Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[atmega8][bascom] licznik bcd i wyświetlanie na 7seq

Dj_Szparag 22 Cze 2009 22:17 3898 8
  • #1 22 Cze 2009 22:17
    Dj_Szparag
    Poziom 9  

Witam :) jestem raczej początkującym elektronikiem i od niedawna zająlem sie programowaniem procesorów narazie bawie sie na trywialnie prostych uładach z Atmega8 (czyt. ustawianie swiecenia diod itp) Chciałem zbudowac układ który liczył by 0-9 i wyświetlane to było na siedmiosegmentowym wyświetlaczu...

Oto schemat:
    [atmega8][bascom] licznik bcd i wyświetlanie na 7seq

a to program:

Code:

$regfile = "m8def.dat"                                      'okraślamy typ procesora
    $crystal = 1000000                                          'określamy częstotliwośc taktowania
    Config Portc = Output                                       'ustawiamy port C jako wyjscia
           Portc = &B00000000
    Do                                                          'pętla programu start

Portc = 00000000
      Waitms 1000
      Portc = 00000001
      Waitms 1000
      Portc = 00000010
      Waitms 1000
      Portc = 00000011
      Waitms 1000
      Portc = 00000100
      Waitms 1000
      Portc = 00000101
      Waitms 1000
      Portc = 00000110
      Waitms 1000
      Portc = 00000111
      Waitms 1000
      Portc = 00001000
      Waitms 1000
      Portc = 00001001
      Waitms 1000
    Loop
    end

prosze o pomoc i o jakies proste wytłumaczenie moich błędów. myslalem jeszcze o robieniu tego za pomoca rozkazu INC i dodawania tylko nie wiem jak zawartośc rejestru wystawic na wyjscia z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam :)

0 8
  • Pomocny post
    #2 22 Cze 2009 22:26
    ZbeeGin
    Poziom 38  

Zjadłeś przedrostki &B przy wartościach bitowych jaki już z niepohamowaną determinacją chcesz takiego zapisu używać.

0
  • #3 22 Cze 2009 23:08
    rpal
    Poziom 27