Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja holenderska - gaśnie silnik

subeq 22 Cze 2009 18:24 13817 14
  • #1 22 Cze 2009 18:24
    subeq
    Poziom 2  

    Jeżdżę Reanualt Laguna 1.8 z instalacją holenderską.
    Mam problem z przełączaniem na gas. A mianowicie w momencie gdy przełączam na LPG gaśnie silnik, zarówno podczas jazdy jak i gdy stoję. Próbowałem zmienić na wysokich obrotach jednak to samo. Problem pojawił się nagle podczas jazdy na benzynie, przełączyłem na gaz a po jakiś 2 minutach silnik podczas jazdy zgasł, ponownie zapaliłem i przejechałem jakieś 100km. Od tego momentu auto nie jeździ na gazie.
    Gdy przełączam na gaz nie słychać tego przeskoczenia, które zazwyczaj towarzyszyło przełączaniu. Sprawdzałem pod maską, w okolicach parownika czuć zapach gazu. Po tym jak gaśnie silnik muszę długo odpalać na benzynie. Ostatnio wymieniałem kable wysokiego napięcia.
    Proszę o POMOC

  • #3 24 Cze 2009 08:28
    subeq
    Poziom 2  

    Parownik jest Vialle (f type), a komputer od gazu vitaltronic vialle. Instalacja ma 13 lat

  • #4 24 Cze 2009 09:33
    BC313
    Poziom 17  

    Przyczyną tego że długo kręcisz jak zgaśnie to może być zalanie silnika gazem-zbyt bogata mieszanka, za dużo gazu i silnik musi się "przewietrzyć" zanim zaskoczy na benzynie. To że nie puka podczas przełączania na gaz może być objawem braku reakcji jakiegoś elektrozaworu z przyczyny elektrycznej (uszkodzenie sterowania lub samej cewki elektrozaworu) lub mechanicznej (zacięty zawór). Ale to że nie możesz odpalić sugeruje że gaz dostaje tylko tak jakby za dużą ilość.

  • #5 25 Cze 2009 10:58
    yanosik2
    Poziom 2  

    Miałem podobny problem. Okazało się że moduł sterujący był uszkodzony.

  • #6 28 Cze 2009 20:42
    pixobrah
    Poziom 2  

    witajcie,

    podepne sie pod temat z lekka. posiadam citroena xantie z instalacja gazowa holenderska. moj problem polega doslownie na tym samym co wyzej, ale czy przyczyna ta sama? czasem slysze "wybuch" w silniku i troche mnie to stresuje. oprocz tego kiedy juz odpale auto na gazie to jak juz zgasnie to koniec, musze odpalic z benzyny. kolejnym problemem ostatio stalo sie gasniecie silnika po zahamowaniu (np. red light na skrzyzowaniu), obroty spadaja ponizej 5 i koniec. musze odpalac juz z benzyny a trwa to dosc dlugo (az na mnie trabia). macie moze jakies sugestie lub tez znacie dobrego magika gazownika, glownie tereny Wlkp? Gdybym wiedzial, sam bym zrobil i sam bym pomogl, ucze sie;)

  • #7 29 Cze 2009 15:28
    84mariusz
    Poziom 9  

    Dołączam się do prośby, u mnie to samo, na zimnym chodzi równo a jak się nagrzeje to gaśnie, obroty poniżej 500 i kaput. A jak zgaśnie to odpalić ciężko, trzeba kręcić i kręcić. Gazownik wsadził mi w dolot szmatę i pomogło. Mi sie wydaje że potrzebna jest regulacja, ale strasznie drogo to wychodzi bo w Polsce mało jest warsztatów które regulują ten parownik. Sam co robiłem to wymiana membran, krokowca , ogólnie sprawdzenie szczelności i wyczyszczenie wszystkiego. Nic nie pomogło:)

  • #8 22 Lip 2009 11:52
    pixobrah
    Poziom 2  

    to jeszcze raz ja:)

    może niekoniecznie ten sam samochód, ale francuz to francuz. problem jest taki, ze posiadam cytrynkę xantia 1.8i 8V 95r. z instalacją gazową holenderską (nie wiem gdzie sprawdzić markę itp), fakty: 1. przy "ciepłych" temp. auto nie odpali z gazu, 2. przy jeździe na gaz dusi mi na jedynce,dwójce, a przy wrzuceniu na 3 i dalej jest OK, 3. kiedy zrobię w czasie jazdy jakiś postój, po wyłączeniu silnika auto już nie odpali(na gazie, a przy benie muszę długo kręcić), 4. przy jeździe na benie, przełączenie na gaz jest całkowicie niemożliwe, silnik gaśnie.
    Pytanie: Co jest? Gdzie jest? Kto pomoze w Wlkp lub gdziekolwiek??:) Proszę o pomoc.

