Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poszukuje schematu CLIMAtronic-a do golfa IV

Jerrykul 19 May 2004 16:57 56049 19
Buderus
  • #1
    Jerrykul
    Level 11  
    Mam uszkodzony czujnik G191(niemam pojęcia gdzie on jest) i dla tego prosze o pomoc w załatwieniu schematu CLIMAtronic-a do golfa IV. Pozdrawiam (jerrykul@polnoc.pl)
  • Buderus
  • #2
    BIGOLSEN
    Level 31  
    Jest to zdjęcie zrobione książce i to lekko zamazane , ale można dojrzeć schemat i opisy poszczególnych elementów systemu Climatronic-a . A tak wogóle to jest wydanie Wydawnictwa Komunikacji i Lączności o tytule
    " Volkswagen Golf 4 i Bora " .
    Szukaj na :
    *www.wkl.com.pl
    *www.infohelp.pl
    Pozdrawiam .
  • #3
    Jerrykul
    Level 11  
    Niestety to zdjęcie nie przedstawia schematu CLIMAtronic-a, tylko schemat ideowy kilmatyzatora w golfie IV. A co do tej książki to już ją mam (niestety o CLIMAtronik-u nic w niej niema).Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.
  • Buderus
  • #5
    BIGOLSEN
    Level 31  
    To również jest książka golfa 4 , ale inaczej opracowana . Jest o wiele więcej danych i więcej szczegółów w porównaniu z opisaną wyżej . Jedyny szkopół to język opracowania , czyli rosyjski . Być może tu będą interesujące cię dane . A tu jest link do downloadu :
    *http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/vw_golf_4.zip
    Pozdrawiam .
  • #6
    Jerrykul
    Level 11  
    Już ten schemat elektryczny znalazłem, ale niestety w dalszym ciągu nie wiem gdzie ten czujnik G191 się znajduje fizycznie, w tej książce *http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/vw_golf_4.zip
    niestety tych informacji nie ma, ale książka jest ogólnie całkiem niezła. Poniżej jest schemat elektryczny CLIMAtronic-a do GOLF IV różnymi silnikami.
  • #8
    Jerrykul
    Level 11  
    Mam jeszcze jedno pytanie związane z panelem climatronica, czy go się jakoś programuje do odpowiedniego modelu golfa IV(sprawdzałem różne schematy climatronica do golfa IV- każdy jest zawsze inny co do ilości podłączonych czujników . Pytam bo z tego co wnioskuje to najprawdopodobniej jest ustawiony pod jakiś inny model (coś takiego jakby się rozprogramował i powrócił do ustawień fabrycznych). Pokazuje się błąd - uszkodzony czujnik G191, a z tego co zauważyłem to ten czujnik fizycznie w tym modelu golfa nie jest podłączony (dodam że przedtem klima działała bez problemów)
  • #9
    BIGOLSEN
    Level 31  
    Przeglądałem te dane co wrzuciłeś , ale ten typ czujnika występuje tylko w niektórych wersjach silnikowych np. APF , czy APK . Być może te modele posiadają coś z dodatkowego , lub innego oprzyrządowania . W innych wersjach silnikowych nie występuje , lub też nie jest spinany z Climatronic - iem . Zajrzyj może na tę stronę :
    *http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/klima/codes.htm
    A także tu :
    *http://www.doppel-wobber.de/index.html
    Tu masz kody Climatronic-a :
    1. Systemfehler
    2. Ist-Wert Fühler virtuell
    3. Ist-Wert Innenfühler Konsole
    4. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Wasserkasten
    5. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Stoßfänger
    6. Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum
    7. Ist-Wert Ausblasfühler Mann-Anströmer
    8. Displaycheck
    9. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe
    10. Soll-Digitalwert Temperaturklappe
    11. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti A/C-Klappe
    12. Soll-Digitalwert A/C-Klappe
    13. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def-Klappe
    14. Soll-Digitalwert Fuß/Def-Klappe
    15. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Stauluftklappe
    16. Soll-Digitalwert Stauluftklappe
    17. Fahrgeschwindigkeit (km/h)
    18. Istwert der Gebläsespannung (Volt)
    19. Sollwert der Gebläsespannung (Volt)
    20. Istwert der Kompressor/Bordspannung (Volt)
    21. Anzahl der Niederspannungsereignisse
    (nicht flüchtig)
    22. Schaltzustand des Hochdruckschalters
    23. Anzahl der Hochdruckereignisse (flüchtig)
    24. Anzahl der Hochdruckereignisse (nicht flüchtig)
    25. A/D-Wert Kick-Down-Schalter
    26. A/D-Wert Heißleuchte
    27. Motordrehzahl
    28. Kompressordrehzahl
    29. Codierung
    30. Software-Version
    31. Softwareindex
    32. Potifehlerzähler Temperaturklappe
    33. Potifehlerzähler A/C-Klappe
    34. Potifehlerzähler Fuß/Def-Klappe
    35. Potifehlerzähler Stauluftklappe
    36. Temperaturklappe Anschlag Kalt
    37. Temperaturklappe Anschlag Warm
    38. A/C-Klappe Anschlag geschlossen
    39. A/C-Klappe Anschlag geöffnet
    40. Fuß/Def-Klappe Anschlag Def
    41. Fuß/Def-Klappe Anschlag Fuß
    42. Stauluftklappe Anschlag auf
    43. Stauluftklappe Anschlag zu
    44. Fahrzyklus-Zähler
    45. Innentemperatur gerechnet (Ninc) dig
    46. Außentemperatur gefiltert (°C)
    47. Außentemperatur ungefiltert (°C)
    48. ECOR
    49. Kühlmitteltemperatur
    50. Standzeit in min
    51. Motortemperatur °C
    52. Kompressor-Abschalt-Bedingungen
    53. Anzeige aktiver el. Ausgänge:
    Kompressor / Umluftventil / Wasserventil
    54. Regelkennziffer
    55. Außentemperatur °C
    56. Innenfühler virtuell °C
    57. Innenfühler Konsole °C
    58. Temperatur Wasserkasten °C
    59. Temperatur Stoßfänger °C
    60. Ausblasfühler Fußraum °C
    61. Ausblasfühler Mann-Anströmer °C
    62. Sonnenintensität W/m-1
    63. Sonnenintensität gefiltert W/m-1
    64. Delta Lüfteranhebung
    65. Delta A/C-Klappenverschiebung
    66. Zeitkonstante / 1,6 sec
    67. Kaltstartkorrektur
    68. Maximale Stellgröße für I- und P-Anteil
    69. Ist-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)
    70. Soll-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)
    71. Abweichung (Epsilon)
    72. Anteil (+ heizen / - küh
    Hier eine Liste der abfragbaren Parameter ab Baujahr 2000:

    0. Systemfehler, ( siehe zusätzliche-Tabellen)
    1. Sollwert der Gebläsespannung (Volt)
    2. Istwert der Gebläsespannung (Volt)
    3. Sollwert Defklappe
    4. Skalierter Sollwert Defklappe
    5. Skalierter Istwert Defklappe
    6. Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
    7. Skalierter Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
    8. Skalierter Istwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
    9. Sollwert Stauluft/Umluftklappe
    10. Skalierter Sollwert Stauluft/Umluftklappe
    11. Skalierter Istwert Stauluft/Umluftklappe
    12. Sollwert Temperaturklappe links
    13. Skalierter Sollwert Temperaturklappe links
    14. Skalierter Istwert Temperaturklappe links
    15. Sollwert Temperaturklappe rechts
    16. Skalierter Sollwert Temperaturklappe rechts
    17. Skalierter Istwert Temperaturklappe rechts
    18. Fahrgeschwindigkeit (km/h)
    19. Motordrehzahl (10 U/min)
    20. Software-Version
    21. Audi Software-Indizierung
    22. Hella Software-Indizierung
    23. Codierung
    24. Digitalwert Außentemperaturfühler Stossstange in cnts
    25. Außentemperaturfühler Stossstange in °C
    26. Digitalwert Außentemperaturfühler Wasserkasten in cnts
    27. Außentemperaturfühler Wasserkasten in °C
    28. Außentemperatur für Anzeige in °C
    29. Außentemperatur für Kompressor in °C
    30. Außentemperatur für Regelung in °C
    31. Verhältnis Sonne li/re bzw. re/li
    32. Sonnensensor links gefiltert 10 W/m?
    33. Sonnensensor rechts gefiltert 10 W/m?
    34. Sonnensensor links ungefiltert 10 W/m?
    35. Sonnensensor rechts ungefiltert 10 W/m?
    36. Digitalwert Sollwertabsenkung als f (Sonnenintensität, Außentemperatur)
    37. Ausblastemperaturabsenkung links f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K


    38. Ausblastemperaturabsenkung rechts f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K
    39. Digitalwert Ausblastemperatur Mann links in cnts
    40. Ausblastemperatur Mann links in °C
    41. Digitalwert Ausblastemperatur Mann rechts in cnts
    42. Ausblastemperatur Mann rechts in °C
    43. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß links in cnts
    44. Ausblastemperatur Fuß links in °C
    45. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß rechts in cnts
    46. Ausblastemperatur Fuß rechts in °C
    47. Bordspannung (Klemme 15) in Volt
    48. Zähler für Abschaltvorgänge Klemme 87a
    49. Kompressor Abschaltbedingungen
    50. RCN links verzögert
    51. RCN rechts verzögert
    52. RCN links unverzögert
    53. RCN rechts unverzögert
    54. Soll Ausblastemperatur links
    55. Soll Ausblastemperatur rechts
    56. Standzeit
    57. Errechnete Kühlmitteltemperatur in °C
    58. Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument in °C
    59. Pull-Down Bit
    60. Kaltstart Bit
    61. Unterbrochener Kaltstart (Bit)
    62. Zuheizer Abschaltbedingungen
    63. Digitalwert Sonnensensor links ungefiltert in cnts
    64. Digitalwert Sonnensensor recht ungefiltert in cnts
    65. epsilon innen
    66. innentemp_filt
    67. rollierende Kompressorabschaltbedingungen (1xx aktuell) 68 Fahrzyklus-Zähler
    69. epsilon_ausblas_li
    70. epsilon_ausblas_re
    71. rcn_filterzeit
    72. Anfangswert Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument +40°C
    73. Hochdruckereignisse nichtflüchtig
    74. i_anteil_li_xuc - 128
    75. i_anteil_lre_xuc - 128
    76. Hochdruckereignisse flüchtig
    77. Idle-Filterung aktiv
    78. Timer für Idle-Filterung Wert *50ms (Motortemp 1)
    79. Filterzeit für Innenfilter Wert *12sec (Motortemp 2)
    80. Verwendete Schlüsselnummer für Betriebsmodi und Solltemperatur
    81. Schlüsselnummer nach 1,3 sec. nach Power-On
    82. Korrigierte Schlüsselnummer (10 mal richtig empfangen)

    Zusätzliche Tabellen

    Abschaltbedingungen Zuheizer
    0. Zuheizer läuft
    1. Außentemperatur > 5°C
    2. Sollausblastemperatur links und rechts < 50°C
    3. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 20 cnts
    4. Sollausblastemperatur links und rechts < 42°C
    5. Econ oder Off aktiv
    6. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 60 cnts


    Systemfehler-Tabelle

    Ursprung des Fehlers Fehlerart
    1. Innenfühler 1,2,3,4,7,8,9,10
    2. Sonnensensor links 1,2,3,4,5,6
    3. Sonnensensor rechts
    4. Aussenfühler Wasserkasten
    5. Aussenfühler Stossstange
    6. Ausblasfühler Mann links
    7. Ausblasfühler Mann rechts
    8. Motor Temp. Klappe links
    9. Motor Def. Klappe
    10. Motor Temp. Klappe rechts
    11. Motor Fuss/Mann-Klappe
    12. Motor Stau/Umluftklappe
    13. Poti Temp. Klappe links 1,2,3,4,12
    14. Poti Def. Klappe
    15. Poti Temp. Klappe rechts
    16. Poti Fuss/Mann-Klappe
    17. Poti Stau/Umluftklappe
    18. Belüftungsmotor
    19. Schalter 2/30 bar 13,14,15,16
    20. Ausblasfühler Fussraum 1,2,3,4
    21. Kompressorspannung 17,18
    22. Gebläse 19,2
    23. Tachosignal 11
    24. Kühlmitteltemperatur-Telegramm 1,2,3,4

    Beschreibung der Fehlerart
    1. Kurzschluss nach Masse
    2. Kurzschluss nach Masse sporadisch
    3. Unterbrechung/Schluss nach Plus
    4. Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch
    5. Motor blockiert oder spannungslos
    6. Motor blockiert oder spannungslos sporadisch
    7. Unterbrechung/Schluss nach Masse
    8. Unterbrechung/Schluss nach Masse sporadisch
    9. Kurzschluss nach Plus
    10. Kurzschluss nach Plus sporadisch
    11. Signal unplausibel sporadisch
    12. Adaptionsgrenzen überschritten
    13. Freonverlust
    14. Freonverlust sporadisch
    15. Hochdruck
    16. Hochdruck sporadisch
    17. Spannung < 9,5 Volt
    18. Spannung < 9,5 Volt sporadisch
    19. Regeldifferenz statische Abweichung
    20. Regeldifferenz sporadische Abweichung

    Beleuchtung blau, Bj 09/97, codes auslesbar. In dieser Form hier...
    00 = Gesamtstellwert, 0=max. kühlen, 255 max. heizen
    01 = Innentemperatur Schalttafel (am Bedienteil der Climatronic)
    02 = Sonneneinstrahlungsindex gemittelt
    03 = Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm?
    04 = Außentemperatur Stoßstange gemittelt
    05 = Außentemperatur Stoßstange aktueller Wert
    06 = Temperatur Frischluftansaugkanal
    07 = Ausströmtemperatur Fußraum
    08 = Ausströmtemperatur mitte
    09 = Sollwert Gebläsespannung (+/-)
    10 = Istwert Gebläsespannung in 10-1 Volt
    11 = Temperaturklappe (0=max. warm, 255=max. kalt), (+/-)
    12 = Zentralklappe(0=Fußraum-/ Defroster, 255=mitte), (+/-)
    13 = Staudruckklappe (0=Umluft, 255=Frischluft), (+/-)
    14 = Fußraum- / Defrosterklappe (0=Frontscheibe, 255=Fußraum), (+/-)
    15 = Zeit seit Motorstart in Sekunden
    16 = Geschwindigkeit in km/h
    17 = ? geht von negativ (kühlen) oder von positiv (heizen) nach 0
    18 = ? meistens =0, wenn sehr heiß so das auch der Kühlerlüfter angeht werte um die 68 (Zusammenhang?)
    19 = Kompressor Abschaltbedingung, 0=keine, 5=Drehzahl zu niedrig, 6=ECON, 7=OFF, 11=?, 12=?,
    ? = Außentemp. zu niedrig, ?=Temp. Sensoren defekt, ?=Kühlmittel, ???=weitere
    20 = ? Regelparameter 0 bis 100, 100=max. kühlen oder heizen
    21 = ? fängt bei 0 an
    22 = ? Regelparameter, kleine werte um die 0
    23 = Istwert Ausströmtemperatur mitte
    24 = Sollwert Ausströmtemperatur mitte (+/-)
    25 = Temperaturklappe Anschlag warm
    26 = Istwert Temperaturklappe
    27 = Temperaturklappe Anschlag kalt
    28 = Zentralklappe Anschlag Fußr.-/Defr.
    29 = Istwert Zentralklappe
    30 = Zentralklappe Anschlag mitte
    31 = Staudruckklappe Anschlag Umluft
    32 = Istwert Staudruckklappe
    33 = Staudruckklappe Anschlag Frischluft
    34 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Defrost.
    35 = Istwert Fußraum- / Defrosterklappe
    36 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Fußraum
    37 = Standzeit in Minuten, (Zündung aus) 0 bis 240 Min.
    38 = 20
    39 = Zeit seit Zündung an in 4 sec. Takt
    40 = Regelabweichung
    41 = 0
    42 = 8
    43 = 0
    44 = ? =0

    Bei eingeschalteter Zündung ECON und UMLUFT gleichzeitig 3 sec. drücken kan´n man den Fehlercode auslesen. 444 ist gleich Kein Fehler.

