Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira 2.0 DTI - problem z zapalaniem

wojtus33 22 Jun 2009 07:30 35626 26
  • #1
    wojtus33
    Level 10  
    Witam, mam problem z odpalaniem silnika od początku, jak go zakupiłem ( to już 2 lata) i bez względu na porę roku. Mechanik polecił wymianę wężyków przelewowych od wtrysków. Od wymiany upłynęło kilka dni i jest jeszcze gorzej. Czy po takiej wymianie trzeba to jakoś odpowietrzyć ? Nie wiem co dalej z tym robić.
  • #2
    kazikb1
    Level 17  
    Układ zasilania paliwem musi być jak najbardziej szczelny, bo może sam zasysać powietrze. No i koniecznie w twoim wypadku trzeba go odpowietrzyć. U mnie przy wymianie oleju i filtra paliwa (zalecane razem) odpowietrzanie miałem gratis, zresztą cena obydwóch filtrów w ASO Bosch jest niższa jak z rabatem w sklepie.
  • #3
    niuniu36

    Level 27  
    Witam. Po odpaleniu już jest wszystko dobrze, jak z mocą, nie dymi? Zrób diagnostykę silnika, może wyjdzie jakiś błąd a najpierw to sprawdź szczelność całego układu zasilania paliwem.
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    wojtus33
    Level 10  
    niuniu36 wrote:
    Witam a po odpaleniu juz jest wszystko dobrze,jak z mocą,nie dymi ,zrób diagnostykę silnika może wyjdzie jakiś bład,a najpierw to posprawdzaj na szczelnośc cały układ zasilania paliwem
    . Dzięki za zainteresowanie.Po odpaleniu mocno zadymi i dalej jest ok, z mocą też nie ma problemu. Żadnych błędów nie pokazuje, jedyne to dotyczące czujnika obrotów wału korbowego, ale po jego wymianie i usunięciu jest czysto co zresztą w okresie 2 lat było incydentem. Pozdrawiam!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak i czym sprawdzić szczelność układu paliwowego?
  • #6
    niuniu36

    Level 27  
    sprawdz wzrokowo czy nie są gdzieś mokre przewody paliwowe,a jak uszczelka filtra często mi się zdarzały buble przy wymianie,a jakie masz wężyki przelewowe z taką plecionka po wierzchu czy czysto gumowe,czym to auto było testowane jak KTS_em to podglądnij obroty wału i wałka pompy wtryskowej tych drógich ma być dokładnie połowa z tych co wału pozdrawiam
  • #7
    wojtus33
    Level 10  
    niuniu36 wrote:
    sprawdz wzrokowo czy nie są gdzieś mokre przewody paliwowe,a jak uszczelka filtra często mi się zdarzały buble przy wymianie,a jakie masz wężyki przelewowe z taką plecionka po wierzchu czy czysto gumowe,czym to auto było testowane jak KTS_em to podglądnij obroty wału i wałka pompy wtryskowej tych drógich ma być dokładnie połowa z tych co wału pozdrawiam
    Przewody przelewowe (jakies markowe podobno) założyłem nowe, warstwowe z plecionką w środkowej warstwie. Testowanie było Opel Tech2 i z obrotami nie wykazuje problemów (ale chyba masz na myśli obroty walka rozrządu?) Resztę zobaczę po powrocie do garazu - dzięki !
  • #8
    wojtus33
    Level 10  
    Wymieniłem filtr paliwa wraz z uszczelką, nie pomogło :(
    Zainstalowałem zawór zwrotny między pompą wtryskową a filtrem, też nie pomogło :(.
  • #10
    wojtus33
    Level 10  
    Niestety, po postawieniu tyłem do góry po ~10 godzinach efekt niewielki albo żaden. Czynność powtarzałem dwukrotnie. Zauważyłem też że, jak wracam po pracy, gdzie stoi przodem lekko do góry to jeszcze ciężej zapala, nie wiem czy to spowodowane jest jego pozycją czy nie. Chyba skorzystam z podanego telefonu w przyszłym tygodniu w dogodnym czasie.
  • #11
    MARKSON43
    Level 18  
    Właśnie zamontowałem dodatkowe dwie kontrolki od świec żarowyc,podpiołem się w przekażniku.I żauważyłem choć wczesniej o tym wiedziałem że świece grzeją dużo dłużej po zgaśnięciu kontrolki w liczniku ale co mnie zaskoczyło to po odpalenu moje dodatkowe kontrolki z diód świecących zaczynają migać na przemian ale bardzo szybko i po np:20-30 sekundach gasną.Teraz wiem dokładnie kiedy odpalać zafirę i to dośc pomogło w odpalaniu żimnego silnika,choć problemy dalej są bo świece są stare a wymieniłem tylko wężyki przelewowe.Z przekażnika wychodzą tylko dwa przewody do grzania świec a gdzieś po drodze pewnie są rozdielone na cztery świece ale nie dochodziłem gdzie i jak wychodzą na świece.
  • #12
    wojtus33
    Level 10  
    Kolejne fascynujące spostrzeżenia: Przy temperaturze - 4 'C cudem odpalił. Po sprawdzeniu, dwie świeczki padnięte. Po ich wymianie i całej nocy pod chmurką przy (- 13'C !) pali praktycznie po dwóch obrotach wału ! why ?!, ale jak jest już +1'C to tragedia z zapalaniem. O co w tym chodzi ?
  • #13
    Strzala22
    Level 10  
    Witam, mam podobny problem Zapowietrza mi sie Astra przejzałem posty na forum i wiem ze musze wymienic przewody przelewowe z trójnikiem. czy ktos by mogł dołączyc lokalizacje przelewów (najelepiej na jakis zdjeciach ) domyslam sie ze sa to przewody kolo filtra paliwa, Drugie zapytanie dotyczy uszczelnieniaczy pod wtryskami, bo z tego co wyczytałem nalezy je równieżwymienic prosiłbym o ich lokalizacje.
    Z góry dziekuje za Pomoc
  • #15
    Strzala22
    Level 10  
    Dzieki wymieniłem juz przelewy ale dalej niewiem gdzie sa te uszczelniacze pod wtryskami. Za pare godzin sie okaze czy wymiana przelewów wystarczy.
  • #16
    robert1311
    Level 1  
    Miałem podobny problem , jak silnik zimny to pali ale jak troch wystygnie to trzeba długo krecić. Dobrałem się do czujnika temperatury w bloku silnika, pociągnołem dwa kable z guzikim rozłączajacym czujnik i oszukujący komputer, który myśli po odłączeniu czujnika że jest zimniejszy silnik i sam włącza świece.Dwa lat już tak mam i się sprawdza.
  • #17
    jesien27
    Level 1  
    Witam panowie kolega tez miał problem z zapowietrzajacym sie układem,po dokładnym sprawdzeniu okazało sie ze pompa wtryskowa jest nieszczelna:cry:.Po uszczelnieniu problem znikł:D Silnik 2.0 Opel Astra
  • #18
    eros23
    Level 11  
    Mam ten sam problem co Wojtuś, mam astre 2.0 dti, gdy stoi w garażu przez noc i rano zapalam to jest ok zapalają się świece żarowe i jest ok (pali szybko) ale gdy postoi z 2 h i silnik nie jest ani ciepły ani zimny (nie włanczają się świece) to jest problem z zapaleniem (musze dość długo kręcic) co to może być, dodadm jeszcze że ogolnie jestem z auta zadowolony, jak trzeba to i 170km/h spokojnie wyciąga, ale te zapalanie mnie irytuje
  • #19
    wojtus33
    Level 10  
    W efekcie okazało się, że problemem nie było zapowietrzanie się układu paliwowego. Znanym sobie sposobem kolega z tego forum, niejaki niuniu36 rozwiązał problem. Po testach przez 6 dni mogę napisać że auto pali od pierwszego, czy to zimny czy ciepły silnik.
    Pozdrawiam !
  • #20
    mbabp
    Level 1  
    Wszystko oki, tylko ja też chciałbym poznać te tajniki gdyż właśnie od kilku dni zaczął się mi problem. Kiedyś widziałem na allegro taki układ oszukujący komputer, ale gdzieś zapodziałem nazwę i adres firmy.
  • #22
    Anonymous
    Level 1  
  • #23
    wojtus33
    Level 10  
    Chyba kompetentną osobą do udzielenia odpowiedzi na powyższe pytanie jest dokonujący naprawy, Niuniu 36. Pozdrawiam !
  • #24
    Anonymous
    Level 1  
  • #25
    kamilosik12
    Level 1  
    wojtus33 wrote:
    W efekcie okazało się, że problemem nie było zapowietrzanie się układu paliwowego. Znanym sobie sposobem kolega z tego forum, niejaki niuniu36 rozwiązał problem. Po testach przez 6 dni mogę napisać że auto pali od pierwszego, czy to zimny czy ciepły silnik.
    Pozdrawiam !



    No Dobra spoko fajnie, ale skoro masz rozwiązanie wypada się nim podzielić w owym temacie, przez takich właśnie użytkowników ludzie nigdy nie znajda rozwiązania i dostają ostrzeżenia, że takie same tematy istnieją, ale co z tego jak ktoś ma rozwiązanie a ostatnim postem "Problem rozwiązany kolega pomógł" Szukasz pomocy a sam na koniec masz wyrąbane, żeby ci dali bana na ip.

    Może ktoś powiedzieć w czym problem? W moim przypadku wygląda to tak. wczoraj zapaliła mi się rezerwa, dzisiaj rano odpaliłem samochód pojechałem na miasto wróciłem, podczas wracania czułem lekkie szarpanie zwolniłem żeby wjechać na podwórko, 1, 2 sprzęgło bo już się trzeba zatrzymywać i auto zgasło kręci kręci ale nie odpala. Poprzedni właściciel miał podobny problem raz na jakiś czas właśnie wtedy gdy zapalała się rezerwa i dalej jechał gaśniecie poprzedzało lekkie szarpanie/przerywanie, żeby odpalić musiał kręcić po kilka razy czasem nawet padał mu akumulator potem załapał, przegazówka, szybko na stacje tankowanie i problem znikał, dopóki znowu nie zapalała
    się rezerwa i nie zdążył zatankować. Poprzedni właściciel zregenerował pompę ale dalej było to samo. Poprzedni właściciel sądzi że w baku jest syf i gdy zapala się rezerwa to łapie syf z baku i wężyk jakiś się zapycha, podczas kręcenia wygląda to tak jakby pompa przepchała syf i paliwo już docierało. Kolego "niuniu36" jakby mógł napisać co było danym problemem jak go rozwiązać, byłbym wdzięczny. Na koniec chce dodać że od tego służy to forum aby pomóc lub pochwalić się swoimi usterkami i pomóc innym aby ktoś kto ma umiejętności manualne mógł sobie to naprawić, bez jeżdżenia na serwisy i wydawania wielkich pieniędzy, (dla takich osób serwis to ostateczność) kiedyś osoba taka jak ty będzie potrzebować pomocy i gdy będziesz szukał i znajdziesz wypowiedzi takie jak twoja czy wojtusia33 założę się że złapały by cie nerwy i będziesz narzekać że forum jest od pomagania i podawania rozwiązań usterek a nie do gadania "problem rozwiązany nara chcecie se naprawić idźcie do mechanika" Jeżeli się mylę to chyba złe forum znalazłem
  • #26
    tzok
    Moderator of Cars
    kamilosik12 wrote:
    wczoraj zapaliła mi się rezerwa, dzisiaj rano odpaliłem samochód pojechałem na miasto wróciłem, podczas wracania czułem lekkie szarpanie zwolniłem żeby wjechać na podwórko, 1, 2 sprzęgło bo już się trzeba zatrzymywać i auto zgasło kręci kręci ale nie odpala.
    W tym aucie nie ma wstępnej pompy paliwa w zbiorniku i stąd takie problemy, jak się zapowietrzy. Można wtedy albo założyć ręczną pompkę przy filtrze, jak w starych XUD, albo jakoś uszczelnić wlew paliwa i "dmuchnąć" z kompresora z 0,2 bara do zbiornika. Nie ma co katować pompy wtryskowej na sucho.

    Zapowietrza się , bo zapewne jest jakaś nieszczelność na przewodzie w zbiorniku paliwa.
  • #27
    Chercholica
    Level 11  
    W tej zafirce powinna być w okolicach filtra paliwa ręczna pompka, tzw. gruszka i nią się odpowietrza układ paliwowy.