Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzic sonde lambda za katalizatorem?

21 Cze 2009 19:44 48550 13
  • Poziom 10  
    Witam, od jakiegos czasu mam blad sondy lambda 2 za katalizatorem w Octavi. Mialem juz wymieniac na nowa a ze jest bardzo droga wiec sprawdzilem jeszcze raz podpinajac pod komputer:Błąd obwodu grzejnego - przerwa. Sonda ma 4 przewody: 2 - biale - od prawej strony kostki, szary i czarny. Jak sprawdzic czy przypadkiem nie mam gdzies urwanego przewodu. ktory przewod jest odpowiedzialny za grzalke w sondzie.? Moglbym miernikiem to wykonac ale nie znam wartosci i polaczen. Kostke bez problemu sie rozpina i mozna sprawdzic czy dochodzi napiecie. Dzieki za pomoc.Podrawiam
  • Poziom 17  
    Szkoda, że nie podałeś bardziej dokładnych informacji odnośnie silnika, rocznik.
    Kabel czarny - sygnałowy,
    kabel szry - masa,
    kable białe - przewody elementu grzewczego (sprawdź między nimi opór powinno być przy temp. 20'C od 3-15 omów). Zdejmij wtyczke zapal auto i spr. czy przychodzi 12V na jeden z białych przewodów względem masy akumulatora, jeśli nie obejrzy bezpieczniki.
    Możesz też sprawdzić miernikiem ciągłość wszystkich kabli we wtyczce względem ECU powinno być poniżej 1 oma (piny na złączu ECU o ile się nie mylę 25, 26 ,27 a masa może być brana z akumulatora).
  • Poziom 10  
    Rocznik to 2004 octavia 1,6 102 KM SR. Sa 2 sondy.Interesuje mnie diagnoza sondy 2.
  • Poziom 26  
    wykonaj readines code - kody gotowosci sterownik podczas tego testu sam sprawdzi wszystko
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam, po diagnozie sondy - brak rezystancji miedzy 2 bialymi przewodami. Kupilem nowa sonde i to tylko bosch. Koszt 320 zl. Dziala i jest ok. Dzieki za pomoc.
  • Poziom 35  
    Z ciekawości pytam:
    A jakie miałeś objawy złej pracy silnika?
    Czy tak przypadkiem wyszła usterka na komputerze?
  • Poziom 10  
    druga sonda nie ma wplywu na prace silnika. Jest to sonda diagnostyczna i nie odczuwalem spadku na mocy ani tez wiekszego zuzycia paliwa. Jedyne co to palil sie check engin, ktory mnie denerwowal.
  • Poziom 29  
    Witam mam pytanie co do :

    Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym, przy ustalonej pracy silnika, sonda znajdująca się za reaktorem katalitycznym utrzymuje wysoki stan napięcia, około 0,8V. Czyli w spalinach znajduje się mała ilość wolnych cząsteczek tlenu. Wolny tlen zużywany jest w procesie katalitycznym do utleniania szkodliwych gazów do postaci gazów nieszkodliwych. Katalizator jest sprawny.
    Jeżeli dojdzie do uszkodzenia katalizatora lub znacznego zmniejszenia jego efektywności, sonda za katalizatorem będzie wskazywać zbliżoną ilość cząsteczek tlenu do sondy przed katalizatorem. Przebieg napięcia sondy za katalizatorem będzie oscylował pomiędzy stanem wysokim (0,8V) i stanem niskim (poniżej 0,45V) w zależności od proporcji mieszanki paliwowo powietrznej ustawianej przez elektroniczną jednostkę sterującą. Więcej tlenu w spalinach, mieszanka uboga – stan napięcia niski. Mniej tlenu w spalinach – mieszanka bogata, stan napięcia wysoki.


    Ford Focus benzyna bez gazu 2001. - z dwiema sondami lambda.
    Padła sonda za katalizatorem ( wywaliło check ale z silnikiem nic się nie działo ) zosała wymieniona i po 3 miesiącach padła ta co ją włąsnie wymieniłem.
    Kupiłem sobie program elm i po wymianie na następną nową sonde NTK-NGK sonda nie pracowała.

    Pierwsza sonda działa prawidłowo ale nowa ta za katalizatorem od początku daje stały wykres 0,300v a na 2 tyś. obr. 0,310v - na wykresie stała linia pozioma.

    Jestem ciekaw jak pracuje sonda za katalizatorem jeśli katalizator jest już padnięty ? autko ma 125 tyś z oryginalnym katalizatorem ale mocy nie brakuje i na obroty się ładnie wkręca.
    Jak wykluczyć katalizator ? bo już muszę kupić 4 sonde lambda w ciągu roku.
    Wystarczy test spalin ?

    ps na kompie wychodzi błąd P1132 i znalazłem 3 oznaczenia tego błędu :

    P1132 - P1132 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Sensor Indicates Rich - Bank No. 1

    P1132 - Lack Of HO2S11 Switch - Sens Indicates Rich
    P1132 - falta de interruptores HO2S11 - sensor indica mezcla rica
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Autko ma normalną moc, np. przy 4 tyś obr. jak depnę to jest zryw.
    Test spalin można zrobić mimo tego ?

    Pojade do innego mechanika bo może problem z wtyczką sondy, bo znalazłem to :

    Brak natomiast rozpoczęcia pełzania wartości napięcia wyjściowego (sonda w trybie obwodu niesterowanego) jest powodem dla poszukiwań przyczyn takiego stanu rzeczy. Mogą to być przerwane przewody, wadliwe połączenia wtykowe itd. Zwarcie do masy natomiast może spowodować całkowity brak sygnału z sondy, podczas gdy sonda jest sprawna. Dopiero w ostateczności należy podejrzewać samą sondę


    ps. Sondy lambda uniwerslne NTK-NGK a allegro za 79zł ale sprzedawca napiasał że są to oryginalne fordowskie bo na sondzie jest włąśnie napis Ford zamazany, nawet dostał za to nekatywa : :)

    Towar nie zgodny z opisem! Sonda ngk miała być uniwersalna a okazała się sondą od forda fiesty z obciętą wtyczką. Przed zakupem zostałem świadomie wprowadzony w błąd!
  • Użytkownik usunął konto