Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Deutz TBD - Pomiar obrotów.

Wojtek(KeFir) 21 Cze 2009 23:44 3276 7
  • #1 21 Cze 2009 23:44
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    /Nie wiem, czy to odpowiedni dział, więc w razie niedopasowania proszę o przeniesienie/

    Mam agregat prądotwórczy. Na silniku Deutz TBD243 v06

    (V6, 11 litrów, Turbina, wtrysk mechaniczny). Silnik ma ustawioną stałą prędkość obrotową 1500RPM. Problem pojawił się, gdy wymieniłem sterownik tego silnika. Zastosowałem RGAM40, z oferty Lovato. Wszystko działa, oprócz właśnie pomiaru obrotów. Silnik jest wyposażony w prądniczkę tachometryczną. Zaś wejście sterownika może pracować w 3 trybach:

    - "W"
    -Wysokiej czułości
    -Niskiej czułości

    To "W" jak zaobserwowałem na schemacie, stosuje się gdy ma się specjalny alternator, który się łączy przewodem z wejściem pomiaru obrotów. (Alternator ma domyślnie 2 wyprowadzenia B+ do akumulatora, D+ podłączane do sterownika i W) mój nie ma tego "W" ma tylko B i D+.

    Pozostałe 2 tryby współpracują z tzw. "pick-upem" domyślam się, że chodzi o indukcyjny przetwornik obroty-częstotliwość, ale nie nie jestem pewien.

    Jaki tryb ustawić? Jeżeli trzeba będzie domontować ten "pick-up" to jak to się robi? I przede wszystkim gdzie takie coś kupić, (google wywala same bzdury).

    0 7
  • #2 28 Cze 2009 09:32
    manta
    Poziom 39  

    Najprościej wyprowadzić zacisk W z alternatora,tylko ciekawe jak wygląda kalibracja tego sterownika .Podejrzewam że będziesz potrzebował pomiaru zewnętrznego prędkości obrotowej silnika.Co do dwóch pozostałych metod to znajdz w intrukcji jaki sygnał przyjmie sterownik.

    0
  • #3 28 Cze 2009 10:46
    kwok
    Poziom 39  

    też myślę że najprościej będzie wyprowadzić W
    przetwornik indukcyjny wymaga jeszcze specjalnych nacięć (okienek) na kole zamachowym albo pasowym z przodu więc to chyba za dużo kombinacji
    pozostaje jeszcze problem kalibracji sterownika - jeśli można go "podstroić" do tego altka który masz to nie będzie problemu (albo robisz pomiar obrotów albo częstotliwości generowanego napięcia z prądnicy)
    jeszcze po co kalibrować? - różne alternatory mają różną ilość "pulses per rewolution" co ja sobię tłumaczę jako "impulsy na obrót" i jeśli twój będzie miał za dużo to silnik będzie pracował poniżej 1500rpm - za mało to powyżej
    jeśli sterownik nie ma możliwości kalibracji to możesz pokombinować wielkością koła pasowego na altku

    0
  • #4 28 Cze 2009 15:02
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    U mnie jest tak:

    Silnik ma na stałe zadaną prędkość 1500RPM, nie ma aktywnego regulatora obrotów. Kalibruje się tak, że bierze się ręczny miernik obrotów, mierzy obroty silnika, i tą wartość wstukuje się w sterownik. Pomiar częstotliwości jest oddzielnie, ale pokazuje się w zakładce parametrów prądnicy, a silnik wywala alarm bez dopiętego czujnika obrotów. (Ten sterownik to już taki dość rozbudowany model, sterowanie z neta, panel LCD...).

    Rozumiem, że to "W" to wejście przetwornika obroty-napięcie? W takim razie jak przebudować alternator, żeby wyprowadzić "W"?

    0
  • #5 28 Cze 2009 17:29
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    wyjscie środka gwiazdy z alternatora,

    0
  • #6 28 Cze 2009 19:21
    manta
    Poziom 39  

    Ewentualnie montaż innego alternatora z gotowym wyjściem W.

    0
  • #7 28 Cze 2009 19:39
    kwok
    Poziom 39  

    manta napisał:
    Ewentualnie montaż innego alternatora z gotowym wyjściem W.

    taniej przylutować kawałek przewodu do jednej z faz

    0
  • #8 28 Cze 2009 23:53
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    No na pewno nie będziemy montować innego, bo ten co jest (BOSH) jest dosyć dziwnie montowany, i boje się, że ciężko by było dostać o pasujących mocowaniach.

    0