Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane - problem ze skrzynią (automat) czy silnikiem

23 Cze 2009 15:31 7533 8
  • Poziom 17  
    Witam!

    Auto to Renault Megane 01r. 1.6 16V automat. Auto jeździ tylko na 3 biegu no i wstecznym, żadnego innego biegu nie idzie włączyć. Skrzynia była rozbierana i sprawdzana pod kątem mechanicznym i elektrycznym - nie widać żadnych uszkodzeń. Olej został wymieniony i ciągle to samo. Logując się Clipem na skrzyni nie wykazuje żadnych błędów a na silniku błąd: "Połączenie wtrysku - automat skrzyni biegów". Nie wiadomo czy skrzynia jest w trybie awaryjnym z powodu błędu na silniku czy problem jest z samą skrzynią? Jak zinterpretować błąd na silniku?
    Dodam, że zaczęło się to dziać po wymianie cewki zapłonowej bo była uszkodzona, po przejechaniu około 1km. Wcześniej na uszkodzonej cewce szarpał ale przerzucał biegi.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Ten błąd dotyczy trybu awaryjnego skrzyni biegów.Masz do czynienia ze skrzynią DPO,częstą usterką w tej skrzyni jest uszkodzony sterownik hydrauliczny. Błędów niby nie ma a jedzie tylko na 3 biegu.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    transgear napisał:
    Ten błąd dotyczy trybu awaryjnego skrzyni biegów.Masz do czynienia ze skrzynią DPO,częstą usterką w tej skrzyni jest uszkodzony sterownik hydrauliczny. Błędów niby nie ma a jedzie tylko na 3 biegu.


    Orientujesz się czy naprawa sterownika wchodzi w gre, czy tylko wymiana, może wysypał się sam program?
  • Poziom 31  
    MRCZ napisał:
    Witam!

    Auto to Renault Megane 01r. 1.6 16V automat. Auto jeździ tylko na 3 biegu no i wstecznym, żadnego innego biegu nie idzie włączyć. Skrzynia była rozbierana i sprawdzana pod kątem mechanicznym i elektrycznym - nie widać żadnych uszkodzeń. Olej został wymieniony i ciągle to samo. Logując się Clipem na skrzyni nie wykazuje żadnych błędów a na silniku błąd: "Połączenie wtrysku - automat skrzyni biegów". Nie wiadomo czy skrzynia jest w trybie awaryjnym z powodu błędu na silniku czy problem jest z samą skrzynią? Jak zinterpretować błąd na silniku?
    Dodam, że zaczęło się to dziać po wymianie cewki zapłonowej bo była uszkodzona, po przejechaniu około 1km. Wcześniej na uszkodzonej cewce szarpał ale przerzucał biegi.

    Moim skromnym zdanie błąd połączenia wtrysk - skrzynia biegów może powodować opisany przez ciebie awaryjny tryb pracy skrzyni biegów. Prawdopodobnie sterownik skrzyni nie widzi obciążenia silnika i dlatego taki efekt. Potrzebny ci jest ktoś mądry z Clipem kto potrafi sprawdzić parametry pracy skrzyni, konfigurację sterownika wtrysku , ustawić ją ewentualnie i sprawdzić połączenia elektryczne pomięzy wtryskiem a skrzynią.
  • Poziom 17  
    genek1000, sterownik skrzyni i wtrysku został podmieniony z takiego samego auta. No i auto tak jakby przez chwile chciało przełączyć bieg a potem to samo. Auto wcześniej jeździło były tylko wymieniane cewki zapłonowe, więc kable nie mogły się też nagle uszkodzić.
  • Poziom 31  
    A na jakie cewki zmienieś i czy podmieniałeś świece zapłonowe? Były przypadki że te elementy potrafiły zakłółcać pracę sterownika skrzyni biegów i silnika.
  • Poziom 31  
    Jak tam temat ze skrzynią biegów :?: Rozwiązało się coś :?: .
  • Poziom 17  
    genek1000 napisał:
    Jak tam temat ze skrzynią biegów :?: Rozwiązało się coś :?: .


    genek1000 dzięki za chęcie do pomocy w temacie. Aktualnie jestem na urlopie nie mam dostępu do internetu. Temat przewodów i cewek przy tych typach znam, więc zostały wymienione na te lepsze :). Problem se skrzynią nadal aktualny :)
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jakich przewodów :?: . Świece wymienione :?: