Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa Erom na gwarancji ?

ŁukiSzczecin 21 Cze 2009 21:17 1811 20
  • #1 21 Cze 2009 21:17
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Witam. Kupiłem ostatnio Sony Ericssona K800i na którego dostałem gwarancję. Dziś telefon się zwiesił i nic nie dało się zrobić po czym wyjąłem baterię. Teraz przy próbie włączenia mruga czerwona dioda IRDA i telefon trup. Programy typu far itd go nie wykrywają przy trzymaniu przycisku C.
    Jedynie SE Tool 2Lite go wykrywa z klawiszami 2 i 5 próbowałem zrobić "Unlock/Repair" ale pasek leci mi w kółko (wrzucam log z SETool-a)
    Teraz moje pytanie, czy mogę domowym sposobem usterkę naprawić czy tylko serwis? Jak długo będzie trwała naprawa w serwisie i czy przyjmą mi to na gwarancję czy będę musiał płacić?(W telefonie jest kilka patchy które wgrywałem samodzielnie, przyczepią się o to?) Proszę o możliwie szybką odpowiedź.

    0 20
  • #2 21 Cze 2009 21:39
    siudziu
    Poziom 27  

    Najprawdopodobniej padly GDFS nie zobisz tego niestety w domu. W serwisie powinni ci to zrobic w maks 1 dzien (u mnie okolo 20 minut jak mam wolny sprzet). Przyjmą ci to na gwarancje i prawdopodobnie wymienia płyte główna.

    0
  • #3 21 Cze 2009 22:14
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Czyli tracę wszystkie pliki zapisane na telefonie?
    Wszyscy mi pisali że to uszkodzony EROM. Czy na pewno nie będą chcieli żadnej opłaty? A kwestia płyty nie wiem czy będą mieli, simlocki ściągają ale czy mają części zamienne... to raczej bardziej lombard-komis wtedy pewnie będą musieli założyć jakoś simlocka i z gwarancją do plusa? Czy to na pewno tak poważna usterka przez wyjęcie baterii ?
    P.S log z SE TOOL w załączniku

    0
  • #4 21 Cze 2009 22:34
    poochone
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masz cida 53 se toolem litem nic nie zrobisz
    Idz do serwisu lub oddaj go na gwarancje skoro taka posiadasz i bedzie po problemie bo zaraz jak sie bedziesz bardziej bawic to uwalisz bardziej.

    0
  • #5 21 Cze 2009 22:40
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Ale czy konieczna będzie wymiana płyty? Ponieważ obawiam się, że nie będą takowej posiadali a potrzebuję telefon jak najszybciej. W przypadku oddania do PLUSA na gwarancję będę czekał jeszcze dłużej...
    Tak więc jeśli to Erom (jak wiele osób sądzi + migająca dioda IRDA) będą w stanie naprawić usterkę bez wymiany płyty?
    Gwarancję posiadam z PLUSA do Grudnia 2010 roku oraz drugą gwarancję, z komisu gdzie kupowałem (Na dwa miesiące, minął zaledwie tydzień).
    Ewentualnie jeśli ten komis nie potrafiłby tego naprawić, ile dałbym za naprawę w innym który potrafiłby to zrobić? Nie uśmiecha mi się wysyłać go do Plusa ponieważ będzie się to ciągnęło tygodniami :(

    0
  • #6 21 Cze 2009 23:03
    poochone
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie beda wymieniac plyty
    Po co chodzic do jakis innych serwisow skoro masz gwarancje niech oni sie martwia

    0
  • #7 22 Cze 2009 00:51
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Tak mam gwarancję plusa oraz gwarancję od nich. Ulżyło mi kiedy napisałeś, że nie będą wymieniali płyty ponieważ prawdopodobnie nie mieliby takiej płyty. Na pewno mają Box-y i te inne urządzenia, czytałem że trzeba zrobić to jakimś TP (test point) czy coś w tym stylu. Długo to trwa? Nie uznają, że to z mojej winy i muszę zapłacić? Bo na chłopski rozum, nie z mojej winy zwiesiło się oprogramowanie które tam było, i jedyna opcja to wyjęcie baterii, bo w inny sposób się nic nie dało.

    0
  • #8 22 Cze 2009 00:59
    poochone
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zalezy jaki to jest serwis jezeli robil juz wczesniej takie telefony po TP to nie wiecej nic 30min
    Musisz isc do nich i powiedziec co sie stalo tylko nie mow ze cos probowales robic z tym telefonem
    mysle ze w ten sam dzien lub nastepny powinienes miec telefon zrobiony

    0
  • #9 22 Cze 2009 01:12
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Dzięki bardzo za odpowiedzi. Myślę, że jeśli dostanę tel w ciągu tygodnia to będzie dobrze :) Na gwarancję raczej przyjmą, spoko goście mówili, że jak by coś się działo a będzie nawet po gwarancji (tej od nich) to śmiało przyjść i zrobią taniej albo za darmo a gwarancja jeszcze jest więc będzie dobrze:)
    A tak na przyszłość, jakich sytuacji i czego unikać przy Tuningu tego modelu?
    Macie może jakieś rady czego powinienem unikać? Chciałbym w nim zmienić całe menu aby wyglądało tak jak Tutaj
    ogólnie bardzo fajna stylizacja, zależy mi na kompletnej zmianie a nie motywie, tzn tutaj kolorystyka zmienia się nawet przy regulacji głośności.
    P.S. czy przyczepią się o inne sterowniki kamerki i akustyki ??

    0
  • #10 22 Cze 2009 07:34
    Chris_W
    Poziom 37  

    O nic się nie przyczepią. Wgrają nowy soft.

    0
  • #11 22 Cze 2009 12:54
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Witam. Idę dziś o 15 bo nie ma faceta który serwisuje telefony. Mam jednak pytanie, jeśli telefon miał wgrane ikony menu, patch na nagrywanie mp4 i sterowniki camery oraz audio czy uznają mi gwarancję w której pisze :


    WARUNKI GWARANCJI:
    Niniejsza gwarancja nie obejmuje uszkodzeń produktu wynikających z normalnej eksploatacji i zużycia a także niewłaściwego użycia lecz nie tylko.Użycia w sposób inny niż normalny i zwyczajowy.Niniejsza gwarancja nie obejmuje również awarii powstałych w wyniku wypadku modyfikacji oprogramowania lub sprzętu albo adaptacji,awarii wywołanych przez siłę wyższą ani uszkodzeń wynikających z zalania płynem. Wyświetlacze poszczególnych egzemplarzy mogą nieznacznie różnić się jasnością i kolorami. Na wyświetlaczu mogą występować tak zwane uszkodzone piksele. Zjawisko to występuje w przypadku gdy poszczególne punkty są uszkodzone i nie można ich naprawić. Dopuszcza się istnienie maxymalnie dwóch uszkodzonych pikseli.

    Czy w takim wypadku zrobią to na gwarancję ?

    0
  • #12 22 Cze 2009 14:05
    R*
    Poziom 30  

    Telefon jest trup tak?
    Jak będzie ruszał go to oprócz GDFS/EROM na 1000% wgra soft- czyli nadpisze obszar flasha oryginalnymi plikami- więc nie będzie wiedział że coś było wgrane...
    Nie masz się raczej czego obawiać- nic nie mów że coś wgrywałeś.

    0
  • #13 22 Cze 2009 14:08
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Okej dzięki za odpowiedzi, zaraz się ubieram i idę zobaczyć. I co powiedzieć że tel się zwiesił była wyciągnięta bateria i powstał taki stan ?

    0
  • #14 22 Cze 2009 14:22
    R*
    Poziom 30  

    Powiedz że pisałeś esa, wysyłałeś położyłeś go i po jakimś czasie patrzysz a on wisi (lub sie wyłączył)- A potem trup...

    Dodano po 4 [minuty]:

    Możesz powiedzieć prawdę lub lekko koloryzować. Nie mów o "zmianach" tylko a powinno być ok.

    0
  • #15 22 Cze 2009 16:45
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    W komisie poszło gładko, gościu nie pytając o szczegóły wziął się do roboty w ramach gwarancji. Niestety padnięty GDFS z niewiadomych mi przyczyn nie da się tego naprawić u niego. Powiedział, że wrzucił simlocka i teraz z gwarancją do Salonu SE. Teraz kilka nowych pytań.
    1. Najważniejsze, ok simlock jest, ale czy salon nie przyczepi się że custom w telefonie jest niebrandowany?(moja robota wcześniej był plus)
    oraz sterowniki, inne ikony menu + kilka patchy
    2. Czy faktycznie w ciągu tygodnia zwrócą telefon?
    3. Czy w jakiś sposób to naprawią, czy tak jak podpowiadał gościu wymienią telefon?
    4. Czy ogólnie z tą usterką przejdzie na gwarancję plusa?

    0
  • #16 22 Cze 2009 16:51
    poochone
    VIP Zasłużony dla elektroda

    czy w tydzien ci to zrobia to nikt nie powie
    zobaczysz sam czy ci wymienia czy naprawia nikt nie umie powiedziec
    Skoro telefon jest na gwarancji to czemu mieli by nie uwzglednic skoro to usterka sw

    0
  • #17 22 Cze 2009 16:56
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Chodzi o to, że telefon ma niebrandowane menu (wcześniej plus) zmienione ikony (przez które się zwiesił przed "śmiercią") i kilka patchów. Czy musi być wszystko w standardzie?

    0
  • #18 22 Cze 2009 17:02
    nutergsm
    Moderator - GSM

    A skąd oni to będą wiedzieć jak telefon się nie włącza jak wgrają nowy soft to nie będzie żadnego śladu ingerencji w soft.

    0
  • #19 22 Cze 2009 18:39
    siudziu
    Poziom 27  

    @ ŁukiSzczecin czy ty czytasz co ci inni pisza ?

    Cytat:
    ... W komisie poszło gładko, gościu nie pytając o szczegóły wziął się do roboty w ramach gwarancji. Niestety padnięty GDFS z niewiadomych mi przyczyn nie da się tego naprawić u niego. ... <
    czyli gość nic nie zrobil bo nie umiał. A co do softu tak jak wszyscy ci pisali nikt nie bedzie sie zastanawial i domyslal czy telefon mial simlocka i jaki mial soft. A co do czasu AUTORYZOWANY serwis SE ma płyty główne do wszystkich modeli a w szczególności powinien mieć do k800 to bardzo doby i popularny model. U mnie telefonu oddawane na gwarancje do autoryzowanego serwisu z uszkodzoneym GDFS (w przypadku kiedy klient nie decyduje sie na naprawe odpłatną) z reguły wymieniają płyty główne.

    0
  • #20 22 Cze 2009 18:43
    eslodowy
    Poziom 31  

    Zawsze możesz skorzystać z ustawy dnia 27 lipca 2002 Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    Przeczytaj co Ci ustawa gwarantuje, bo jest korzystniejsza jak gwarancja.

    0
  • #21 22 Cze 2009 18:58
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    A więc tak, gościu z komisu wgrał nowy soft + założył simlocka, czyli tak jak telefon był fabrycznie. Myślę, że teraz SE wymieni telefon bez problemu (bądź go naprawi). P.S nie to, że gościu z komisu nic nie zrobił, tłumaczył mi tylko że nie ma sprzętu aby naprawić GDFS. Zobaczę, po tygodniu będę wiedział co SE postanowiło, mam nadzieję że pójdzie pomyślnie. W razie coś napiszę

    0
  Szukaj w 5mln produktów