Mam uszkodzony czujnik G191(niemam pojęcia gdzie on jest) i dla tego prosze o pomoc w załatwieniu schematu CLIMAtronic-a do golfa IV. Pozdrawiam (jerrykul@polnoc.pl)
Jest to zdjęcie zrobione książce i to lekko zamazane , ale można dojrzeć schemat i opisy poszczególnych elementów systemu Climatronic-a . A tak wogóle to jest wydanie Wydawnictwa Komunikacji i Lączności o tytule
" Volkswagen Golf 4 i Bora " .
Szukaj na :
*www.wkl.com.pl
*www.infohelp.pl
Pozdrawiam .
Niestety to zdjęcie nie przedstawia schematu CLIMAtronic-a, tylko schemat ideowy kilmatyzatora w golfie IV. A co do tej książki to już ją mam (niestety o CLIMAtronik-u nic w niej niema).Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.
To również jest książka golfa 4 , ale inaczej opracowana . Jest o wiele więcej danych i więcej szczegółów w porównaniu z opisaną wyżej . Jedyny szkopół to język opracowania , czyli rosyjski . Być może tu będą interesujące cię dane . A tu jest link do downloadu :
*http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/vw_golf_4.zip
Pozdrawiam .
Już ten schemat elektryczny znalazłem, ale niestety w dalszym ciągu nie wiem gdzie ten czujnik G191 się znajduje fizycznie, w tej książce *http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/vw_golf_4.zip
niestety tych informacji nie ma, ale książka jest ogólnie całkiem niezła. Poniżej jest schemat elektryczny CLIMAtronic-a do GOLF IV różnymi silnikami.
Mam jeszcze jedno pytanie związane z panelem climatronica, czy go się jakoś programuje do odpowiedniego modelu golfa IV(sprawdzałem różne schematy climatronica do golfa IV- każdy jest zawsze inny co do ilości podłączonych czujników . Pytam bo z tego co wnioskuje to najprawdopodobniej jest ustawiony pod jakiś inny model (coś takiego jakby się rozprogramował i powrócił do ustawień fabrycznych). Pokazuje się błąd - uszkodzony czujnik G191, a z tego co zauważyłem to ten czujnik fizycznie w tym modelu golfa nie jest podłączony (dodam że przedtem klima działała bez problemów)
Przeglądałem te dane co wrzuciłeś , ale ten typ czujnika występuje tylko w niektórych wersjach silnikowych np. APF , czy APK . Być może te modele posiadają coś z dodatkowego , lub innego oprzyrządowania . W innych wersjach silnikowych nie występuje , lub też nie jest spinany z Climatronic - iem . Zajrzyj może na tę stronę :
*http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/klima/codes.htm
A także tu :
*http://www.doppel-wobber.de/index.html
Tu masz kody Climatronic-a :
1. Systemfehler
2. Ist-Wert Fühler virtuell
3. Ist-Wert Innenfühler Konsole
4. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Wasserkasten
5. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Stoßfänger
6. Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum
7. Ist-Wert Ausblasfühler Mann-Anströmer
8. Displaycheck
9. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe
10. Soll-Digitalwert Temperaturklappe
11. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti A/C-Klappe
12. Soll-Digitalwert A/C-Klappe
13. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def-Klappe
14. Soll-Digitalwert Fuß/Def-Klappe
15. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Stauluftklappe
16. Soll-Digitalwert Stauluftklappe
17. Fahrgeschwindigkeit (km/h)
18. Istwert der Gebläsespannung (Volt)
19. Sollwert der Gebläsespannung (Volt)
20. Istwert der Kompressor/Bordspannung (Volt)
21. Anzahl der Niederspannungsereignisse
(nicht flüchtig)
22. Schaltzustand des Hochdruckschalters
23. Anzahl der Hochdruckereignisse (flüchtig)
24. Anzahl der Hochdruckereignisse (nicht flüchtig)
25. A/D-Wert Kick-Down-Schalter
26. A/D-Wert Heißleuchte
27. Motordrehzahl
28. Kompressordrehzahl
29. Codierung
30. Software-Version
31. Softwareindex
32. Potifehlerzähler Temperaturklappe
33. Potifehlerzähler A/C-Klappe
34. Potifehlerzähler Fuß/Def-Klappe
35. Potifehlerzähler Stauluftklappe
36. Temperaturklappe Anschlag Kalt
37. Temperaturklappe Anschlag Warm
38. A/C-Klappe Anschlag geschlossen
39. A/C-Klappe Anschlag geöffnet
40. Fuß/Def-Klappe Anschlag Def
41. Fuß/Def-Klappe Anschlag Fuß
42. Stauluftklappe Anschlag auf
43. Stauluftklappe Anschlag zu
44. Fahrzyklus-Zähler
45. Innentemperatur gerechnet (Ninc) dig
46. Außentemperatur gefiltert (°C)
47. Außentemperatur ungefiltert (°C)
48. ECOR
49. Kühlmitteltemperatur
50. Standzeit in min
51. Motortemperatur °C
52. Kompressor-Abschalt-Bedingungen
53. Anzeige aktiver el. Ausgänge:
Kompressor / Umluftventil / Wasserventil
54. Regelkennziffer
55. Außentemperatur °C
56. Innenfühler virtuell °C
57. Innenfühler Konsole °C
58. Temperatur Wasserkasten °C
59. Temperatur Stoßfänger °C
60. Ausblasfühler Fußraum °C
61. Ausblasfühler Mann-Anströmer °C
62. Sonnenintensität W/m-1
63. Sonnenintensität gefiltert W/m-1
64. Delta Lüfteranhebung
65. Delta A/C-Klappenverschiebung
66. Zeitkonstante / 1,6 sec
67. Kaltstartkorrektur
68. Maximale Stellgröße für I- und P-Anteil
69. Ist-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)
70. Soll-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)
71. Abweichung (Epsilon)
72. Anteil (+ heizen / - küh
Hier eine Liste der abfragbaren Parameter ab Baujahr 2000:
0. Systemfehler, ( siehe zusätzliche-Tabellen)
1. Sollwert der Gebläsespannung (Volt)
2. Istwert der Gebläsespannung (Volt)
3. Sollwert Defklappe
4. Skalierter Sollwert Defklappe
5. Skalierter Istwert Defklappe
6. Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
7. Skalierter Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
8. Skalierter Istwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
9. Sollwert Stauluft/Umluftklappe
10. Skalierter Sollwert Stauluft/Umluftklappe
11. Skalierter Istwert Stauluft/Umluftklappe
12. Sollwert Temperaturklappe links
13. Skalierter Sollwert Temperaturklappe links
14. Skalierter Istwert Temperaturklappe links
15. Sollwert Temperaturklappe rechts
16. Skalierter Sollwert Temperaturklappe rechts
17. Skalierter Istwert Temperaturklappe rechts
18. Fahrgeschwindigkeit (km/h)
19. Motordrehzahl (10 U/min)
20. Software-Version
21. Audi Software-Indizierung
22. Hella Software-Indizierung
23. Codierung
24. Digitalwert Außentemperaturfühler Stossstange in cnts
25. Außentemperaturfühler Stossstange in °C
26. Digitalwert Außentemperaturfühler Wasserkasten in cnts
27. Außentemperaturfühler Wasserkasten in °C
28. Außentemperatur für Anzeige in °C
29. Außentemperatur für Kompressor in °C
30. Außentemperatur für Regelung in °C
31. Verhältnis Sonne li/re bzw. re/li
32. Sonnensensor links gefiltert 10 W/m?
33. Sonnensensor rechts gefiltert 10 W/m?
34. Sonnensensor links ungefiltert 10 W/m?
35. Sonnensensor rechts ungefiltert 10 W/m?
36. Digitalwert Sollwertabsenkung als f (Sonnenintensität, Außentemperatur)
37. Ausblastemperaturabsenkung links f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K
38. Ausblastemperaturabsenkung rechts f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K
39. Digitalwert Ausblastemperatur Mann links in cnts
40. Ausblastemperatur Mann links in °C
41. Digitalwert Ausblastemperatur Mann rechts in cnts
42. Ausblastemperatur Mann rechts in °C
43. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß links in cnts
44. Ausblastemperatur Fuß links in °C
45. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß rechts in cnts
46. Ausblastemperatur Fuß rechts in °C
47. Bordspannung (Klemme 15) in Volt
48. Zähler für Abschaltvorgänge Klemme 87a
49. Kompressor Abschaltbedingungen
50. RCN links verzögert
51. RCN rechts verzögert
52. RCN links unverzögert
53. RCN rechts unverzögert
54. Soll Ausblastemperatur links
55. Soll Ausblastemperatur rechts
56. Standzeit
57. Errechnete Kühlmitteltemperatur in °C
58. Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument in °C
59. Pull-Down Bit
60. Kaltstart Bit
61. Unterbrochener Kaltstart (Bit)
62. Zuheizer Abschaltbedingungen
63. Digitalwert Sonnensensor links ungefiltert in cnts
64. Digitalwert Sonnensensor recht ungefiltert in cnts
65. epsilon innen
66. innentemp_filt
67. rollierende Kompressorabschaltbedingungen (1xx aktuell) 68 Fahrzyklus-Zähler
69. epsilon_ausblas_li
70. epsilon_ausblas_re
71. rcn_filterzeit
72. Anfangswert Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument +40°C
73. Hochdruckereignisse nichtflüchtig
74. i_anteil_li_xuc - 128
75. i_anteil_lre_xuc - 128
76. Hochdruckereignisse flüchtig
77. Idle-Filterung aktiv
78. Timer für Idle-Filterung Wert *50ms (Motortemp 1)
79. Filterzeit für Innenfilter Wert *12sec (Motortemp 2)
80. Verwendete Schlüsselnummer für Betriebsmodi und Solltemperatur
81. Schlüsselnummer nach 1,3 sec. nach Power-On
82. Korrigierte Schlüsselnummer (10 mal richtig empfangen)
Zusätzliche Tabellen
Abschaltbedingungen Zuheizer
0. Zuheizer läuft
1. Außentemperatur > 5°C
2. Sollausblastemperatur links und rechts < 50°C
3. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 20 cnts
4. Sollausblastemperatur links und rechts < 42°C
5. Econ oder Off aktiv
6. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 60 cnts
Systemfehler-Tabelle
Ursprung des Fehlers Fehlerart
1. Innenfühler 1,2,3,4,7,8,9,10
2. Sonnensensor links 1,2,3,4,5,6
3. Sonnensensor rechts
4. Aussenfühler Wasserkasten
5. Aussenfühler Stossstange
6. Ausblasfühler Mann links
7. Ausblasfühler Mann rechts
8. Motor Temp. Klappe links
9. Motor Def. Klappe
10. Motor Temp. Klappe rechts
11. Motor Fuss/Mann-Klappe
12. Motor Stau/Umluftklappe
13. Poti Temp. Klappe links 1,2,3,4,12
14. Poti Def. Klappe
15. Poti Temp. Klappe rechts
16. Poti Fuss/Mann-Klappe
17. Poti Stau/Umluftklappe
18. Belüftungsmotor
19. Schalter 2/30 bar 13,14,15,16
20. Ausblasfühler Fussraum 1,2,3,4
21. Kompressorspannung 17,18
22. Gebläse 19,2
23. Tachosignal 11
24. Kühlmitteltemperatur-Telegramm 1,2,3,4
Beschreibung der Fehlerart
1. Kurzschluss nach Masse
2. Kurzschluss nach Masse sporadisch
3. Unterbrechung/Schluss nach Plus
4. Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch
5. Motor blockiert oder spannungslos
6. Motor blockiert oder spannungslos sporadisch
7. Unterbrechung/Schluss nach Masse
8. Unterbrechung/Schluss nach Masse sporadisch
9. Kurzschluss nach Plus
10. Kurzschluss nach Plus sporadisch
11. Signal unplausibel sporadisch
12. Adaptionsgrenzen überschritten
13. Freonverlust
14. Freonverlust sporadisch
15. Hochdruck
16. Hochdruck sporadisch
17. Spannung < 9,5 Volt
18. Spannung < 9,5 Volt sporadisch
19. Regeldifferenz statische Abweichung
20. Regeldifferenz sporadische Abweichung
Beleuchtung blau, Bj 09/97, codes auslesbar. In dieser Form hier...
