone ,nie wolno lac za dozo .
  • #14
    adri 1
    Level 10  
    powodem niesprawnej klimy był zawór rozprężny,dzięki za wszystkie porady


    pozdrawiam adri 1