Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9tdi - kiedy traci zalety ?

adamkrak1 21 Cze 2009 20:14 10533 9
  • #1 21 Cze 2009 20:14
    adamkrak1
    Poziom 11  

    Witam!

    Bylem zdecydowany na 1.9tdi/105KM ale sprzedawca namowil mnie na jazde benzyniakiem z turbo.... no i kusi...

    Sprzedawca podaje dwa argumenty przeciw 1.9tdi:
    - przy jezdzie na krotkich odcinkach po miescie (5-8km) silnik bedzie niedogrzany, zwlaszcza zima i skroci to jego zywotnosc (ktorych elementow ?)
    - niedogrzany spali po miescie litr mniej niz benzyna i zakup niepredko sie zwroci

    Faktycznie jezdze glownie po miescie i nizsze spalanie TDI mialo byc zaleta, szkoda gdyby jej nie bylo a jeszcze do tego krotsza zywotnosc - zaden interes. W trasy tez jezdze, ale tego jest mniej.

    Jak to wiec jest z opowiescia sprzedawcy ?

    ps. liczylem, ze zakup tdi zwroci mi sie po ~3-4 latach, ale gdy cena ON dobije do PB95 lub trafi sie jakas awaria czy tez faktyczne spalanie bedzie wyzsze, to kalkulacje mozna wyrzucic, czas zwrotu potrafi urosnac do 8 i wiecej lat

    ps. samochod to Skoda Octavia. Alternatywa jest benzynowy doladowany 1.4TSI/122KM. Zupelnie o nim nie myslalem, dopoki sie nie przejechalem - cichy, staly moment obrotowy w zakresie 1500-4500obr/min. Tylko spalanie i trwalosc to wielka niewiadoma... Na sprintmonitor.de spalaja srednio 1L wiecej niz 1.9tdi, ale trafiaja sie i opinie o grubo ponad 12L/miasto.

    pozdrawiam

    AK

    0 9
  • #2 23 Cze 2009 18:40
    tzok
    Moderator Samochody

    Komfort i przyjemność z jazdy na pewno będzie większa w 1.4 TFSI, ale spalanie również. Spalanie w mieście to abstrakcja, moje Punto 1.2 też potrafi spalić 11-12l/100km jak "ostro deptam" lub jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach (3-5km), więc sądzę, że przy "odpowiednim traktowaniu" ten 1.4 TSI mógłby spalić i 20l/100km.

    Benzyną jeździ się inaczej niż dieslem, choć nigdy doładowanym benzyniakiem nie jeździłem, ale wiem że dieslem jeździć nie lubię, zwłaszcza po mieście.

    Technologia FSI (bezpośredni wtrysk benzyny) jest nową technologią i podobną do common-rail diesel, tylko ciśnienia są niższe i spalanie łagodniejsze, więc i trwałość pewnie podobna, może nieco tylko większa. Mniejszy silnik na pewno szybciej się zagrzeje, ale o turbo tak samo trzeba dbać.

    1
  • #3 23 Cze 2009 20:57
    MoniTOX
    Poziom 24  

    TDi faktycznie słabo się nagrzewa. Jeżdżę 1.9 TDi po przejechaniu ok. 25 km ledwo co się zagrzał. Wentylator chłodnicy jeszcze mi się nie załączył, ale i nie jeżdżę w dalekie trasy. Benzyna jest dobra w mieście, a na pewno lepiej się sprawuje w korkach gdzie trzeba co chwilę stawać i ruszać. Sam wolę dizla mocny i bardziej niezawodny.

    tzok ma rację:

    Cytat:
    Mniejszy silnik na pewno szybciej się zagrzeje, ale o turbo tak samo trzeba dbać.

    jeździłem 1.4 B w takie same trasy, robił sie gorący bo musialem bardziej deptać

    2
  • #4 24 Cze 2009 08:36
    sq6fmy
    Poziom 22  

    Miedzy 1.4TSI a 1.9TDI jest zasadnicza różnica - cena, na 1.4 TSI był dużo większy rabat niż 1.9TDI.

    Spalanie większe niż 1.9TDI. Średnio wychodzi 7l/100km gdzie poprzedni samochód Clio 1.2 16V palił w tych samych warunkach około 6.5l/100km (praktycznie taka sama trasa i ten sam styl jazdy ale Octavia da sie wyprzedzic a Clio stoi w miejscu ;). Przy jeździe autostradowej czy po mieście wiadomo, że spali wiecej ale ogolnie jest dużo lepiej niż oczekiwałem.

    Nagrzewa sie szybko jak prawie każda benzyna.

    Trwałość: tu też był dylemat czy może nie wziąść 3 tyś tańszego 1.6. Tyle, że 1.6 (nie FSI) wiecej pali i gorzej jedzie. Silnik od 2007r jest montowany w VW (chyba najcześciej w wersji 140KM) i żadnych negatywnych opinii nie słyszałem (a same pozytywy). Polecam dokument VW SSP 405 o tym silniku - bardzo ciekawa lektura.

    0
  • #5 02 Lip 2009 11:57
    Syrir
    Poziom 9  

    Przedewszystkim jeśli nie robisz około 30k km rocznie to nieopłaca się diesla kupować. pozatym jeżeli jeździsz po mieście w ten sposób że do pracy potem z pracy do sklepu i potem do domu to diesel 2-3 lata i po dieslu. Ten silnik musi się wygrzać, przepalić a jak coś się popsuje to koszty są dużo wyższe niż w benzynie. Więc jeżeli jeździsz mało to lepiej benzynę kupic.

    0
  • #6 02 Lip 2009 12:27
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Kup coś benzynowego z LPG , same zalety.
    Wady na PW ale raczej jest ich mało.

    0
  • #7 19 Sie 2009 02:48
    sambor
    Poziom 2  

    no własnie zalety i wady ... moja oktawka 1.9 srednio ma apetyt na 4.4 a jak mi się nie śpieszy i nie musze deptać to nie wiecej jak 3.9 zechce wychlać sorry to ja więcej pije niż ona ... nagrzewa się szybciej niz jej poprzedniczka astra1.4 na razie nie mam sie do czego doczepić .. może przydało by się ze 100 koników wiecej ale te też trzeba karmić wybór nalezy do Ciebie

    1
  • #8 19 Sie 2009 11:20
    mr.papryk
    Użytkownik obserwowany

    ee VW juz straciło 1.9 TDI teraz jest 1.6 TDI 105 ;D turbo ;D

    0
  • #9 03 Wrz 2009 12:20
    bosston
    Poziom 10  

    A ja polecam volvo s40 1.6 diesel 110KM. Bardzo ekonomiczny, dosc dynamiczny no i piekna bryla :) Posiadam z roku 2007 i srednio pali 5-5,1. Nowsza wersja (pomimo, ze wydaje mi sie stylistyka troche gorsza) pali srednio 3,9!, trasa 3,6!

    0
  • #10 10 Wrz 2009 15:13
    rh.rally
    Poziom 18  

    Ciężki wybór to fakt, ale widzę, że jesteś z Krakowa z tego co wiem to są tam spore korki. Jeśli jeździsz po mieście to ruszając i zatrzymując się (i tak w kółko) raczej ciężko będzie osiągnąć niskie spalanie przy silniku benzynowym, oczywiście diesel też nie spali 4,5 l/100km w takim cyklu, ale napewno mniej. Biorąc pod uwagę, że jest to FSI to wynik będzie napewno lepszy niż w starszych konstrukcjach benzynowych, jednak tu nie jestem w stanie określić o ile lepszy, ale raczej nie lepszy niż TDI.
    Jednak możesz mieszkać w takiej części miasta, że nie dotyczą Cię korki uliczne, tego nie wiem :)

    Jeśli chodzi o zagrzanie się silnika to nowoczesne TDIki grzeją się naprawdę szybko, nawet w zimie. Co innego starsze np. 2,5 V6 TDI z lat 97-2000, te potrzebowały naprawde czasu. Starsze 1,9 też się szybko grzały, ale nie tak szybko jak te produkowane teraz, to naprawde moment w nowych TDI i temp. cieczy na 90 st.

    Pozatym Diesel jest bardziej wytrzymały na wysokie temp. niż benzyna, a w lecie, kiedy dni będą gorące też będziesz jeździł tym autem. W benzynie łatwiej o zagotowanie:D a gdy jeszcze obciążysz go klimą to dodatkowo wpłynie niekorzystnie.

    Wg mnie myślę, że Diesel się bardziej opłaca, przy nowym samochodzie, nie zakładam usterek, także czy jednym czy drugim przy odpowiedniej ekploatacji i serwisie, przez parę lat z tym powinieneś mieć spokój (chociaż to różnie bywa):)

    0