00 = Gesamtstellwert, 0=max. kühlen, 255 max. heizen
01 = Innentemperatur Schalttafel (am Bedienteil der Climatronic)
02 = Sonneneinstrahlungsindex gemittelt
03 = Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm?
04 = Außentemperatur Stoßstange gemittelt
05 = Außentemperatur Stoßstange aktueller Wert
06 = Temperatur Frischluftansaugkanal
07 = Ausströmtemperatur Fußraum
08 = Ausströmtemperatur mitte
09 = Sollwert Gebläsespannung (+/-)
10 = Istwert Gebläsespannung in 10-1 Volt
11 = Temperaturklappe (0=max. warm, 255=max. kalt), (+/-)
12 = Zentralklappe(0=Fußraum-/ Defroster, 255=mitte), (+/-)
13 = Staudruckklappe (0=Umluft, 255=Frischluft), (+/-)
14 = Fußraum- / Defrosterklappe (0=Frontscheibe, 255=Fußraum), (+/-)
15 = Zeit seit Motorstart in Sekunden
16 = Geschwindigkeit in km/h
17 = ? geht von negativ (kühlen) oder von positiv (heizen) nach 0
18 = ? meistens =0, wenn sehr heiß so das auch der Kühlerlüfter angeht werte um die 68 (Zusammenhang?)
19 = Kompressor Abschaltbedingung, 0=keine, 5=Drehzahl zu niedrig, 6=ECON, 7=OFF, 11=?, 12=?,
? = Außentemp. zu niedrig, ?=Temp. Sensoren defekt, ?=Kühlmittel, ???=weitere
20 = ? Regelparameter 0 bis 100, 100=max. kühlen oder heizen
21 = ? fängt bei 0 an
22 = ? Regelparameter, kleine werte um die 0
23 = Istwert Ausströmtemperatur mitte
24 = Sollwert Ausströmtemperatur mitte (+/-)
25 = Temperaturklappe Anschlag warm
26 = Istwert Temperaturklappe
27 = Temperaturklappe Anschlag kalt
28 = Zentralklappe Anschlag Fußr.-/Defr.
29 = Istwert Zentralklappe
30 = Zentralklappe Anschlag mitte
31 = Staudruckklappe Anschlag Umluft
32 = Istwert Staudruckklappe
33 = Staudruckklappe Anschlag Frischluft
34 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Defrost.
35 = Istwert Fußraum- / Defrosterklappe
36 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Fußraum
37 = Standzeit in Minuten, (Zündung aus) 0 bis 240 Min.
38 = 20
39 = Zeit seit Zündung an in 4 sec. Takt
40 = Regelabweichung
41 = 0
42 = 8
43 = 0
44 = ? =0
Bei eingeschalteter Zündung ECON und UMLUFT gleichzeitig 3 sec. drücken kan´n man den Fehlercode auslesen. 444 ist gleich Kein Fehler.
Juz się z tymi kodami gdzieś spotkałem, ale tak do końca to nie wiem co ja z nimi mogę zrobić. Przypuszczam że coś za ich pośrednictwem mogę sprawdzić lub włączyć/wyłączyć w climatronic-u, ale prosiłbym o przybliżenie sprawy. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Siemano wam , chciałem tylko napisać ze na alegro widziałem ze koleś sprzedaje za 10 zł dokładny opis climatronic po polsku
Przedmiotem aukcji jest opis w języku polskim wszystkich ukrytych funkcji klimatronika. Można zobaczyć prędkość auta, przeprogramować ustawienia klimatyzacji, zobaczyć obroty silnika, maksymalna prędkość, czas postoju, napięcia dmuchawy klimy, temp. otoczenia ze wszystkich czujników, etc...
*http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=25526668 tu to jest
Masz racje że można zobaczyć prędkość auta, przeprogramować ustawienia klimatyzacji, zobaczyć obroty silnika, maksymalna prędkość, czas postoju, napięcia dmuchawy klimy, temp. otoczenia ze wszystkich czujników, do tego wystarczy komputer i jakiś VAGCOM. Problem w moim przypadku tkwi w tym że ja mam ją uszkodzoną. Ale może warto było by to zamówić, 10 zł to nie pieniądze, a może pomóc, dzięki za wypowiedź.
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'".
passat:
1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie.
2. Użyj przycisku temperature control do zmiany kanałów.
3. Wciśnij ECON by wrócić do głównego menu.
1 system error # system error
2 actual value feeler virtually # actual VALUE sensor virtual
3 actual value of interior feelers console # actual VALUE internal sensor CONSOLE
4 actual value outside temperature feeler wasserkasten # actual VALUE outside temp sensor water reservoir
5 actual value outside temperature feeler bumper # actual VALUE outside temp sensor more bumper
6 actual value blowing out feeler floor space # actual VALUE bloweroutlet sensor footspace
7 actual value blowing out feeler Mannanstroemer # actual VALUE bloweroutlet sensor dashboard
8 display CHECKS #
9 actual digital value answering potentiometer temperature flap # actual digitally VALUE feedback potentiometer temp valve 10 debit digital value temperature flap # set digitally VALUE temp valve
11 actual digital value answering potentiometer A/C flap
12 debit digital value A/C flap
13 actual digital value answering potentiometer Fuss/Def. Flap
14 debit digital value Fuss/Def. Flap
15 actual digital value answering potentiometer ram air flap
16 debit digital value ram air flap
17 driving speed (km/h) 16
18 actual value of the blower voltage (volt) 19 desired value of the blower voltage (volt) 20 actual value of the compressor/on-board voltage (volt)
21 amount of of low-voltage events (not volatile)
22 switching status of the high pressure feeler
23 number of high pressure events (volatile)
24 number of high pressure events (not volatile)
25 A/D value kickdown switch
26 A/D value hot light
27 engine speed
28 compressor number of revolutions
29 coding
30 software-Version
31 software index of
32 potentiometer error counters temperature flap of
33 potentiometer error counters A/C flap of
34 potentiometer error counters Fuss/def. Flap of
35 potentiometer error counters ram air flap
36 temperature flap impact coldly
37 temperature flap impact warmly
38 A/C flap impact closed
39 A/C flap impact openly
40 Fuss/Def. Impact Def folds.
41 Fuss/Def. Impact foot
42 ram air flap impact on
43 ram air flap impact folds to
44 operating cycle counters
45 interior temperature counted (Nine) dig
46 outside temperature filtered °C
47 outside temperature not filtered °C
48 ECOR of
49 error counters Tachosignal
50 service life in min
51 engine temperature °C
52 compressor power-off conditions (appendix)
53 display more actively el. Outputs x x compressor circulating air valve x water valve
54 rule code digit
55 outside temperature °C of
56 interior feelers virtually °C of
57 interior feelers console °C
58 temperature wasserkasten °C
59 temperature bumper °C of
60 blowing out feelers floor space °C of
61 blowing out feelers Mannanstroemer °C
62 sun intensity W/m2 3
63 sun intensity filtered W/m2
64 delta exhaust rise
65 delta A/C flap shift
66 time constant 1.8 seconds of
67 cold weather starting correction
68 max. correcting variable for i or sectionsection section of
69 actual value blowing out feeler foot (cnts) 70 desired value blowing out feeler foot (cnts)
71 deviation (Epsilon)
72 proportion (+heizen - cool)
audi:
Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij + temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej.
Dostępne kody diagnostyczne.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c.
Naciśnij + lub - temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość.
Naciśnij + lub - temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.
Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów.
Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap) 10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartość klapy centralnej
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V) 20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Wartość kodu (Coding value)
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) 30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia zimno potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia gorąco potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia zimno potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia gorąco potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 40 Sygnał skrajnego położenia zimno potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia gorąco potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia zimno potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia gorąco potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) 50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony wyświetli się 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód 60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)
--------------------------------------------------------------------------------
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC) 00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany, diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD kompresor klimatyzacji wyłączony Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno wtedy system OK) Kropka dziesiętna Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON Kropka dziesiętna Zgaśnie kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD Stan kodów elektrycznych wyjść systemu Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno wtedy system OK)
legenda:
A - ustawianie godzin zegara
B - ustawienie minut zegara
auta vw 91-99 oraz skoda fabia, oraz oktavia do 99, seat toledo, leon, ibiza cordoba, arosa, alhambra do 99/2000
OEL - Wymiana oleju
1. Włączyć zapłon.
2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
3. Wyłączyć zapłon.
4. Zwolnić przycisk [A].
5. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OEL".
6. Obracać przycisk [B] do ustawiania minut zegara cyfrowego, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "-----"
7. Włączyć zapłon, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "INOO".
IN01 - Inspekcja
1. Włączyć zapłon.
2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
3. Wyłączyć zapłon.
4. Zwolnić przycisk [A].
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk [A].
6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN01".
7. Obracać przycisk [B] do ustawiania minut zegara cyfrowego w prawo, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "OEL".
8. Wcisnąć przycisk [A], pojawia się wskazanie 9. Wcisnąć przycisk [B], pojawia się wskazanie 10. Włączyć zapłon, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "INOO".
IN02 - Inspekcja
1. Włączyć zapłon.
2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
3. Wyłączyć zapłon.
4. Zwolnić przycisk [A].
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk [A].
6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN02".
7. Obracać przycisk [B] do ustawiania minut zegara cyfrowego w prawo, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie 8. Wcisnąć przycisk [A], pojawia się wskazanie "IN01".
9. Wcisnąć przycisk [B], pojawia się wskazanie 10. Powtórzyć czynności kasowania jak dla "OEL".
11. Włączyć zapłon, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "INOO".
auta 99-... audi/seat/skoda/vw
1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk A,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się słowo "SERVICE", 4. Zwolnić przycisk A, 5. Obrócić przycisk B w prawo, w celu skasowania wskazania, 6. Wyłączyć zapłon.
audi po roku 2000:
1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk A,
2. Włączyć zapłon,
3. Zwolnić przycisk A,
4. W polu wyświetlacza licznika okresowego pojawia się napis "SERVICE" lub "SERVICE in xxxx km", 5. Przycisk B obrócić w lewo, aby skasować wskazanie, 6. W polu wyświetlacza licznika okresowego pojawia się napis "SERVICE in 15 000 km", 7. Wyłączyć zapłon.
vw new beetle
1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk A,
2. Włączyć zapłon,
3. Zwolnić przycisk A,
4. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się wskazanie "SERVICE", 5. Wcisnąć i przytrzymać przycisk A do momentu, gdy wskazanie "SERVICE" zostanie wykasowane, 6. Wyłączyć zapłon.
zmiana języka MFA za pomocą VAGa:
- Podłącz VAGa i włącz zapłon
- Wybierz guzik: Select Module
- Kliknij na guzik - Instruments w module 17tym
- Kliknij na moduł adaptacji
- Kliknij na kanał 4
- Wybierz język
Napisz może , jaki masz silnik ( wersja , KW/KM , pojemność itd. , itp. ) . Za kilka dni będę "obracał" przy swoim , więc może coś podobnego znajdę , a wtedy dam odpowiedż czy się udało i co by to mogło być .
Pozdrawiam .
Widzę , że twoje rozgoryczenie sięga już zenitu . Nadciągają upały , a klima nie działa . Napisałeś kolejny post w tym temacie . Ale do rzeczy :
Sprawdziłem u siebie i takiego czujnika nie posiadam ( inny silnik i inny nr klimatyzacji Hella ) . Może w ocenie twej klimy padł gdzieś błąd i nie chodzi o czujnik G191 , ( w twojej wersji silnika , również go nie powinno być ) , lecz G192 - występuje we wszystkich wersjach klimy i silników . Nawet jeśli jest , to powinien wyglądać tak samo jak G192 - rysunek na stronie 44 w pliku Klimaanlagen Teil 2.pdf . Dotrzeć do niego można jak po nitce do kłębka , czyli złącze 20-to stykowe , styk nr 6 . Przewód o grubości 0,35 mm , koloru biało-czarnego i brązowo-białego . Jak widać w w/w pliku na stronie 47 wszystkie takie czujniki , znajdują się wewnątrz kabiny pasażerskiej na podszybiu . A na stronie 53 tegoż pliku pokazano kierunki przepływu powietrza . J255 , to panel sterowania Climatronica . Złącze 16-to stykowe służy do diagnozowania klimatyzacji . Możesz też ją zdiagnozować wg opisu , który sam podałeś wyżej z Allegro , pod warunkiem oczywiście , że panel cokolwiek wyświetla . Kody Climatronica przetłumaczone z niemieckiego na angielski :
*http://www.istargazer.ca/tips_climatronic.htm
Szczerze mówiąc , najlepszym rozwiązaniem dla ciebie byłoby przełożenie panelu z twego samachodu , do innego i wykonanie w ten sposób testu samego panelu sterującego . Co do rozprogramowania się panelu , to nie jestem do tego całkowicie przekonany . Wyciągałem panel całkiem go odpinając , jak również wymieniałem akumulator i nic takiego nie nastąpiło . Może wcześniej wykonywałeś jakieś naprawy i przez przypadek coś odpiąłeś , lub tylko naruszyłeś i teraz nie łączy poprawnie . To co piszę już pewno dawno wiesz , lub sprawdziłeś . Ale jeżeli panel wyświetla , to powinieneś dokonać jego samodiagnozy , całej klimatyzacji , bo inaczej czeka cię serwis ( a nie będzie tanio ) . Błędne kody , trzeba niestety zresetować , inaczej urządzenie pamięta odczyt i go nie uruchomisz . Acha , w zamian czujnika możesz podpiąć potencjometr i odpowiednio go wyregulować , ( ustawić rezystancję ) . trochę po rosyjsku na temat diagnozy i ogólnie klimatyzacji , znajdziecie tutaj :
*http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.1
*http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.2
*http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.3
*http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.4
Pozdrawiam .
Dzięki za pomoc BIGOLSEN. Już tydzień temu w miejsce G191 zamontowałem opornik o wartości zbliżonej do G192, błąd skasowałem i klima nadal nie działa. Walczę dalej z tym problemem, pozdrawiam.
Witam mam taki problem mianowicie posiadam VW BORA99r. klimatyzacja działa mi ale tylko na najni ższych obrotach wiatraczka , myślalem ze mam mało płynu więc napełniłem lecz dalej klima działa tylko na 1-szym zakresie wiatraka dalej(czyli 2,3,4) klimatyzacja się wyłącza pomocy!!!!!!!
Spróbuj w księgarni motoryzacyjnej motoryzacyjna.pl. Mają szeroki wybór i chyba najniższe ceny. Kozystam z ich uslug juz od 2 lat. Prowadze warsztat w Krakowie a oni sciagaja dla mnie z Angli motoryzacyjne ksiazki specjalistyczne. http://motoryzacyjna.pl