    Pozdrawiam .
  • #10
    Jerrykul
    Level 11  
    Juz się z tymi kodami gdzieś spotkałem, ale tak do końca to nie wiem co ja z nimi mogę zrobić. Przypuszczam że coś za ich pośrednictwem mogę sprawdzić lub włączyć/wyłączyć w climatronic-u, ale prosiłbym o przybliżenie sprawy. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • #11
    ono
    Level 12  
    Siemano wam , chciałem tylko napisać ze na alegro widziałem ze koleś sprzedaje za 10 zł dokładny opis climatronic po polsku



    Przedmiotem aukcji jest opis w języku polskim wszystkich ukrytych funkcji klimatronika. Można zobaczyć prędkość auta, przeprogramować ustawienia klimatyzacji, zobaczyć obroty silnika, maksymalna prędkość, czas postoju, napięcia dmuchawy klimy, temp. otoczenia ze wszystkich czujników, etc...



    *http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=25526668 tu to jest :)
  • #12
    Jerrykul
    Level 11  
    Masz racje że można zobaczyć prędkość auta, przeprogramować ustawienia klimatyzacji, zobaczyć obroty silnika, maksymalna prędkość, czas postoju, napięcia dmuchawy klimy, temp. otoczenia ze wszystkich czujników, do tego wystarczy komputer i jakiś VAGCOM. Problem w moim przypadku tkwi w tym że ja mam ją uszkodzoną. Ale może warto było by to zamówić, 10 zł to nie pieniądze, a może pomóc, dzięki za wypowiedź.
  • #13
    Jerrykul
    Level 11  
    Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'".


    passat:
    1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie.
    2. Użyj przycisku temperature control do zmiany kanałów.
    3. Wciśnij ECON by wrócić do głównego menu.

    1 system error # system error
    2 actual value feeler virtually # actual VALUE sensor virtual
    3 actual value of interior feelers console # actual VALUE internal sensor CONSOLE
    4 actual value outside temperature feeler wasserkasten # actual VALUE outside temp sensor water reservoir
    5 actual value outside temperature feeler bumper # actual VALUE outside temp sensor more bumper
    6 actual value blowing out feeler floor space # actual VALUE bloweroutlet sensor footspace
    7 actual value blowing out feeler Mannanstroemer # actual VALUE bloweroutlet sensor dashboard
    8 display CHECKS #
    9 actual digital value answering potentiometer temperature flap # actual digitally VALUE feedback potentiometer temp valve 10 debit digital value temperature flap # set digitally VALUE temp valve
    11 actual digital value answering potentiometer A/C flap
    12 debit digital value A/C flap
    13 actual digital value answering potentiometer Fuss/Def. Flap
    14 debit digital value Fuss/Def. Flap
    15 actual digital value answering potentiometer ram air flap
    16 debit digital value ram air flap
    17 driving speed (km/h) 16
    18 actual value of the blower voltage (volt) 19 desired value of the blower voltage (volt) 20 actual value of the compressor/on-board voltage (volt)
    21 amount of of low-voltage events (not volatile)
    22 switching status of the high pressure feeler
    23 number of high pressure events (volatile)
    24 number of high pressure events (not volatile)
    25 A/D value kickdown switch
    26 A/D value hot light
    27 engine speed
    28 compressor number of revolutions
    29 coding
    30 software-Version
    31 software index of
    32 potentiometer error counters temperature flap of
    33 potentiometer error counters A/C flap of
    34 potentiometer error counters Fuss/def. Flap of
    35 potentiometer error counters ram air flap
    36 temperature flap impact coldly
    37 temperature flap impact warmly
    38 A/C flap impact closed
    39 A/C flap impact openly
    40 Fuss/Def. Impact Def folds.
    41 Fuss/Def. Impact foot
    42 ram air flap impact on
    43 ram air flap impact folds to
    44 operating cycle counters
    45 interior temperature counted (Nine) dig
    46 outside temperature filtered °C
    47 outside temperature not filtered °C
    48 ECOR of
    49 error counters Tachosignal
    50 service life in min
    51 engine temperature °C
    52 compressor power-off conditions (appendix)
    53 display more actively el. Outputs x x compressor circulating air valve x water valve
    54 rule code digit
    55 outside temperature °C of
    56 interior feelers virtually °C of
    57 interior feelers console °C
    58 temperature wasserkasten °C
    59 temperature bumper °C of
    60 blowing out feelers floor space °C of
    61 blowing out feelers Mannanstroemer °C
    62 sun intensity W/m2 3
    63 sun intensity filtered W/m2
    64 delta exhaust rise
    65 delta A/C flap shift
    66 time constant 1.8 seconds of
    67 cold weather starting correction
    68 max. correcting variable for i or sectionsection section of
    69 actual value blowing out feeler foot (cnts) 70 desired value blowing out feeler foot (cnts)
    71 deviation (Epsilon)
    72 proportion (+heizen - cool)




    kanały:
    1 Interior temperature (sensor)
    3 Sunlight sensor
    7 Coolant temperature sensor
    9 Blower speed (adjustable)
    10 Measured blower speed (sensor)
    11 Defog valve (adj. 0-255)
    12 Dashboard ventilation valve (adj. 0-255)
    13 Recirculation valve (adj. 0-255)
    14 Lower ventilation valve (adj. 0-255)
    16 Speed (sensor)


    audi:
    Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.
    Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej.
    Dostępne kody diagnostyczne.
    Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c.
    Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość.
    Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.

    Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów.

    Wyświetlana wartości kodu.
    1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
    2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
    3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
    4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
    5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
    6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
    7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
    8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
    9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap) 10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
    11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
    12 Specjalna wartość klapy centralnej
    13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
    14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
    15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
    16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
    17 Prędkość samochodu (km/h)
    18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
    19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V) 20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
    21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
    22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
    23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
    24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
    25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
    26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
    27 Wartość kodu (Coding value)
    28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
    29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) 30 Wersja programu
    31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
    32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
    33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
    34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
    35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
    36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
    37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
    38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
    39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
    41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
    42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
    43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
    44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
    45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
    46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
    47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
    48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
    49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) 50 Czas postoju (min)
    51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
    52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
    Zobacz poniżej.
    53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz poniżej.
    54 Znak sterujący
    55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
    56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
    57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
    58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
    59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód 60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
    61 Wersja programu (ostatnia)

    --------------------------------------------------------------------------------
    Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC) 00.0 brak błędów
    02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
    02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
    02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
    02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
    03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
    03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
    03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
    03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
    04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
    04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
    04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
    04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
    05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
    05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
    poniżej)
    05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
    05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
    06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
    poniżej)
    06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
    06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
    06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
    07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
    poniżej)
    07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
    07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
    07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
    08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
    08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
    08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
    08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
    08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
    08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
    08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
    11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
    11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
    11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
    11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
    11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
    11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
    11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
    13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
    13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
    13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
    13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
    13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
    13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
    13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
    15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
    15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
    15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
    15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
    15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
    15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
    15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
    17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
    18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
    18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
    20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
    20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
    22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
    22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
    22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
    29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
    29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
    29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
    29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

    Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
    *02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
    *04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
    *05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
    *05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
    *06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany, diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
    *07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
    *08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
    *08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
    *11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
    *11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
    *13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
    *13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
    *15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
    *15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
    *20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
    *22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
    *22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
    --------------------------------------------------------------------------------
    Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
    Część warunkowa
    a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
    b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
    c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
    d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
    e1 Funkcje systemu OK
    f1 Funkcje systemu OK
    a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
    b2 Niskie napięcie
    c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
    d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
    e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
    f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
    a3 Wybrany tryb ECON
    b3 Wybrane OFF
    c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
    d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
    e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
    f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
    g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK) Kropka dziesiętna Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON Kropka dziesiętna Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
    --------------------------------------------------------------------------------
    Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
    Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
    Część warunkowa
    a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
    b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
    c1 Zamknięty zawór ogrzewania
    d1 Przewody dwukierunkowe
    e1 Kompresor klimatyzacji ON
    f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
    a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
    b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
    c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
    d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
    e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
    f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
    a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
    b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
    c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
    d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
    e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
    f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
    g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)


    legenda:
    A - ustawianie godzin zegara
    B - ustawienie minut zegara


    auta vw 91-99 oraz skoda fabia, oraz oktavia do 99, seat toledo, leon, ibiza cordoba, arosa, alhambra do 99/2000


    OEL - Wymiana oleju
    1. Włączyć zapłon.
    2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
    3. Wyłączyć zapłon.
    4. Zwolnić przycisk [A].
    5. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OEL".
    6. Obracać przycisk [B] do ustawiania minut zegara cyfrowego, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "-----"
    7. Włączyć zapłon, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "INOO".

    IN01 - Inspekcja
    1. Włączyć zapłon.
    2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
    3. Wyłączyć zapłon.
    4. Zwolnić przycisk [A].
    5. Wcisnąć i zwolnić przycisk [A].
    6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN01".
    7. Obracać przycisk [B] do ustawiania minut zegara cyfrowego w prawo, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "OEL".
    8. Wcisnąć przycisk [A], pojawia się wskazanie 9. Wcisnąć przycisk [B], pojawia się wskazanie 10. Włączyć zapłon, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "INOO".

    IN02 - Inspekcja
    1. Włączyć zapłon.
    2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
    3. Wyłączyć zapłon.
    4. Zwolnić przycisk [A].
    5. Wcisnąć i zwolnić przycisk [A].
    6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN02".
    7. Obracać przycisk [B] do ustawiania minut zegara cyfrowego w prawo, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie 8. Wcisnąć przycisk [A], pojawia się wskazanie "IN01".
    9. Wcisnąć przycisk [B], pojawia się wskazanie 10. Powtórzyć czynności kasowania jak dla "OEL".
    11. Włączyć zapłon, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "INOO".


    auta 99-... audi/seat/skoda/vw
    1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk A,
    2. Włączyć zapłon,
    3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się słowo "SERVICE", 4. Zwolnić przycisk A, 5. Obrócić przycisk B w prawo, w celu skasowania wskazania, 6. Wyłączyć zapłon.





    audi po roku 2000:
    1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk A,
    2. Włączyć zapłon,
    3. Zwolnić przycisk A,
    4. W polu wyświetlacza licznika okresowego pojawia się napis "SERVICE" lub "SERVICE in xxxx km", 5. Przycisk B obrócić w lewo, aby skasować wskazanie, 6. W polu wyświetlacza licznika okresowego pojawia się napis "SERVICE in 15 000 km", 7. Wyłączyć zapłon.


    vw new beetle
    1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk A,
    2. Włączyć zapłon,
    3. Zwolnić przycisk A,
    4. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się wskazanie "SERVICE", 5. Wcisnąć i przytrzymać przycisk A do momentu, gdy wskazanie "SERVICE" zostanie wykasowane, 6. Wyłączyć zapłon.


    zmiana języka MFA za pomocą VAGa:
    - Podłącz VAGa i włącz zapłon
    - Wybierz guzik: Select Module
    - Kliknij na guzik - Instruments w module 17tym
    - Kliknij na moduł adaptacji
    - Kliknij na kanał 4
    - Wybierz język :)
  • #14
    BIGOLSEN
    Level 31  
    Napisz może , jaki masz silnik ( wersja , KW/KM , pojemność itd. , itp. ) . Za kilka dni będę "obracał" przy swoim , więc może coś podobnego znajdę , a wtedy dam odpowiedż czy się udało i co by to mogło być .
    Pozdrawiam .
  • #15
    Jerrykul
    Level 11  
    VW GOLF 98'
    SAMOCHÓD - typ 1J1 2J4 GOLF 1,6 BASIS 74 D 3 KW 5-G.
    SILNIK - 1.6 , 74KW/105KM , SIMOS AKL.
    CLIMATRONIK - HELLA o oznaczeniu 3B1 907 044 B.
  • #16
    BIGOLSEN
    Level 31  
    Widzę , że twoje rozgoryczenie sięga już zenitu . Nadciągają upały , a klima nie działa . Napisałeś kolejny post w tym temacie . Ale do rzeczy :
    Sprawdziłem u siebie i takiego czujnika nie posiadam ( inny silnik i inny nr klimatyzacji Hella ) . Może w ocenie twej klimy padł gdzieś błąd i nie chodzi o czujnik G191 , ( w twojej wersji silnika , również go nie powinno być ) , lecz G192 - występuje we wszystkich wersjach klimy i silników . Nawet jeśli jest , to powinien wyglądać tak samo jak G192 - rysunek na stronie 44 w pliku Klimaanlagen Teil 2.pdf . Dotrzeć do niego można jak po nitce do kłębka , czyli złącze 20-to stykowe , styk nr 6 . Przewód o grubości 0,35 mm , koloru biało-czarnego i brązowo-białego . Jak widać w w/w pliku na stronie 47 wszystkie takie czujniki , znajdują się wewnątrz kabiny pasażerskiej na podszybiu . A na stronie 53 tegoż pliku pokazano kierunki przepływu powietrza . J255 , to panel sterowania Climatronica . Złącze 16-to stykowe służy do diagnozowania klimatyzacji . Możesz też ją zdiagnozować wg opisu , który sam podałeś wyżej z Allegro , pod warunkiem oczywiście , że panel cokolwiek wyświetla . Kody Climatronica przetłumaczone z niemieckiego na angielski :
    *http://www.istargazer.ca/tips_climatronic.htm
    Szczerze mówiąc , najlepszym rozwiązaniem dla ciebie byłoby przełożenie panelu z twego samachodu , do innego i wykonanie w ten sposób testu samego panelu sterującego . Co do rozprogramowania się panelu , to nie jestem do tego całkowicie przekonany . Wyciągałem panel całkiem go odpinając , jak również wymieniałem akumulator i nic takiego nie nastąpiło . Może wcześniej wykonywałeś jakieś naprawy i przez przypadek coś odpiąłeś , lub tylko naruszyłeś i teraz nie łączy poprawnie . To co piszę już pewno dawno wiesz , lub sprawdziłeś . Ale jeżeli panel wyświetla , to powinieneś dokonać jego samodiagnozy , całej klimatyzacji , bo inaczej czeka cię serwis ( a nie będzie tanio ) . Błędne kody , trzeba niestety zresetować , inaczej urządzenie pamięta odczyt i go nie uruchomisz . Acha , w zamian czujnika możesz podpiąć potencjometr i odpowiednio go wyregulować , ( ustawić rezystancję ) . trochę po rosyjsku na temat diagnozy i ogólnie klimatyzacji , znajdziecie tutaj :
    *http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.1
    *http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.2
    *http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.3
    *http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.4
    Pozdrawiam .
  • #17
    Jerrykul
    Level 11  
    Dzięki za pomoc BIGOLSEN. Już tydzień temu w miejsce G191 zamontowałem opornik o wartości zbliżonej do G192, błąd skasowałem i klima nadal nie działa. Walczę dalej z tym problemem, pozdrawiam.
  • #18
    7iemka
    Level 1  
    Witam mam taki problem mianowicie posiadam VW BORA99r. klimatyzacja działa mi ale tylko na najni ższych obrotach wiatraczka , myślalem ze mam mało płynu więc napełniłem lecz dalej klima działa tylko na 1-szym zakresie wiatraka dalej(czyli 2,3,4) klimatyzacja się wyłącza pomocy!!!!!!!
  • #19
    ona3on
    Level 2  
    Spróbuj w księgarni motoryzacyjnej motoryzacyjna.pl. Mają szeroki wybór i chyba najniższe ceny. Kozystam z ich uslug juz od 2 lat. Prowadze warsztat w Krakowie a oni sciagaja dla mnie z Angli motoryzacyjne ksiazki specjalistyczne. http://motoryzacyjna.pl
  • #20
    rx7hew
    Level 17  
    7iemka sprawdź czy wentylator nadmuchów działa na pierwszym stopniu. Masz uszkodzony najprawdopodobniej rezystor dmuchawy.