Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic VI 1.4is 5D D14A2 - alternator/rozrusznik ?

21 Cze 2009 20:41 7372 1
  • Poziom 8  
    Witam.
    Dziś rano hania odpaliła normalnie na dotyk i po krotkiej jezdzie zgasilem ja i wrocilem za 3 min.
    Kiedy chcialem odpalic silnik nawet nie zakrecil, zaswiecily sie kontrolki alarm zapikał i nic. Pomyslalem - kurde akumulator padl? Dziwne ze po parominutowej jezdzie, podczas postoju wszystko bylo wylaczone.
    Poprosilem kolege i popielismy kabelkami po 10 min nie zakrecil rowniez. Na akumulatorze przy + klem byl zasniedziały (taki bialy nalot) czy akumulator padl calkowicie ?
    Dodam tylko, ze jak zasuwalem szyby to fakt, zasuwaly sie duzo wolniej ale przypomnialem sobie o tym dopiero wtedy, kiedy juz nie chcial odpalic. Czy akumulator mogl pasc calkowicie tak, aby nie mozna go bylo nawet na kablach odpalic?
    Radio dzialalo i kontrolki sie zapalaly, ale slabiej. Swiatla tez sie zaswiecaly...
    Nigdy wczesniej taka sytuacja nie miala miejsca...
    Nie wiem czy to wina alternatora - nie ładował prądu podczas jazdy i kiedy kable byly podpięte...ale czy nie jest tak ze jak sa podpiete kable to prad idzie bezposrednio i nawet przy uszkodzonym alternatorze powinna odpalic? rozrusznik nie kreci w zadnym przypadku - czy na kablach byl czy bez nich. Po przekreceniu kluczyka na zaplon kontroli swieca sie ale jakby slabiej. Przy probie zapalenia slychac tylko tykanie i dzwiek alarmu i centralnego...
    Bardzo proszę o pomoc, czego to moze byc wina?
    Alternator, rozrusznik, akumulator? moze go wyjac i podlaczyc na noc pod prostownik??
    pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Najpierw naładuj akumulator odpal samochód i zobacz czy kontrolka ładowania gaśnie jeżeli nie winna będzie lęzeć po stronie alternatora. Akumulator jeżeli nie będzie miał ładowania rozładowuje się podczas jazdy w parę minut. Nie chcę zgadywać ale mi to wygląda na uszkodzony alternator. A klemy dobrze jest wyczyścić i przesmarować smarem.