    Pzdr.

  • #9 11 Sie 2009 08:46
    mirben
    Poziom 21  

    Szanowni Panowie zajmijcie się przede wszystkim remontem waszych reduktorów/parowników gazu.

  • #10 11 Sie 2009 12:39
    croma 1
    Poziom 17  

    Witam.
    W Polsce bedzie ciężko naprawić te holenderskie instalacje. Znając generalnie ten problem to najlepszym wyjściem jest sobie je darować i montować nowe.

  • #11 17 Lip 2010 16:26
    tadek58
    Poziom 9  

    powodem trudnego odpalania po wyłączeniu silnika może byc to że parownik puszcza gaz,a gaśnięcie na wolnych obrotach to zapchana dysza wolnych obrotów,trzeba wykręcic elektrozawór z parownika i przeczyścic dysze która jest w tym otworze.ja miałem podobny problem i pomogło w moim volvo

  • #12 25 Wrz 2011 11:39
    kubiec1
    Poziom 13  

    Przekazywane informacje nie do końca są prawdziwe. W Koltec Necam nie ma czegoś takiego, jak dysza wolnych obrotów. Problemy z uruchamianiem samochodu po jeździe na LPG zawsze są spowodowane uszkodzeniem membran w reduktorze. Zestawy naprawcze można np. kupić na www.kuk.biz.pl.. Co do zasadniczego tematu postu, to przyczyną gaśnięcia auta po przełączeniu na gaz najczęściej przyczyną jest uszkodzenie elektrozaworu lub silnika krokowego. Gaśnięcie auto po wysprzęgleniu np. przy dojeżdżaniu do świateł jest natomiast spowodowanie zużyciem membran reduktora.
    Pozdrawiam :)

  • #13 10 Maj 2012 18:56
    mazda323f
    Poziom 1  

    Witam mam tez problem mianowicie mam tez holenderska instalacje auto jak w nazwie ..stara legalizacja butli była w 2007 i do tej pory wszystko ok ale od dłuższego czasu cos sie dzieje , na trasie jak sie go przełączy na gaz jeździ ale jak stoi na światłach np. albo ogólnie obroty spadną poniżej 1000 to gaśnie i tez trudno go odpalić z gazu bo ten typ musi byc zostawiany na benzynce . Myslałam ze to filtr albo parownik ale bylam u gazownika i twierdzi bez sprawdzania ze w takiej sytuacji to nie wina filtra na tomiast drugi mowi ze byc moze to rezystor i ze mozna sprobowac wymiany a jak to nie da rady to nowa instalacja tylko ze to mnie wyniesie ponad tysiac a to mi sie nie opłaca ... jakieś pomysły ????

  • #14 10 Maj 2012 22:28
    kubiec1
    Poziom 13  

    mazda323f napisał:
    jak stoi na światłach np. albo ogólnie obroty spadną poniżej 1000 to gaśnie i tez trudno go odpalić z gazu ????
    Wszystko wskazuje na uszkodzenie reduktora, a mówienie o rezystorze to zwykłą ściema. Proszę zdjąć wężyk podciśnienia z reduktora, na odsłonięty krócieć nałożyć inny wężyk i drugi koniec tego węży zanurzyć w naczyniu z wodą. Jeżeli będą leciały bąbelki gazu to na 100% jest uszkodzony reduktor. Komplet naprawczy dobrej jakości można zakupić np. na LPG_sklep. Wykonuję również regeneracje po przesłaniu uszkodzonego reduktora.
    Pozdrawiam :)

  • #15 11 Maj 2012 15:45
    AArti
    Poziom 10  

    mazda323f - jaką masz tą instalację, bo holenderskich instalacji jest kilka różnych?!

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo