Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wahacze aluminiowe kpl. vw passat 2001r. jakie wybrać zam.?

21 Cze 2009 22:48 40561 20
  • Poziom 11  
    Mam pytanko, bo może ktoś ten temat już przerabiał. Mam pasata 2001r. z wielowahaczowym aluminiowym zawieszeniem. Szykuje mi się wymiana wahaczy bo pojawiły się stuki. Teraz pytanie do Was: jakiego producenta (poza oryg. VW) mogli byście polecić, dodam, że troszke chciałbym jeszcze na nich pojeździć. Na allegro jest duży wybór ale nic kompletnie te firmy mi nie mówią, a niechciał bym za 2m-ce znowu wymieniać zawieszenia. Z góry dzięki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    kolego dzięki za pomoc. Jezeli chodzi o allegro to wspomniałem o nim bo łatwo można dowiedzieć się co jest na rynku a w sklepie (gdzie zamierzam je kupić) napewno zostanę postawiony przed dylematem: które wybrać. Ale spoko dzięki już troszkę się zoriętowałem co dobre a co złe
  • Poziom 33  
    uwaga na kupowane oryginalny komplet VW Lemforder z allegro od kolesia z wawy za około 900-1000 cały komplet kupiłem i po 3 tysiach km były do wymiany.
  • Poziom 20  
    Ja ostatnio montowałem w passacie b4 i audi a4 komplet wachaczy firmy ms (master sport) jak narazie ponad 5000tys.km. i nic nie stuka nic nie puka ale z własnego doświadczenia wiem że więcej wytrzymują wchacze przykręcane (główne sruby gornych i dolnych wachaczy)jak auto w tej pozycji co na kołach wtedy gumy chodzą równo w góre i w dół większość warsztatów przykręca na max jak auto podniesione i koła w dole wtedy jak auto stoi już na kołach to guma jest cały czas skręcona ale tylko w jedną strone to tylko takie moje spostrzezenie i jak narazie się sprawdza na tanich kpl. za 690zł.
  • Poziom 16  
    Zakładaj lemfordera ale ze sklepu. Jak dobrze je porównasz to orginalne oznakowanie "vw,audi" jest zeszlifowane , a wnioski sam wyciągnij.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    owik napisał:
    Lemforder jak inni uznani producenci na tzw. after market sprzedają części tylko pod swoimi numerami. Niczego nie muszą szlifować.


    z tym sie nie zgodze szlifuja logo vw audi zajdz do sklepu i poproś do ręki a zobaczysz.
  • Poziom 24  
    zaraz mię tu z krzyczą ale ja polecam za mienig swag lub moga ja czasami zakładam i narazi nikt nie narzeka
  • Poziom 12  
    te wahacze to niewypal w swoim passku wymieniam komplet srednio co roku.i zawsze siadaja sworznie ostatnio kupilem sredniej jakosci zestaw ale przed zalozeniem nasmarowalem karzdy sforzen zadkim tawotem i jak narazie jest ok tylko zauwazylem ze gumki parcieja ,moze by lepiej sprawdzila sie wazelina techniczna ona niewplywa ujemie na gumę.slyszalem również o zamienikach jakies metalowe?czyto prawda?
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 15  
    Witam,
    Mogę polecić zawieszenie firmy kraft zawieszenie kompletne do przodu to koszt między 550 a 650zł zakładałem już w paru passatach i od około dwóch lat reklamacji jak na nasze podkarpackie dziurawe drogi jeszcze nie miałem tylko trzeba zakładać tak jak kolega mariusz83x83 pisze dokręca się na kołach ja mam kanał zakładam najpierw całe zawieszenie później podnoszę najpierw jedną później drugą stronę na podnośniku i tak dokręcam na stałe wtedy guma jest ustawiona na swoim miejscu i pracuje w należytym porządku w innym przypadku żeby guma nie wiadomo z czego była szybciej straci swoje właściwości ponieważ już od postawienia auta na koła pracuje pod pewnym skręconym obciążeniem.
    Jeśli ktoś uważa inaczej i robi po swojemu a widziałem na serwisach młodych mechaników niech nie mają pretensji że klient po 2-3 miesiącach przyjeżdża z buzią że niby nowe a już się tłucze.
  • Poziom 31  
    Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem w oryginale demontowałem zawsze: góra- Lemforder, dół- TRW. I tak w elementach można to kupić jak ktoś wcześniej zauważył z zeszlifowanymo znaczkami VW Audi, z tym, że dolne wahacze TRW maja oryginalnie tylko znaczek Audi.
    Tak złożone zawieszenie /koszt ok. 2600zł z końcówkami, drążkami i łącznikami/ zamówiły w przeciągu dwóch lat cztery osoby. Zawieszenia spisują się rewelacyjnie /jazda po Gdańsku/ i do chwili obecnej w tych czterech autach wymieniałem jeden wahacz /banan/, ale to nawet właściciel był zdziwiony, że tam gdzie jeździ to dopiero teraz się "wyluzował" sworzeń. Montowany Febi wytrzymał 8 m-cy i "poleciała" góra. O zestawach Moga, Qap, Deckermann i innych nie będę się wypowiadał, ale powiem tylko tyle, że bardzo szybko zapełniają moją skrzynkę ze złomem alu.
  • Poziom 11  
    Mam również ten sam problem z wyborem wahaczy i próbując uniknąć kupna podróbek chciałbym Cię dopytać o cechy szczególne. W sklepie oficjalnym LEM usłyszałem ,że loga Audi i VW są zeszlifowane ,bo to znaki handlowe zastrzeżone dla tych marek aut.I tu mam wątpliwości, bo kupiłem wahacz dolny TRW z logiem Audi za kwotę 450zł i nie był zeszlifowany ten znak.Snując teorie spiskowe przypuszczam, że pod pretekstem ochrony znaków towarowych w sieci kwitnie handel podróbkami ze szlifami, które mają sugerować produkt oryginalny.Kiedyś rozmawiałem z pewnym doświadczonym handlowcem ,który uświadomił mnie, że wahacz oryginalny może mieć inne oznaczenia niż TRW , czy LEM na przykład jakieś trzy inne litery i będzie wahaczem na pierwszy montaż a wszystko zależy od lat produkcji auta i umów jakie podpisywał koncern VAG na dostarczenie części zawieszenia i widziałem kiedyś na aledrogo taki wahacz z symbolami z kosmosu i ceną również kosmiczną jako ten na pierwszy montaż.Moje pytanie jest proste, czy wahacze ,które można kupić na oficjalnej stronie LEM w cenie około 1800zł są tymi na pierwszy montaż i w 100% oryginalnymi? Bo LEM oficjalnie twierdzi,że tak, tylko mają zeszlifowane znaczki ale że zjeżdżają z tej samej taśmy.Wspomniałeś chyba ,że taki komplet tych w 100% oryginalnych będzie kosztował około 2600zł rozumiem, że dół powinien być TRW a góra LEM więc może stąd różnica w cenie?Dziękuję z góry za odrobinę jasności.
  • Poziom 43  
    Kup w aso to będziesz spał spokojnie. Chyba jedyna opcja dla wrażliwych.
  • Poziom 38  
    Cytat:
    Kup w aso to będziesz spał spokojnie

    Firmowe auto lokalnego dealera VW wyjeżdża wypakowane częściami zamiennymi z lokalnego, dużego, sklepu z częściami...
  • Poziom 43  
    Ale śpi kolega spokojnie bo KUPIŁ i ASO. :)
  • Poziom 38  
    Nie zamontował w ASO więc z tego spokojnego snu obudzi się z ręką w nocniku. Z chińszczyzną nigdy nic nie wiadomo, założyłem przegub Harta bo nic innego nie było na miejscu, a samochód był potrzebny. Jeździ od 6 lat.
    Z zawieszeniem może być podobnie, jak się trafi. Części robi w Chinach kto popadnie, potem wkłada się w pudełka (konfekcjonuje) i totolotek. Potem są malutkie literki konfekcjonowano i wielkie EU.
    Zostaje Lemforder i TRW, poprawny montaż, oraz pieczątka z zakładu montującego. Części zamontowane poza legalnymi warsztatami samochodowymi (czytaj u Henia Poczesały w garażu) również nie podlegają gwarancji.
  • Poziom 11  
    Nie śpi, tylko pracował w przeciwieństwie do niektórych.Bez urazy ale rady tego typu są warte mniej więcej tyle co treść żołądkowa więc albo dyskutujmy rzeczowo , bo trąca to dziecinadą i z wrażliwością też nie ma nic wspólnego to ,że chce się dociec prawdy.Może niektórzy z kolegów lekką ręką wydają pieniądze i dobrze, bo bogatemu to i byk się ocieli.
  • Poziom 43  
    Spuszczanie sie nad tym czy wytrzyma mi 50 czy 150 tys. i myślenie o tym ciągle jak dla mnie szkoda życia. Kupisz tanio pojedziesz krótko , kupisz na 1 montaż drogo to polatasz względniedługo. A całość zależy i tak od dróg i kierowcy. Są fajniejsze rzeczy deliberowania.
  • Poziom 11  
    Masz rację są ciekawsze rzeczy niż te wahacze dlatego ze swojej strony temat zamykam.